فناوریموبایل و گجت

شرایط گارانتی باتری گوشی | گارانتی باتری گوشی شامل چه چیزهایی میشود؟

گارانتی باتری موبایل شامل چه مواردی است؟

شرایط گارانتی باتری گوشی را بدانید تا قبل از سفارش قطعه برای موبایل خود، خیالتان راحت باشد. بیایید این شرایط را با هم در ادامه این مقاله از مجله ویکی مرور کنیم و با یکی از برترین ارائه‌دهندگان ضمانت تعویض باتری گوشی آشنا شویم.

باتری، به عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات گوشی و تبلت، عمر مفید محدودی دارد. بنابراین تعویض باطری، بخشی جدانشدنی از چرخه کارکرد گجت‌های هوشمند محسوب می‌شود. اما بهتر است قبل از خرید، شرایط گارانتی باتری گوشی موبایل را بدانید. بدین ترتیب می‌توانید از حق خود به عنوان خریدار کالا، دفاع کنید. شرکت‌های زیادی با ارائه شرایط ضمانت باطری گوشی، شما را در این مسیر همراهی می‌کنند. اما واقعا بهترین گارانتی باتری گوشی چیست؟

گارانتی باتری موبایل چقدر اهمیت دارد؟

باتری، قرار است گوشی یا تبلت شما را در طول روز، روشن نگه دارد. بنابراین اگر درست کار نکند، تمام فعالیت‌های اجتماعی و ارتباطی روزمره شما مختل خواهد شد. بنابراین بهتر است از قبل با شرایط گارانتی باتری گوشی موبایل آشنا باشید. بدین ترتیب اگر پس از خرید قطعه و تعویض آن با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید برای درخواست باتری جایگزین اقدام کنید.

لیست باتری موبایل های شامل گارانتی تعویض بسیار طولانی است. تقریبا برای تمامی گوشی‌های موجود در بازار، باطری اورجینال (اصلی)، های کپی و فیک (غیر اصل) ساخته می‌شود. اما فقط باتری‌های اورجینال هستند که شرایط ضمانت باطری گوشی و تبلت را دارند. اهمیت ضمانت تعویض به قدری بالا است که مدت زمان آن، یک مزیت رقابتی بزرگ به حساب می‌آید. این یعنی مراکز ارائه‌دهنده قطعات موبایل، همواره سعی دارند بازه گارانتی تعویض باتری گوشی را طولانی‌تر کنند.

بیشتر بخوانید: انواع هدست و هدفون های تسکو (TSCO)

 

نحوه استفاده از گارانتی باتری موبایل

مختصری درباره شرایط گارانتی باتری گوشی موبایل

هنگامی که یک گوشی موبایل جدید می‌خرید، تا چند روز مهلت تست دارید. این مهلت تست بسته به سیاست‌گذاری هر شرکت، فرق می‌کند. ممکن است برای این کار فقط 24 ساعت مهلت داشته باشید. گاهی هم این فرصت به یک هفته می‌رسد. اما باتری گوشی فابریک، به ندرت معیوب است و تست‌های کنترل کیفیت سختگیرانه کمپانی‌ها، جلوی آن را می‌گیرد.

شرایط گارانتی باتری گوشی موبایل بیشتر هنگام تعویض آن مطرح می‌شود. به عبارت دیگر، زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید برای گوشی خود، یک باطری جایگزین خریداری کنید. وقتی صحبت از ارائه خدمات گارانتی پیش می‌آید، می‌دانیم که دست مشتری همیشه بسته است! هر بار که لیست شرایط ضمانت باطری گوشی را می خوانید، در می‌یابید که احتمال مشمول گارانتی بودن، آنقدرها هم زیاد نیست. گارانتی تعویض باتری‌ گوشی‌ تنها مواردی را پوشش می‌دهد که به نقص در خط تولید و استانداردهای ساخت مربوط باشند.

بیشتر بخوانید: روش های تست سرعت اینترنت

آیا خرابی باتری شامل گارانتی می‌شود؟

گفتیم که گارانتی تعویض باتری‌ موبایل شامل مواردی است که به نقص تولید و کنترل کیفیت آن باز می‌گردند. بنابراین خراب شدن باتری بر اثر استفاده شامل گارانتی نخواهد بود. این از خبر بد. حال بیایید ببینیم شرایط گارانتی باتری گوشی موبایل در چه صورت شامل حال ما می‌شود:

  • تخلیه سریع شارژ باتری: اگر پس از خرید باطری گوشی موبایل، دریافتید که شارژ آن به سرعت خالی می‌شود، شانس آورده‌اید! می‌توانید به شرکتی که خرید را از آن انجام داده‌اید مراجعه کرده و درخواست قطعه جایگزین کنید.
  • شارژ شدن خیلی کند: گاه ممکن است نقص فنی باتری در ساخت، موجب شود تا گوشی شما شارژ نشود. شما مجازید این مورد را به شرکت گزارش دهید تا آن را برای شما عوض کند.
  • شارژ با سرعت غیر عادی: اینکه چند دقیقه بعد از وصل کردن باتری به شارژر، شارژ شما از صفر به 100 درصد برسد، غیر عادی است! سرعت شارژ بالا اگر مرزهای فناوری Quick Charge را رد کند، نگران کننده خواهد بود.
  • عدم توانایی باتری در راه اندازی گوشی: در مواردی انگشت شمار، باتری جدید، توانایی روشن کردن دستگاه را ندارد. گاهی هم ایرادهای فنی خط تولید موجب خطای باتری سیستم عامل گوشی می‌شود. در این مورد نیز می‌توانید برای استفاده از شرایط ضمانت باطری گوشی اقدام کنید.

ممکن است روی باتری خریداری شده، موارد مشکوکی ببینید. مثلا احتمال دارد باطری به شکل باد کرده، دارای نشت، با کابل قطع شده یا آثار زدگی و آسیب به دستتان برسد. در این صورت باید مراتب را در اسرع وقت به شرکت اطلاع دهید. تعلل در این زمینه و فاصله افتادن بین تاریخ خرید و گزارش خرابی، ممکن است کار را برایتان کمی سخت کند!

ضمانت باتری موبایل

موارد ابطال گارانتی باتری گوشی کدامند؟

وقتی باتری جدید را در گوشی خود نصب کردید، باید حواستان به استفاده صحیح از آن باشد! استفاده نادرست از باطری، چه نگه داشتن گوشی داخل ماشین زیر آفتاب باشد و چه شارژ با ادوات غیر استاندارد، به آن آسیب می‌زند. شرکت ضمانت کننده باطری گوشی، تعهدی در این موارد ندارد. بنابراین آسیب‌های حاصل از استفاده نادرست از قطعات، شامل گارانتی نمی‌شود. بیایید شرایط ابطال گارانتی باتری موبایل را با هم مرور کنیم.

  • تغییر ظاهری باتری موبایل: اگر کارشناسان شرکت ضمانت کننده باطری، متوجه هر مشکل ظاهری غیر طبیعی شوند، امکان بهره‌مندی از گارانتی وجود نخواهد داشت. این مشکلات شامل باد کردگی، فرو رفتگی، اثر ضربه، خط افتادگی، تا خوردن کابل فلت و … می‌شوند.
  • مخدوش شدن کارت گارانتی: کارت گارانتی، سند ضمانت است. بنابراین هر گونه آسیب به آن، موجب عدم بهره‌مندی شما از شرایط گارانتی باتری گوشی می‌شود.
  • مخدوش شدن هولوگرام: صحت سندیت کارت گارانتی، با هولوگرام حک شده روی باتری کنترل می‌شود. در صورتی که امکان کنترل این دو بر اثر آسیب به هولوگرام وجود نداشته باشد، گارانتی باتری گوشی از درجه اعتبار ساقط خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نحوه تميز كردن سرخ كن بدون روغن

بهترین گارانتی باتری گوشی چیست؟

حال به مهم‌ترین سوال می‌رسیم! کدام شرکت، بهترین شرایط گارانتی باتری گوشی را ارائه می‌دهد؟ دیدیم که موارد مشول یا ابطال گارانتی تعویض، کمابیش یکی هستند. بنابراین باید به دنبال چیزی باشیم که بین ارائه دهندگان باطری موبایل، یک مزیت رقابتی مهم به حساب بیاید! طول دوره گارانتی، از مهم ترین شرایط ضمانت باطری گوشی است. توصیه می‌کنیم همیشه، طولانی‌ترین دوره گارانتی را انتخاب کنید تا خیالتان در دراز مدت، راحت باشد.

بهترین گارانتی باتری گوشی

حرف آخر

شرایط گارانتی باتری گوشی برای این ارائه می‌شوند تا خیال شما را از بابت کارایی قطعه، راحت کنند. این موارد، نشان می‌دهند باتری به قدری با کیفیت است که ظرف مدت گارانتی، دچار هیچ مشکلی نمی‌شود. شرایط ضمانت باطری گوشی بسته به شرکت تامین کننده قطعه در بازار، تفاوت دارد. برخی شرکت ها فقط به شما 24 ساعت یا نهایتا یک هفته برای گزارش خرابی وقت می دهند.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا