گوناگون

معنی تمام علائم روی محصولات آرایشی

معنای علامت های روی محصولات بهداشتی را بشناسیم

خرید لوازم آرایشی نیاز به اطلاعات دقیق درمورد محصول دارد. تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی موظف هستند که اطلاعات دقیق محصولات خود را به صورت مختصر و یا با علائمی بر روی آن درج کنند، به همین دلیل ممکن است بسیاری از این علائم برای خریدار و مصرف کننده نامفهوم باشد. به طور معمول نمادها و علائم روی برچسب های لوازم آرایشی، چیزهای مختلفی را در مورد محصول داخل آن از قبیل تاریخ انقضا، حجم/وزن، قابلیت بازیافت ظروف و موارد دیگر را با ما به اشتراک می گذارند.

در این مقاله ما تعدادی از اصلی ترین علائم روی محصولات آرایشی را به شما معرفی کرده ایم. همراه ما باشید.

مهمترین علائم و نمادهای لوازم آرایشی بهداشتی

علامت روی محصولات بهداشتی

اگر برای خرید لوازم آرایشی اقدام کرده باشید مطمئنا علائم روی محصولات آرایشی توجه شما را نیز به خود جلب کرده است. این علائم یک الزام قانونی برای تولیدکنندگان برای برچسب‌گذاری مناسب محصولات آرایشی و بهداشتی است، همچنین مصرف‌کنندگان توجه بیشتری به برچسب‌های محصولات نشان می‌دهند، زیرا نسبت به آنچه به عنوان یک محصول بهداشتی استفاده می کنند آگاه‌تر می‌شوند. در ادامه مقاله نمادهایی که بیشتر روی برچسب های لوازم آرایشی دیده می شوند آنها را مشاهده می کنید.

علامت PAO یا مدت زمان مناسب پس از باز شدن

علامت روی محصولات آرایشی

دوره پس از باز شدن (PAO): نماد شیشه باز به شما می گوید که محصول چه مدت پس از باز شدن در ماه ها و/یا سال ها سالم می ماند. اگر بازه زمانی به ماه داده شود، می توان آن را با یک عدد و به دنبال آن کلمه “ماه(ها)” یا با “M” در داخل یا کنار نماد قوطی مشاهده کنید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تولیدکنندگان را ملزم به چاپ تاریخ انقضا بر روی برچسب های لوازم آرایشی نمی کند، اما، اتحادیه اروپا درج تاریخ انقضا را الزامی می کند. البته فقط برای محصولاتی که “حداقل ماندگاری” آنها بیش از 30 ماه است استثنا وجود دارد. همچنین معافیت‌هایی مربوط به تاریخ انقضا شامل محصولاتی است که باز نمی‌شوند (یعنی بسته‌بندی‌های مهر و موم شده یا اسپری‌ها)، محصولات یکبار مصرف و محصولاتی که در معرض خراب شدن نیستند نیز وجود دارد.

علامت BBE یا بهترین زمان مصرف

اصطلاحات روی کرم ها

تاریخ «بهترین زمان قبل از پایان (BBE): اگر عمر محصول کمتر از 30 ماه باشد، باید تاریخ BBE روی برچسب علائم داشته باشد. نماد ساعت شنی را می توان با تاریخ یا کلمات “بهترین قبل از پایان” دنبال کرد که می تواند به اختصار “BBE” یا “Exp” باشد. این علامت مانند PAO، BBE فقط در اتحادیه اروپا مورد نیاز و اجبار است.

 

علامت E

علامت e روی محصولات نشانه چیست

E- علامت: از حروف کوچک “e” در اتحادیه اروپا برای بیان مقدار خالص محصول در زمان پر کردن آن در بسته بندی استفاده می شود. برای لوازم آرایشی، به ترتیب به شکل گرم یا میلی لیتر (ml) برای جامدات یا مایعات نشان داده شده است. هنچنین محصولات با مقدار خالص کمتر از 5 گرم یا 5 میلی‌لیتر، بسته‌های یکبار مصرف و نمونه‌های رایگان نیازی به داشتن نشان الکترونیکی ندارند.

علامت شعله

علامت های روی محصولات بهداشتی

علامت شعله: نماد شعله یعنی محصول شما “قابل اشتعال” است و هشداری برای دور نگه داشتن آن از شعله یا حرارت زیاد است زیرا امکان اشتعال آن وجود دارد. محصولات آرایشی مانند اسپری مو، دئودورانت، لاک ناخن و پاک کننده ناخن معمولاً به دلیل مواد خاصی مانند الکل قابل اشتعال هستند.

مثلث فلش های بازیافتی

علامت بازیافت روی محصولات

مثلث فلش های بازیافتی: همچنین به عنوان حلقه بازیافت شناخته می شود، این نماد نشان می دهد که ظرف محصول قابل بازیافت است. نمادهای مختلفی برای انتقال اطلاعات در مورد ظرف وجود دارد، به عنوان مثال، اگر ظرف از مواد بازیافتی ساخته شده باشد، نماد آن در داخل یک دایره جامد خواهد بود. اگر نماد مثلث داخل دایره باشد و درصدی در داخل نماد یا کنار آن داشته باشد، این نشان می دهد که ظرف از درصدی از مواد بازیافتی ساخته شده است.

دایره سبز

علامت اختصاری روی قوطی کرم ها

دایره سبز: اگر شما تجریه خرید لوازم آرایشی اصل را داشته باشید، این نماد را خواهید دید. این نماد در اروپا استفاده می شود تا نشان دهد که سازنده به یک سازمان بازیافت پول می پردازد تا بر مدیریت مسئولانه زیست محیطی زباله های بسته بندی نظارت کند. همه شرکت‌ها در اروپا و بریتانیا تعهد قانونی برای بازیافت و بازیابی زباله‌های بسته‌بندی دارند که معمولاً با برون‌سپاری به یک شرکت متخصص بازیافت انجام می‌شود.

 

نماد محصول ارگانیک USDA:

علامت اختصاری روی وسایل آرایشی

نماد محصول ارگانیک USDA: مهر نشان می دهد که حداقل 95٪ از مواد تشکیل دهنده محصول ارگانیک است. تولیدکنندگان این محصولات باید توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) تأیید شده باشند تا بتوانند از علامت محصولات ارگانیک روی برچسب و بسته بندی محصول استفاده کنند.

مهر استاندارد طبیعی

علامت اختصاری تاریخ تولید

مهر استاندارد طبیعی: اگرچه ادعای “طبیعی بودن” توسط FDA تنظیم نشده است، اما گواهینامه های دیگری برای تولید کنندگان لوازم آرایشی طبیعی وجود دارد. انجمن محصولات طبیعی (NPA) یک سازمان غیرانتفاعی ایالات متحده است که به صنعت محصولات طبیعی اختصاص داده شده است که غذاها، مکمل های غذایی، و محصولات بهداشتی/زیبایی را پوشش می دهد. NPA استاندارد طبیعی و گواهی برای محصولات مراقبت پوستی و بهداشتی را توسعه داده است، مجموعه ای از دستورالعمل ها و فرآیند صدور گواهی که تعیین می کند که آیا یک محصول می تواند واقعا “طبیعی” تلقی شود یا خیر؟

 

علامت خرگوش در مثلث روی لوازم آرایشی

علامت خرگوش در مثلث روی لوازم آرایشی

خرگوش جهشی: نماد خرگوش جهشی یک لوگوی شناخته شده بین المللی است که نشان می دهد سازنده هیچ آزمایش حیوانی انجام نمی دهد و با استانداردهای تعیین شده توسط ائتلاف اطلاعات مصرف کنندگان در مورد لوازم آرایشی (CCIC) برنامه Leaping Bunny مطابقت دارد.

علامت خرگوش بدون ظلم PETA Cruelty-Free Bunny

علامت خرگوش روی لوازم آرایشی

نماد خرگوش بدون ظلم:  نماد خرگوش “بدون ظلم” از برنامه صدور گواهینامه People for Ethical Treatment of Animals (PETA) است که نشان می دهد سازنده و تامین کننده آن هیچ آزمایش حیوانی را در هیچ نقطه ای از چرخه عمر محصول انجام نمی دهند. همچنین یک نماد “بدون ظلم و گیاهخواری” وجود دارد که نشان می دهد سازنده نیز از مواد گیاهی در محصولات خود استفاده می کند.

کلام آخر

در خرید لوازم آرایشی قطعا اصالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فروشگاه های بسیاری همچون فروشگاه اینترنتی ایران خانوم همواره سعی دارد محصولات با کیفیت بالا و به صورت اورجینال به خریداران ارائه کند. هنگام خرید از این دست فروشگاه ها در بسته بندی محصولات اورجینال بهداشتی و آرایشی نمادها و علائم بسیاری را خواهید دید. تمامی این نمادها تعاریف خاص خود را دارد که ما در این مقاله به طور مفصل به آن پرداختیم. شما می توانید سوالات خود را درباره نماد و علائم روی بسته محصولات بهداشتی در قسمت کامنت ها با ما درمیان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا