گوناگون

پرسرعت ترین اینترنت ایران برای کاربران حرفه‌ای و خانگی چیست؟

با توجه به وضعیت حال حاضر اینترنت کشور استفاده از اینترنت های معمولی برای گیمر ها و مشاغل مرتبط با اینترنت دیگر جوابگو نیست. فیلترینگ، پینگ بالا و قطع و وصل شدن از معایب اینترنت وایرلس معمولی می باشد. به همین خاطر شما باید پرسرعت ترین اینترنت خانگی را شناسایی کرده و از آن استفاده نمایید.

انواع اینترنت خانگی و مزایا و معایب آنها

  1. اینترنتADSL: این نوع از اینترنت های خانگی از خط تلفن استفاده می کنند. استفاده از Digital Subscriber Line باعث اشغال خط تلفن نخواهد شد. DSL جزو سرویس های خانگی اقتصادی می باشد ولی دارای سرعت مناسب نیست. پس برای گیمینگ و افرادی که نیاز به سرعت بالای اینترنت دارند مناسب نخواهد بود. این نوع اینترنت معروفترین و شناخته ترین سرویس ایران می باشد. کلمه مذکور مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line می باشد. در واقع این سرویس یک نوع DSL نامتقارن است. در این نوع سرویس سرعت دانلود از سرعت آپلود بیشتر می باشد به همین دلیل برای مصارف خانگی مناسب تر است. از سیم مسی برای اتصال در این نوع سرویس استفاده می کنند. سرعت این نوع اینترنت بر اساس پهنای باند و اختصاصی وغیراختصاصی بودن سرویس تعیین می شود.
  2. سرویس WiMAXاین مورد در زمره پرسرعت ترین اینترنت خانگی در ایران قرار نمی گیرد. مهمترین ویژگی این نوع سرویس قابلیت انتقال خدمات اینترنت به مناطقی است که امکان کابل کشی ندارند. برای این نوع اینترنت محدودیت مکانی وجود ندارد. ویژگی ذکر شده باعث کاهش سرعت این سرویس شده است. این نوع اینترنت بی سیم عمدتا برای استفاده خانگی مناسب نیستند.
  3. سرویسFTTH: این سرویس که در اصطلاح Fiber to the Home نامیده می شود. همان فیبر نوری است. این سرویس جز پرسرعت ترین اینترنت خانگی در ایران می باشد. این سرویس به دلیل اینکه دارای محدودیت هایی است و در حال حاضر برای تمام نقاط کشور قابل ارائه نمی باشد.
  4. سرویس TD-LTE: این پکیج جزو پرسرعت ترین اینترنت ایران می باشد. اسم این سرویس مخفف Time Division Duplexing – Long Term Evolution می باشد. این نوع سرویس نیاز به مودم و سیم کارت مخصوص برای ارائه خدمات دارد. این سیم کارت قابلیت برقراری تماس نداشته و به  اصلاح فقط سیم کارت دیتا می باشد. این نوع خدمات دارای سرعت بسیار مناسبی هستند. راه اندازی و نصب اینترنت td lte بسیار آسان و کم هزینه بوده و در اسرع وقت قابل انجام می باشد.
    انواع اینترنت خانگی و مزایا و معایب آنها
  5. اینترنت وایرلس رادیویی: در حال حاضر پرسرعت ترین اینترنت ایران که در دسترس می باشد این نوع سرویس است. این پرسرعت ترین اینترنت در ایران از ارسال داده توسط امواج رادیویی بهره می برد. در این فناوری از اندیکاسیون اتصال یک نقطه به چند نقطه استفاده می شود. این نوع سیستم اینترنت دارای قابلیت انعطاف پذیری می باشد. یعنی می توان از این روش برای انتقال داده در فواصل مختلف استفاده کرد. تجهیزات مختلف در این مدل تعیین کننده  پهنای باند و مسافت تحت پوشش وسعت انتقال داده می باشد.

پرسرعت ترین اینترنت خانگی در ایران در حال حاضر کدام سرویس ها می باشند؟

در حال حاضر در کشور ما پرسرعت ترین اینترنت ایران در دسترس اینترنت وایرلس رادیویی می باشد. در رده دوم بعد از این فناوری اینترنت td lte قرار دارد.

مزایای اینترنت وایرلس رادیویی

مزایای اینترنت وایرلس رادیویی

علاوه بر اینکه این فناوری پرسرعت ترین اینترنت خانگی می باشد دارای مزایای زیر نیز هست:

  1. اقتصادی بودن: استفاده از امواج رادیویی نیاز به استفاده از تجهیزات فیزیکی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. استفاده کمتر از تجهیزات فیزیکی باعث کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه بودن این تکنولوژی خواهد شد.
  2. منعطف بودن: با توجه به اینکه این سرویس دهی بدون کابل می باشد انتقال داده بدون مرز و با کمترین خرابی انجام می پذیرد.
  3. قابلیت وسعت دادن: این فناوری با توجه به اینکه کلا وایرلس می باشد به راحتی قابلیت گسترش پذیری را دارد. با استفاده از گسترش دادن این سرویس می توان وسعت سرویس دهی آن را افزایش داد.
  4. راه اندازی آسان: همانطور که اشاره شد این فناوری به دلیل اینکه از تجهیزات فیزیکی به صورت حداقل استفاده می کند راه اندازی آن به راحتی صورت می پذیرد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا