فیلم و سریالسرگرمی

بهترین فیلم های تاریخی ایران هالیوودی

فیلم های هالیوودی با موضوع ایران

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های تاریخی ایران هالیوودی خواهیم پرداخت. این فیلم های شامل فیلم های درام اجتماعی، فیلم تاریخی جنگی پادشاهی ایرانی هالیودی، فیلم های تاریخی ایرانی هخامنشی هالیوودی، فیلم های هالیوودی با موضوع ایران و … غیره می باشد. با معرفی فیلم های هالیوودی تاریخ ایران همراه مجله ویکی باشید.

فیلم های تاریخی ایران هالیوود

با معرفی بهترین فیلم های هالیوودی با موضوع تاریخ ایران همراه ما باشید. توجه داشته باشید فیلم های موجود در این لیست صرفا جهت معرفی فیلم های تاریخی ایران هالیوودی است.

فیلم سینمایی Argo از بهترین فیلم های هالیوودی تاریخ ایران

فیلم های تاریخی ایران هالیوود / فیلم تاریخی آمریکایی ایرانی

  • سال ساخت: 2012
  • ژانر فیلم: بیوگرافی، درام، تریلر
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.7
  • مدت زمان فیلم: 120 دقیقه
  • بازیگران: Ben Affleck، Bryan Cranston، John Goodman

آرگو یک فیلم درام تاریخی آمریکایی محصول سال 2012 به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازی بن افلک است. فیلمنامه که توسط کریس تریو نوشته شده است، از خاطرات سال 1999 استاد مبدل توسط تونی مندز، مامور آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده و مقاله Wired در سال 2007 با عنوان “فرار بزرگ: چگونه سیا از یک فیلم علمی تخیلی جعلی برای نجات آمریکایی ها استفاده کرد” اقتباس شده است.

یک مامور سیا که تحت پوشش یک تهیه کننده هالیوودی در حال جستجو برای یک فیلم علمی تخیلی است، عملیات خطرناکی را برای نجات شش آمریکایی در تهران در جریان بحران گروگان گیری ایالات متحده در ایران در سال 1979 آغاز می کند. این فیلم نیز یکی از فیلم های تاریخی ایران هالیوودی برتر است. این فیلم داستانی ضد ایرانی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۲۳ 

فیلم 300 از بهترین فیلم های تاریخی ایرانی

فیلم تاریخی جنگی پادشاهی ایرانی هالیوودی / فیلم های تاریخی ایرانی هخامنشی

  • سال ساخت: 2006
  • ژانر فیلم: اکشن، درام و تاریخی
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.6
  • مدت زمان فیلم: 117 دقیقه
  • بازیگران: Gerard Butler، Lena Headey، David Wenham

در ادامه معرفی فیلم های تاریخی ایران هالیوود به فیلم تاریخی جنگی پادشاهی ایرانی 300 که یک فیلم اکشن تاریخی حماسی آمریکایی است می رسیم که در سال 2006 منتشر شد. بازگویی داستانی از نبرد ترموپیل در جنگ‌های یونان و ایران هستند. این فیلم تاریخی ایرانی هخامنشی توسط زک اسنایدر نویسندگی و کارگردانی شد. این فیلم عمدتاً با تکنیک کلید کرومای روی هم قرار گرفته است تا تصاویر کتاب کمیک اصلی را تکرار کند.

در این فیلم لئونیداس پادشاه اسپارت و نیرویی متشکل از 300 نفر با ایرانیان در ترموپیل در سال 480 قبل از میلاد می‌جنگند. با پخش فیلم سینمایی تاریخی ایرانی هخامنشی 300 از جانب ایرانیان واکنش های تندی دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم سینمایی جنگی تکاوری خارجی

انیمیشن Persepolis از بهترین فیلم های هالیوودی تاریخی ایران

فیلم های آمریکایی با موضوع ایران / فیلم تاریخی ایرانی هالیوودی

  • سال ساخت: 2007
  • ژانر فیلم: انیمیشن
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.0
  • مدت زمان فیلم: 96 دقیقه
  • بازیگران: Chiara Mastroianni، Catherine Deneuve، Gena Rowlands

پرسپولیس (تخت جمشید) یک فیلم درام زندگی‌نامه‌ای و انیمیشن محصول سال 2007 است که بر اساس رمان گرافیکی زندگی‌نامه‌ای مرجانه ساتراپی به همین نام ساخته شده است. این فیلم توسط ساتراپی با همکاری وینسنت پارونود نوشته و کارگردانی شد.

این فیلن که یکی از فیلم های تاریخی ایران هالیوودی است و داستان یک دختر جوان را دنبال می کند که در پس زمینه انقلاب ایران روی سن می آید. این عنوان به شهر تاریخی تخت جمشید اشاره دارد. این فیلم محصول مشترک بین المللی بود که توسط شرکت هایی در فرانسه و ایران ساخته شد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن سال 2007 به نمایش درآمد، جایی که جایزه هیئت داوران را در کنار نور خاموش دریافت کرد.

این فیلم در 27 ژوئن 2007 در فرانسه و بلژیک منتشر شد و تحسین جهانی را از سوی منتقدان به دست آورد. این فیلم به عنوان ورودی فرانسوی برای بهترین فیلم خارجی زبان در هشتادمین جوایز اسکار انتخاب شد و نامزد بهترین انیمیشن بلند شد. این فیلم هالیوودی درباره موضوعات ایران روایت می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های هندی پادشاهی

فیلم هالیودی تاریخی ایرانی Septembers of Shiraz

فیلم های هالیوودی ضد ایرانی / فیلم های تاریخی امریکایی اریانی

  • سال ساخت: 2015
  • ژانر فیلم: هیجانی، تاریخی
  • امتیاز ای ام دی بی: 6.2
  • مدت زمان فیلم: 110 دقیقه
  • بازیگران: Salma Hayek، Adrien Brody، Shohreh Aghdashloo

سپتامبرهای شیراز یکی از فیلم های تاریخی ایران هالیوودی محصول سال 2015 به کارگردانی وین بلر و نویسندگی هانا ویگ است. این فیلم بر اساس رمان شهریورهای شیراز نوشته دالیا سوفر در سال 2007 ساخته شده است. در این فیلم آدرین برودی، سلما هایک، شهره آغداشلو، آنتونی عزیزی، بشار راهال و آلون ابوبول به ایفای نقش می پردازند. این فیلم در 24 ژوئن 2016 توسط مومنتوم پیکچرز منتشر شد.

قبل از انقلاب ایران مکانی بود که در آن افراد از همه ادیان اجازه شکوفایی داشتند. این داستان یک خانواده مرفه یهودی است که قبل از اینکه در شور و شوق انقلابیون غرق شوند همه چیز را رها می کنند. این فیلم نیز ماهیتی ضد ایرانی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های شمشیری تاریخی

فیلم سینمایی هالیوودی ایرانی The Stoning of Soraya M.

فیلم های هالیودی با موضوع ایران

  • سال ساخت: 2008
  • ژانر فیلم: درام
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.0
  • مدت زمان فیلم: 115 دقیقه
  • بازیگران: Shohreh Aghdashloo، Jim Caviezel، Mozhan Marnò

سنگسار ثریا ام یکی دیگر از فیلم های آمریکایی با موضوع تاریخ ایران به  زبان فارسی در سال 2009 است که از کتاب La Femme Lapidée، روزنامه نگار فرانسوی-ایرانی فریدون صاحب جم در سال 1990 اقتباس شده است.این فیلم به کارگردانی سیروس نوراسته است و شهره آغداشلو (در نقش زهرا)، نامزد جایزه اسکار، جیم کاویزل (در نقش فریدون صاحب جام، روزنامه‌نگار خارجی) و موژان مارنو (در نقش ثریا منوچهری، شخصیت اصلی) در آن ایفای نقش می‌کنند.

سنگسار ثریا ام اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال 2008 به نمایش درآمد و در آنجا برنده جایزه انتخاب کارگردان شد. همچنین دومین مقام دوم جایزه انتخابی مردم کادیلاک بود. این کتاب در ایران توقیف شده است. زنی ناامید برای افشای مجازات ظالمانه و غیرانسانی خواهرزاده اش درخواست ملاقات با یک روزنامه نگار را دارد. این فیلم به کلی ماهیتی ضد ایرانی دارد.

فیلم تاریخی ایران هالیوودی Caravans

فیلم تاریخی ایران هالیوودی

  • سال ساخت: 1978
  • ژانر فیلم: اکشن، تاریخی و ماجراجویی
  • امتیاز ای ام دی بی: 5.9
  • مدت زمان فیلم: 127 دقیقه
  • بازیگران: Anthony Quinn، Michael Sarrazin، Christopher Lee

کاروان ها یک فیلم درام ماجراجویی ایرانی آمریکایی محصول سال 1978 به کارگردانی جیمز فارگو بر اساس رمانی نوشته جیمز ای. میچنر است که در سال 1963 منتشر شد. نانسی ویلز کرافورد فیلمنامه را نوشته است. این فیلم نماینده مردم افغانستان و سنت آنها در قندهار، شهرهای بدخشان در آن زمان و مردم کوچی افغانستان است.

این فیلم های تاریخی ایران هالیوودی در افغانستان و ایران فیلمبرداری شده و آنتونی کوئین، جنیفر اونیل و مایکل سارازین در آن ایفای نقش کرده اند. در سال 1948، در سفارت ایالات متحده در زادستان، به یک دیپلمات جوان دستور داده می شود تا دختر گمشده یک سناتور با نفوذ ایالات متحده را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جادوگری هالیوود

فیلم American Coup از بهترین فیلم های تاریخی ایران هالیوود

بهترین فیلم های تاریخی ایران هالیوود

  • سال ساخت: 2010
  • ژانر فیلم: تاریخی
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.4
  • مدت زمان فیلم: 98 دقیقه
  • بازیگران: Ervand Abrahamian، Ehsan Yarshater

کودتای آمریکایی از بهترین فیلم های تاریخی ایران هالیوود است که داستان اولین کودتای انجام شده توسط سیا – ایران در سال 1953 را روایت می‌کند. به بررسی ضربه از این رویداد مهم و همچنین تأثیرات ماندگار کودتا بر روابط کنونی ایران و آمریکا می‌پردازد. شامل بخشی در مورد بحران گروگانگیری در ایران در سال 1979 و ارتباط آن با کودتای 1953 است.

این فیلم سینمایی تاریخی ایرانی هالیوودی حاوی مصاحبه‌هایی با کارشناسان و مورخان برجسته خاورمیانه و شخصیت‌های برجسته عمومی مانند استفان کینزر (نویسنده، همه مردان شاه)، پروفسور اروند آبراهامیان، تریتا پارسی، سرهنگ لارنس ویلکرسون، تد کوپل و نماینده ران پل از تگزاس. با فیلمبرداری ایرانی جیمز لانگلی.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سریال های هالیوودی

سخن پایانی؛ بهترین فیلم های هالیوودی با موضوع ایران

در این مقاله به معرفی فیلم های تاریخی ایران هالیوود و همچنین فیلم تاریخی جنگی پادشاهی ایرانی هالیوودی پرداختیم. به نظر شما کدام یک از فیلم های هالیوودی با موضوع تاریخ ایران می توانست در این لیست جای بگیرد. نظرات خودتان را درباره بهترین فیلم های ایرانی هالیوودی در بخش نظرات برای ما بنویسید.

 

4.2/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام من تمام فیلم هارو دیدم به نظر من 300 جنایتی درباره ایرانه که حداقل 98 درصد آن اشتباه است

  2. چرا در پایان اینفو ها مرتب می‌نویسید ماهیت ضد ایرانی دارن فیلم ها. کجای این فیلم ها ماهیت ضد ایرانی داره که فقط شما متوجه شدی!! تمام این ساخته ها غیر از سیصد که اونم ماهیت ضد ایرانی نداره چون امپراطوری اون زمان خیلی گسترده بوده و از انواع اقوام و نژاد ها بودن داخلش، تماما روایت دقیق د درستی از اون زمان نشون میده.

    1. سلام و درود
      لازم به توضیح مفصل و طولانی نیست اما در مورد فیلم 300 یعنی شما اون تصویری که از سپاه هخامنشی و به خصوص خشایارشاه
      ایجاده شدرو واقعی دیدید؟
      اگر اینطوره که من پیشنهاد میکنم در باره فرهنگ پوشش و همینطور رفتار و کردار پادشاهان هخامنشی بد یا خوب مطالعات عمیق تری انجام بدید دوست عزیز.

    2. دوست عزیز اول یکم تاریخ بخون تا متوجه بشی اون زمان هخامنشیان چه آداب و فرهنگی داشته و چه جنگایی داشته بعد بیا نظر بده
      بر میگردی میگه فیلم ۳۰۰ کاملا دقیق بوده؟؟؟؟😂😂😂
      هر موقع تاریخ خوندی خودت به حرفت میخندی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا