فیلم و سریالسرگرمی

بهترین فیلم های شمشیری تاریخی و بهترین سریال های تاریخی شمشیری

بهترین سریال و فیلم جنگی شمشیری لشکری

در این نوشتار به معرفی بهترین سریال های تاریخی شمشیری و فیلم های شمشیری تاریخی می پردازیم. در این لیست بهترین فیلم شمشیری تاریخی و بهترین سریال های شمشیری تاریخی جهان با توجه به امتیاز IMDb رتبه بندی شده اند. با بررسی سریال های تاریخی شمشیری خارجی و فیلم های جنگی تاریخی شمشیری با مجله ویکی همراه باشید.

بهترین فیلم های شمشیری تاریخی جهان

در ادامه این مقاله به معرفی بهترین فیلم های جنگی شمشیری دنیا می پردازیم. ترتیب لیست فیلم های جنگی تاریخی شمشیری معرفی شده با توجه به نمره IMDb آنها است.

فیلم شمشیری The Lord of the Rings: The Return of the King

فیلم های شمشیری تاریخی / بهترین فیلم های جنگی شمشیری / فیلم جنگی شمشیری لشکری

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز ای ام دی بی: 9.0
  • زمان فیلم: 201 دقیقه
  • بازیگران: Elijah Wood، Viggo Mortensen، Ian McKellen

فیلم شمشیری تاریخی ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه سومین و آخرین فیلم از سه گانه ارباب حلقه ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس J.R.R. ارباب حلقه ها اثر تالکین است. این فیلم در سطح جهانی یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست. این فیلم برنده 11 جایزه اسکار در مراسم اسکار 2004 از جمله بهترین فیلم، به اشتراک گذاری رکورد جهانی بیشترین جوایز آکادمی دریافت شده با بن هور و تایتانیک، و همچنین اولین فیلم فانتزی بود که برنده بهترین فیلم شد.

گندالف و آراگورن، دنیای انسان‌ها را در مقابل ارتش سائورون رهبری می‌کنند تا نگاه او را از فرودو و سام در حالی که با حلقه یگانه به کوه عذاب نزدیک می‌شوند، جلب کنند. این فیلم در صدر بهترین فیلم های شمشیری تاریخی خارجی و همچنین لیست فیلم های با امتیاز 9 به بالا قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۲۳ | معرفی فیلم های جدید 2023

فیلم شمشیری تاریخی The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

فیلم جنگی شمشیری رومی / فیلم شمشیر زنی تاریخی / فیلم جنگی شمشیری لشکری

  • سال ساخت: 2001
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.8
  • زمان فیلم: 178 دقیقه
  • بازیگران: Elijah Wood، Ian McKellen، Orlando Bloom

ارباب حلقه ها: یاران حلقه یک فیلم ماجرایی فانتزی به کارگردانی پیتر جکسون است. این اولین قسمت از سه گانه فیلم ارباب حلقه ها است که بر اساس رمان پرفروش J.R.R. تالکین این فیلم داستان هابیت جوان فرودو بگینز را روایت می کند که با همراهی هشت همراه، سفری را برای از بین بردن حلقه واحد در آتش کوه دووم آغاز می کند.

این فیلم شمشیر زنی تاریخی همچنین یک موفقیت بزرگ باکس آفیس بود و بیش از 871 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و پنجمین فیلم پرفروش تمام دوران در زمان اکران خود بود و در حال حاضر شصت و هشتمین فیلم پرفروش تمام دوران است. این فیلم جنگی شمشیری لشکری دومین اثر در لیست بهترین فیلم های جنگی تاریخی شمشیری جهان است.

بیشتر بخوانید: معرفی هنرپیشه‌های ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

فیلم جنگی شمشیری رومی Gladiator

فیلم جنگی شمشیری امریکایی / فیلم های جنگی تاریخی شمشیری / فیلم جنگی شمشیری لشکری

  • سال ساخت: 2000
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.5
  • زمان فیلم: 155 دقیقه
  • بازیگران: Russell Crowe، Joaquin Phoenix، Connie Nielsen

گلادیاتوراز  فیلم های شمشیری تاریخی آمریکایی، محصول سال 2000 به کارگردانی ریدلی اسکات و بازی راسل کرو است. این فیلم برنده تحسین منتقدان، تماشاگران زیاد و پنج جایزه اسکار شد. فیلم Gladiator در سال 180 پس از میلاد اتفاق می افتد و بر اساس شخصیت های تاریخی ساخته شده است.

یک ژنرال سابق رومی تصمیم می گیرد تا از امپراتور فاسدی که خانواده اش را به قتل رساند و او را به بردگی فرستاد، انتقام بگیرد. این فیلم جنگی شمشیری لشکری با امتیاز 8.5 در ای ام دی بی از فیلم های شمشیری تاریخی دینا می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم سینمایی جنگی تکاوری خارجی

فیلم جنگی شمشیری لشکری Braveheart

دانلود فیلم های تاریخی شمشیری دوبله فارسی / فیلم های تاریخی شمشیری جدید

  • سال ساخت: 1995
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.4
  • زمان فیلم: 158 دقیقه
  • بازیگران: Mel Gibson، Sophie Marceau، Patrick McGoohan

فیلم شمشیر زنی تاریخی شجاع دل، فیلم حماسی تاریخی، که در سال 1995 منتشر شد، به کارگردانی و بازی مل گیبسون و بر اساس داستان رهبر اسکاتلندی قرن سیزدهم ویلیام والاس ساخته شد. این فیلم شگفت‌انگیز برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و از بهترین فیلم های جنگی شمشیری دنیا نیز است.

پس از کشته شدن پدر و برادر ویلیام والاس در نبرد با انگلیسی ها، والاس برای تحصیل به اروپای قاره ای فرستاده می شود. ویلیام والاس، جنگجوی اسکاتلندی، هموطنان خود را برای رهایی سرزمین خود از ظلم ادوارد اول پادشاه انگلستان به شورش هدایت می کند. فیلم سینمایی شمشیری شجاع دل در صدر لیست بهترین فیلم تاریخی جنگی پادشاهی نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جادوگری هالیوود

فیلم شمشیری تاریخی Kill Bill: Volume 1

فیلم های تاریخی شمشیری چینی / فیلم جنگی شمشیری لشکری

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.2
  • زمان فیلم: 111 دقیقه
  • بازیگران: Uma Thurman، David Carradine، Daryl Hannah

بیل را بکش: جلد 1 یک فیلم های شمشیری تاریخی آمریکایی محصول سال 2003 به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. تارانتینو Bill Bill را به عنوان ادای احترام به فیلم Lady Snowblood در سال 1973، سینمای گرندهاوس، فیلم‌های هنرهای رزمی، سینمای سامورایی، blaxploitation و وسترن‌های اسپاگتی در نظر گرفت.

اوما تورمن در نقش عروس بازی می کند که پس از تلاش برای کشتن او، از تیمی از قاتلان و رهبر آنها، بیل سوگند انتقام می گیرد. این سفر او را به توکیو می برد، جایی که با یاکوزا می جنگد. بیل را بکش در 10 اکتبر 2003 در ایالات متحده اکران شد. این فیلم با نقدهای مثبتی روبرو شد و با بودجه 30 میلیون دلاری بیش از 180 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت و پرفروش ترین آخر هفته افتتاحیه یک فیلم تارانتینو را تا آن زمان به دست آورد. بیل را بکش در لیست ده فیلم برتر رزمی جهان نیز قرا دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ماجراجویی در جنگل

بهترین سریال های تاریخی شمشیری دنیا

در این قسمت به معرفی بهترین سریال های تاریخی شمشیری که تا کنون ساخته شده اند و دارای امتیاز بالایی هستند می پردازیم. ترینتین لیست بهترین سریالهای شمشیری تاریخی با توجه به نمره IMDb آنها می باشد

سریال شمشیری Game of Thrones

بهترین سریال های تاریخی شمشیری / فیلم شمشیری تاریخی

  • سال ساخت: 2011 – 2019
  • امتیاز ای ام دی بی: 9.2
  • بازیگران: Emilia Clarke، Peter Dinklage، Kit Harington

بازی تاج و تخت یک یک سریال تاریخی شمشیری آمریکایی است که توسط دیوید بنیوف و دی بی وایس برای HBO ساخته شده است. این اقتباسی است از A Song of Ice and Fire، مجموعه ای از رمان های فانتزی توسط جورج آر آر مارتین، که اولین آنها A Game of Thrones است. در 17 آوریل 2011 در HBO در ایالات متحده پخش شد و در 19 مه 2019 به پایان رسید و 73 قسمت در هشت فصل پخش شد.

نه خانواده نجیب برای کنترل سرزمین های وستروس می جنگند، در حالی که یک دشمن باستانی پس از هزاران سال خفته برمی گردد. به انتخاب بسیاری از بینندگان این سریال بهترین سریال جهان است. به همین جهت با نمره ای ام دی بی 9.2 در صدر لیست بهترین سریال های تاریخی شمشیری جهان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های هندی پادشاهی

سریال Vikings از بهترین سریال های تاریخی شمشیری

بهترین فیلم های جنگی شمشیری / سریال های تاریخی شمشیری خارجی

  • سال ساخت: 2013 -2020
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.5
  • بازیگران: heryn Winnick، Gustaf Skarsgård، Alexander

وایکینگ ها یکی از برترین سریال های تاریخی شمشیری است که توسط مایکل هرست برای کانال History، یک شبکه کانادایی ساخته و نوشته شده است. این فیلم در ایرلند فیلمبرداری شد و در 3 مارس 2013 در کانادا به نمایش درآمد. این سریال در 30 دسامبر 2020 به پایان رسید.

وایکینگ‌ها ما را به دنیای بی‌رحمانه و مرموز Ragnar Lothbrok، یک جنگجو و کشاورز وایکینگ منتقل می‌کنند که مشتاق اکتشاف و حمله به سواحل دوردست در سراسر اقیانوس است. این سریال دارای صحنه های شمشیر زنی جذاب و وحشیانه می باشد که بینندگان را جذب می کند.

بیشتر بخوانید: سریال تایلندی عاشقانه مافیایی

سریال Spartacus از بهترین سریال های تاریخی شمشیری جهان

دانلود سریال تاریخی شمشیری / سریال شمشیری

  • سال ساخت: 2010 – 2013
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.5
  • بازیگران: Andy Whitfield، Lucy Lawless، Manu Bennett

سریال تاریخی اسپارتاکوس یک مجموعه سریال شمشیری آمریکایی تولید شده در نیوزیلند است که در 22 ژانویه 2010 در Starz پخش شد و در 12 آوریل 2013 به پایان رسید. این مجموعه داستانی از شخصیت تاریخی اسپارتاکوس، یک گلادیاتور تراکیایی الهام گرفته شده است که از 73 تا 71 قبل از میلاد رهبری می کرد. یک قیام بزرگ بردگان علیه جمهوری روم که از کاپوآ خارج شد.

زندگی اسپارتاکوس، گلادیاتوری که رهبری شورش علیه رومیان را بر عهده داشت. از زمان او به عنوان متحد رومیان، تا خیانت او و تبدیل شدن به یک گلادیاتور، تا شورشی که او رهبری می کند. این سریال از بهترین سریال های تاریخی شمشیری است.

بیشتر بخوانید: فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

سریال تاریخی شمشیری The Last Kingdom

سریال های شمشیری / فیلم های شمشیری تاریخی

  • سال ساخت: 2015 – 2022
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.5
  • بازیگران: Alexander Dreymon، Eliza Butterworth، Arnas Fedaravicius

سریال شمشیری آخرین پادشاهی یک مجموعه تلویزیونی تخیلی تاریخی بریتانیایی است که بر اساس مجموعه رمان‌های داستان‌های ساکسون اثر برنارد کورنول ساخته شده است. این سریال توسط استفان بوچارد برای تلویزیون ساخته شد و در 10 اکتبر 2015 در بی بی سی دو پخش شد. این سریال در مجموع 46 قسمت در پنج فصل به طول انجامید و فصل آخر آن در 9 مارس 2022 پخش شد. دنباله بلندی که قرار است سریال را به پایان برساند، با عنوان Seven Kings Must Die، در 14 آوریل ، 2023 در نتفلیکس پخش خواهد شد.

در حالی که آلفرد کبیر از پادشاهی خود در برابر مهاجمان نورس دفاع می کند، اوترد که یک ساکسون به دنیا آمده اما توسط وایکینگ ها بزرگ شده است به دنبال ادعای حق مادری اجدادی خود است. این سریال نیز از بهترین سریال های تاریخی شمشیری دنیا است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های جزیره ای جهان

سریال شمشیر زنی The Witcher

بهترین فیلم های جنگی شمشیری / سریال های تاریخی شمشیری خارجی

سال ساخت: 2019
امتیاز ای ام دی بی: 8.1

بازیگران: Henry Cavill، Freya Allan، Anya Chalotra

این سریال شمشیری تاریخی وحشیانه ترین صحنه مبارزه ای شمشیری که بینندگان تا به حال در تلویزیون دیده اند را در خود دارد. وحشی گری گرالت بلافاصله تماشاگران را مجذوب خود کرد. طراحی رقص این سریال از قسمت اول The Witcher یکی از بهترین هایی است که تا به حال روی صفحه نمایش داده شده است.

بخشی از چیزی که این صحنه را به چنین صحنه ای عالی تبدیل می کند، نحوه شروع آن است، با گرالت که با تکان دادن شمشیر خود یک تیر کمان پولادی را از هوا می زند، بنابراین زمینه را برای قتل عام آماده می کند و جمجمه ها را می شکافد. این سریال در جایگاه بهترین سریال های تاریخی شمشیری دنیا قرار می گیرد.

سریال جنگی شمشیری جدید خاندان اژدها (House of the dragon)

بهترین فیلم های جنگی شمشیری

  • سال ساخت: 2021
  • امتیاز ای ام دی بی:8.5
  • بازیگران: Milly Alcock, Eve Best, Emily Carey

سریال جنگی شمشیری امریکایی خاندان اژدها ( House of the Dragon) یک مجموعهٔ تلویزیونی به سبک درام فانتزی می باشد که یکی از پیش‌ درآمدهای سریال جنگی شمشیری بازی تاج‌ و تخت محسوب میشود، این سریال شمشیری توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال برای شبکه HBO ساخته شده‌ است. تهیه‌کنندگان اصلی این سریال کندال و میگل سپاچنیک  هستند .این سریال و سریال اصلی بازی تاج وتخت هردو براساس رمان‌های ترانه یخ و آتش اثر جرج مارتین ساخته شده‌اند. داستان سریال خانه اژدها یا خاندان اژدها بر اساس بخش‌هایی از رمان آتش و خون نوشته شده که تقریبا حدود ۲۰۰ سال قبل از وقایع بازی تاج‌وتخت و ۱۷۲ سال قبل از به دنیا آمدن دنریس تارگرین اتفاق می افتد. در این سریال شمشیر زنی تاریخی، وقایعی که در زمان آغاز افول سلطنت خاندان تارگرین اتفاق می افتند به تصویر کشیده میشود، در این میان جریاناتی روی می دهد که منجر به جنگ و درگیری بر سر جانشینی پادشاه تارگرین‌ها، معروف به «رقص اژدهایان» می‌شود.

با بروز جنگ داخلی میان خاندان تارگرین ، شاهزاده دیمون سعی می کند تا تاج و تخت وستروس را از برادرش بگیرد. اما او تنها عضو خانواده نیست که برای رسیدن به تاج و تخت تلاش می کند. پرنسس رینیرا تارگرین، اولین فرزند و دختر شاه ویسریس است که او نیز به عنوان یکی دیگر از نامزدهای احتمالی برای جانشینی پدرش، باید با موانع برسر راهش مبارزه کند.

فیلم برداری این سریال جنگی زیبا از آوریل ۲۰۲۱ در بریتانیا آغاز شد. فصل اول این سریال در ۲۰۲۲ پخش شد که شامل ده قسمت است. استقبال از این سریال باعث شد تا پنج روز پس از پخش، برای ساخت فصل دوم تمدید شود. در فصل دوم کندال به عنوان تنها شورانر این سریال، این مجموعه جنگی دیدینی را هدایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سریال هالیوودی | معرفی لیست سریال های هالیوودی

سخن پایانی؛ بهترین سریال ها و فیلم های شمشیری تاریخی

در این مقاله سعی کردیم بهترین فیلم های جنگی شمشیری و بهترین سریال های تاریخی شمشیری را به شما معرفی کنیم. به یاد داشته باشید که لیست فیلم ها و سریال های شمشیری دنیا حتما آپدیت خواهد شد پس دوباره به این مقاله سر بزنید. بنظر شما بهترین فیلم شمشیری تاریخی کدام است؟ بهترین سریال های تاریخی شمشیری خارجی چطور؟ نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا