فناوریاپلیکیشن و نرم افزارموبایل و گجت

3 روش استعلام اینترنت مودم های ایرانسل

چگونه بفهمیم چقدر حجم اینترنت در مودم ایرانسل داریم؟

اگر شما از مودم با سیمکارت های ایرانسل استفاده می کنید، قطعا این سوال برای شما پیش آمده که چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده ایرانسل؟ در ادامه 2 روش کاربردی و مطمئن برای استعلام اینترنت مودم های ایرانسل ارائه کرده ایم.

1. استعلام اینترنت مودم های ایرانسل با اپلیکیشن ایرانسل من (MyIrancell)

استعلام اینترنت مودم های ایرانسل

  1. وارد اپلیکیشن ایرانسل من (MyIrancell) در مرورگر یا موبایل خود شوید و در زیر عنوان ورود، شماره سیم کارت مودم خود را وارد کنید.
  2. در صورتی که این اپ را ندارید، می‌توانید از گوگل پلی اقدام به دانلود رایگان آن نمایید یا با مراجعه به آدرسirancell.ir از نسخه تحت وب استفاده کنید.
  3. در صورتی که شماره سیم کارت مودم خود را به یاد نمی‌آورید، روی گزینه «شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده‌ایم» در پایین صفحه بزنید و سپس اطلاعات خواسته شده از جلد کد IMEI مودم و شماره ملی خود را وارد نمایید و کلید ارسال را بزنید. در صورتی که موارد وارد شده صحیح باشند، شماره اینترنت ثابت درون برنامه نمایش داده خواهد شد.
  4. بعد از وارد کردن شماره اینترنت ثابت، چندین روش برای دسترسی به حساب کاربری خود مشاهده خواهید کرد. ارسال رمز یکبار مصرف به شماره همراه متصل به اکانت یا ایمیل و ورود با رمز ثابت از گزینه‌های قابل استفاده هستند. با توجه به تنظیمات اکانت خود، یکی از گزینه‌ها را انتخاب نموده و وارد حساب کاربری شوید.
  5. با ورود به حساب کاربری و در صفحه اصلی برنامه، می‌توانید یک دایره مشاهده کنید که نمایانگر حجم کلی باقی‌مانده از بسته(های) فعال است. با لمس دایره گفته شده، قادر خواهید بود باقیمانده بسته اینترنت مودم ایرانسل را به صورت جزئی‌تر در کنار اطلاعات بیشتر مثل تاریخ خرید و موعد اتمام مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه جستجوی ایمن را در گوشی اندروید غیر فعال کنیم؟ (Safe Search)

2. استعلام اینترنت مودم های ایرانسل بدون اپلیکیشن

خرید بسته مودم ایرانسل

در صورتی که به هر دلیلی نمی‌خواهید از اپلیکیشن ایرانسل من برای اطلاع از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم ایرانسل استفاده کنید، می‌توانید از مسیر جایگزین زیر جهت اجرای کد دستوری باقی مانده مودم ایرانسل بهره بگیرید.

  1. آدرس 192.168.1.1 را در نوار مرورگر خود وارد کرده و کلید Enter را بزنید.
  2. در صفحه باز شده، رمز عبور مودم خود را وارد نموده تا به پنل تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید.
  3. اگر رمز عبور مودم خود را نمی‌دانید، بهتر است به برچسب پشت آن مراجعه نمایید. همچنین عبارت‌های admin و 12345 از رمزهای عبور پیش‌فرض رایج مودم‌ها هستند.
  4. حالا از قسمت Tools به بخش USSD مراجعه کرده و روی عبارت *555# بزنید یا این که آن را در کادر وارد کرده و کلید Send را بزنید.
  5. اکنون می‌توانید با دنبال کردن راهنمای کدهای دستوری، از حجم اینترنت باقی‌مانده مودم ایرانسل خود مطلع شوید.

نکته: توجه داشته باشید که این مسیر ممکن است با توجه به مدل مودم و سازنده آن، کمی متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: برطرف کردن مشکل مثلث زرد روی آیکون اینترنت ویندوز

3. . تلفن گویا ایرانسل برای اطلاع از استعلام مانده اینترنت ایرانسل

خرید بسته اینترنت ثابت مودم های ایرانسل

در مواقعی که به هر دلیلی امکان نصب اپلیکیشن ایرانسل من را روی گوشی خود ،نداریم این امکان وجود دارد تا از طریق تلفن گویا اقدام به استعلام اینترنت مودم ایرانسل کنیم برای استفاده از این روش ،کافیست شماره ۷۰۰ را شماره گیری کنیم. در ضمن اگر سیم کارت ایرانسل خود را در حال حاضر در دسترس ،نداریم میتوانیم از سایر خطوط با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیریم.

از تلفن گویا ایرانسل میتوانیم علاوه بر باقیمانده بسته اینترنت مودم ایرانسل خود برای انجام عملیاتی دیگر سیم کارت ایرانسل مانند انتقال شارژ دریافت پیکربندی ،گوشی ثبت نام مودم و… استفاده کنیم توجه کنیم که اتصال به اینترنت و یا موجود بودن شارژ سیم کارت در روش استعلام باقیمانده بسته اینترنت با تلفن گویا لازم نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین تم های شیائومی 2022 که باید امتحان کنید + لینک دانلود

 

آموزش مشاهده باقیمانده بسته TDLTE ایرانسل

استعلام باقیمانده بسته TDLTE ایرانسل

ابتدا وارد سایت ایرانسل من شوید. جهت دسترسی به اطلاعات مربوط به بسته اینترنت TD-LTE، می‌توانید از دو روش نصب اپلیکیشن یا ورود به نسخه وب سرویس “ایرانسل من” استفاده کنید. در صورت استفاده از نسخه وب، با وارد شدن به سایت my.irancell.ir و وارد کردن شناسه سیم‌کارت خود، می‌توانید به اطلاعات مربوطه دسترسی پیدا کنید. همچنین، اگر شماره اینترنت ثابت خود را فراموش کرده‌اید، با زدن گزینه “شماره اینترنت ثابت را فراموش کردم”، می‌توانید آن را بازیابی کنید.

در صورتی که سیم‌کارت شما از پیامک دریافتی پشتیبانی نمی‌کند، برای دریافت رمز عبور ایرانسلی، نیاز به وارد کردن شناسه اینترنت ثابت دارید. با دریافت رمز عبور، می‌توانید از طریق اپلیکیشن یا نسخه وب سرویس “ایرانسل من”، به اطلاعات مربوط به بسته اینترنت خود دسترسی پیدا کنید.

با نصب اپلیکیشن ایرانسل من و لاگین کردن در آن، می‌توانید برای همیشه به اطلاعات مربوط به بسته اینترنت TD-LTE خود دسترسی پیدا کنید. با استفاده از اینترنت تی‌دی‌ال‌تی، می توانید باقیمانده بسته، تاریخ دریافت و اتمام بسته، میزان حجم مصرف شده بسته و سایر اطلاعات را به راحتی مشاهده کنید.

کلام آخر

در این مطلب به سه روش به این سوال که چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت باقی مانده ایرانسل؟ پاسخ دادیم. شما از کدام یک از روش های نام برده در این لیست برای استعلام اینترنت مودم های ایرانسل استفاده می کنید؟ آیا شما نیز روش های دیگری غیر از موارد نام برده در این لیست در نظر دارید؟ می توانید روش هایی که برای استعلام باقیمانده بسته اینترنت مودم ایرانسل استفاده می کنید را در قسمت کامنت ها با ما و مخاطبان مجله ویکی در میان بگذارید.

4.4/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. جدیدا حس می کنم بسته ها پکت لاس شدیدی داره
    تکون میخوری بسته تمومه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا