گوناگون

کاربردهای نرم افزار راینو

نرم افزارهای زیادی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان طراحی‌های دو بعدی یا سه بعدی خوبی به کارفرما تحویل داد؛ اما قبل از انتخاب یک نرم افزار و ماهر شدن و افزایش قابلیت‌های شما در صنعت معماری باید به  مواردی مانند اینکه : نور پردازی کدام نرم افزار بهتر است ؟

کدام نرم افزار قابلیت‌های بیشتر دارد؟

کدام نرم افزارها مدل‌های طراحی شده را با رنگ‌ها و آبجکت‌های واقعی تر، خروجی می‌دهند ؟

حتی باید به این موضوع توجه کنید که چه نرم افزاری قابلیت اضافه کردن پلاگین‌های زیادی را دارد ؟

چه نرم افزار معماری ابزارهای بهتری برای مدل سازی و طراحی دارد؟

توجه !

قبل از اینکه به سراغ این برویم که کدام نرم افزار در معماری بهتر است باید به این نکته توجه کنید که برای هر فردی با استعدادهای مختص خودش، بهترین نرم افزار معماری آن نرم افزاری است که علاوه بر علاقه، به بهترین نحو در انجام طراحی و مدل سازی‌های دو بعدی و سه بعدی به شما کمک کند.

در ادامه می‌خواهم به یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای معماری که به علت مورد توجه قرار گرفتن بسیاری از معماران، امروزه در صنعت‌های دیگری هم استفاده می‌شود؛ اشاره کنم.

 راینو یکی از نرم افزارهای مفید و پرکاربرد برای کسانی که طراحی انجام می‌دهند؛ به خصوص معماران است. شاید از خود بپرسید : مگر مشکل دیگر نرم افزارها چیست؟

دیگر نرم افزارها مشکلی ندارند و در صنعت‌های مربوط به خودشان بسیار قوی عمل می‌کنند. با این حال یکی از برتری‌های نرم افزار راینو نسبت به دیگر نرم افزارها این است که اپلیکیشن راینو تری دی، طراحی‌ها را بر اساس خطوط نربز انجام می‌دهد.

خطوط نربز که بر اساس  هندسه و قواعد ریاضی هستند؛ باعث ظرافت بالا در طراحی و دقت گسترده می‌شوند به همین دلیل بعضی از معماران و طراحان معتقد هستند که دقت نرم افزار راینو را هیچ نرم افزاری ندارد.

قابلیت‌های خاص نرم افزار راینو :

حتما این مورد را می‌دانید اما بنده مامورم و معذور که به این نکته در مورد نرم افزار راینو اشاره کنم 🙂

نرم افزار راینو کار بسیاری از طراحان در هر زمینه را راحت کرده است و دیگر نیازی نیست یک طراح برای نشان دادن طرح ذهنی خود، ساعت‌ها روی کاغذ طراحی کند یا به کارفرما توضیح دهد… بلکه تنها کافی است با نرم افزار راینو یک طراحی جذاب و واقع گرایانه را به مشتری یا کارفرما تحویل دهید.

از دیگر برتری‌های نرم افزار راینو نسبت به دیگر نرم افزارهای طراحی، میتوان به این موارد اشاره کرد :

1) در طراحی‌ مدل‌های هندسی، نرم افزار راینو با سرعت بیشتری نسبت به دیگر نرم افزارها عمل می‌کند.

2) هنگام خروجی گرفتن، حجم پایین و در عین حال کیفیت بالا شما را شگفت زده خواهد کرد.

3) با رعایت نکات و اصولی که با آموزش‌ها خواهید آموخت، می‌توانید مدل‌های پیچیده و مبهم جذابی را طراحی کنید.

4) با نرم افزار راینو، ادغام با دیگر نرم افزارها و سخت افزارها امکان پذیر خواهد شد.

5) انیمیشن سازان و کسانی که در صنعت خلق کاراکتور هستند؛ نرم افزار راینو برایشان بسیار کارآمد است.

6) به علت استفاده از معادلات ریاضی و خطوط نربز، طراحی ایجاد شده بسیار دقیق است و باعث رضایت طراح می‌شود.

قابلیت‌های خاص نرم افزار راینو

کاربرد نرم افزار راینو :

1) نرم افزار راینو سروس تری دی به علت توانایی بالایش در انجام مدل سازی‌های پیچیده و حرفه‌ای در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

2) با کمک نرم افزار راینو تا بی‌نهایت می‌توانید مدل‌های ساخته شده را ویرایش کنید و حتی انیمیشن بسازید.

3) اتود زنیه اولیه را در نرم افزار راینو، خودتان می‌توانید انجام دهید.

4) یکی از شباهت‌های نرم افزار راینو با نرم افزار اسکچاپ این است که نرم افزار راینو نیز با پلاگین‌های زیادی سازگار است. پلاگین‌ها باعث ایجاد آبجکت‌ها و ابزارهای طراحی و ویرایشی بیشتری می‌شود؛ در نتیجه می‌توانید خلاقیتتان را گسترده تر کرده و طراحی‎های خود را جذاب‌تر از رقبا کنید.

البته افزودن ابزارهای طراحی برای ادیت بیشتر، تنها عرصه‌ای نیست که پلاگین در آن زمینه به ما کمک کند. پلاگین‌ها یا افزونه‌ها امکان مدل سازی و فاز تحقیقاتی زمینه‌های مختلفی نظیر رندر، طراحی خودرو، جواهر سازی را برای شما طراحان عزیز در هر صنعتی که مشغول به آن هستید و نیاز به مدل سازی اشکال خمیده و منحنی دارید؛ مهیا می‌سازد.

5) نرم افزار راینو 7، شامل مجموعه ابزارهایی است که برای بهبود نور پردازی، متریال دهی و رندرینگ است؛ برای مثال :

1) PBR MATERIALS   برای بهبود متریال‌های موجود در نرم افزار راینو

2) DENOISERS برای ابزارهای جدید رندر گیری

3) LIGHT FALLOFF برای تنظیمات نور پردازی محیطی

4) LAY OUT MANAGEMENT برای مدیریت برگه‌ها و ابزار

معرفی یک پلاگین معروف برای نرم افزار  راینو :

نرم افزار راینو پلاگین‌های زیادی دارد؛ اما با توجه به تجربه معماران و طراحان، پلاگین یا افزونه گرس هاپر، از بهترین و سودمند ترین پلاگین‌های موجود است.

( البته از قدیم گفتند چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است 🙂 ؟ این پلاگین چنان پرکاربرد و مفید ساخته شده که مورد توجه همه‌ی افرادی که با نرم افزار راینو کار کرده‌اند، قرار گرفته است. )

با توجه به توانایی پلاگین گرس هاپر به اینکه قابلیت برنامه نویسی را نیز به نرم افزار راینو افزوده است؛ تعجب برانگیز نخواهد بود اگر به این موضوع هم اشاره کنم که امکان طراحی پارامتریک را نیز به این نرم افزار افزوده است.

با افزودن تنها یک پلاگین، چندین قابلیت مانند : طراحی فرم‌های آزاد با تنوع بالا، اشکال پیچیده‌ در معماری، مدل سازی پارامتریک و… را برای خود ایجاد کرده و با امکانات بیشتری طراحی خواهید کرد.

آموزش کامل نرم افزار راینو سروس تری دی :

با همه‌ی اطلاعاتی که در این مقاله دریافت کردید، آیا هنوز هم بین راینو و دیگر نرم افزارهای سه بعدی شک دارید؟

نگرانی بعضی از افراد جامعه این است که شاید نتوانم در کار کردن با این نرم افزار حرفه‌ای شوم، اصلا به دلتان بد راه ندهید :)..

موما با کمک گرفتن از اساتید مطرح در این زمینه یک دوره‌ی آموزش کامل نرم افزار راینو را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد که بعد از  اتمام دوره سطح شما از مقدماتی به حرفه‌ای تبدیل خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا