گوناگون

درمان جوش و آکنه پوستی با نیاسینامید

متخصصان زیبایی و پوست همیشه به دنبال ترکیبات مفید برای پوست هستند. نیاسانامید یکی از این ترکیبات است که چند سالیست که تولید کنندگان در محصولاتشان از آن استفاده میکنند. در این مطلب در  وبسایت فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و مرابتی موفاشاپ درباره نیاسانامید و فواید آن و منابع طبیعی نیاسانامید صحبت میکنیم. تا شما با استفاده درست از این محصول و محصولات دیگر همیشه چهره‌ای زیبا و سرزنده داشته باشید.

نیاسانامید چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم نیاسانامید چیست؟ نیاسینامید، همچنین به عنوان نیکوتین آمید شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی است که در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و همچنین در محصولات آرایشی به کار می‌رود. این ترکیب به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود و دارای خواص بسیاری برای پوست صورت است. این ویتامین محلول در آب است که نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تولید انرژی، ترمیم DNA و پیام رسانی سلولی ایفا می کند.

نقش اصلی نیاسینامید حفظ سلامت پوست است. این ترکیب باعث کاهش ترشح چربی پوست و بهبود قابل توجه رنگ و بافت پوست می‌شود. همچنین، نقش بسزایی در کاهش التهابات پوست دارد و باعث بهبود جوش و لک‌های قرمز میشود. نیاسانامید اغلب در سرم ها، مرطوب کننده ها و سایر درمان های موضعی برای پوست مستعد جوش یا چروک و پیری یافت می شود. علاوه بر این، نشان داده شده است که نیاسینامید مزایای بالقوه ای برای کاهش خطر برخی بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی دارد.

 نیاسینامید

درمان جوش و آکنه پوستی

جوش و آکنه زمانی ایجاد می‌شود که منافذ پوست مسدود شده و باکتری‌ها در آن‌ها رشد کنند. چربی اضافی پوست یکی از دلایل اصلی مسدود شدن منافذ است. سرم نیاسینامید با کاهش تولید چربی پوست، به پیشگیری از مسدود شدن منافذ کمک می‌کند.

نیاسینامید همچنین دارای خواص ضد التهابی است. التهاب می‌تواند باعث قرمزی، تورم و درد در اطراف جوش شود. سرم نیاسینامید با کاهش التهاب، به بهبود ظاهر جوش‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این، سرم نیاسینامید می‌تواند به کاهش باکتری‌های ایجاد کننده جوش کمک کند. این سرم با مهار رشد باکتری‌های پروپیونو باکتریوم آکنس، به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند

 

درمان جوش و آکنه پوستی

 

فواید نیاسانامید برای پوست

حالا که با نیاسانامید آشنا شده ایم ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که فواید و مزایای آن چیست.

  1. کاهش التهاب پوست

نیاسینامید کمک می‌کند تا التهاب پوست کاهش یابد و پوست صورت شما صاف‌تر و درخشنده‌تر شود. نیاسانامید یک ماده ضد التهاب است.

  1. حفاظت از پوست در برابر نور خورشید

مصرف نیاسانامید به همراه ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت میکند. بنابر این اگر مدت زمان طولانی زیر آفتاب هستید حتما در کنار ضد آفتاب از سرم نیاسانامید هم استفاده بکنید.

  1. کاهش قرمزی

یکی از خواص مورد توجه نیاسانامید کاهش و تسکین قرمزی پوست است. این ماده قرمزی به وجود امده از آکنه و اگزما را کاهش میدهد و در درمان آنها موثر است.

  1. کاهش اندازه منافذ پوست

نیاسانامید خاصیت فوق العاده ای در کوچک کردن منافذ پوست دارد. منافذ باز مشکل شایعه ای است واگر با آن سر و کار دارید به شما پیشنهاد میکنیم حتما از نیاسانامید استفاده کنید. مدتی پس از استفاده تاثیر شگفت انگیز آن را خواهید دید.

  1. کاهش خطوط ریز و چین و چروک

نیاسانامید با تحریک تولید کلاژن به استحکام ساختار پوست کمک میکند و خطوط ریز را میپوشاند. همچنین از ایجاد چین و چروک جلوگیری میکند.

  1. کنترل چربی پوست

نیاسانامید میزان تولید چربی را تنظیم میکند و از فعالیت بیش از اندازه غدد چربی جلوگیری میکند.

  1. ترمیم پوست

نیاسانامید قدرت ترمیم پوست را افزایش میدهد و پوست را صاف و نرم می کند.

  1. کاهش هیپرپیگمانتاسیون

هیپرپیگمانتاسیون و لک، یکی از مشکلات بزرگی پوستی به شمار میآیند. به مرور زمان و با بالا رفتن سن، در معرض نور خورشید قرار گرفتن، استفاده از برخی محصولات و دارو ها منجر به لک پوستی میشوند.

نیاسانامید یکی از موثر ترین روش ها برای از بین بردن لک است. متخصصان از انواع 5 درصد این ماده استفاده میکنند. نیاسانامید نسبت به بقیه محصولات سرعت بیشتری دارد.

  1. برطرف‌کننده پوست خشک

مصرف نیاسانامید به آبرسانی پوست کمک میکند. نیاسانامید برای افراد با پوست خشک بسیار مفید است.

مواد طبیعی حاوی نیاسینامید

منابع طبیعی نیاسانامید

یکی از راه های استفاده از نیاسانامید داشتن یک رژیم غایی و استفاده از مکمل های B3 است. منابع طبیعی نیاسانامید مانند:

  • تخم مرغ
  • ماهی
  • سبزیجات سبز
  • غلات
  • برنج
  • قارچ
  • لوبیا
  • شیر

این مواد غذایی هیچکدام مستقیم سرم نیاسینامید به بدن نمیدهند به همین خاطر نمیتوان اطمینان داد با مصرف این مواد غذایی از مزایای نیاسانامید بتوانید استفاده بکنید.

سرم نیاسینامید 

سرم نیاسانامید یک محصول مفید مراقبت پوستی است. این سرم خیلی زود جذب میشود و پوست را چرب نیمکند. سرم نیاسانامید مفید تر موثر تر از بقیه محصولات دارای نیاسانامید می باشد.

سرم نیاسینامید اوردینری

با استفاده از سرم نیاسانامید اوردینری پوست شما نرم‌تر، لطیف‌تر و جوان‌تر خواهد شد. همچنین، کنترل چربی پوست، از بین برنده جوش و جای جوش و درمان آکنه نیز باعث بهبود ظاهر پوست شما خواهد شد. این سرم بسیار سبک و غیر چسبنده است و به راحتی جذب می‌شود.

سرم نیاسینامید اوردینری در در تغییر رنگ و روشن کردن پوست تاثیر گذار است. و همچنین التهاب پوست را تسکین میدهد و تا حدود زیادی پوست را مرطوب میکند.

. این محصول شامل دو عامل فعال، نیاسینامید و زینک می‌باشد که بهبود کیفیت پوست و کاهش مشکلات پوستی مانند آکنه و منافذ باز پوست را کاهش میدهد.

سرم نیاسینامید اوردینری

برند اوردینری

برند اوردینری (The Ordinary) یک برند کانادایی است که در سال 2016 توسط برندن تراکس (Brandon Truaxe) تاسیس شد. این برند در زمینه تولید محصولات مراقبت از پوست تخصصی فعالیت می‌کند و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برندهای این حوزه در سراسر جهان تبدیل شد.

خرید سرم نیاسینامید اوردینری اصل از فروشگاه اینترنتی موفاشاپ

طرز استفاده از سرم نیاسینامید اوردینری

صبح و شب قبل از استفاده از کرم های سنگین سرم نیاسینامید اوردینری را روی پوست بزنید و ماساژ دهید.

در اطراف چشم از این سرم استفاده نکنید.

نتیجه گیری

نیاسینامید یک ترکیب بسیار مفید و موثر برای پوست صورت است و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و آرایشی استفاده می‌شود. این ترکیب به کنترل چربی پوست، بهبود نسبی بیماری‌های پوستی و مهار التهاب پوست کمک می‌کند. با استفاده از سرم نیاسینامید می‌توان پوست صورت خود را درخشان و صاف کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا