فناوری

الگوریتم موبایل گدون چیست؟ | سئو سایت در اصفهان

در سالهای اخیر، اکثر سرچها بر روی گوشی‎های هوشمند انجام می‌شود و همین موضوع باعث شد تا بحث موبایل فرندلی، بیشتر از قبل مهم شود.

از سال 2015 بود که الگوریتم‌های گوگل، برای وبسایتهایی که موبایل فرندلی بودند، ارزش بیشتری قائل می‌شدند و آنها را بالاتر از رقبای خودشان نشان می‌دادند. اکثر این تغییرات زمانی شروع شد که الگوریتم موبایل گدون (Mobilegeddon) وارد لیست الگوریتم‌های گوگل شد.

در این پست از آراد سئو ما قصد داریم تا ببینم الگوریتم موبایل گدون چیست و چه تاثیری بر تعرفه سئو در اصفهان دارد. با ما همراه باشید.

معرفی الگوریتم موبایل گدون

در سال ۲۰۱۴، گوگل تصمیم گرفته بود به سایتهایی که ریسپانسیو و موبایل فرندلی هستند، امیتاز بیشتری بدهد و برای همین برنامه‌ای برای انتشار الگوریتم موبایل گدون طراحی کرد.

اولین معرفی الگوریتم موبایل گدون در تاریخ ۲۱ آپریل سال ۲۰۱۵ انجام شد. شاید خیلی از کسانی که در این حوزه فعال هستند با این الگوریتم آشنا نباشند؛ ولی باید بدانید که از سال ۲۰۱۵، این الگوریتم بر روی رتبه بندی سایتهای شما تاثیر می‌گذارد.

گوگل در بیانیه‌های مختلفش، اعلام کرد که به زودی قرار است آپدیت‌های زیادی برای این الگوریتم اجرا شود و قرار است از این الگوریتم به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبه دهی استفاده کنند.

این الگوریتم، سایتهایی که موبایل فرندلی هستند را در اولویت می‌گذارد و اگر شما چیزی را در گوگل سرچ کنید، اولویت نمایش با نتیجه‌هایی که سایتشان موبایل فرندلی است.

هدف الگوریتم موبایل گدون چیست؟

گوگل همیشه سعی می‌کند تا نتایجی را به کاربرانش نشان دهد که دنبالش هستند. همچنین می‌خواهد که کاربر در حین رسیدن به جوابشان، تجربه کاربری خوبی داشته باشد.

گوگل فهمیده بود که بعضی از کاربرانی که با گوشی سرچ می‌کنند، به یکسری نتایجی می‌رسند که نمی‌تواند سایت را به خوبی به آنها نشان بدهند (سایتهایی که ریسپانسیو نبودند).

برای همین گوگل برای بهبود نتایج خودش، بحث موبایل فرندلی را تبدیل به یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای خودش برای رتبه دهی کرد و سپس الگوریتم Mobilegeddon را منتشر کرد تا بر این سایتها نظارت داشته باشد.

البته این نکته را هم بگویم که موبایل گدون بر روی سرچ‌های دسکتاپ تاثیر گذار نیست و فقط مختص به سرچ‌های گوشی هوشمند است.

الگوریتم موبایل گدون

موبایل گدون چه تغییری در نتایج ایجاد کرد؟

همانطور که در بالاتر هم گفتیم، این الگوریتم فقط مخصوص موبایل است و یعنی اینکه هر تغییری هم که ایجاد کرده، بر روی دیوایس موبایل بوده.

از طرفی دیگر و به خاطر اینکه امروزه اکثر سرچها بر روی موبایل انجام می‌شود و گوگل هم به سایتهایی که موبایل فرندلی هستند اهمیت بیشتری می‌دهد، باعث شده تا اکثر وبمستران، سایت خودشان را موبایل فرندلی و ریسپانسیو طراحی کنند که همین موضوع باعث پیشرفت کیفیت و تجربه کاربری شده.

الگوریتم Mobilegeddon هم باعث شده تا رتبه خیلی از صفحات در نتایج گوگل تغییر کند. این تغییرات به خاطر رعایت نکردن مسائل موبایل فرندلی بوده. اگر شما در موبایل کلمه‌ای را سرچ بزنید، اولویت نمایش با سایتهایی است که موبایل فرندلی هستند.

موبایل گدون تاثیری بر تعرفه سئو سایت در اصفهان میگذارد؟

به صورت مستقیم بر روی سئو سایت اصفهان تاثیر نمی‌گذارد! همانطور که گفتیم، این الگوریتم، نکات مربوط به موبایل فرندلی را بررسی می‌کند و جایگاه شما در نتایج گوگل را طبق همین بررسی‌ها انجام می‌دهد.

درواقع متخصص سئو باید مسائل مربوط به موبایل فرندلی را بر روی سایت شما پیاده کند. مسائلی مثل بهنیه سازی کد، ریسپانسیو، اندازه فونت و …

راه های بهینه کردن سایت برای موبایل گدون

همانطور که گفتیم، این الگوریتم بر روی بحث موبایل فرندلی تمرکز دارد. برای همین بهترین روش، استفاده از ابزار تست موبایل فرندلی گوگل است. شما با کمک این ابزار می‌توانید بفهمید که وضعیت سایت شما از لحاظ موبایل فرندلی به چه شکلی است.

یادتان باشد که موبایل فرندلی این نیست که فقط سایت خودتان را ریسپانسیو کنید. حتی اگر المان‌های سایت زیاد به هم نزدیک باشند هم ممکن است این ابزار از شما ایراد بگیرد.

مسائل دیگری به مانند اندازه فونت، سرعت سایت، رنگ و … جزو مسائل موبایل فرندلی هستند.

سوالات متداول

چه نکاتی باید درباره موبایل گدون رعایت کنیم؟

اول از همه یادتان باشد که موبایل گدون فقط بر روی نسخه موبایل تاثیر می‌گذارد. این الگوریتم همه صفحات سایت را بررسی می‌کند تا بفهمد این صفحات موبایل فرندلی هستند یا نه.

الگوریتم موبایل گدون وارد وب فارسی شده؟

بله! این الگوریتم در حال حاضر، بر کل سایتهایی که در اینترنت هستند نظارت دارد.

چگونه می‌توانیم سایت موبایل فرندلی طراحی کنیم؟

بخش زیادی از موبایل فرندلی مربوط به قالب و سیستم مدیریت محتوا می‌شود. پس بهتر است در زمان انتخاب این موارد، به بحث موبایل فرندلی دقت داشته باشید.

جمع بندی

در این پست از aradseo ما سعی کردیم تا ببینیم الگوریتم موبایل گدون چیست و چه تاثیری بر روی نتایج میگذارد

همانطور که گفتیم، هدف اصلی از انتشار این الگوریتم، ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای کاربران است. پس بهتر است به جای اینکه از آنها فرار کنید، با آنها رفیق باشید.

پیروی از قوانین و الگوریتم‌های گوگل می‌تواند شما را به جایگاه بهتری در گوگل برساند.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا