سرگرمیفیلم و سریال

معرفی لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی 97

فیلم های کمدی از جمله فیلم هایی هستند که طرفداران زیادی دارند، در این میانِ فیلم های کمدی سال ۱۳۹۷ جایگاه خاصی دارند. این ژانر در سینمای ایران رفته‌رفته جایی برای خود باز کرده است و روزبه‌روز بر تعداد تماشاگرانِ‌ فیلم های کمدی ایرانی افزوده می‌شود. هرچند عمده فیلم‌هایی که در این ژانر تهیه و تولید می‌شود، به‌گفتة منتقد سینما، مسعود فراستی، به لودگی بیشتر می‌ماند تا طنز، اما همان آثارِ اندکِ خوش‌ساخت نویدِ سینمای کمدیِ خوش‌آتیه‌ای را به ما می‌دهد. در این مطلب ما لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی 97 را برای شما علاقه مندان آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی 97

در ادامه اسامی فیلم های کمدی سال 97 به همراه معرفی بهترین فیلم های طنز ساخته شده در سال 1397 را برای شما آماده مرده ایم. با ما باشید.

فیلم هزارپا از پرفروش ترین فیلم های سال ۹۷

پرفروش ترین فیلم های سال ۹۷

هزارپا فیلمی به کارگردانی ابوالحسن داوودی، تهیه‌کنندگی رضا رخشان و نویسندگی امیر برادران، پیمان جزینی و مصطفی زندی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم به سبک کمدی و محصول کشور ایران، به زبان فارسی است. این فیلم، یکی از پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تا به این لحظه است.

هزار  پا ساخته ابوالحسن داوودی با بازی رضا عطاران و جواد عزتی تابستان 97 در سینماهای کشور اکران شد. این فیلم در پنجمین هفته ی اکرانش توانست عنوان پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دست آورد. فروشش در کمتر از دو ماه از 30 میلیارد تومان گذشت و نخستین فیلم 30 میلیاردی سینمای ایران لقب گرفت. همچنین در 45 روز نخست اکران با شکستن رکورد شهر موشها 2 به پرمخاطب ترین فیلم دهٔه 90 با بیش از 4 میلیون تماشاگر تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین سریال ها و بهترین فیلم های سام درخشانی

فیلم مصادره از بهترین فیلم های کمدی سال 1397

فیلم های طنز ۹۷

مصادره اولین فیلم مهران احمدی به عنوان کارگردان و با نویسندگی علی فرقانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی است.این فیلم محصول سال 97 بوده و در تاریخ ۲۳ اسفند همان سال در سینماهای ایران اکران شد.

داستان فیلم از دههٔ ۱۳۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی به نام اسماعیل یارجانلو (رضا عطاران) است که درگیر ماجراهایی می‌شود. او که کارمند ساواک است با خرید بلیت بخت‌آزمایی برندهٔ اعانهٔ ملی می‌شود. او با پولی که بُرده، ۵۰۰۰ متر زمین در عباس‌ آباد می‌خرد و بر اثر سقوط شاه و انقلابِ ۱۳۵۷ مجبور به خروج از کشور می‌شود وکالت زمین را به دوستش جلال خاوندی (بابک حمیدیان) می‌دهد و…

بیشتر بخوانید: بررسی خلاصه داستان و عوامل سریال مستوران | خلاصه همه قسمتهای سریال مستوران

فیلم تگزاس  از خنده دار ترین فیلم های سال 97

خنده دار ترین فیلم های سال 97

تگزاس فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان محصول سال ۱۳۹۷است. داستان فیلم سینمایی تگزاس 1 درباره دو دوست به نام بهرام (پژمان جمشیدی) و ساسان (سام درخشانی) است. ساسان در برزیل زندگی کرده و بهرام نیز می‌خواهد مقیم برزیل شود. برای همین تصمیم می‌گیرد سرپرستی یک کودک برزیلی که نام مادر آن لارا است را به عهده بگیرد که و در ازای آن به ساسان پول هنگفتی بدهد.

بیشتر بخوانید: معرفی و سرگذشت بازیگران سریال لاست در گذر زمان

فیلم لونه زنبور از فیلم های کمدی ایرانی 97

بهترین فیلم های خنده دار 1397

لونه زنبور فیلمی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، نویسندگی محسن کیایی و تهیه‌کنندگی سعید خانی است. این فیلم در تاریخ 23 اسفند ۱۳۹۷در سینماهای سراسر ایران اکران شده‌است. فیلم لونه زنبور در سال ۱۳۹۷ تولید و با فروش بیش از 9 میلیارد تومان از پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران می باشد.

صابر (پژمان جمشیدی) و مرتضی (محسن کیایی) دو پسرخاله هستند که در عرصهٔ دزدی فعالیت دارند و با تحویل گرفتن یک جعبه که پدر صابر (فرید سجادی حسینی) از مهتاب (رعنا آزادی ور) می‌دزدد وارد دردسر می‌شوند و مجبور به پنهان کردن آن می‌شوند و مهتاب و برادرش پدر صابر را می‌کشند و صابر و مرتضی برای مراسم تدفین پدر صابر به شهرستان می‌آیند ولی بعد از ۱۰ روز به تهران برمی گردند و متوجه وجود. در ادامه با معرفی لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی 97 با ما باشید.

بیشتر بخوانید: سریال لوسیفر | پایانی جالب برای یک سریال کمیک بوکی

فیلم خجالت نکش فیلم از بهترین های سینمایی کمدی سال 97

بهترین های سینمایی کمدی سال 97

یک کمدی ساده و شیرین کـه از فضای شهری و دغدغه‌هاي آن خارج میشود و داستانی خانوادگی را روایت میکند. داستانی کـه در آن خبری از کلاهبرداری‌ها و دزدی‌هاي معمول در کمدی‌هاي شهری نیست، مسائل ساده و تناقضات سال‌هاي اخیر ایران را روایت میکند و بـه آن‌ها رنگ کمدی می‌بخشد. یک فیلم بی‌ادعا کـه توانست لحظات خوشی برای مخاطبان رقم بزند.

زن و شوهری در سن میانسالی و با داشتن پسرهای بزرگ و عروس، بچه‌دار میشوند و سعی می کنند این اتفاق را از دید خانواده و اهالی روستا پنهان کنند. فیلمی با کارگردانی و نویسندگی رضا مقصودی کـه با داستان جنجالی و بازیگران محبوب، توجه بسیاری تماشاگران رابه خود جلب کرد و آن‌ها رابه سینماها کشاند.

بیشتر بخوانید: شخصیت های شرور برتر انیمیشن ها در سال های گذشته

فیلم دم سرخ ها ار فیلم های طنز سال 1397

فیلم های طنز سال 1397

فیلم The Redtails محصول کشور ایران و در ژانر ماجراجویی ، کمدی می‌باشد و به کارگردانی آرش معیریان در سال 1397 ساخته شده است. در فیلم دم سرخ ها بازیگرانی چون عباس جمشیدی فر، علی صادقی، اندیشه فولادوند، Asghar Semsarzade، Atash Taghipour، بهنوش بختیاری، Hossein Norouzi، Jamal Ejlali، جواد رضویان، Majid Yaser و… به ایفای نقش پرداخته اند. کمدی دم سرخ ها توانست به فروش گیشه ای بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون تومان دست پیدا کند.

در فیلم دم سرخ ها دو جوان که برای انجام معاینات مربوط به معافی از سربازی به مرکز نظام وظیفه رفته‌اند با هم آشنا می‌شوند و این آشنایی پیش‌درآمد اتفاقات بسیاری برای آنها می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی سریال ترکی سه سکه (Üç Kuruş) ؛ داستان و بازیگران سریال ترکی سه قرون

فیلم کاتیوشا از جذاب ترین فیلم های طنز ۱۳۹۷

جذاب ترین فیلم های طنز ۱۳۹۷

عنوانی اجتماعی و جذاب که محصول سال 1397 ایران می باشد و به کارگردانی , نویسندگی و تهیه کنندگی علی عطشانی ساخته شده است این فیلم را میتوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین آثار عطشانی در نظر گرفت چرا که از دیگر ساخته های قدیمی تر او بیشتر مورد توجه قرار گرفت و توسط برخی از مردم نیز مورد حماتی خاص قرار گرفت که برای سازندگانش نیز غافلگیر کننده بود.

داستان فیلم درباره مردی جوان است که به دنبال کار میگردد او در نهایت مجبور می شود به عنوان یک مامور مراقب یک پسر جوان باشد تا وی سمت مواد مخدر نرود اما آیا این کار ساده است ؟! رابطه ای متفاوت بین این دو جوان در اجتماع مختف پیش می آید و سعی میکنند یکی دیگر را درد کنند اما چالش های جذابی را نیز تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: تجربه دیدن فیلم The Northman

جمع بندی

در پایان مطلب بهترین فیلم های کمدی سال 1397 امیدواریم که از این فهرست لذت برده باشید. در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی 97 سعی شد بهترین فیلم های طنز در سال 97 برای معرفی شود. لطفا با نظرات خودتان ما را در بهبود مطالب مجله ویکی یاری کنید.

4.4/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا