پزشکیسلامت

راه های سریع پر پشت کردن ابرو به روش های خانگی

 راه‌های زیادی برای حالت دادن و فرم دادن به ابروهایتان وجود دارد که می‌تواند ظاهری طبیعی به ابروهای شما ببخشد. اما به طور کلی لازم است بدانید هیچ دو ابرویی شبیه هم نیستند (اگر می خواهید مطمئن شوید لطفاً به ابروهای همه دوستان خود با اینبار با دقت خیره شوید)، این بدان معناست که برداشتن گامی به سمت داشتن ابروهای طبیعی اما “بی نقص و کاملا قرینه” کمی غیر ممکن است.

با این اوصاف، نکات و ترفندها کلی وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید. در ادامه، روش های ناب برای داشتن ابرو های پر پشت و قرینه را نام برده ایم، همراه ما باشید.

ابروهای خود را ریشه نکنید

این ممکن است برای برخی افراد بدیهی به نظر برسد، اما اجازه دهید به شما یادآوری کنیم: یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن بهترین ابروهای زندگی، تنها گذاشتن آنهاست (!!!). بله، موچین برای خلاص شدن از شر موهای زائد زیر ابروها  عالی است، اما بهترین گزینه برای فرم دادن به ابروهای شما نیست. شما می توانید از وسایل مو زادیی دیگر همچون تیغ های بهداشتی و یکبار مصرف که مخصوص فرم دادن به ابرو هستند استفاده کنید.

آمبرین شیخ، موسس و مدیر عامل Wink Brow Bar می گوید:

“سعی کنید موهایی که با فاصله از از ابروهایتان قرار دارد را با موچین بکنید، بنابراین فقط موهایی را بگیرید که در جای خود قرار ندارند یا دورتر از خط ابروی خود هستند را بردارید.” 

برای آبرسانی و تغذیه ی فولیکول های ابروها هر روز از این ماده استفاده کنید. علاوه بر این، خواص اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک از ریزش ابروها جلوگیری می کند. فقط کافی است چند قطره بزنید، ماساژ دهید و اجازه دهید نیم ساعت روی ابروها بماند تا اثر خود را بگذارد. باقی مانده ی آن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

 

روغن ابروی مناسب خود را انتخاب کنید !

اگر از آن دسته از افرادی هستید که با روغن ها آشنایی دارند، احتمالاً انواع مورد علاقه ی خود را دارید و دقیقاً می دانید که هرکدام از آنها چه کاری انجام می دهند. با این حال، اگر تازه شروع به کشف دنیای مزایای روغن ها کرده اید، این کار را ادامه دهید.

پنج مورد از بهترین تحریک کننده های رشد ابرو عبارتند از:

روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین ها و ویتامین E است که فواید زیادی برای مو و پوست شما دارد. وقتی صحبت از مو می شود، اغلب از روغن کرچک برای تقویت رشد آن استفاده می شود که البته می تواند برای تقویت ابروها هم به کار برده شود. این روغن به راحتی به پوست شما نفوذ می کند، بنابراین بهترین ماده برای پرپشت و متراکم کردن ابروهای شما است.

برای آبرسانی و تغذیه ی فولیکول های ابروها هر روز از این ماده استفاده کنید. علاوه بر این، خواص اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک از ریزش ابروها جلوگیری می کند. فقط کافی است چند قطره بزنید، ماساژ دهید و اجازه دهید نیم ساعت روی ابروها بماند تا اثر خود را بگذارد. باقی مانده ی آن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل چند بار در هفته به ضخیم شدن تارهای مو کمک کرده و ابروهای شما را پرپشت تر نشان می دهد. آن چه معمولاً اتفاق می افتد این است که موهای شما برای سالم به نظر رسیدن به پروتئین نیاز دارند، اما عدم مراقبت مناسب می تواند احتمال ضعیف شدن فولیکول ها و موها را افزایش داده و در نهایت باعث ریزش مو شود.
از آنجا که روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی و ویتامین های اساسی است، به تغذیه مو و فولیکول ها کمک می کند. همچنین برای ترمیم و جلوگیری از آسیب رسیدن به مو بسیار مفید است. آن را روی ابروهای خود بمالید، و بگذارید یک شب بماند. صبح صورت خود را مانند حالت عادی با آب ولرم بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین A و E است که برای رشد مو بسیار مفید می باشد. همان طور که ویتامین E مواد مغذی لازم برای هر تار مو و فولیکول را تامین می کند، ویتامین A تولید سبوم طبیعی را تحریک می کند و به این ترتیب باعث رشد مو می شود. می توانید یک بار در روز از این ویتامین ها استفاده کنید.
از روغن کرچک و روغن زیتون هم در کنار آن ها استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. این ویتامین ها را روی ابروها بزنید، ماساژ دهید و اجازه دهید سی دقیقه روی آن ها بمانند.

روغن درخت چای

اگر زیاد آرایش می کنید، تا زمانی که ابروهای شما به حالت طبیعی خود برسند، این روغن بهترین دوست شما خواهد بود. همانطور که می دانید، اگر آرایش خود را به درستی شستشو ندهید، ممکن است مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی منافذ پوست شما را مسدود کند. روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی خود، می تواند فولیکول های شما را تمیز کرده و به روند رشد سالم و تقویت آن ها کمک کند.

این روغن بسیار غلیظ است، بنابراین توصیه می شود که آن را با روغن های گیاهی دیگر مثل روغن نارگیل یا روغن آووکادو مخلوط کنید. حتما قبل از استفاده ابتدا آن را روی بازوی خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند. بعد از این که صورت خود را به خوبی شستید یک شب تا صبح از آن روی ابروهای خود استفاده کنید.

گاهی ممکن است از ابروهای خود غافل شویم، چون فکر می کنیم که آنها به اندازه کافی قوی هستند چون حتی وقتی تحت استرس شدید قرار می گیرند یا وقتی که سعی داریم آخرین مدل های روز را روی آن ها پیاده کنیم، می توانند مقاومت کنند. با این حال، نحوه ی نگه داری و مراقبت از ابروها می تواند تأثیر زیادی بر چهره ی ما بگذارد، و من واقعاً معتقدم که ابروهای پرپشت و طبیعی قطعاً یکی از بهترین ویژگی های صورت هستند.

 

از محصولات تقویت کننده ابرو با احتیاط استفاده کنید

خوب، لطفا، لطفا، لطفا از محصولات تقویتی ابرو با احتیاط استفاده کنید و اگر هر یک از آن ها دارای رول هایی برای مالیدن کرم و یا لوسیون ها بودند لطفا به ابروهای خود را با ضربه های محکم آسیب نزنید. فقط کافی است کرم ها را با ماساژ و به آرامی و با ضربه های ریز و آهسته به موهای ابرو بمالید. بنابراین باید از حرکات آهسته و کم فشار (با برس زاویه دار یا یک مداد معمولی ) در جهت رشد موهای خود استفاده کنید تا بیشترین فایده را داشته باشد.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا