اپلیکیشن و نرم افزارفناوریموبایل و گجت

دانلود بهترین برنامه های تست سلامت گوشی اندروید

نرم افرار تست عملکرد گوشی اندروید

شاید شما هم از آن دست کاربرانی باشید که تست سلامت گوشی برایتان حائز اهمیت است. برای اطمینان از سلامت گوشی‌های هوشمند اندرویدی، برنامه های تست سلامت گوشی وجود دارد که در این مطلب از مجله ویکی به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

برنامه های تست سلامت گوشی اندروید به طور خاص برای بررسی جنبه‌های مختلف فنی گوشی هوشمند شما ایجاد شده‌اند. چه بخواهید عملکرد گوشی هوشمند خود را تست کنید، از صحت پیکربندی سخت‌افزار آن اطمینان حاصل کنید یا عملکرد کلی دستگاه را بررسی کنید، اپ‌هایی برای این کار در فروشگاه گوگل پلی ارائه می‌شوند که تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند. حتی اگر گوشی شما مشکل خاصی نداشته باشد، استفاده از برنامه های سلامت گوشی بهترین روش برای زیر نظر گرفتن عملکرد گوشی‌های هوشمند است.

اپلیکیشن های تست عملکرد گوشی 

اندروید در حال حاضر رایج‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است. دلیل اصلی این موضوع نیز اکوسیستم بزرگ اپلیکیشن‌های ارائه شده برای این رابط کاربری است. کاربر در فروشگاه گوگل پلی می‌تواند تقریباً هر گونه اپلیکیشنی را برای اهداف مختلف روی دستگاه هوشمند خود نصب کند و اپ های تست سلامت گوشی نیز بخش مهمی از این فروشگاه اینترنتی هستند.

بهترین اپلیکشن های تست سلامت گوشی

در این مقاله از بخش فناوری مجله ویکی به بررسی بهترین اپلیکیشن های تست سلامت گوشی های اندروید خواهیم پرداخت. شما با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید به راحتی عملکرد گوشی هوشمند خود را بررسی کرده و اطلاعاتی در مورد سخت‌افزار آن به دست آورید. اغلب این برنامه های تست سلامت گوشی اندروید به صورت رایگان و در فروشگاه گوگل پلی در دسترس کاربر قرار دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری ارسال لینک گروه اسکایپ

اپلیکیشن تست سلامت گوشی Sensor Box

برنامه تست سخت افزار گوشی

این برنامه به منظور چک کردن همه سنسورهای گوشی و بررسی جزئیات عملکردی آن‌ها ایجاد شده است. سنسورهایی مانند شتاب‌سنج، نور، جهت‌یابی، مجاورت، دما، ژیروسکوپ، صدا، سنسور مغناطیسی و دیگر موارد در این اپلیکیشن بررسی شده و نتایج به صورت فهرستی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

دانلود برنامه Sensor Box برای اندروید

برنامه تست گوشی Phone Doctor Plus

 اپلیکشن های تست عملکرد گوشی اندرویدی

Phone Doctor Plus با قابلیت‌های زیادی همراه است و اطلاعات جامعی را در مورد گوشی هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این برنامه می‌توان حدود بیست و پنج تست مختلف را برای بررسی قابلیت‌های سخت‌افزاری گوشی هوشمند به عمل آورد. اپلیکیشن مد نظر می‌تواند عملکرد سنسورها،‌ باتری، صفحه نمایش، میکروفون، فلش، دوربین، حافظه و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کند. اگرچه تست‌های سنسور مختلفی در این اپ جا گذاشته شده‌اند، ولی هنوز هم تنها اپلیکیشنی است که طیف گسترده‌ای از تست‌ها را روی گوشی شما اجرا می‌کند.

دانلود برنامه Phone Doctor Plus برای اندروید

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی شیائومی 10s

اپ تست سلامت گوشی AIDA64

برنامه تست سالم بودن گوشی اندرویدی

AIDA64 ابزاری برای جمع‌آوری اطلاعات نرم‌افزاری دستگاه‌های هوشمند اندرویدی است. این برنامه که بر اساس دانش سخت‌افزاری گسترده نسخه ویندوز ایجاد شده، قادر است اطلاعات مختلفی را در مورد سلامت بخش‌های مختلف گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌ها در اختیار کاربر قرار دهد. از جمله قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به این موارد اشاره کرد: شناسایی مشکلات پردازنده مرکزی، اندازه‌گیری آنی سرعت عملکرد پردازنده، اندازه‌گیری ابعاد صفحه نمایش، اندازه‌گیری تراکم پیکسلی و اطلاعات دوربین، سطح باتری و مانیتورینگ میزان دما.

دانلود برنامه AIDA64 برای اندروید

نرم افزار تست سلامت گوشی CPU-Z

اپلیکیشن تست کردن گوشی اندروید

نسخه اندروید ابزار محبوب تشخیص سلامت پردازنده کامپیوترهای شخصی، یعنی CPU-Z یک اپ رایگان است که اطلاعاتی را در مورد نام SoC یا سیستم روی چیپ، معماری و سرعت ساعتی برای هر کدام از هسته‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این برنامه همچنین اطلاعات سیستمی مانند برند دستگاه و مدل آن، تفکیک‌پذیری تصویر، میزان رم، حافظه و اطلاعات باتری مانند میزان شارژ، وضعیت، دما، ظرفیت و سنسورها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دانلود برنامه CPU-Z برای اندروید

بیشتر بخوانید: 3 روش استعلام اینترنت مودم های ایرانسل

برنامه Droid Hardware Info

برنامه تست سلامت گوشی اندروید

Droid Hardware Info یک اپلیکیشن تخصصی سخت‌افزار گوشی برای اندروید است که اطلاعاتی را با جزئیات کامل در مورد دستگاه هوشمند شما ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل مواردی مانند داده‌های سیستمی، حافظه، دوربین، باتری و جزئیات سنسورها است. همچنین می‌توانید گزارش کاملی از بررسی‌های انجام شده روی گوشی هوشمند را ذخیره کنید.

دانلود برنامه Droid Hardware Info برای اندروید

برنامه تست سلامت گوشی GFXBench GL

نرم افزار تست سلامت گوشی اندروید

برنامه GFXBench یک بنچمارک گرافیک سه بُعدی است که قابلیت‌های بررسی عملکرد گرافیک، ثبات عملکرد در درازمدت، کیفیت و میزان مصرف انرژی را به صورت یک‌جا در خود جای داده است. این اپلیکیشن می‌تواند عملکرد هر دستگاهی از موبایل گرفته تا کامپیوتر شخصی را با افکت‌های پیشرفته گرافیکی اندازه‌گیری کند.

دانلود برنامه GFXBench برای اندروید

بیشتر بخوانید: ایموجی های جدید گوشی های اندروید را چگونه دانلود کنیم؟

اپلیکیشن تست سلامت گوشی Phone Check

بهترین نرم افزار های تست سلامت موبایل اندروید

اگر به دنبال اپلیکیشنی برای چک کردن همه موارد دستگاه اندرویدی خود هستید، Phone Check یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. این اپ عملکردی مانند Phone Doctor Plus اما با ظاهری ساده‌تر دارد. Phone Check به شما اجازه می‌دهد که سخت‌افزار گوشی را با جزئیات بیشتری بررسی کرده و عملکرد آن را در پس زمینه بررسی کنید. این برنامه از حیث تست سخت‌افزاری نیز سیستم گوشی را به صورت همه جانبه بررسی می‌کند و تنها کافی است دکمه Test را فشار دهید تا نرم‌افزار تمامی اجزای سخت‌افزاری را زیر نظر بگیرد.

تست‌های به عمل آمده در این اپلیکیشن شامل بررسی قدرت سیگنال تلفن، وای فای، نمایشگر،‌ صفحه لمسی، GPS، میزان قدرت صدا، دوربین، سنسورها،‌ ظرفیت حافظه، پردازنده مرکزی،‌ NFC و موارد دیگر است.به جز موارد ذکر شده،‌ یک راهنمای همه جانبه نیز وجود دارد که در آن می‌توانید اجزای مد نظر را برای تست سخت‌افزاری انتخاب کنید. سرعت انجام تست‌ها و تهیه گزارش‌ها نیز در این برنامه بسیار بالاست. بعلاوه، به جز قابلیت تست،‌ این اپلیکیشن همچنین جزئیات زیادی را در مورد سخت‌افزار دستگاه اندرویدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

دانلود برنامه Phone Check برای اندروید

نرم افزار تست سلامت گوشی TestM Hardware

بهترین برنامه تست سلامت گوشی اندروید

اپ TestM یکی دیگر از برنامه‌های مناسب سخت‌افزار دستگاه‌های مجهز به اندروید است. این اپ نیز مانند دیگر موارد ذکر شده می‌تواند اجزا و سنسورها را با یک سری تست‌های پیچیده بررسی کند. با این اپلیکیشن می‌توانید صفحه نمایش، صدا،‌ اتصالات، سنسورهای حرکتی، دوربین،‌ موتور ویبره، پورت USB و موارد بسیار دیگری را بررسی کنید. TestM از حیث سخت‌افزاری همه اجزا را تحلیل می‌کند و با بیش از چهارده هزار دستگاه اندرویدی سازگار است.

اما این همه ماجرا نیست و اپلیکیشن TestM به جز تست سخت‌افزار، سرویس‌های ایرادیابی زیادی را ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از مراحل در نظر گرفته شده در این اپ، مشکلات گوشی هوشمند خود را برطرف کنید. اما اگر مشکل سخت‌افزاری باشد، اطمینان داشته باشید که این اپلیکیشن از پس یافتن آن بر می‌آید. این برنامه همچنین گزارشی از مشکلات یافت شده در دستگاه را ارائه می‌دهد که می‌تواند به درک بهتر مشکل توسط تعمیرکارها کمک کند.

دانلود برنامه TestM Hardware برای اندروید

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی P60

برنامه تست گوشی Test Your Android Hardware

برترین نرم افزار های آزمایش سلامت گوشی

Test Your Android Hardware یکی از موارد منحصربه‌فرد این فهرست است؛ چراکه نه تنها گوشی و تبلت، بلکه حتی ساعت هوشمند اندروید را نیز تست می‌کند. اپ مورد نظر همچنین طراحی مناسب و قابل فهمی دارد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تقریباً 30 تست را برای اجزای سخت افزاری مختلف و سنسورها به عمل آورید. برخی از این تست‌ها شامل تست حساسیت صفحه نمایش، سنسور اثر انگشت، میکروفون،‌ وای فای، GPS، پردازنده مرکزی،‌ باتری و دیگر موارد است.

دانلود برنامه Test Your Android Hardware برای اندروید

سخن پایانی؛ برنامه های تست عملکرد گوشی اندروید

در این مقاله برخی از بهترین برنامه های تست سلامت گوشی اندروید را برای شما معرفی کردیم و لینک دانلود آن‌ها را نیز برایتان قرار دادیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و بتوانید برنامه مورد نظر خود را در این فهرست پیدا کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا