سرگرمیفیلم و سریال

شخصیت های شرور برتر انیمیشن ها در سال های گذشته

قهرمان بودن در صورتی که کسی نباشد که از آن محافظت شود، بی‌هدف می‌باشد و این همان دلیلی است که پروتاگونیست و آنتاگونیست، با یکدیگر در صحنه حاضر می‌شوند. شرور در داستان وجود دارد که سدی در سفر قهرمان ما باشد. کسی که او را بالا ببرد و سعی کند به دنبال نجات دادن دیگران باشد.

معرفی شخصیت های شرور تاریخ انیمیشن

دیزنی اهمیتی جدی به آنتاگونیست‌هایش می‌دهد و با اینکه بسیاری از آنان پر از عیب و ایرادند، اما این ایرادات برای پیشروی و جلو بردن داستان ضروری هستند. آن‌ها استعاره‌های اخلاقی در داستان‌ها محسوب می‌شوند که بتوانند قصه‌های جذابی برای بینندگان جوان، شکل بگیرد. بیشتر شرورهای دیزنی با توجه به بینش و دانشی که دارند، آنچنان محبوب و پرطرفدار نیستند. حتی وقتی که می‌خواهند از تخصص‌های مخصوص به خودشان در راه‌های بد بهره ببرند.

  1. کینگ کندی – رالف خرابکار (Wreck-It Ralph)

  • کارگردان: ریچ مور
  • صداپیشگان: سارا سیلورمن، جین لینچ، جک مک‌برایر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۲
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

کینگ کندی (آلن تودیک) در رالف خرابکار، یک شرور بسیار عجیب و احمق است که قضاوت کردن او تا اوج کار، دشوار است. شخصیتی مخفی به نام توربو یا کینگ کندی برای رسیدن به عظمت و بزرگی تلاش می‌کند. با این حال، وانلوپه (سارا سیلورمن) مانع او می‌شود. بنابراین کینگ کندی، او را به یک فرد ناقص تبدیل می‌کند که دیگر اجازه مسابقه دادن ندارد.

تودیک در این‌جا صداپیشگی قابل توجهی انجام می‌دهد و مانند کلاهبردار دیوانه (اد وین) در آلیس در سرزمین عجایب به نظر می‌رسد که می‌تواند تهدیدات مختلفی بیافریند. کینگ کندی پس از ادغام با سای‌باگ و تبدیل شدن به یک هیولای غول پیکر، به فردی شوم‌تر تبدیل می‌شود. پیچش داستانی انیمیشن و افشای شخصیت واقعی او (توربو) شگفت‌آور است و در اوج فیلم باعث افزایش جذابیت قصه می‌شود. او ممکن است در ابتدا بی‌گناه به نظر برسد اما در واقع، قدرتمندتر از آن چیزی است که مخاطب فکر می‌کند. 

2. پروفسور کالاهان  – Big Hero 6

پروفسور رابرت کالاهان که بعدها خودش را به صورت یوآکی شرور نشان داد، یک پروفسور موفق و ممتاز است. تحقیقات او در حوزه رباتیک، از شهرت خوبی در مجامع آکادمیک موسسه آموزشی فناوری سن فرانسیسکو برخوردار هستند. کالاهان برجسته‌ترین هوش مهندسی را در زیر سایه خود قرار می‌دهد و از آن برای دانش خودش استفاده می‌کند.

ناپدید شدن دخترش، ابیگیل او را به یک حقه باز بی‌احساس تبدیل می‌کند که میل به انتقام گرفتن دارد. این پروفسور اختراع بی‌آزار هیرو را به یک سلاح مرگبار تبدیل می‌کند که در نهایت سبب شد او و دانش آموزان سابقش، به دنبال شکست دادن و متوقف کردن او باشند.

3. ارنستو دلا کروز – کوکو (Coco)

ارنستو (بنجامین برات) در کوکو یکی از خشن‌ترین شرورانی است که پیکسار خلق کرده است. او نه تنها هکتور (گائل گارسیا برنال) را در زندگی پیش از مرگ کشت، بلکه سعی کرد میگوئل (آنتونی گونزالز) را نیز در زندگی پس از مرگ نابود کند. ارنستو برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کرد و در این راه تمام انسانیت و صداقت خود را از دست داد. او توانایی موسیقیایی خوبی دارد اما همه آهنگ‌های او از منبع دیگری به وجود آمده‌اند و در واقع، وی تمام اعتبارش را از فرد دیگری دزدیده است.

  • کارگردانان: آدرین مولینا، لی انکریچ
  • صداپیشگان: آنتونی گونزالز، گائل گارسیا برنال، بنجامین برات
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۴ از ۱۰

ارنستو دارای جذابیت زیادی است. به همین دلیل توانست مردم را فریب دهد تا باور کنند که او یک موسیقیدان فوق‌العاده با استعداد است. قطعه آهنگ او با نام مرا به خاطر بسپار، اساسا قصیده‌ای برای نشان دادن بزرگی او بود اما نیت واقعی این آهنگ اصلا چنین چیزی نیست. در واقع، هکتور آن را به عنوان تصنیفی برای دخترش نوشت که به او بگوید هرگز رهایش نمی‌کند اما ارنستو با کمی دستکاری آن را به آهنگی بیهوده تبدیل کرد. در پایان فیلم، میراث او دقیقا مانند خودش که در زیر سنگینی زنگ ناقوس له شد، خرد می‌شود.

4. لیدی تریمین – سیندرلا (Cinderella)

نسخه‌ی اصلی دیزنی از لیدی تریمین به عنوان یکی از الگوهای شرور دیزنی در تمام دوران، به‌طور شگفت‌انگیزی جالب نیست. حسادت تریمین به سیندرلا تنها دلیل آشکاری است که با چنین ظلمی با او رفتار می‌کند، زیرا هیچ اشاره‌ای به این که چرا او چنین بانوی تلخی است، نشد. ما می‌دانیم که او دو بار بیوه شده است، اما فیلم به جای اینکه هرگونه پیش‌نیازی درباره‌ی فقدان‌های لیدی تریمین بدهد، بر دانش ما در مورد آن تکیه می‌کند. با این حال، بدون لیدی تریمین هیچ آنتاگونیست واقعی در داستان وجود نخواهد داشت، و به همین دلیل، او آخرین شرور لیست ما نیست.

5. مالیفیسنت  – Sleeping Beauty

مالیفیسنت بدون شک یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای دیزنی است. او هویت خود را به عنوان یک پری شرور اهل کوه‌های ممنوعه را قبول می‌کند و از جادویش، برای تحریک کردن مردم ناامید قلمروی پرنسس اورورا استفاده می‌کند.

استعداد ذاتی مالیفیسنت در جادو، از دانش فراوانش پیشی می‌گیرد. حاضرجوابی‌اش برای او حکم یک اسلحه دارد اما او انتظار دارد که همگان به او احترام بگذارد که این موضوع، سبب می‌شود زیاد او را تحسین نکنیم. مالیفیسنت اگر قرار باشد به پستی برود، تا وقتی کسی جلوی او نایستد، نمی‌گذارد این اتفاق رخ دهد. به دنبال این ویژگی، در پایان Sleeping Beauty پری‌های خوب و شاهزاده فیلیپ در مقابل او می‌ایستند و مبارزه می‌کنند.

6. ریدن – کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings)

ریدن (رالف فاینس)، پادشاه ماه، در اوج فیلم ظاهر می‌گردد اما حضور او در سراسر جهان این فیلم احساس می‌شود. او فرمانروای شب است و غیرممکن است که بدانیم او کجاست. به همین دلیل، دخترانش همیشه در مسیر قهرمانان ما قرار می‌گیرند. او یک شخصیت خشن و پیچیده است که هیچ علاقه‌ای به دختران یا نوه‌های خود ندارد. او نه تنها سعی می‌کند کوبو (آرت پارکینسون) را کور کند، بلکه تلاش می‌نماید تا دخترش را هم بکشد.

  • کارگردان: تراویس نایت
  • صداپیشگان: آرت پارکینسون، شارلیز ترون، متیو مک‌کانهی
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۶
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۸ از ۱۰

فاینس همیشه نقش افراد شرور را بسیار خوب به نمایش می‌گذارد و در اینجا هم همان روند همیشگی خود را ادامه می‌دهد. علاوه بر این، ظاهر اژدهامانند ریدن که در اوج داستان حضور پیدا می‌کند واقعا رعب‌آور است. جالب این‌جاست که کاراکتر او از طریق انیمیشن استاپ موشن خلق شده است و به همین خاطر باید از انیماتورها بخاطر کار درخشانشان در سراسر کوبو و دو تار، قدردانی کرد. 

7. کروئلا دویل  – 101 Dalmatians

شخصیت کروئلا می‌تواند به دو صورت در نظر مخاطبان تفسیر شود: یک شخص ماندگار و یک استعداد در زمینه مد و فشن. در بیشتر زندگی‌اش، او به تمسخر کردن دیگران می‌پرداخت. آنای ساده دل و راجر موسیقی دان، افرادی بودند که بیشتر مورد تمسخر او قرار می‌گرفتند. هرچند در زیر آن کت خزدار، یک قلب سرد از شیطانی زیرک در حال تپیدن است.

بر اساس رمان نوشته شده در سال ‍۱۹۵۶، کروئلا یک بدهی بسیار بزرگ را باید تصفیه کند و می‌خواهد این کار را با فروش انبوه کت‌هایی از پوست سگ‌های خالدار، به سرانجام برساند. راجر هوش و ذکاوت کروئلا را در یکی از آهنگ‌هایش بدین صورت توصیف می‌کند: او مانند یک عنکبوت است که منتظر می‌ماند تا کسی را بکشد.

8. شان یو – مولان (Mulan)

شکی وجود ندارد که شان یو یکی از ترسناک‌ترین شرورهای این لیست است، و ما در واقع تنها از او شرارت می‌‎بینیم. از ابتدای «مولان»، شان یو به عنوان رهبر وحشتناک و بی‌رحم ارتش هون به تصویر کشیده می‌شود که قصد دارد تمام چین را تحت کنترل خود درآورد. او از کشتار مردم چین لذت می‌برد و نسبت به توانایی‌های خود و ارتشش متکبر است.

  • صداپیشه: میگوئل فرر
  • محصول: ۱۹۸۸

اهمیت او برای داستان نسبتا ناچیز است زیرا تهدید واقعی برای چین کلیت ارتش هون بوده و او تا پایان فیلم و تا زمانی که به دنبال امپراتور برود و با مولان روبرو شود تنها دلیل ترس و وحشت نیست. شان یو به عنوان یک شخصیت پیچیدگی زیادی ندارد و به جز «ترسناک» بودن، خصیصه‌ی دیگری از او نمی‌بینیم.

9. ملکه شیطانی – Snow White & The Seven Dwarves

ملکه شیطانی که با اسم گریم‌هایلد نیز شناخته می‌شود، نامادری خود شیفته سفید برفی است. همانند کلیشه‌ای که درمورد ناپدری و نامادری‌های دنیای انیمیشن وجود دارد، او نسبت به این پرنسس جوان بی‌رحم و سنگدل است. ملکه شیطانی سعی می‌کند با پوشاندن تکه پارچه‌های پاره پوره،‌ از زیبایی او کم کند اما این تلاشش، بی‌فایده است.

بالاخره،‌ او متوجه می‌شود تنها یک راه دارد که به زیباترین شخص آن سرزمین تبدیل بشود: کشتن سفید برفی. او ابتدا تصمیم به استخدام یک قاتل می‌گیرد اما به خوبی پیش نمی‌رود. در نهایت تصمیم می‌گیرد با روش خودش این کار را انجام دهد و یک معجون سمی را به او می‌دهد تا او را بکشد. مشکلی که اینجا بود،‌ او راه باطل شدن طلسم یعنی اولین بوسه را فراموش کرده بود.

منبع:

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا