گوناگون

چرا باید قبل از خرید ماشین به کارشناسی خودرو نیاز است؟

افرادی که دغدغه معاینه  فنی خودرو خود را دارند اخیرا با مساله ای به اسم کارشناسی خودرو روبرو شده اند. بصورت کلی به مجموعه اقداماتی که برای مشخص شدن قیمت و ارزش یک خودرو انجام می شود کارشناسی خودرو گفته می شود.

در کارشناسی خودرو چه مواردی چک می شود؟

اما رسیدیم به این موضوع که اصلا برای کارشناسی خودرو می بایست چه مواردی چک شود؟ مهم ترین اقداماتی که برای این موضوع مورد بررسی قرار می گیرند به شرح زیر هستند:

  •         چک کردن بدنه و رنگ آن
  •         چک کردن قطعه های تعویضی
  •         چکاپ کامل موتور و گیربکس
  •         بررسی وضعیت ترمز و فرمان
  •         چکاپ قطعه های کامپیوتری و برقی

تمامی موارد بالا در پروسه کارشناسی خودرو مورد بررسی قرار می گیرند البته ممکن است موردی باشد که از قلم افتاده باشد.

فرق کارشناسی خودرو با معاینه فنی چیست؟

مقایسه این دو به صورت خلاصه، تفاوت بین ضرورت و اجبار است. کارشناسی خودرو مبحثی اختیاری است در مقابل نیز معاینه فنی یک موضوع اجباری و ضروری است و حدودا هر 5 سال یکبار نسبت برای گرفتن معاینه فنی می بایست اقدام کرد. همانطور هم که گفته شد معاینه فنی برای مشخص کردن ارزش واقعی و دقیق ماشین صورت میگیرد.

چرا به کارشناسی خودرو نیاز است؟

در صورتی که بخواهید ماشین نو یا دست دوم خریداری کنید نیاز به کارشناسی خودرو دارد. با این امر می توانید بطور بفهمید که آن ماشین چقدر می ارزد و آیا از جهات مختلف سالم است یا خیر. در بسیاری از موارد بسیاری از افراد بدون دقت به شرایط فنی اقدام به خرید ماشین می کنند و بعد از اینکه مراحل کارشناسی را پشت سر میگذارند متوجه می شوند که آن ماشین پر از ایرادات ریز و درشت می باشد.

در این روزها که به حرف هر کسی نمیتوان اعتماد کرد، قطع به یقین از صحبت های یک فروشنده خودرو هم نمی توان اطمینان حاصل کرد. بدون شک مهم ترین نکته ای که در زمان خودرو ماشین باید به آن توجه کنید کارشناسی خودرو می باشد.

برای کارشناسی خودرو به چه کسی اعتماد کنیم؟

شاید در زمانی که حرف از بررسی فنی ماشین و کارشناسی آن می شود ذهن تان به سمت رفقایی تون برود که در نکات ماشین خبره هستند. اما این همه ماجرا نیست و قصه به همینجا ختم نمی شود. برای همین برای بررسی دقیق تر ماشین و کارشناسی ماشین نیاز به وجود دستگاه هایی هست که بتواند مشکلاتی را مشخص کند که با چشم قابل رصد نیستند.

کارشناسی فنی، موتور و گیربکس

از سخت‌ترین بخش‌هایی که کارشناسی دقیق و موشکافانه می‌خواهد بخش فنی خودرو است. برای بررسی این قسمت از خودرو باید دانش فنی در حوزه مکانیکی داشت. بدیهی‌یست که شخصی جز کارشناس مکانیک آشنایی کاملی با قطعات ماشین نخواهد داشت.

کارشناس در این بخش، به هرگونه صدا یا لرزش غیرطبیعی توجه ویژه‌ای داشته و مشکلات فنی را برای خریدار اعلام می‌کند.‌‎در خودروهای پیشرفته توسط دستگاه دیاگ می‌توان تا حدودی به مشکلات فنی یک خودرو پی برد. اما این یک تصور غلط می‌باشد که تست دیاگ تمامی عیوب فنی خودرو را مشخص می‌نماید.کارشناسی فنی و موتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌است که عبارتند از:

  • کارشناسی موتور
  • بررسی گیربکس
  • کارشناسی جلوبند
  • تست دیاگ‌‎
به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا