فناوریموبایل و گجت

راهنمای تمیز کردن هدفون | چگونه هدفون خود را تمیز کنیم؟

هدفون ها و هدفون ها ممکن است کثیف شوند. سلول های پوست، سبوم، موم گوش و لوازم آرایشی صورت به قسمت هایی از بدن شما که با آنها در تماس است متصل می شوند. هر بار که هدفون خود را پایین می آورید، آلودگی بیشتری از محیط اطراف جمع می کند. و برخلاف تصور رایج، دمیدن ایرپادهای شما روشی امن برای تمیز کردن آنها نیست. این ممکن است به درایور، مش محافظ و وسایل الکترونیکی آسیب برساند (بدون ذکر این واقعیت که به سادگی ناخالص است). با این حال، در اینجا ما چند روش ساده برای تمیز کردن مؤثر ابزارهای صوتی شخصی شما داریم.

نحوه تمیز کردن هدفون ها به روش صحیح

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید تا هدفون های هدفون را به درستی تمیز کنید. گرد و غبار، زباله و موم گوش انباشته شده در داخل هدفون ممکن است باعث اختلال در عملکرد هدفون شود و تمیز کردن منظم آنها مهم است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

هر چند وقت یکبار باید ایربادهای خود را تمیز کنید؟

وقتی صحبت از تمیز کردن هدفون یا هدفون می شود، قانون سخت و سریعی وجود ندارد. فرکانس بسته به تعداد دفعات استفاده از هدفون، کاری که هنگام استفاده از آنها انجام می‌دهید و محل زندگی شما متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر به طور روزانه از هدفون استفاده می کنید و آنها را روی میز خود قرار می دهید، باید هر هفته یا بیشتر آنها را تمیز کنید. اگر زیاد عرق می کنید، ممکن است بعد از هر بار استفاده، هدفون های بدنسازی شما نیاز به تمیز کردن داشته باشند.

بهترین توصیه این است که مراقب وسایل خود باشید. به محض اینکه جرم گوش، گرد و غبار، اثر انگشت چسبنده، روغن یا عرق روی آن‌ها را مشاهده کردید، آن را تمیز کنید. به تعویق انداختن آن فقط منجر به شلوغی بیشتر می شود و کار شما را دشوارتر می کند.

قبل از اینکه فرآیند تمیز کردن هدفون را شروع کنید

چه از هدفون های سیمی یا بی سیم واقعی استفاده کنید، مراحل تمیز کردن یکسان است. جوانه ها را در آب غوطه ور نکنید و آنها را زیر شیر آب نگه ندارید. اگر هدفون‌های شما دارای رتبه IP هستند، یعنی مقاوم در برابر تعریق و آب هستند، می‌توانید آن‌ها را با یک پارچه خیس یا هدفون مرطوب پاک کنید، اما سعی کنید تا جایی که می‌توانید از آب پرهیز کنید زیرا این کار می‌تواند به اجزای داخلی آسیب برساند. همچنین، زمانی که هدفون به تلفن، لپ‌تاپ یا دستگاه‌های دیگر متصل است، آن‌ها را تمیز نکنید.

از همین روش می توان برای تمیز کردن هدفون استفاده کرد. سطوح بزرگتر و همچنین صفحه مشبک داخلی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

داخل هدفون را به آرامی تمیز کنید

تجمع موم ممکن است باعث شود صدای هدفون شما خفه شود. روی یک کیت تمیزکننده کم هزینه که برای حذف موم در نظر گرفته شده است، سرمایه گذاری کنید (حتی مسواک روزانه شما، یک جفت هدفون و یک پارچه میکروفیبر کار می کند).

1. برای شروع، نوک گوش هدفون را بردارید. سپس با استفاده از قسمت حلقه فلزی ابزار یا با استفاده از یک هدفون کمی مرطوب، موم گوش را با دقت بردارید. این فرآیند را تا جایی که می توانید ملایم کنید. هدف این است که تمام گرد و غبار و موم داخل هدفون را از بین ببرید.

2. سپس، به آرامی هر چیزی را که به گوشی چسبیده است با استفاده از انتهای برس کوچک و نرم ابزار تمیز کنید. برای بهره مندی از نیروی جاذبه و جلوگیری از ریزش ذرات کوچک موم جابجا شده به داخل هدفون، حتماً دهانه هدفون را به سمت زمین بگیرید.

3. قبل از اتصال مجدد گوشی، نوک گوش را با یک حوله یا هدفون مرطوب پاک کنید و کاملا خشک کنید.

4. سپس با استفاده از پارچه میکروفیبر، بدنه خارجی هر هدفون را پاک کنید.

جعبه شارژ و اتصالات باتری را تمیز کنید

تمیز کردن قاب و کانکتورهای True Wireless Earbuds مانند Apple AirPods که در یک کیس شارژ به طور منظم ذخیره می شوند بسیار مهم است.

اکثر هدفون‌های بی‌سیم از پین‌های میکروسکوپی و پدهای فلزی برای شارژ استفاده می‌کنند که ممکن است با جرم گوش و گرد و غبار مسدود شوند. این امکان وجود دارد که در نتیجه این موضوع، هدفون های شما به درستی شارژ نشوند.

اپل توصیه می کند که هم قاب AirPods و هم هدفون را با استفاده از یک پارچه خشک پاک کنید تا داخل قاب را تمیز کنید. برای تمیز کردن پین‌های داخل بدنه و رابط‌های هدفون، توصیه می‌کنیم از یک سواب پنبه‌ای مرطوب با ایزوپروپیل الکل استفاده کنید. اگر به نظر می رسد پورت های شارژ هدفون های روی گوشی شما به طور مرتب شارژ نمی شوند، می توانید این گزینه را نیز امتحان کنید. همچنین می توان از یک برس نرم برای تمیز کردن زباله های داخل کیف شارژ استفاده کرد.

هدفون های خود را بعد از ورزش پاک کنید

حتی اگر هدفون‌های شما در برابر تعریق و آب مقاوم هستند، آن‌ها را برای مدت طولانی خیس نگذارید زیرا ممکن است آب به محفظه‌های باتری یا هدفون‌ها نشت کند و آنها را کوتاه کند یا به درایور آسیب برساند. قبل از قرار دادن هدفون های بی سیم واقعی در جعبه شارژ، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند. اجازه دادن رطوبت به داخل گوشی در مورد هدفون های روی گوش یا نازل هدفون های داخل گوش ایده خوبی نیست.

اگر می‌خواهید در وسط دویدن هدفون‌های خود را بیرون بکشید یا نمی‌توانید صبر کنید تا قبل از خروج از باشگاه کاملاً خشک شوند، آن‌ها را به آرامی تکان دهید، برق را خاموش کنید و در جعبه ارائه شده یا یک زیپ کوچک قرار دهید. -بستن کیسه میان وعده. هدفون های خود را در یک کیف ضد آب در جیب شورت ورزشی یا سوتین ورزشی خود قرار دهید. هر دوی این نقاط عرق را جمع می کنند و مانع از خشک شدن کامل گوشی می شوند. سپس، هنگامی که به خانه رسیدید، هدفون را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید و بگذارید طبق دستور خشک شوند.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن هدفون های خود

هنگامی که از هدفون خود استفاده نمی کنید، آنها را در یک کیف نگه دارید. هدفون ها هر بار که آنها را در جیب، کوله پشتی یا کیف خود قرار می دهید، پرزها و ریزه ها را جمع می کنند.
کیس خود را نیز تمیز کنید، زیرا گرد و غبار و زباله می توانند در شارژ شدن اختلال ایجاد کنند. پس از تمیز کردن گوشی، داخل کیف را با یک پارچه میکروفیبر آغشته به الکل پاک کنید. این به ویژه در مورد هدفون های بی سیم واقعی بسیار مهم است.
حتی اگر هدفون شما در برابر آب مقاوم است، آن را برای مدت طولانی خیس نگذارید زیرا رطوبت می تواند به اجزای داخلی نفوذ کند. اگر کاملاً مرطوب شدند، اجازه دهید به دور از حرارت مستقیم خشک شوند.
هدفون خود را در سوتین ورزشی یا شورت ورزشی خود قرار ندهید که در معرض رطوبت باشد. در عوض، آنها را در یک کیسه ضد آب یا یک کیسه پلاستیکی قابل مهر و موم نگه دارید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا