گوناگون

آیا عمل بسته کمر درد دارد؟

انواع درد های عمل بسته کمر

دردی که در ناحیه کمر بروز پیدا می‌ کند بسیار طاقت فرسا است به گونه‌ ای که هنگام کوچک‌ ترین حرکات و ضمن نشستن، برخاستن و حتی راه رفتن افراد درد بسیار زیادی را متحمل شده و همین مسئله باعث میشود تا با محدودتر شدن اندام‌ های حرکتی وضعیت جسمانی افراد نیز موقعیتی نامناسب پیدا کند.

زمانی که متخصصان برای بهبود درد کمر عمل را به صورت بسته انجام می‌ دهند ممکن است در روزهای بعد از عمل دردی به وجود آید که برای برخی قابل تحمل بوده و برخی دیگر نمی‌ توانند در مقابل این درد مقاومت کنند.

دلایل مختلفی بر بروز این دردها موثر است که مهمترین علت آنها انجام عمل بسته با روش نادرست است، اگر متخصصان ضمن عمل بسته کمر از تجهیزات مناسب و اصولی استفاده نکنند و منشا درد به طور کامل ترمیم نشود ممکن است حتی پس از جراحی این درد با افراد همراه بوده و حتی دردی مضاعف را به واسطه انجام جراحی متحمل شوند.

از طرفی دیگر دردی که بعد از عمل بسته کمر اتفاق می‌ افتد ممکن است به دلیل آسیب‌ هایی باشد که به سیستم عصبی وارد می‌ گردد، معمولاً چنین عوارضی حین عمل به صورت غیر عمد اتفاق می‌ افتد و زمانی که فضای کافی برای جراحی اعصاب وجود نداشته باشد این عارضه دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین اگر هنگام انجام عمل کمر به روش بسته از تجهیزات استریل و عاری از هرگونه آلودگی استفاده نشود و یا مراقبت‌ های پس از جراحی به درستی طی نشود ممکن است با ایجاد عفونت در محل آسیب دیده فرد مشکلات و عوارض زیادی را متحمل شود که از شایع‌ ترین آنها باید به دردهایی اشاره کرد که بسیار زیاد است و نیاز به درمان و رسیدگی دارد.

حتی اگر بعد از جراحی آسیب و درد با افراد همراه باشد باید خیلی دقیق منشأ درد بررسی شده تا متخصصان بتوانند مشکل پیش آمده را رفع کرده و محدودیت‌ های موجود را برطرف نمایند.

اگر عمل بسته کمر به منظور رفع خار استخوان انجام شود ممکن است بیمار پس از عمل کمی درد را تجربه کند، توجه کنید که خار استخوان خود عاملی برای درد کمر است که به واسطه جراحی بهبود می یابد.

خار استخوان اغلب باعث التهابات مفصلی، تنگی کانال نخاعی و  بیماری ریشه های عصبی میشود و باید خیلی سریع رفع گردد.

درد های زودرس عمل بسته کمر

بروز درد بعد از جراحی کمر مسئله ای کاملاً شایع است اما متخصصان معتقدند که این دردها طی روزهای بعد از جراحی به مرور زمان کمتر شده و نهایتاً بهبود می‌ یابد، اما اگر اختلالی حین عمل به وجود آید دردی که پس از جراحی رخ می‌ دهد برای مدت طولانی با افراد همراه خواهد بود.

ممکن است گاهاً پزشکان هنگام تشخیص و بررسی درد پیش آمده دچار مشکل شده و نتوانند تشخیص درست و دقیقی داشته باشند، در چنین موقعیتی ممکن است حتی دیسک‌ های آسیب دیده ترمیم شوند اما نقطه جا مانده از این آسیب‌ ها می‌ تواند مجدداً منشا درد باشد.

همچنین اگر برای بررسی و درمان دیسک کمر در زمان مناسب پزشک مراجعه نکنید ممکن است علاوه بر دیسک آسیب دیده ریشه اعصاب تحت فشاری مضاعف قرار گرفته و همین مسئله باعث بروز دردی طاقت فرسا میشود که حتی پس از جراحی با افراد همراه است و البته باید طی مراقبت‌ های بیشتر به رفع این آسیب کمک کنید.

اما متخصصان معتقدند دردی که خیلی زود و بلافاصله بعد از عمل بسته کمر اتفاق می‌ افتد عموماً نشات گرفته از عفونت و یا چسبندگی دیسک است، متخصصان معتقدند که این دردها خیلی زود برطرف میشوند اما در روزهای پس از جراحی با فرد همراه بوده و ممکن است نیاز به مصرف انواع مسکن و استراحت بیشتر داشته باشند.

معمولا بعد از انجام جراحی به روش بسته دستکاری بخش‌ های داخلی بدن خود باعث میشود تا افراد پس از جراحی و زمانی که اثرات دارویی بی‌ حسی و بیهوشی از بین می‌ رود درد خفیف تا شدید را تجربه کنند، این مسئله جای نگرانی ندارد و خیلی زود بهبود پیدا می‌ کند به شرط آنکه مراقبت‌ های گفته شده توسط پزشک را انجام داده و تمامی داروها و حتی مسکن هایی که برایتان تجویز میشود را به درستی و در موقع مناسب مصرف کنید.

درد های دیر رس عمل بسته کمر

به گزارش پزشکان متخصص مانند دکتر جواد صادقی: برای برخی از مراجعین درمان دیسک کمر را به صورت عمل بسته انجام می‌ دهند و اغلب پس از عمل شرایط بهبودی برای آنها فراهم شده و از دردهای پیوسته ای که تجربه می‌ کردند رها میشوند.

اما برخی بیماران پس از گذشت چند ماه از انجام عمل مجدداً با درد در ناحیه کمر مواجه میشوند که این مسئله برای آنها بسیار نگران کننده است، همواره توجه کنید که اگر چند ماه بعد از عمل دیسک به روش بسته دردی را در ناحیه کمر احساس می‌ کنید ممکن است نشات گرفته از التهاب در ریشه‌ های کمری باشد.

قطعاً هنگام عمل، دیسک کمی دستکاری شده و برخورد تجهیزات پزشکی به بخش‌ های داخلی باعث ایجاد این التهابات میشود و به مرور زمان و پس از قطع داروها ممکن است چنین اختلالی بروز پیدا کند.

از طرفی دیگر متخصصان ممکن است ضمن انجام عمل آن گونه که باید اصلاحات را به صورت جزئی انجام ندهند و عمل دیسک های آسیب دیده به صورت سطحی باعث میشود تا این دردها موقتاً تسکین یافته و پس از مدت زمانی کوتاه مجدداً بروز پیدا می‌ کند.

عموماً دردی که در ناحیه دیسک اتفاق می‌ افتد نشات گرفته از التهاب و بیرون زدگی دیسک‌ های بین مهره‌ ها می‌ باشد، هنگام انجام عمل کمر به روش بسته پزشکان بخش آسیب دیده را درمان می‌ کنند اما ممکن است بخش‌ هایی که در معرض این آسیب بوده و دیده نشده‌ اند به مرور زمان با چنین مسئله‌ ای مواجه شده و نهایتاً بروز درد دور از انتظار نخواهد بود.

عوامل موثر بر درد های بسته کمر

قطعاً انجام هرگونه جراحی با روش باز یا بسته عوارضی را در پی دارد که عموماً به صورت درد در محل اصلاحات ظهور پیدا می‌ کند.

اما متخصصان بر این باورند که اگر جراحی کمر به روش بسته انجام شود حداقل میزان درد و آسیب را در پی داشته و دوره نقاهت محدود باعث میشود تا افراد ضمن بهبودی کامل عوارض جانبی جراحی را متحمل نشوند.

اما زمانی که به واسطه دستگاه‌ های مختلف متخصصان اصلاحاتی را بر ناحیه دیسک‌ ها اعمال می‌ کنند ممکن است التهاب ریشه های عصبی نخاع رخ دهد که نشات گرفته از دستکاری محل آسیب دیده می‌ باشد، همین مسئله خود باعث بروز درد بعد از جراحی شده و طی مدت زمان کوتاهی بهبود می‌ یابد.

دردی که بعد از جراحی بسته اتفاق می‌ افتد تا حدودی طبیعی است، اما اگر در مدت زمان کوتاه برطرف نشود نیاز به رسیدگی بیشتر داشته و باید تحت معاینه قرار بگیرید، عموماً این دردها در پی استفاده از تجهیزات پزشکی و انواع داروها رخ می‌ دهد و ممکن است به واسطه بروز بی‌ خوابی، تحرک و حتی تغذیه نامناسب این درد در بدن بیماران تشدید شود.

متخصصان معتقدند که اگر پس از انجام جراحی بسته کمر عادات ناسالمی همچون سیگار کشیدن را ادامه دهید ممکن است محل جراحی کمی متورم و دردناک شده و روند بهبود کمی کند پیش می‌ رود، همچنین بروز عفونت در محل زخم‌ ها و یا عدم ترمیم به موقع محل برش باعث ایجاد درد پس از جراحی شده و افراد پس از عمل ممکن است محدودیت‌ های زیاد و دردهای شدید را به صورت موقتی و شدید تجربه کنند.

اگر بعد از جراحی متخصصان مصرف انواع دارو را برای شما الزامی می‌ دانند بهتر است که حتماً در زمان بندی مشخص از آنها استفاده کنید تا مبادا در صورت سهل انگاری و کوتاهی پس از عمل به دردهای مجدد دچار شوید.

راه های کاهش درد عمل بسته کمر

جراحی بسته کمر

پس از انجام جراحی و عمل کمر به صورت بسته می‌ توانید با چند راهکار ساده دردهای پیش آمده را تسکین بخشیده و دوره نقاهت را با کمترین عوارض سپری کنید.

متخصصان معتقدند که انواع داروهای مسکن و تمامی داروهای ضد التهاب به تسکین درد کمک کرده و شرایط را برای بهبود سریع‌ تر فراهم می‌ سازند.

اگر به واسطه پارگی دیسک و یا فتق دیسک افراد دردهای بسیار زیادی را بعد از عمل تجربه کنند متخصصان مصرف انواع داروهای شل کننده عضلات و حتی داروهای ضد افسردگی را مناسب دانسته و معتقدند که به تسکین درد کمک زیادی می‌ کند.

در مواردی مشاهده میشود که بعد از عمل بسته کمر افراد دردی را در ناحیه کمر، لگن و باسن تجربه کرده و متخصصان برای بهبود درد ناحیه باسن و درد لگن تزریق داروی مسکن را مستقیماً به بخش آسیب دیده مناسب می دانند تا با مسدود کردن راه انتقال پیام‌ های دردی که از عصب‌ ها دریافت میشود بتوانند این عارضه را رفع کنند.

برخی از افراد بعد از انجام عمل کمر و بهبود دیسک‌ های آسیب دیده دردی را در ناحیه سیاتیک تجربه کرده که این مسئله سیستم حرکتی آنها را کاملاً محدود می‌ کند و افراد هنگام حرکت دردی بی وقفه را تجربه کرده و ناراحتی زیادی را در پی دارد، در این موقعیت افراد تصور می‌ کنند که ممکن است این درد ناشی از برآمدگی دیسک، پارگی دیسک و یا التهاب عصب بازویی باشد اما متخصصان معتقدند که انجام عمل‌ های ترمیمی در ناحیه دیسک‌ ها ممکن است به چنین دردی ختم شده و برای بهبود شرایط بعد از جراحی بسته فیزیوتراپی را مناسب می‌ دانند.

همچنین اگر از بافت زخم و محل جراحی به درستی مراقبت کنید هرگز تجمع آلودگی و نهایتاً بروز عفونت منجر به ایجاد درد در ناحیه کمر نخواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا