گوناگون

علت بادکردن باتری گوشی شیائومی – دلایل اصلی باد کردن شیائومی + راه حل

در این مقاله از وب سایت ویکی به موضوع و علت بادکردن باتری گوشی شیائومی پرداخته ایم، در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل اصلی باد کردن شیائومی را بصورت کامل شرح دهیم. اگر گوشی شیائومی دارید باتری گوشی شما باد کرده است یا حتی اطلاعی در این باره ندارید با ما همراه باشید زیرا نشانه های باد کردن باتری شیائومی را هم بصورت کامل و با مثال شرح داده ایم.

باد کردن باتری گوشی شیائومی

دلیل اصلی باد کردن باتری شیائومی تورم و متورم شدن باتری گوشی است که باعث اختلال در عملکرد گوشی موبایل می شود. باتری یکی از مهم ترین قطعات گوشی موبایل است. گوشی بدون باتری عملا یک اسباب بازی است و اصلا قابل استفاده نیست. شاید شما هم با مشکل تورم و متورم شدن باتری موبایل خود مواجه شده باشید. در این شرایط چه می کنید؟ چگونه از انفجار تلفن همراه جلوگیری کنیم؟ در این مقاله از وبسایت نمایندگی رسمی تعمیرات شیائومی به طور جامع به بررسی دلیل اصلی باد کردن باتری شیائومی می پردازیم و سپس به شما می گوییم که چگونه این مشکل را حل کنید. اما قبل از آن بهتر است ساختار باتری لیتیوم یونی را بدانید.

در بسیاری از موارد باتری های تلفن همراه به دلیل استفاده نادرست و رعایت نکردن برخی دستورالعمل ها متورم و باد می شوند. باتری گوشی متورم شده قابل تعمیر نیست و تنها راه ممکن برای حل مشکل تعویض آن با باتری نو و اصلی است.

بارها متوجه می شوید که گوشی شما تقریباً پر شارژ شده است. حتی در مواردی که میزان شارژ گوشی موبایل شما هنوز به سطح هشدار نرسیده و یا حتی شارژ کافی داشته باشد، گوشی به طور ناگهانی خاموش می شود. در برخی موارد با وجود اینکه گوشی شما به اندازه کافی شارژ شده است، درصد شارژ گوشی شما افزایش پیدا نکرده است.

در برخی از این موارد، اگر گوشی خود را باز کنید و باتری آن را چک کنید، متوجه شارژ شدن باتری گوشی خود خواهید شد. متورم شدن باتری گوشی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که کاربران تلفن همراه با آن مواجه هستند. در نتیجه علت تورم باتری موبایل و راهکارهایی برای رفع آن پیشنهاد شده است.

هر باتری طول عمر خاصی دارد. اما گاهی به دلایل مختلف ممکن است عمر باتری گوشی موبایل کمتر شود و با بادکردگی باتری گوشی مواجه شویم.

آشنایی با باتری لیتیومی گوشی

باتری لیتیوم یونی نوعی باتری قابل شارژ است که با تخلیه آن، یون های لیتیوم از الکترود منفی به الکترود مثبت حرکت می کنند. انتقال یون در هنگام شارژ معکوس می شود. در مقایسه با انواع دیگر باتری ها، باتری های لیتیومی وزن و حجم کمتری دارند (حدود 3 تا 5 برابر کمتر). به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده در تلفن های همراه هستند.

باتری های لیتیومی نیز انرژی زیادی تولید می کنند. با این حال، به اندازه باتری های دیگر ایمن نیست. تخمین زده می شود که طول عمر این باتری ها کم و حدود 300 تا 500 بار شارژ و دشارژ باشد. البته استفاده صحیح از باتری می تواند عمر باتری لیتیومی را افزایش دهد.

ارتباط بین انفجار گوشی و تخلیه سریع شارژ آن

البته متورم شدن باتری تلفن همراه نمی تواند تنها دلیل تخلیه سریع تلفن همراه باشد. با این حال، متورم شدن باتری گوشی یکی از رایج ترین مواردی است که در آن شارژ تلفن همراه به سرعت به پایان می رسد. این وضعیت می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. در اینجا می خواهیم علت تورم باتری موبایل را بررسی کنیم و ببینیم آیا این مشکل قابل حل است یا خیر.

علت تورم باتری موبایل

  1. پایان عمر باتری
  2. باتری تقلبی و بی کیفیت
  3. شارژ نامناسب تلفن همراه
  4. استفاده نادرست از تلفن

علاوه بر شارژ بیش از حد تلفن همراه، گاهی اوقات کارکردن گوشی در حین شارژ یا زمانی که شارژ دستگاه کمتر از حد لازم است نیز می تواند یکی از دلایل وجود بادکرده باتری در گوشی باشد که منجر به ورم می شود.

در نهایت، همه این موارد می تواند علت اصلی باد کردن باتری شیائومی شود. وجود باتری متورم گوشی نیز باعث بروز مشکلاتی مانند شارژ نشدن تلفن همراه، تخلیه سریع باتری و مواردی از این دست می شود.

چرا باتری به دلیل استفاده نادرست از باتری ها متورم می شود؟

البته این را هم باید اضافه کنیم که تاثیر موارد فوق در علت تورم باتری گوشی ناشی از ساختار باتری های به کار رفته در این گوشی ها است. در واقع تمامی این باتری ها ساختار لیتیومی دارند. همین ساختار ویژگی هایی را در این باتری ها ایجاد کرد که در صورت استفاده نادرست از آنها، در نهایت شاهد بادکردگی باتری تلفن همراه خواهیم بود.

در واقع هر یک از این باتری ها به گونه ای طراحی شده اند که جریان الکتریکی خاصی می تواند از آنها عبور کند. در باتری گوشی منفجر شده، افزایش این جریان ها در سلول های لیتیومی منجر به تشکیل ترکیبی به نام فلز لیتیوم می شود.

در نهایت با رسوب این ترکیب و آزاد شدن برخی گازها و برخی ترکیبات شیمیایی دیگر در باتری، به باتری متورم شده ای می رسیم که دیگر کارایی و کارایی قابل قبول قبلی خود را ندارد.

آیا باتری گوشی خراب شده قابل تعمیر است؟

متاسفانه پاسخ به این سوال این است که اگر باتری تلفن همراه متورم شود راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. در واقع، باتری گوشی متورم شده قابل تعمیر نیست. در نتیجه تنها راه ممکن برای حل مشکل تورم باتری موبایل تعویض آن با باتری نو و اصلی است.

باتری متورم تلفن همراه می تواند مانند یک بمب عمل کند!

در بسیاری از موارد ممکن است شنیده باشید که باتری گوشی ناگهان ترکیده و تلفن همراه منفجر شده است. بله، این حالت ممکن است به دلیل تورم باتری موبایل رخ دهد. در نتیجه توصیه می شود اگر متوجه تخلیه باتری گوشی خود شدید، سریعا آن را با یک باتری سالم تعویض کنید. استفاده از باتری موبایل و کار با آن کار بسیار اشتباه و خطرناکی است.

در پایان توصیه اصلی این است که سعی کنید تا حد امکان از باتری گوشی موبایل خود به صورت اصولی و صحیح استفاده کنید تا تا حد امکان از تورم باتری گوشی خود جلوگیری کنید. در نهایت اگر باتری گوشی موبایل متورم شد، سریعا آن را با باتری نو و اصلی تعویض کنید.

ورم و باد شدن باتری گوشی

باتری های لیتیومی با وجود تمام ویژگی های برتری که دارند، دارای معایبی هستند. این باتری ها در مقایسه با نسل قدیمی، پایداری کمتری دارند. عنصر لیتیوم بسیار واکنش پذیر است. از سوی دیگر، باتری های جدید پارتیشن کوچک تری بین سلول ها و پوشش بیرونی دارند. این مشکل باعث شد که کل باتری در یک فضای محدود تحت فشار قرار گیرد.

علت بادکردن باتری گوشی شیائومی

دلایل انفجار باتری گوشی

قبل از اینکه به بررسی علل تورم باتری بپردازیم، بهتر است بدانیم که ورم و ورم باتری گوشی می تواند به دلیل شدت های مختلفی ایجاد شود. گاهی اوقات باتری آنقدر متورم می شود که به نظر می رسد در حال منفجر شدن است. گاهی اوقات تورم روی باتری مانند برآمدگی در پشت تلفن همراه است. دلایل اصلی تخلیه باتری تلفن همراه عبارتند از:

داغ شدن بیش از حد باتری

گرما یکی از عوامل مضر باتری موبایل است. قرار دادن گوشی در مقابل نور مستقیم خورشید و استفاده نادرست از دستگاه باعث داغ شدن بیش از حد باتری می شود. برخی از افراد عادت دارند از تلفن همراه خود برای مدت طولانی در هنگام شارژ آن استفاده کنند. این باعث می شود دمای گوشی بیش از حد افزایش یابد.

روش های جلوگیری از انفجار باتری گوشی

  • از داغ شدن بیش از حد باتری گوشی خودداری کنید
  • از شارژر استاندارد و اصلی استفاده کنید
  • از شارژ بیش از حد باتری خودداری کنید
  • باتری را قبل از تمام شدن شارژ کنید
  • باتری قدیمی را تعویض کنید

آیا باتری گوشی شیائومی قابل تعویض است؟

بله باتری گوشی های شیائومی ار نوع داخلی است و قابل تعویض میباشد. برای خرید و تعویض باتری گوشی شیائومی به سایت پایین ساخت مراجعه کنید.

اقدامات احتیاطی اولیه هنگام باد کردن باتری تلفن همراه

باتری متورم مانند بمب است! و هر لحظه احتمال انفجار آن وجود دارد. به همین دلیل اگر متوجه شدید باتری گوشی خود متورم شده است، آن را روی شارژر قرار ندهید. علاوه بر این، از قرار دادن باتری متورم در معرض گرما خودداری کنید. اگر باتری گوشی شما قابل جدا شدن است، باتری را از گوشی خارج کنید.

توجه داشته باشید که هرگز نباید باتری را با فشار یا ضربه خارج کنید. زیرا می تواند باعث سوراخ شدن باتری شود و ترکیبات موجود در آن با اکسیژن و رطوبت هوای اطراف واکنش نشان دهد.

اگر باتری گوشی شما قابل تعویض نیست، و گوشی از نوع پرسی میباشد بهتر است برای خارج کردن باتری و تعویض آن به نمایندگی شیائومی مراجعه کنید. این مراکز دارای تجهیزات لازم برای جداسازی ایمن باتری از گوشی هستند.

شماره تماس نمایندگی: 09132063697 ساعات پاسخ گویی 9 صبح الی 9 شب . آدرس نمایندگی مرکزی در قسمت پایین سایت نمایندگی ( mi-servce.ir ) میباشد.

منبع

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا