کسب و کارگوناگون

تفاوت ابزار پیش ساخته پلی یورتان با گچبری های قدیمی چیست؟

ابزار پلی یورتان چیست؟

در دوران متمادی و افزایش روز افزون جمعیت در کره ی زمین ، نیاز انسان ها به داشتن سر پناه و مسکن رو به فزونی گرایید . با پیشرفت علم و تکنولوژی در تمامی بخش های زندگی انسان ها ، صنعت ساختمان سازی نیز از این قافله عقب نماند و با ساخت و تولید انواع مصالح نوین به تدریج استفاده از متریال های قدیمی و سنتی کاهش پیدا کرد و این مصالح با قابلیت های قابل دفاع خود جای آن ها را گرفتند . در شرایطی که در دنیای امروز تمامی تلاش دانشمندان کشف ابزار ها و وسایلی است که به توسعه ی پایدار کمک کند و در جهت حفظ ذخایر انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی باشد ، تولید ابزار پلی یورتان یکی از مصالح نوین در صنعت ساخت و ساز بود که در جهت این هدف تاثیر به سزایی داشت .

ابزار پیش ساخته ی پلی یورتان برای اولین بار در کشور آلمان ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت . یکی از مصالح و متریال هایی است که به دلیل کیفیت عالی و قیمت مناسبی که دارد امروزه بسیار مورد توجه معماران و مهندسین ساختمان قرار گرفته است و جایگزین بسیار مناسبی برای گچ بری های قدیمی و سنتی شده است . این ابزار ها از پلی یورتان هایی که به شکل فوم سخت در می آیند تشکیل شده اند و عدم نیاز به زیر سازی جهت نصب را یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار نوین در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود .

ابزار پیش ساخته پلی یورتان شامل چه نوع ابزارهایی هستند ؟

این ابزار پیش ساخته بسیار کاربردی بوده و در قسمت های مختلف نمای بیرونی و داخلی ساختمان بسیار پرکاربرد می باشند . ابزارهای گلویی ، ابزارهای نور مخفی و قرنیز ها ، قاب های در و پنجره ، ابزار قاب بندی دیوار ، کتیبه ها و کنسول ها ، ستون ها و سرستون ها و پا ستون ها ، ابزار کربل ، ابزار های گل سقفی ، گنبدهای ساده و طرح دار و … نمونه هایی از ابزارهای پیش ساخته ی پلی یورتان هستند . این ابزارها در انواع مختلف سبک های معماری به ویژه سبک های کلاسیک و نمای رومی بسیار قابل استفاده می باشد و باعث القای حس زیبایی و شکوه و عظمت با نمای ساختمان می شود .

مزایای استفاده از ابزار پلی یورتان فرسان در ساختمان ها چیست؟

  1. قابلیت انعطاف پذیری
  2. مقاوم بودن در برابر تغییرات آب و هوایی
  3. مقاومت در برابر رطوبت
  4. مقاومت در برابر گرما و سرما
  5. عایق گرما و حرارت و مقاوم در برابر آتش سوزی
  6. مستحکم بودن در برابر ضربه
  7. رنگ پذیر بودن آن
  8. سبک بودن
  9. مقرون به صرفه بودن و قیمت پایین آن
  10. سهولت و سرعت در نصب
  11. عدم دچار شدن به ترک خوردگی
  12. قابلیت شستشو و دوام و طول عمر بالا

نحوه ی نصب ابزار پیش تولید شده ی پلی یورتان چگونه است ؟

همان طور که ذکر شد یکی از مزایای این ابازر پیش ساخته عدم نیاز آن به زیر سازی جهت نصب می باشد و به راحتی به وسیله ی چسب مخصوص پلی یورتان و دستگاه مخصوص میخ کوب عملیات نصب و اجرا انجام می شود . به این ترتیب که در ابتدا محل های مناسب ابزار روی دیوار یا سقف علامت گذاری و انتخاب می شود و سپس به سهولت با چسب مخصوص اکریلیک در محل های در نظر گرفته شده چسبانده می شوند و در پایان جهت اطمینان با میخ بادی برقی محکم کاری صورت می پذیرد .

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا