فناوری

سرور مجازی ایران چیست؟ ۴ کاربرد آن کدامند؟

سرور مجازی ایران چیست. سرور خصوصی مجازی (VPS) ماشینی است که تمام نرم افزارها و داده های مورد نیاز برای اجرای یک برنامه یا وب سایت را میزبانی می‌کند.

این سرور به این دلیل مجازی نامیده می‌شود که بخشی از منابع فیزیکی زیربنایی سرور را مصرف می‌کند که توسط یک ارائه دهنده شخص ثالث مدیریت می‌شود. با این حال، شما به منابع اختصاصی خود در آن سخت افزار دسترسی خواهید داشت.

در ادامه خواهیم گفت vps و سرور مجازی ایران چیست.

سرور مجازی ایران چیست؟

ابتدا، بیایید تعریف کنیم که VPS یا سرور مجازی خصوصی چیست.

به زبان ساده، سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام داده‌ها و فایل های تشکیل دهنده وب سایت شما را ذخیره می‌کند. هنگامی‌که شخصی نام دامنه شما را در مرورگر وب خود تایپ می‌کند، آن رایانه قدرتمند وب سایت شما را به صفحه جستجوگر ارائه می‌دهد.

کلمه خصوصی به معنای همان چیزی است که دلالت می‌کند. سرور مجازی شما برای شما رزرو شده است، بنابراین مجبور نیستید RAM، CPU یا هر داده ای را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

به بیان دیگر هنگام خرید هاست VPS، سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارید. با این حال، بر اساس برنامه انتخابی خود، مقدار اختصاصی از منابع را دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال، اگر یک برنامه VPS ویژه کسب و کار را به جای یک طرح اولیه انتخاب کنید، معمولاً فضای ذخیره سازی بیشتری یا پهنای باند بیشتری دریافت خواهید کرد. با VPS، سخت افزار فیزیکی را با مشتریان دیگر به اشتراک می‌گذارید، اما با داشتن محیط مجازی خود را از بقیه سرور جدا می‌کنید. این تنظیمات آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تر از میزبانی اختصاصی تبدیل می‌کند، جایی که شما یک سرور فیزیکی اختصاص داده شده برای خود دارید.

سرور مجازی ایران، سروری هست که در دیتاسنتر داخل ایران تعبیه و مدیریت میشود.

کاربرد VPS ایران

۱- امنیت و حجم بالای ترافیک

اگر به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، قابلیت‌های نظارت پیشرفته، فضای پشتیبان بیشتر، قابلیت اطمینان وب‌سایت بهبود یافته یا برنامه‌ای برای داشتن هر گونه پرداخت آنلاین نیاز دارید، ممکن است بخواهید VPS را در نظر بگیرید. با VPS، منابع قابل اعتمادی دریافت می‌کنید و می‌توانید روی ویژگی های امنیتی درجه یک حساب کنید.

اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و ترافیک زیادی دریافت نمی‌کنید، میزبانی اشتراکی راه حل ایده آلی است. با این حال، اگر مخاطبان وب سایت شما به طور مداوم در حال رشد هستند، بهتر است ارتقا دهید. شما نمی‌خواهید خطر کندی وب سایت خود را داشته باشید یا حتی بدتر از آن، سرور قطع شود بدلیل این که زیرا نمی‌تواند ترافیک را مدیریت کند. اگر پیش‌بینی می‌کنید تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد، به خودتان لطف کنید و به VPS بروید.

۲- نصب نرم افزارهای سفارشی

لحظه ای که برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین برنامه ریزی می‌کنید، لحظه ای است که باید برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید. چرا؟ زیرا با VPS، شما یک سرور مجازی امن و اختصاصی دارید که در آن احتمال گذراندن تست انطباق PCI بیشتر است. استاندارد امنیت داده صنعت کارت پرداخت توسط برندهای اصلی کارت اعتباری برای محافظت در برابر سرقت اطلاعات دارندگان کارت ایجاد شده است.

 

اگر کارت‌های اعتباری را در وب‌سایت خود از طریق درگاه پرداخت می‌پذیرید، می‌خواهید هر کاری که می‌توانید برای اطمینان از امنیت اطلاعات مالی مشتریان خود انجام دهید. از آنجایی که VPS از میزبانی اشتراکی امن تر است، برای وب سایت های تجارت الکترونیک گزینه بهتری است.

هاست اشتراکی برای صاحبان وب سایت هایی که سایت خود را با وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوای رایج می‌سازند عالی است. با این حال، اگر به نقطه‌ای رسیدید که باید نرم‌افزار سفارشی را نصب کنید، از پیکربندی سرور سفارشی استفاده کنید یا در برنامه‌نویسی پیشرفته دیگری شرکت کنید، در این صورت یک گزینه میزبانی می‌خواهید که کنترل بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

۳- قیمت و منبع سرور

در حالی که درست است که یک بسته میزبانی اختصاصی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این لیست را برطرف کند، مهم است که به یاد داشته باشید که یک برنامه اختصاصی گزینه بسیار گران‌تری است. اگر نیاز به بهبود پهنای باند، افزایش امنیت و دریافت رم بیشتر دارید، مقرون به صرفه ترین گزینه این است که میزبانی VPS را انتخاب کنید.

آیا ساختن وب سایت برای مشتریان خود بخشی از کار شماست؟ با VPS، می‌توانید تعداد نامحدودی دامنه را میزبانی کنید و در عین حال مطمئن شوید که RAM کافی برای عملکرد صحیح هر سایت دارید.

میزبانی VPS تجربه یک سرور اختصاصی را شبیه سازی می‌کند حتی اگر شما هنوز سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارائه دهنده میزبانی وب شما با استفاده از فناوری مجازی سازی ، یک لایه مجازی در بالای سیستم عامل (OS) سرور نصب می‌کند. با جدا کردن سرور به محفظه های جداگانه با دیوارهای مجازی، این لایه به هر کاربر اجازه می‌دهد تا سیستم عامل و نرم افزار خود را نصب کند.

از آنجایی که VPS فایل های شما را از سایر کاربران در سطح سیستم عامل جدا می‌کند، در واقع یک سرور خصوصی است. این بدان معنی است که وب سایت شما در یک ظرف امن با منابع سرور تضمین شده زندگی می‌کند – حافظه، فضای دیسک، هسته های CPU و غیره را در نظر بگیرید. لازم نیست هیچ یک از آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

۴- یک وب سایت با ترافیک بالا و سرور بازی

این رایج ترین و محبوب ترین استفاده vps است. از آنجایی که سرورهای خصوصی مجازی منابع بیشتری را برای وب سایت شما مانند CPU، RAM و غیره نسبت به هاست اشتراکی فراهم می‌کنند، متوجه خواهید شد که وب سایت شما پاسخگوتر و پایدارتر است.

بعلاوه، با کنترل کامل بر سرور مجازی، می‌توانید نرم‌افزار را هر طور که دوست دارید نصب و حذف کنید،  اگر بیشتر به دنبال استفاده های حرفه ای هستید، می‌توانید از VPS برای میزبانی فایل‌ها و رسانه های دیگر استفاده کنید. اساساً هر چیزی که به عنوان سرور اجرا می‌شود را می‌توان روی VPS اجرا کرد.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که سرور بازی خود را برای بازی های چند نفره مورد علاقه خود اجرا کنید؟ خوب شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

از آنجایی که هاست اختصاصی گران است، سرورهای مجازی را می‌توان به عنوان زمینه آزمایشی برای تنظیمات سروری که آماده اجرا نیستند استفاده کرد.

استفاده از فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر ارزان‌تر است، اما اگر به دلایل دیگری از VPS استفاده می‌کنید و فضای باقی‌مانده‌ای دارید، ممکن است آن را به عنوان ذخیره‌سازی فایل رایگان برای اسناد و فایل‌های مهم در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

VPS ایران گزینه گران‌تری است، اما عملکرد بهتر و امنیت پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد. در همین حال، هاست اشتراکی ویژگی های اساسی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. در بسیاری از موارد، میزبانی اشتراکی اولین قدمی ‌است که بسیاری از وب‌سایت‌ها برمی‌دارند و با افزایش ترافیک، به VPS یا میزبانی مدیریت شده می‌روند.

بنابراین، VPS ممکن است برای مشاغل متوسط تا بزرگ که خواهان کنترل روی سرور و منابع خود هستند، مناسب تر باشد. در همین حال، میزبانی اشتراکی برای وب سایت های کوچک با ترافیک کم، مانند وبلاگ های شخصی و نمونه کارها، عالی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا