فیلم و سریالسرگرمی

سریال یاقوت کبود؛ بررسی داستان و بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود

سریال ترکی یاقوت کبود (Safir)

سریال یاقوت کبود  از سریال های محبوب جدید شبکه ATV ترکیه است. در این مقاله با بررسی داستان و بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود با مجله ویکی همراه باشید.

سریال ترکی یاقوت کبود (Sapphire) از سریال های جدید ترکی 2023 است که در ژانر عاشقانه و خانوادگی تولید شده است. سمیه باغچی کارگردانی سریال Safir را بر عهده دارد و بازیگرانی مانند اوزگه یاغیز، ایلهان شن و بوراق برکای آکگول در این سریال ترکی جدید 2023 به ایفای نقش پرداخته اند.

زمان پخش سریال یاقوت کبود ترکی در تاریخ 4 سپتامبر 2023 (13 شهریور 1402) از شبکه ATV بوده است. زمان هر قسمت 2 ساعت خواهد بود ولی تعداد قسمت های سریال ترکیه ای یاقوت کبود هنوز مشخص نیست.

داستان سریال ترکی یاقوت کبود

سریال یاقوت کبود ترکی سریال Safir

داستان سریال یاقوت ترکی روایت خانواده گلسوی از ثزوتمندترین طایفه های ترکیه است. یامان یکی از فرزندان این خانواده است که از کودکی عاشق دختر راننده خانوادگی خودشان شده. اوئ در دوران کودکی حلقه یاقوت مادرش رادزدیده و به فرای هدیه می دهد.

آتش پسر بزرگ خانواده یامان است که بعلت سرباز زدن از دستورات پدربزرگش خانه را ترک کرده بود و به آمریکا رفته بود، پس از سال ها به درخواست مادرش به خانه برگشته تا دوباره خانواده گلسوی کنار هم جمع شوند و تجارت خانوادگیشان را از سر بگیرند.

یامان می خواهد با بازگشت برادرش از عشق کودکی اش خواستگاری کند و این دو برای این لحظه بسیار هیجان دارند. اما اتفاقی غیرمنتظره همه معادلات را برهم میزند. سریال ترکی یاقوت کبود داستان سه برادر به نامهای یامان، آتش و اوکان را روایت می کند.

بیشتر بخوانید: فیلم ترکی جدید ۲۰۲۳ | بهترین فیلم های ترکیه ای 2023

بازیگران سریال یاقوت کبود

در ادامه این مقاله با معرفی اصلی ترین هنرپیشه‌های سریال یاقوت کبود (Sapphire) همراه ما باشید.

1. ایلهان شن (Ilhan Sen) در نقش آتش گلسوی

سریال یاقوت کبود ترکی سریال Safir

ایلهان شن در 19 دسامبر 1987 در بلغارستان به دنیا آمد. وقتی او 2 ساله بود، خانواده اش به استانبول نقل مکان کردند. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در استانبول گذراند و سپس در رشته مهندسی عمران در دانشگاه فنی یلدیز تحصیل کرد. او یکی از فینالیست های بهترین مدل 2008 ترکیه شد و جایزه بهترین مدل لباس شنا را دریافت کرد. در سال 2009 مجدداً در مسابقه بهترین مدل ترکیه شرکت کرد و این بار جایزه بهترین مدل ترکیه 2009 را به خود اختصاص داد.

پس از آن در مسابقه بهترین مدل جهان که در بلغارستان برگزار شد به نمایندگی از ترکیه شرکت کرد. ایلهان سن در سال 2010 بهترین مدل اروپا شد. او مدتی به عنوان مدل فعالیت کرد و سپس با بازی در سریال ترکی Falcon Crest فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او اولین نقش اصلی خود را در سریال کمدی رمانتیک Ask Mantik intikam در مقابل Burcu Özberk بازی کرد.  از دیگر سریا ل های او می توان به سریال ترکی حلقه و سریال عشق منطق انتقام اشاره کرد. ایلهان شن با پینار گولباکان رابطه دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال ترکی با موضوع ازدواج اجباری

2. بوراک برکای آکگول (Burak Berkay Akgül) در نقش یامان گلسوی

بازیگران سریال یاقوت کبود ترکی زمان پخش سریال یاقوت کبود

بوراک برکای آکگول از بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود است که در 24 فوریه 1997 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. بوراک بشتر بخاطر بازی در سریال کامیون قرمز به شهرت رسید. او در رشته زمین شناسی تحصیل کرده و دارای کممدرک کارشناسی است.

او بازیگری است که برای سریال ترکی حماسه (2021)، Sapphire (2023) و Kirmizi Kamyon (2021) و سریال Safir در سال 2023 شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی قبیله ای

3. اوزگه یاغیز (Özge Yagiz) در نقش فرای

بازیگران سریال یاقوت کبود سریال ترکیه ای یاقوت کبود

اوزگه یاغیر متولد 26 سپتامبر 1997 در ترکیه است. او اولین بازی خود را در سریال نام تو عاشق شدم انجام داده است. از دیگر آثار اوزگه می توان به سریال Yemin اشاره کرد که برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه شد. او در سریال ترکی بابا نیز در نقش بشری حضور داشته است. اوزگه یاغیز از بازیگران سریال یاقوت کبود است که در نقش فرای عشق مدوکی یامان بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: سریال گل جمال | معرفی بازیگران سریال ترکی گلجمال

4. ایپک توزکو اوغلو (Ipek Tuzcuoglu) در نقش گلفم گلسوی

هنرپیشه های سریال یاقوت کبود سریال سافیر

ایپک توزکو اوغلو در 11 سپتامبر 1971 در ازمیر ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای طلسم های تاریک (2004)، Avrupa Avrupa (2011) و Güle Güle (2000) شناخته شده است. او قبلا با Hazim Körmükcü ازدواج کرده بود. ایپک از هنرپیشه های یاقوت کبود در نقش مادر خانواده گلفم بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران سریال خواهران و برادران

5. جان بارتو ارسلان (Can Bartu Aslan) در نقش اوکان

هنرپیشه‌های سریال ترکی یاقوت کبود بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود

جان در رشته تئاتر دانشگاه اوکان تحصیل می کند. او از دوران کودکی در بسیاری از پروژه های محبوب مانند سریال های “Es-Es”، کودک فانتزی “Kostebekgiller”، سورئال “زمان ماکینزی 1973″، کمدی “Annem Uyurken”، “Galip Dervis” اقتباسی از Monk، تاریخی “Kurulus Osman” ظاهر شد.

نقش موفقیت آمیز او گیاس الدین در سریال جنایی کمدی “اولان استانبول” است. او در 108 قسمت در سریال جنایی « Eskiya Dunyaya Hukumdar Olmaz » بازی کرد. شهرت او در سریال های Ogretmen و Tozlu Yaka به دست آمد. جان از هنرپیشه‌های سریال ترکی یاقوت کبود در نقش اومان پسر کوچک خانواده است.

بیشتر بخوانید: سریال خیانت ترکی | بررسی داستان و بازیگران سریال ترکی خیانت

6. گیزم سویم (Gizem sevim) در نقش آلیانا

سریال یاقوت کبود قسمت آلیانا در سریال یاقوت کبود

گیزم از بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود است که در سال 1997 در قونیه ترکیه به دنیا آمد. او به بخاطر چهره و استایل زیبایش به عنوان یکی از بازیگران زیبای ترکیه شناخته می شود. گیزم برای بازی در سریال سافیر  (2023)، Smile Kaderine (2022) و Perfect Match (2022) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: سریال ترانه تابستان | بررسی داستان و بازیگران سریال آهنگ تابستانی

7. ارکان بکتاش (Erkan Bektas) در نقش ورال

سریال یاقوت کبود قسمت اول نمایش فیلم یاقوت کبود

ارکان بکتاش در 11 مارس 1972 در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای فیلم های Fay Grim (2006)، Under the Trees (2005) و Leyla and Mecnun (2011) شناخته شده است. او از بازیگران سریال یاقوت کبود در نقش منفی ورال است.

بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

8. سودا باش (Sevda Bas) در نقش نسرین

فیلم ترکی یاقوت کبود سریال یاقوت کبود ترکی سریال Sapphire

در اداکه کعرفی بیوگرافی هنرپیشه‌های سریال ترکیه ای یاقوت کبود به سودا باش می رسیم. سودا متولد سال 1996 در استانبول ترکیه است. او یک مدل تبلیغاتی موفق است و برای بازی در سریال های عشق، منطق، انتقام و کاناقا و سریال سافیر شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: برسی داستان و معرفی بازیگران سریال نامادری ترکی

9. منیر جان جیندوروک (Münir can cindoruk) در نقش چتین

بازیگران سریال یاقوت کبود سریال یاقوت کبود چند قسمت است

منیر جان جیندوروک در 30 مه 1990 در آدانا، ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای فیلم های Hot Skull (2022)، Brother’s Keeper (2021) Bir Kar Tanesi In Ömrü (2022)، سریال دختر مردم و همچنین سریال ترکیه ای یاقوت کبود شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال اگه خیلی دوست داشته باشی ترکیه ای

10. سلین ایشیک (Selin Isik) در نقش باده

یاقوت کبود سریال ترکی بازیگران سریال یاقوت کبود ترکی

سلین ایسیک از بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود است که در 26 نوامبر 1987 به دنیا آمد. او بازیگری است که با فیلم های Eskiya Is Not a Ruler of the World (2015)، سریال Safir (2023) و Müjdemi Isterim (2022) و سریال ترکی ملکه شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال خود کرده را تدبیر نیست ترکی

سخن پایانی؛ سریال یاقوت کبود ترکی

پخش سریال یاقوت کبود ترکی از 13 شهریور 1402 آغاز شده و باید ببینیم در ادامه این سریال چه اتفاقات جذابی رخ می دهد. نظرات خوداتن را درباره سریال ترکی یاقوت کبود با مجله ویکی درمیان بگذارید.

 

سوالات متداول:

ژانر سریال یاقوت کبود چیست؟

عاشقانه، درام، خانوادگی

از کجا می‌توانم این سریال را تماشا کنم؟

این سریال از طریق شبکه‌های جم تی وی، تی وی پلاس و نماوا قابل تماشا است.

آیا فصل دوم این سریال هم ساخته خواهد شد؟

هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما با توجه به استقبال مخاطبان، احتمال ساخت فصل دوم وجود دارد.

4.4/5 - (112 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا