گوناگون

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

با توجه به رقابت برندهای تجارت الکترونیک مد و پوشاک در همه زمینه ها و ابعاد کاری برای کسب جایگاهی در کانون توجه عموم، کشف این که چه چیزی باعث درخشش بهترین مارک ها می شود، می تواند بسیار دشوار باشد. باید به این نکته توجه کرد که فقط برندهای لوکس یا برندهای معروف نیستند که موفق می شوند، بلکه برخی از آن برندهای کمتر شناخته شده که روی استراتژی های تجارت الکترونیک سرمایه گذاری می کنند تا به مشتریان خود رابطه برقرار کنند و یک تجربه کاربری قانع کننده بنا نمایند نیز در کار خود به موفقیت خواهند رسید.

چگونه تجربه به یاد ماندنی از خرید آنلاین به مشتریان هدیه دهیم؟

در اینجا ما تعدادی از تاکتیک های مشترک بهترین مارک های تجارت الکترونیک را انتخاب و ارائه کرده ایم:

1. تجربیات خرید شخصی.

پیشنهاد یک معامله و یا خرید عالی یک چیز است، اما امروزه حتی بهتر است که آن معامله به طور خاص و برای هر مشتری شما شخصی سازی شده و ارائه شود. استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی و ردیابی رفتار مصرف‌کننده ابزارهای فوق العاده ای برای ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد، شخصی و منطبق با سلایق مشتری هستند.

برندهای معتبر پوشاک

امروزه شخصی سازی صفحه در تعامل با مشتری یک امر نادر نیست، بلکه یک شرایط نرمال است که در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی دنیا در دسترس است و می توان گفت که مشتریان تنها خواهان تجربیات شخصی نیستند – بلکه انتظار دارند که در مراجعه به مراکز خرید آنلاین با آن مواجه شوند. این میتواند شامل نام مشتری در ایمیل های انبوه ارسالی باشد یا صفحه اصلی وب سایت تجارت الکترونیک شما که  مطابق با سابقه جستجوی قبلی مشتری به وی نمایش داده می شود. فروشگاه اینترنتی دیجی کالا به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی اخیرا این ویژگی را اضافه نموده است.

2. عکاسی محصول با کیفیت بالا.

آیا تا به حال یک تکه لباس را به صورت آنلاین سفارش داده اید، اما زمانی که در نهایت تحویل داده شد، محصول شبیه تصویر آنلاین نیست؟ هیچ چیز بدتر از این نیست که یک محصول شگفت انگیز داشته باشید اما نتوانید آن را به صورت آنلاین به طور دقیق و همانگونه که هست ارائه کنید. این بسیار بد است و مرگ فروشگاه شماست.

عکاسی با کیفیت از محصولات

خوشبختانه، عکاسی با کیفیت و درجه یک محصول کمک بزرگی برای وب سایت  است. بهترین سایت‌های تجارت الکترونیک مد مطمئن می‌شوند که تصاویری با کیفیت بالا، مانند تصاویر 360 درجه از هر محصول، نماهای چندگانه، تصاویر دقیق از هر گزینه رنگی و گزینه‌هایی برای زوم کردن بر روی پیچیدگی‌های پارچه و الگوی محصول را برای مشتری فراهم کنند.

یکی از تغییرات اخیر، گنجاندن مدل‌های اندازه‌های مختلف در سایت‌های پوشاک  بوده است که تصاویری از مدل‌هایی با قد، اشکال و وزن‌های مختلف را نشان می‌دهند. برخی از خرده فروشان پوشاک به جای نمایش عکس یک لباس روی یک مدل تنها در یک سایز، با عکاسی از سایزهای مختلف برای همان لباس، از آن فراتر هم می روند. فروشگاه آنلاین انگور در این زمینه عکاسی با کیفیت و خاص خود را برای محصولات بکار می برد.

3. از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید. (UGC)

چه چیزی بهتر از محتوایی است که مجبور نیستید خودتان بسازید؟ و حتی بهتر از آن، رایگان است؟

یک راه عالی برای دریافت بازخورد در مورد محصولات و افزایش اعتماد خریداران، از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر است. این ممکن است نظرات مشتریان در وب سایت شما، داستان های مشترک مشتریان در اینستاگرام یا فیس بوک و عکس های برچسب گذاری شده با هشتگ برند شما باشد.

با توجه به اینکه ۷۲ درصد از مصرف‌کنندگان اخبار خود را از دوستان و خانواده دریافت می‌کنند، جای تعجب نیست که بازاریابی دهان به دهان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جذب خریداران جدید است. یکی از برند هایی که توانسته با ایجاد محیط تعاملی برند خود را برجسته کند فروشگاه آنلاین عطر افشان است.

4. یک تجربه خرید لذت بخش.

مشتریان نه تنها مایلند تجربه خریدی سریع و کارآمد داشته باشند، بلکه بسیاری از آنها می‌خواهند خریدی لذت بخش را تجربه کنند! از طریق طراحی های صمیمی و دوستانه برای وب سایت که استعداد و توانمندی برند شما را نشان می‌دهد و توصیفاتی که به محصولات شما شخصیت می‌بخشد، می‌توانید تجربه‌ای برای مشتری ایجاد کنید که هم مؤثر و هم سرگرم‌کننده است.

با پیاده‌سازی فناوری‌های هوشمند یا با بررسی محصول، یافتن اندازه و تناسب مناسب انتخاب را برای خریداران آسان کنید، که می‌تواند به ایجاد اعتماد و شفافیت با مشتریان شما کمک کند.

5. برند خود و آنچه شما را منحصر به فرد می کند برجسته کنید.

در انبوهی از مارک های تجارت الکترونیک مد، می توان به راحتی با بقیه شبیه شد. اما برای جذب خریداران جدید و حفظ خریداران قدیمی، باید آنچه را که سایت شما را خاص می کند به رخ بکشید!

سعی کنید صفحه درباره خود را با داستانی جذاب تغییر دهید که ارتباط شخصی با مشتریان شما ایجاد می کند. یا سعی کنید یک ظاهر خاص یا دسته بندی خاص، مانند لباس های قدیمی، بوهمی یا اکتیو را ایجاد کنید

6. از مشتریان دعوت کنید تا بخشی از جامعه آنها باشند.

در نهایت، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک تجربه خرید به یاد ماندنی، دعوت از مشتریان به جامعه برند شما است. با ایجاد یک پاداش یا برنامه وابسته یا پیوند دادن پلت فرم های رسانه های اجتماعی خود به صفحه اصلی تجارت الکترونیک ، می توانید در سطح شخصی تری با مشتریان تعامل داشته باشید و به ایجاد آگاهی و شناساندن برند خود ادامه دهید. فروشگاه اینترنتی بانی مد در  این زمینه فعالیت های خوبی داشته است.

حضور در شبکه های اجتماعی

البته، مهم است که پلتفرم مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. ممکن است اینستاگرام، فیس‌بوک، پینترست یا حتی لینکدین باشد، اما هر پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که ابتدا مخاطبان خود را شناسایی کرده، اهداف خود را مشخص کرده و استایل ثابتی را در تمام محتوا ایجاد می‌کنید.

نتیجه

نیازی به گفتن نیست که تجارت الکترونیک لباس با سرعت سرسام آوری در حال رشد و تغییر است و با ادامه پیشرفت فناوری ها، این نرخ شتاب خواهد گرفت. این یک خبر هیجان انگیز برای صنعت است، زیرا خرده فروشان مد سنتی اکنون می توانند دامنه دسترسی خود را از فروشگاه های فیزیکی به سایت های تجارت الکترونیکی که خریداران در سراسر جهان جذب میکنند، گسترش دهند.

البته، این فرصت جدید با چالش‌های قابل توجهی نیز همراه است، با توجه به بازار از قبل اشباع شده و روندهای همیشه در حال تحول که به سرعت می‌آیند و می‌روند و ادامه دادن به آن می‌تواند چالش بر انگیز باشد.

با این حال، با پیروی از این برندهای مد آنلاین و ایجاد یک تجربه مشتری برجسته، سایت تجارت الکترونیک شما زیبا خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا