اپلیکیشن و نرم افزارفناوری

معرفی اپلیکیشن PicsArt به همراه امکانات و مشخصات

اگر به دنبال یک برنامه کاربردی و مناسب برای ویرایش حرفه ای تصاویر خود هستید، برنامه PicsArt (پیکس آرت) یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی برنامه PicsArt (پیکس آرت) بپردازیم. برنامه پیکس آرت برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۱ جهت ویرایش عکس برای سیستم عامل اندروید معرفی شد و شاید در هنگام انتشار اولیه، کسی فکر نمی‌کرد که استارتاپ سازنده آن روزی بتواند به اولین یونیکورن ارمنستانی تبدیل شود. امروزه این برنامه دیگر محدود به اندروید نیست و نسخه‌های مختلف آن برای آیفون، آیپد و حتی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز هم منتشر شده‌اند. اما چه چیزی باعث شده تا این ویرایشگر عکس بتواند محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران پلتفرم‌های مختلف بدست آورد؟

معرفی امکانات برنامه پیکس آرت

بدون شک ابزارها و امکانات متعدد از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پیکس آرت محسوب می‌شوند. قابلیت‌های موجود در برنامه تقریباً می‌توانند نیازهای روزمره طیف وسیعی از کاربران را پاسخ دهند و برای انجام ویرایش‌های سریع درون موبایل کاملا مفید و کارآمد هستند. همچنین ویژگی‌های نسخه‌های اخیر تنها به ویرایش عکس‌ها محدود نشده‌اند؛ بلکه کاربران می‌توانند از پایه اقدام به طراحی تصاویر دلخواه خود نیز کنند.

برنامه PicsArt (پیکس آرت) برای افراد علاقه‌مند به ویرایش تصویر یک اپلیکیشن کاربردی به شمار می‌رود، چرا که تمام ابزارهای ویرایشی مورد نیاز را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از قابلیت های برنامه پیکس آرت (PicsArt) مربوط به ساخت عکس کلاژ می‌شود. بنابراین کاربر می‌تواند به راحتی توسط این برنامه، تصاویر دلخواه خود در کنار یکدیگر قرار دهد.

طراحی، کلاژ و رنگ پس‌زمینه

از دیگر قابلیت های اپلیکیشن پیکس آرت (PicsArt) می‌توان به امکان ساخت عکس کلاژ اشاره کرد. پس از نصب و ورود به اپلیکیشن پیکس آرت، با منوی نسبتاً ساده‌ای مواجه می‌شوید. اگر مجوز دسترسی به حافظه را صادر کرده باشید، در ابتدا عکس‌ها و ویدیوهای موجود روی حافظه دستگاه را مشاهده خواهید کرد. در پایین آن‌ها گزینه‌ای برای ساخت کلاژ قرار گرفته است که چندین نوع کلاژ مختلف را ارائه می‌کند. بخش بعدی Drawing است که می‌توان به کمک آن اقدام به طراحی کرد؛ اگرچه پیکس آرت توصیه به نصب برنامه‌های اضافی برای چنین کاری می‌کند. همچنین Free Photos شامل تصاویر پیش‌فرض فراهم شده توسط برنامه می‌شود. در نهایت با انتخاب رنگ‌های موجود در Color Backgrounds می‌توانید یک پس‌زمینه خالی در اختیار داشته باشید.

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، برنامه PicsArt (پیکس آرت) ابزارهای ویرایشی متنوعی نظیر برش، چرخاندن و اضافه کردن متن به تصویر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به منظور دسترسی به ابزارهای ویرایشی برنامه Pics Art (پیکس آرت) آیکون به شکل به علاوه را لمس کرده و گزینه Edit را انتخاب نمایید. سپس از شما خواسته می‌شود تا عکس مورد نظر خود را جهت ویرایش انتخاب کنید.

شبکه اجتماعی PicsArt و ویرایش ویدیوها

برنامه پیکس آرت تنها به ارائه امکانات مورد نیاز برای ویرایش تصاویر نمی‌پردازد و اکنون از شبکه اجتماعی داخلی هم بهره می‌برد که طراحی آن بسیار نزدیک به اینستاگرام است. کاربران می‌توانند با ساخت حساب کاربری، هشتگ‌های دلخواه خود را دنبال کنند و تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بخش چالش‌ها نیز می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد که افراد در آن روی سوژه‌های مشترک تمرکز می‌کنند و به حاصل کار یکدیگر رای می‌دهند.

برنامه PicsArt (پیکس آرت) امکان کشیدن نقاشی را هم در اختیار کاربران قرار داده است. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با مراجعه به بخش Draw نسبت به کشیدن نقاشی بر روی صفحه سفید اقدام نمایند و یا بر روی تصویر مورد نظر خود طراحی کنند

از دیگر قابلیت های برنامه PicsArt (پیکس آرت) می‌توان به امکان ثبت تصویر اشاره کرد. علاوه بر آن، امکان ساخت استیکر از تصاویر ثبت شده هم در اختیار کاربر قرار داده شده است. بدین منظور تنها کافیست تا به بخش Sticker مراجعه نمایید و نسبت به ثبت عکس اقدام کنید. از سوی دیگر با لمس آیکون fx در قسمت فوقانی صفحه می‌توانید به لیستی از افکت های موجود در برنامه پیکس آرت (Pics Art) دسترسی داشته باشید.

کلام آخر

برنامه پیکس آرت گزینه مناسبی برای عوض کردن حس و حال عکس‌ها است که قابلیت‌های کاربردی و جالبی را ارائه می‌دهد. البته تبلیغات داخلی آن ممکن است برای برخی از کاربران آزاردهنده به نظر برسد و همین مسئله، موجب محبوبیت نسخه کرک شده اپ گردیده است. تعامل مناسب PicsArt و پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف، یکی دیگر از نقاط قوت آن است که موجب شده در دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و تبلت‌ها در دسترس باشد. حتی امروزه می‌توان ویرایشگر تصویر پیکس آرت را از طریق گوگل درایو هم به صورت مستقیم استفاده نمود.

منابع:

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا