گوناگون

علت لرزش ماشین لباسشویی باکنشت

تکان خوردن و حرکت لباسشویی باکنشت، از ایرادات متداول این دستگاه محسوب می شود که باید برای رفع آن اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت نمایید. لرزیدن لباسشویی باکنشت در زمان کار کردن و روشن بودن، در صورتی که برطرف نشود، می تواند خرابی های بیش تری به بار آورده و منجر به معیوب شدن قطعات بیش تری در ساختار آن شود. برای عیب یابی این دستگاه، تعمیرکار مرکز تعمیرات لباسشویی باکنشت در تهران، کلیه عواملی که مسبب به وجود آمدن این خرابی شده اند را توضیح داده اند. هم چنین برای رفع آن ها اقدامات لازم را شرح داده و شما را در زمینه تعمیر این لباسشویی یاری خواهند کرد.

10 دلیل لرزیدن و حرکت ماشین لباسشویی باکنشت

علت لرزش ماشین لباسشویی باکنشت هر چه باشد، در صورتی که برطرف نشد، آسیب های جدی به سایر قطعات سالم این دستگاه وارد می کند. با این حال از میان 10 عامل زیر، برخی از آن ها با رعایت اصول نگهداری از لباسشویی باکنشت رفع خواهند شد. اما مواردی که به دلیل نقص فنی، عملکرد این وسیله را مختل کرده اند، باید با دانش و مهارت کافی مورد عیب یابی قرار بگیرند:

  1. تراز نبودن لباسشویی باکنشت

  2. بسته بودن پیچ ترنسفر

  3. تنظیم نبودن پایه های ماشین لباسشویی

  4. متعادل نبودن بار داخل دیگ

  5. معیوب شدن کمک فنر

  6. آسیب دیدن فنر های دیگ لباسشویی باکنشت

  7. بروز مشکل تخلیه نکردن ماشین لباسشویی باکنشت

  8. ایراد در برد الکترونیکی

  9. استفاده نکردن از پد ضد لرزش

  10. پر کردن مخزن لباسشویی باکنشت بیش از حد مجاز

ماشین لباسشویی باکنشت تراز نیست

اولین عاملی که علاوه بر مرتبط بودن با شیوه نصب و نگهداری از لباسشویی باکنشت، با لرزش و حرکت این دستگاه نیز ارتباط دارد، تراز نبودن آن است. محل قرار گیری ماشین لباسشویی باکنشت باید کاملا مسطح باشد. برای تراز کردن این وسیله، توصیه می کنیم از دستگاه تراز استفاده کنید و آن را در تمامی ضلع های لباسشویی قرار داده و مطمئن شوید که تمامی پایه ها در یک سطح مسطح و صاف قرار گرفته اند.

تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت - علت لرزش ماشین لباسشویی

بیش از حد مجاز، دیگ لباسشویی باکنشت را پر شده است

ماشین لباسشویی باکنشت با ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید شده است. ظرفیت مشخص شده برای هر دستگاه نیز شامل وزن لباس ها در زمان خیس شدن می شود. از این رو بهتر است حتما راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی باکنشت را به خوبی مطالعه کنید تا از ظرفیت تعیین شده دستگاه خود اطلاع کسب نمایید. با پر کردن دیگ بیش از حد استاندارد آن، ممکن است کمک فنر ها معیوب شوند. به طور کلی خیلی کم تر و یا خیلی بیش تر از ظرفیت لباسشویی، نباید برای شستن لباس ها اقدام نمود.

تعادل بار دیگ ماشین لباسشویی باکنشت را برقرار کنید

دیگ ماشین لباسشویی باکنشت، به صورت بالانس و متعادل در ساختار این دستگاه تعبیه شده است. با در نظر گرفتن متفاوت بودن حجم و وزن لباس ها، بهتر است در زمان جای دادن آن ها در داخل مخزن، حتما تعادل را برقرار کرده و از جمع شدن مقدار زیادی از لباس ها در قسمتی از دیگ جلوگیری کنید.

پایه های ماشین لباسشویی باکنشت تنظیم شوند

حرکت های زیاد و شدیدی که از ماشین لباسشویی باکنشت مشاهده می کنید، ممکن است به علت تنظیم نبودن پایه های زیرین آن باشند. پایه های زیرین این دستگاه در جهت تنظیم ارتفاع آن با سطح زمین ایجاد شده اند. با چرخاندن آن ها موافق یا خلاف جهت عقربه های ساعت، می توانید ارتفاع لباسشویی را با زمین تنظیم کنید. برای تراز کردن این وسیله نیز باید همین پایه ها چرخانده شوند.

کمک فنر ماشین لباسشویی باکنشت خراب است

در ساختار ماشین لباسشویی باکنشت، بخشی به نام کمک فنر ضد لرزش وجود دارد که در جهت جلوگیری از لرزش و تکان های زیاد این وسیله به کار گرفته شده اند. با گذشت زمان این فنر ها مستهلک می شوند و یا ممکن است معیوب شوند. به همین خاطر کارایی خود را از دست داده و منجر به حرکت کردن و تکان خوردن ماشین لباسشویی باکنشت می شوند. در قسمت پشتی و داخل ماشین لباسشویی، فنر ها قرار گرفته اند که پس از بررسی، اگر ایرادی در آن ها مشاهده کردید، باید فنر های سالم را جایگزین آن ها کنید. این کار نیازمند مهارت فنی بوده و بهتر است از تعمیرکار ماشین لباسشویی باکنشت کمک بگیرید.

فنر های دیگ ماشین لباسشویی باکنشت ایراد دارند

در جهت تثبیت کردن دیگ در جای خود، به فنر هایی مجهز شده است. ممکن است به علت فرسودگی و یا خرابی، عملکرد این فنر ها با اختلال مواجه شده و باعث تکان های شدید ماشین لباسشویی باکنشت شوند. این بخش باید توسط تکنسین لباسشویی باکنشت بررسی شود و در صورت نیاز، فنر های معیوب عوض شوند.

تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت

ماشین لباسشویی باکنشت تخلیه نشده است

اگر دیگ ماشین لباسشویی باکنشت به درستی تخلیه نشود، ممکن است حین کار تکان های شدیدی در آن مشاهده کنید. این مشکل به دلیل وزن زیاد آب بوده و لازم است جهت رفع این عامل، حتما مسیر تخلیه کنترل شده و هر گونه گرفتگی و ایراد در آن برطرف شود. ممکن است قسمتی از سیستم تخلیه دستگاه خراب شده باشد. با مشاهده ایراد در هر بخش، حتما قطعات جدیدی را جایگزین کنید. چنان چه در انجام آن مهارت ندارید، با نمایندگی تعمیرات لباسشویی باکنشت در تهران تماس بگیرید.

پیچ ترنسفر ماشین لباسشویی باکنشت بسته است

به منظور حفاظت از ماشین لباسشویی باکنشت در زمان جا به جایی، پیچ ترنسفر در پشت آن تعبیه شده است. پس از نصب دستگاه، باید این پیچ باز شود. از باز بودن پیچ ترنسفر مطمئن شوید و در صورت بسته بودن، حتما آن را باز نمایید.

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی باکنشت خراب است

کنترل عملکرد و دریافت و ارسال فرمان های مختلف برای کار کردن ماشین لباسشویی باکنشت، بر عهده برد الکترونیکی است. این قطعه از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ایراد پیدا کردن هر کدام، عملکرد برد را مختل کرده و منجر به حرکت کردن دستگاه می شوند. بهتر است به علت پیچیدگی ساختار برد، از تکنسین متخصص لباسشویی باکنشت در این زمینه کمک بگیرید.

پد ضد لرزش ماشین لباسشویی باکنشت استفاده کنید

در برخی از مدل های ماشین لباسشویی باکنشت، لرزش و تکان امری طبیعی بوده و تکنولوژی و ساختار دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تحت هر شرایطی لرزش خواهد داشت. به منظور کاهش لرزش و تکان های شدید لباسشویی، پیشنهاد می دهیم از پد ضد لرزش استفاده کنید. این پد ها به پایه ها وصل شده و به زمین می چسبند. از این رو لرزش های شدید لباسشویی باکنشت را خنثی می کنند.

چگونه از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت در محل استفاده کنیم؟

به طور کلی، 10 عامل مهم وجود دارد که منجر به تکان خوردن یا لرزش های شدید در ماشین لباسشویی باکنشت می شود. اگر با انجام اقدامات گفته شده، هم چنان دستگاه حرکت داشت، توصیه می کنیم با آی پی امداد تماس بگیرید.

آی پی امداد، نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی باکنشت در تهران به شمار می آید که خدمات تعمیر ماشین لباسشویی باکنشت در محل را به واسطه شعب متعدد خود در تمامی مناطق پایتخت ارائه می دهد. کاربران با استفاده از این خدمات تا 75 درصد در وقت و هزینه های خود صرفه جویی می کنند. هم چنین امکان مشاهده تمامی مراحل عیب یابی لباسشویی باکنشت را خواهند داشت.

از طریق تماس تلفنی با شماره 58941 – 021 و یا سایت آی پی امداد، شرایط ثبت درخواست برای بهره مند شدن از این خدمات فراهم شده است. پس از اتمام عملیات عیب یابی و رفع خرابی های ماشین لباسشویی باکنشت، فراموش نکنید که حتما گارانتی 9 تا 12 ماهه را برای تعمیر و تعویض قطعات از تکنسین دریافت کنید. با داشتن این گارانتی، امکان استفاده از خدمات عیب یابی لباسشویی باکنشت رایگان در صورت بروز مجدد مشکل لرزش، میسر خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

  1. سلام. ممنون از مقاله خوب و کاربردیتون. یه سوالی که دارم اینه که چطور میشه وزن لباس رو در زمانی که خیسه محاسبه کرد در صورتی که ما لباس رو به صورت خشک داخل ماشین میریزیم. همچنین اگر هم بتونیم لباس خیس رو وزن کنیم، از کجا وزن آب داخل ماشین که اطراف لباس ها قرار میگیره رو محاسبه کنیم. به نظرم روشی باید برای این کار وجود داشته باشه

    1. تخمین وزن خیس لباس با توجه به جنس نخ اون لباس ممکنه متفاوت باشه.
      معمولا برای لباس های نخی 4 تا 5 برابر وزن خود لباس در نظر بگیرید و برای لباس های پشمی این وزن حدود 6 7 برابر وزن خود لباس هست.

  2. علت لرزش ماشین لباسشویی در نود و نه درصد مواقع همون تراز نبودن ماشین لباسشوییه. بیار ساده است کافیه پیچ پایه های ماشین لباسشویی رو کمی باز کنید تا دستگاه روی زمین محکم بشه و لق نخوره. باقی موارد فنی هستش اگر با این کار مشکل حل نشد حتما با تعمیرکار تماس بگیرید.

  3. اگر اشتباه نکنم باکنشت برند آلمانیه. محصولاتش حرف نداره. ما تعدادی از لوازم برقی مثل لباسشویی و ظرفشوییمون از برند باکنشت هستش. این برند کارش خیلی درسته و اصلا خرابی نداره. الان نزدیک به شونزده ساله هیچ نوع تعمیراتی انجام ندادیم و دستگاه هامون مثل روز اول کار میکنه. فکر نمیکنم الان محصولات باکنشت داخل ایران باشه اما اگر پیدا کردین حتما بخرید.

  4. سلام. من مدتی بود دنبال خرید یک ماشین لباسشویی خوب بودم و بین برندهای مختلف در حال بررسی بودم که به مقاله شما برخوردم و برای اولین بار با لباسشویی باکنشت آشنا شدم. قبلش حتی اسمش رو هم نشنیده بودم. با بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم یکی از بهترین گزینه هاست و موفق شدم یکی از مدل های نسبتا جدیدش رو خریداری کنم. البته مقاله شما جوری شروع شده که انگار این لباسشویی ها خیلی خوب نیستند و همشون لرزش دارند و ایراداتی که خیلی تو این برند متداوله اما اینطور نیست و این ماشین های لباسشویی بسیار با کیفیت تر از سامسونگ، الجی و ماشین های چینی که به اسم بوش تو بازار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا