دکوراسیونکسب و کارگوناگون

به چه نمای در ساختمان نمای جی اف ار سی می گویند ؟

تعریف جی ار سی :

از جمله مصالح و متریال های نوین در اجرا و بازسازی نمای ساختمان می باشد که محبوبیت زیادی در میان معماران و مهندسین ساختمان ها پیدا کرده و در واقع جایگزین مناسبی به جای نماهای بتنی سنتی محسوب می شود . به خاطر داشتن مقاومت کششی بالا و عدم ایجاد خلل فرج و ترک در نما ، از جمله مصالحی می باشد که در اجرای انواع نماهای مدرن و کلاسیک از جمله در تولید بخش های مختلف نمای رومی ساختمان مثل ستون ها و سرستون ها ، کتیبه ها و مجسمه ها ، پاستون ها و کنسول ها و … بسیار کاربرد دارد .

جنس جی اف ار سی :

جی ار سی از جنس بتن مسلح ده با الیاف شیشه می باشد . این ترکیب باعث شده مقاومت کششی بتن بالا رفته و مانع ترک های سطحی و عمیق در بتن می شود . پنل جی ار سی از گذشته های دور استفاده از آن در کشورهای اروپایی مرسوم بوده است و امروزه در کشورهای خاورمیانه از جمله در ایران نیز استفاده از آن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد نظیر جلوگیری از اتلاف انرژی ، کند بودن روند فرسایشی آن ، مقرون به صرفه بودن و بسیاری عوامل دیگر رواج پیدا کرده است.

به چه نمای در ساختمان نمای جی اف ار سی می گویند ؟
پنل جی ار سی

روش های نصب نمای GFRC :

اجرا و نصب پنل های جی آر سی به دو روش قدیمی جدید هر دو امکان پذیر می باشد . در روش قدیمی از دوغاب در پشت کار جهت نصب استفاده می شود و در روش نوین با پیچ و مهره و جوشکاری قطعات به هم وصل می شوند . در هر دو روش نحوه ی اجرای صحیح کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که اگر این کار به صورت اصولی و درست انجام نشود به مرور زمان عوامل محیطی نظیر گرما و سرما ، وزش باد و رطوبت و … می تواند باعث خرابی ساختمان شوند .

پنل جی ار سی چه مزایایی دارد ؟

نمای جی ار سی در واقع یک نوع ابزار پیش ساخته قابل استفاده در نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها می باشد که از مزایای زیر برخوردار می باشد :

  1. به جهت تقویت آن با الیاف شیشه 3 تا 4 برابر مستحکم تر از بتن معمولی می باشد .
  2. عایق صوتی بسیار خوبی می باشد .
  3. در برابر مواد اسیدی و بازی بسیار مقاوم است .
  4. عایق حرارتی بسیار خوبی می باشد و در برابر آتش سوزی و حریق مقاومت خوبی دارد و جز مواد نسوز به حساب می آید .
  5. به دلیل داشتن سطح صاف و صیقیلی و بدون خلل فرج دیر تر کثیف می شود .
  6. به دلیل داشتن تنوع رنگ مناسب برای هر سلیقه ای می باشد .
  7. دارای مونتاژ سریع بوده و در مقایسه با سایر پوشش های نما زودتر نصب می شود .

محصول جی آر سی یا جی اف ار سی که توسط مجموعه فرسان کو تولید می شود از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و با داشتن ضمانت و خدمات پس از فروش در صنعت ساخت و ساز در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به جامعه ی معماران و مهندسین می باشد . هدف مجموعه ی فرسان با تولید این محصول پیشرفت به سمت صنعتی سازی ساختمان ، سبک سازی ابنیه ها و زیبا سازی محیط زندگی شهری می باشد .

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا