فناوریلوازم خانگی

7 نکته طلایی برای افزایش طول عمر و نگهداری از ماشین لباسشویی

نکات مهم برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

نگهداری از ماشین لباسشویی چگونه است؟ آیا ماشین های لباسشویی هم نیاز به تمیز کردن دارند؟ ماشین لباسشویی لوازم خانگی پرکاربرد در اکثر خانه ها هستند. این دستگاه ممکن است روزانه چندین بار روشن و استفاده شوند، در نتیجه، اکثر صاحبان خانه‌ها بیش از حد از ماشین‌های لباسشویی خود استفاده می‌کنند و تا زمانی که ماشین‌ها با مشکل مواجه نشوند، اقدامات تعمیر و نگهداری را نادیده می‌گیرند.

7 نکته طلایی برای مراقبت از ماشین لباسشویی

مراقبت از ماشین لباسشویی

این راهنما هفت دستورالعمل تعمیر و نگهداری از ماشین لباسشویی را یادآور می کند که باید قبل از خراب شدن و یا از کار افتادن دستگاه آن را به خاطر داشته باشید و بکار ببندید:

1. ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید

اکثر مردم بر این باورند که ماشین های لباسشویی به دلیل عملکرد منظمشان همیشه تمیز هستند. با این حال، اینطور نیست زیرا آب حاصل از شستشوی لباس ها دارای بقایای ریز است که معمولاً در کناره‌ها و سایر اجزای دستگاه باقی می‌مانند.

این باقیمانده ها و مواد پاک کننده در نهایت منجر به پوسته پوسته شدن لاستیک دور درب می شوند. یکی از دلایل اصلی این که ماشین لباسشویی بعد از مدتی به طور موثر لباس ها را تمیز نمی کند همین مورد است. بنابراین برای مراقبت از ماشین لباسشویی باید آن را مرتباً تمیز کنید تا بقایای حاصل از شستشوی لباس در آن پاک شود.

تمیز کردن لباسشویی مواد پاک کننده ماشین های لباسشویی در فروشگاه ها وجود دارد. همچنین روش خانگی آن که استفاده از سرکه و یا جوش شیرین است نیز می تواند موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: دلایل عدم اتصال تلویزیون به وای فای چیست؟

2. ماشین لباسشئیی را از دیوار دور نگه دارید

نکات ماشین لباسشویی

دستگاه شما نباید خیلی نزدیک به دیوار باشد. این موقعیت ممکن است باعث خم شدن و پیچ خوردگی شیلنگ ها شود که می تواند بر جریان آب تأثیر بگذارد. ماشین لباسشویی را حدود چهار اینچ (10 الی 12 سانتیمتر) از دیوار فاصله دهید تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

3. شیلنگ های آب را بازرسی کنید به طور ماهانه
شیلنگ های موجود در ماشین لباسشویی آب سرد یا گرم را از منبع آب به دستگاه منتقل می کند. بنابراین، هنگامی که آنها مشکلی مانند نشتی یا گرفتگی دارند، ماشین لباسشویی شما آب دریافت نمی کند و یا ممکن است باعث نشتی در آن شود.

خوشبختانه می توانید با انجام بازرسی منظم از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. بنابراین، باید هر ماه شیلنگ ها را برای هر گونه ترک، پارگی یا نشتی بررسی کنید. اگر شیلنگ آسیب دیده است، از یک تکنسین تعمیر برای تعمیر یا تعویض شیلنگ کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع چایی ساز | راهنمای خرید مناسب ترین چایی ساز

4. فیلتر پرز را بشویید

فیلتر پرز در ماشین لباسشویی پرز، مو و تکه های کاغذ خیس را در طول فرآیند شستشو خارج کرده و در کیسه قرار می دهد. فیلتر می تواند با مو، گیره، سکه، کاغذ و ذرات خاک مسدود شود.

وقتی کیسه پر است، فیلتر مواد بیشتری را جمع نمی کند، به این معنی که لباس های شسته شده شما ممکن است پوششی شبیه گرد و غبار داشته باشند. علاوه بر این، زباله های جمع آوری شده ممکن است در سایر قسمت های حیاتی مانند همزن ماشین جمع شوند و کیفیت عملکرد دستگاه را کاهش دهند.

به همین دلیل، باید به طور مرتب هر گونه پرز و مو و جسم اضافه ای را از فیلتر پاک کنید. اگر نمی دانید فیلتر پرز شما کجاست، از دفترچه راهنمای مدل لباسشویی استفاده کنید یا با متخصصان امر و نمایندگی برند خود مشورت کنید.

5. شوینده مناسب بخرید

همه مواد شوینده برای ماشین لباسشویی شما مناسب نیستند، بنابراین باید مطمئن شوید که مناسب مدل خود را انتخاب کرده اید. به عنوان مثال، اکثر ماشین‌های لباسشویی با راندمان بالا با مواد شوینده لباسشویی با کف کمتر کار می‌کنند.

به غیر از استفاده از محصولات پاک کننده مناسب، باید مقدار مناسبی از آن نیز استفاده کنید. در غیر این صورت مقدار زیاد مواد شوینده در دستگاه و در نهایت روی لباس شما باقی می ماند که ایجاد لک بر روی پارچه خواهد کرد. مواد شوینده را بر اساس دفترچه راهنمای دستگاه و خود مواد اندازه گیری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین اسپیکرهای ضد آب 2022 | برترین اسپیکر ضد آب ۲۰۲۲ کدام است؟

6. قسمت های محفظه مواد شوینده را تمیز کنید

اکثر مدل های مدرن دارای محفظه مواد شوینده جداگانه برای مواد شوینده و نرم کننده پارچه هستند. پس از مدتی، ممکن است در این محفظه دچار آلودگی باشند که می‌تواند منجر به بوی بد و کپک‌آلود شود که می‌تواند این بو در نهایت به لباس‌های شما نیز منتقل شود. بنابراین، شما باید برای نگهداری ماشین لباسشویی این محفظه ها را به طور مرتب بشویید. محفظه را از دستگاه خارج کرده و با استفاده از صابون زیر شیر آب بشویید. سپس، آنها را با یک پارچه نرم پاک کنید.

7. در آن را باز بگذارید

برای نگهداری از ماشین لباسشویی پس از استفاده از دستگاه، رطوبت ناشی از لباس های خیس و جریان آب باعث تجمع رطوبت می شود که می تواند باعث رشد باکتری و آلوگی شود. بنابراین، پس از استفاده حدود 15 تا 30 دقیقه درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا خشک شود. همچنین برای بهترین نتیجه قسمت لاستیک دور درب آن را با یک حوله خشک پاک کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود بهترین برنامه های تست سلامت گوشی اندروید

کلام آخر

جرم گیری ماشین لباسشویی می تواند کارایی آن را به میزان قابل توجهی افزایش داده و عمر مفید آن را افزایش دهد. با این نکات طلایی می توانید ماشین لباسشویی خود را در شرایط خوبی نگه دارید. اگر چنانچه شما نیز نکته در نظر دارید می توانید در بخش کامنت ها با ما و سایر مخاطبان ویکی در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا