گوناگون

نحوه سرویس یخچال جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یکی از برند‌های نام‌آشنای آمریکایی است که در زمینه تولید انواع لوازم خانگی فعالیت می‌کند. این برند تا‌به‌امروز توانسته محصولات با کیفیتی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی و … تولید و سهم بزرگی از بازار را ازآن خود کند. کیفیت محصولات این برند بالا بوده و مشتری‌ها خیلی کم نیاز به تعمیرات و سرویسشان پیدا خواهند کرد، اما در صورت نیاز به تعمیر نیز لزومی به نگرانی نیست، چون نمایندگی‌های سرویس و تعمیر یخچال جنرال الکتریک به‌خوبی مشکلات به‌وجود‌آمده در این دستگاه‌ها را رفع می‌کنند.

مشکلات به‌وجود‌آمده در یخچال‌های General Electric متنوع هستند؛ گاهی برد اصلی خراب می‌شود و گاهی صدای آزاردهنده‌ای از آن به گوش می‌شنویم. در هر صورت برخی از این مشکلات در خانه به‌راحتی حل خواهند شد، اما برای رفع برخی از آنها باید حتماً به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیر یخچال جنرال الکتریک بروید.

با شناخت مشکلات به‌وجود‌آمده در یخچال‌های این برند و در صورت داشتن دانش فنی پیشنهاد می‌دهیم که آنها را در خانه حل کنید. اما قبل از هرکاری باید دلیل به‌وجودآمدن آنها را بدانید تا راهکار مناسبی برای سرویسشان انتخاب کنید، ولی آیا می‌دانید این مشکلات چه هستند و چه راهکار‌هایی برای سرویشان وجود دارد؟

معرفی مشکلات یخچال جنرال الکتریک و نحوه سرویس آنها

در ادامه لیستی از مهمترین مشکلات یخچال‌های جنرال الکتریک را می‌آوریم و درباره دلیل پیدایش آنها و همچنین راهکار‌های از‌بین‌بردنشان صحبت می‌کنیم:

  • عدم خروج آب یا یخ از محفظه

یکی از ویژگی‌هایی که از خیلی وقت پیش به یخچال‌ها اضافه‌شده، محفظه مربوط به آب و یخ است. این بخش‌ها به‌خوبی به‌کارکرد خود ادامه می‌دهند، اما اگر به‌هر‌دلیلی آب یا یخ از آنها خارج نشد، یعنی دچار خرابی‌شده‌اند و باید هر چه سریعتر برای رفع‌کردنشان اقدام کنید.

در اغلب مواقع به‌دلیل از‌کار‌افتادن فیلتر یخچال، محفظه مربوط به آب یا یخ نیز آسیب می‌بیند. در این موارد کافیست تا فیلتر را تعویض کنید تا این مشکل نیز رفع شود.

یخساز یخچال General Electric ممکن است علاوه‌بر مشکل در فیلتر، بنابه‌دلایل مختلف دیگری مثل انسداد راه ورودی آب، از‌کار‌افتادن موتور یا آسیب‌دیدن صفحه‌نمایش نیز خراب شود. هر یک از این مشکلات نیاز به دانش تخصصی برای تعمیرات دارند و توصیه می‌کنیم که توسط افراد مبتدی و غیرحرفه‌ای تعمیر نشوند.

  • کار نکردن یخچال

اگر یخچال کار نکند، راه نسبتاً پرپیچ‌وخمی برای سرویس آن خواهید داشت. گاهی برق به‌صورت مداوم قطع می‌شود و دستگاه کار نمی‌کند که در این زمان کافیست آن را به یک پریز برق سالم متصل کنید؛ اما گاهی مشکل از خرابی موتور و مدارهاست که در این زمان باید از نیروی حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید تا اقدام به تعویض یا تعمیر این قطعه‌ها کند.

  • بروز صدا‌های مختلف

اگر صدای آزار‌دهنده‌ای از دستگاه می‌شنوید، یعنی زمان سرویس‌کردن آن فرا رسیده است. در تقریباً تمام موارد مشکل صدا‌های آزاردهنده از‌کار‌افتادن یکی از قطعه‌های اصلی یخچال خواهد بود. اینکه کدام قطعه آسیب دیده نیاز به بررسی دارد! بنابراین اگر مهارت کافی در زمینه تعمیرات دارید، تمام قسمت‌های محصول را بررسی کنید، در‌غیر‌این‌صورت از یک کارشناس حرفه‌ای بخواهید که با عیب‌یابی دستگاه دلیل ایجاد صدا‌های ناهنجار را برایتان شرح دهد.

  • سرمای اندک

اگر ترموستات یخچال دچار آسیب و خرابی شود، در اغلب موارد سرمایی در یخچال ایجاد نخواهد شد؛ عدم ایجاد سرما نیز به‌معنی از‌کار‌افتادن کامل دستگاه است. گاهی مواقع نیز کویل‌های کندانسور‌ها تمیز نیستند، به‌همین‌دلیل محصول سرمایی تولید نمی‌کند. برای اینکه این مشکل را از بین ببرید، کافیست کویل‌های کندانسور‌ها را تمیز کنید یا اقدام به بررسی ترموستات کرده و مشکل را از بین ببرید.

برای تمیزکاری کویل‌های کندانسور‌ها پیشنهاد می‌دهیم که از جاروبرقی یا براش‌های مخصوص استفاده کنید تا تمام آلودگی‌های سطح‌شان را از بین ببرید.

اجزای در معرض آسیب یخچال جنرال الکتریک

ممکن است این سؤال ذهن برخی از دارندگان محصولات جنرال الکتریک را به خود درگیر کنید که کدام اجزا بیشتر در معرض آسیب هستند و نیاز به سرویس و تعمیر دارند؟ در ادامه لیستی از این اجزا را می‌آوریم و توضیحاتی درباره هر یک از آنها می‌دهیم:

نام قطعه

کارایی

سنسور دما

سنسور دما، دمای یخچال را اندازه‌گیری می‌کند. اگر دما بیش‌ازاندازه کم یا زیاد شود، این قطعه شروع به‌کار خواهد کد.

یخساز

یخساز از جمله جدیدترین قطعه‌های اضافه‌شده به‌دستگاه‌های جنرال الکتریک است و به‌واسطه آن نیازی نیست از ظرف‌ها و قالب‌های یخ در فریزر استفاده کنید، چون به‌صورت اتوماتیک یخ تولید می‌کند.

فن تبخیر هوا

هوای گرم در داخل یخچال به‌واسطه وسیله‌ای با قطر حدود 1 اینچ تبخیر می‌شود که نام این وسیله فن تبخر هوا است.

موتور

موتور نقش لب تپنده دستگاه را بازی می‌کند. اگر موتور از کار بیفتد، کارایی محصول نیز به‌طور کامل مختلف خواهد شد.

سرویس یخچال جنرال الکتریک

هزینه سرویس یخچال جنرال الکتریک

هزینه تعمیرات مشکلات به‌وجود‌آمده در محصولات الکتریکی کاملاً به‌نوع ایراد به‌وجود‌آمده در آنها بستگی دارد. مثلاً گاهی ایراد با چند ترفند ساده از بین می‌رود که در این زمان قاعدتاً نیاری به پرداخت هزینه‌های گزاف نیست؛ اما گاهی تکنسین مجبور می‌شود ساعت‌ها وقت خود را برای تعمیر دستگاه بگذارد که در‌این‌حالت قطعاً هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد.

در برخی مواقع هزینه سرویس یک قطعه نسبت به تعویض آن بیشتر است که در این زمان‌ها پیشنهاد می‌دهیم قطعه را تعویض کنید، چون در صورت سرویس امکان خرابی مجدد آن در آینده وجود دارد. بسیاری از مراکز تعمیرات یخچال General Electric قطعه‌ها و تجهیزات مختلف این محصولات را در انبارشان دارند؛ از‌همین‌رو می‌توانید به این مراکز بروید و در صورت نیاز از آنها بخواهید که قطعه را برایتان تعویض کنند.

برای بررسی قیمت‌های سرویس این محصولات باید به هزینه‌های ایاب و ذهاب تکنسین‌ها توجه داشته باشید، چون برخی افراد هزینه ایاب و ذهاب را برعهده مشتری می‌گذارند و او باید تمام هزینه‌ها را پرداخت کند.

برای سرویس یخچال جنرال الکتریک کجا بروم؟

برای تعمیرات این دستگاه‌ها پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ مراکز حرفه‌ای بروید که تمام مجوز‌های مربوطه را دارند. این مراکز همچنین باید تکنسین‌ها را به محل زندگی مشتری اعزام کنند تا او مجبور به‌حمل دستگاه تا محل کار کارشناس‌ها نشود. علاوه‌براین پیشنهاد می‌دهیم به‌سراغ مراکزی بروید که در کنار کیفیت بالای خدمات، هزینه‌های مقطوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند، چون برخی مراکز بی‌دلیل هزینه‌ها را افزایش می‌دهند و مبالغی هنگفت از مشتری‌ها بابت ارائه خدمات تحویل می‌گیرند.

جمع بندی

نحوه سرویس یخچال جنرال الکتریک در بسیاری از مواقع ساده و راحت است و در خانه انجام می‌شود. برای این کار کافیست کمی دانش فنی داشته و به بخش‌های مختلف دستگاه مسلط باشید. عیب‌های به‌وجود‌آمده در این محصولات اغلب متداول هستند و برای عده زیادی از مشتری‌های دیگر به‌وجود‌آمده‌اند، بنابراین راهکار‌های عجیب و غریبی برای رفع آنها وجود ندارد. به‌هر‌دلیلی اگر نتوانستید یخچالتان را سرویس کنید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ مراکز حرفه‌ای تعمیرات بروید.

در مراکز تعمیر یخچال جنرال الکتریک کارشناس‌ها و تکنسین‌های حرفه‌ای مشغول به‌کار هستند که سال‌ها در زمینه تعمیر این دستگاه‌ها تجربه دارند. آنها با تکیه بر دانش فنی و مهارت‌های خود خیلی زود دستگاه را عیب‌یابی کرده و راه‌حل‌هایی برای رفع عیب‌ها را به شما خواهند گفت. در نهایت نیز در صورت تأیید نهایی توسط مشتری، تکنسین‌ها مشغول به‌کار می‌شوند و دستگاه را سرویس خواهند کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. یکی دوتا از ایرادات یخچالم بدون کمک لوازم و ابزار فنی درست شد و بابتش ازتون ممنونم اما برای درست کردن یخساز نیاز به تعمیرکار خوب دارم. آدم از یه طرف میترسه قطعه تعویضی اصل نباشه و هم اینکه اون تعمیرکار خوب کارش رو بلد نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا