گوناگون

راهنمای خرید سرم برای پوست صورت

سرم پوست یک محصول مراقبت از پوست است که شما می‌توانید پس از تمیز کردن پوست و قبل از مرطوب کردن آن، به منظور رساندن مستقیم مواد مغذی به پوست از آن استفاده کنید. سرم به طور اختصاصی برای این هدف مناسب است؛ زیرا از مولکول‌های کوچک‌تری تشکیل شده است که با نفوذ به عمق پوست، غلظت بسیار زیادی از مواد فعال را وارد پوست می‌کنند. سرم‌ها برای رفع نگرانی‌های خاص مراقبت از پوست مانند چین و چروک، لک، جوش، خشکی و غیره مناسب هستند.

ویژگی های یک سرم پوست خوب

سرم پوست یک محصول آرایشی و بهداشتی است که دارای ترکیبات فعال با غلظت بالا است و به پوست نفوذ می‌کند و مواد مغذی لازم را برای آن تأمین می‌کند. سرم پوست فواید زیادی برای پوست دارد، از جمله:

  • به سرعت جذب پوست می‌شود و رطوبت عمقی پوست را تأمین می‌کند.
  • پوست حساس را تسکین می‌بخشد و برای افرادی که پوست‌ آن‌ها مستعد آکنه و یا چرب است مناسب‌ می باشد.
  • خطوط ریز و چروک‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. برخی از سرم‌های پوستی حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند که به کاهش خطوط ریز و چروک‌های ظریف پوست کمک می‌کنند.
  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها محافظت می‌کند. سرم‌ها با داشتن ترکیباتی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رزوراترول و آستاگزانتین (Astaxanthin) از آسیب‌های ناشی از پرتو فرابنفش و آلودگی‌ها که می‌توانند منجر به پیری زودرس و چروک پوست شوند، جلوگیری می‌کنند.
  • نتایج استفاده از سرم پوست بسیار مشهود است. سرم صورت باعث روشن‌تر شدن پوست، افزایش قدرت ارتجاعی پوست و نرم‌تر شدن و یکدست شدن پوست می‌شود.

برای استفاده از سرم پوست باید نوع مناسب با نوع و نیاز پوست خود را انتخاب کنید. سرم صورت را بعد از تمیز کردن و پاکسازی پوست و قبل از استفاده از مرطوب کننده به صورت خود استفاده کنید.

بهترین سرم های پوست بازار کدامند؟

سرم های پوست زیادی با خواص متنوعی در بازار وجود دارند. در ادامه سه تا از بهترین سرم های پوست موجود در بازار ایران را معرفی میکنیم:

سرم لیفت و احیاکننده پوست پرفکشنیست پرو استی لادر

سرم لیفت و احیاکننده پوست پرفکشنیست پرو استی لادر یک سرم هگزا پپتید، بازسازی کننده به روش کلاژن سازی و محرک سلول سازی پوست است. این سرم با نفوذ به لایه های زیرین پوست و تامین رطوبت مورد نیاز سلول های پوست، پوست را احیا نموده و چین و چروک را کاهش می‌دهد. حجم آن 50 میلی لیتر بوده و برای انواع پوست مناسب است.

سرم ویتامین سی لاروش پوزای

سرم ویتامین سی لاروش پوزای یک سرم جوانساز با 10 درصد ویتامین C خالص است. یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که پوست را تقویت نموده و از آسیب عوامل محیطی و رادیکال های آزاد حفظ می‌کند.

این سرم روشن کننده، لایه بردار، تولید کننده کلاژن و چگال کننده پوست می باشد و برای افراد بالای 20 سال مناسب است.

سرم جوانساز اولتیمون شیسیدو

سرم جوانساز اولتیمون شیسیدو یک کنسانتره جوانساز با تکنولوژی ImuGeneration و محصولی با ویژگی ضد پیری با اثرگزاری بالا است. این سرم آبرسان، درخشان کننده، لطافت بخش و بازساز کننده پوست بوده و حاوی عصاره گل رز و لوتوس است که سبب آرام شدن پوست و کاهش استرس می‌شود. این سرم برای انواع پوست مناسب است.

انواع سرم های پوست کدامند؟

سرم‌های پوست محصولاتی هستند که به منظور رساندن مواد مؤثره به پوست استفاده می‌شوند. سرم‌ها از مولکول‌های کوچک‌تری تشکیل شده‌اند که به عمق پوست نفوذ می‌کنند. سرم‌ها برای رفع نگرانی‌های خاص مراقبت از پوست مانند چین و چروک، لک، جوش، خشکی و غیره مناسب هستند.

برخی از رایج ترین انواع سرم های پوست عبارتند از:

  • سرم‌های ضد پیری: این سرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌توانند به کاهش ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری کمک کنند. ترکیبات فعال این سرم‌ها معمولا شامل رتینول، کافئین، چای سبز، پروتئوگلیکان‌ها و اسید هیالورونیک هستند.
  • سرم‌های آنتی‌اکسیدان: این سرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌توانند به محافظت پوست از آسیب عوامل محیطی و رادیکال های آزاد کمک کنند. ترکیبات فعال این سرم‌ها معمولا شامل ویتامین‌های A، C و E، رزوراترول، نیاسینامید، ملاتونین و L-اسکوربیک اسید هستند.
  • سرم‌های آبرسان: این سرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌توانند به تامین رطوبت و الاستیسیته پوست کمک کنند. ترکیبات فعال این سرم‌ها معمولا شامل هیالورونیک اسید، پپتیدها و لومینسین هستند.
  • سرم‌های رفع جوش و آکنه: این سرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌توانند به درمان التهابات پوست، جلوگیری از بروز جوش و آکنه و تسکین قرمزی و التهاب پوست کمک کنند. ترکیبات فعال این سرم‌ها معمولا شامل بنزوئل پروکساید، سالسیلیک اسید، گلایکولیک اسید و نعناع هستند.
  • سرم‌های روشن‌کننده: این سرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌توانند به رفع لک، تیرگی و نامتقارن بودن رنگ پوست کمک کنند. ترکیبات فعال این سرم‌ها معمولا شامل ویتامین C، آربوتین، کوجیک اسید و لیکوریس هستند.
  • سرم‌های لایه‌بردار: این سرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌توانند به حذف لایه های مرده و آلوده پوست کمک کنند. ترکیبات فعال این سرم‌ها معمولا شامل اسیدهای آلفا هیدروکسی، بتا هیدروکسی و پلی هیدروکسی هستند.
  • سرم‌های جوان‌ساز: این سرم‌ها حاوی موادی هستند که می‌توانند به تقویت کلاژن و الاستین پوست، بهبود چگالی و حجم پوست و افزایش درخشندگی و لطافت پوست کمک کنند. ترکیبات فعال این سرم‌ها معمولا شامل رتینول، پپتیدها، گروتامین، گل رز و لوتوس هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سرم های پوست برای آبرسانی خیلی خوب عمل میکنن و بهتر از کرم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا