سلامتغذا و نوشیدنی

تفاوت قهوه فوری با قهوه ترک و قهوه اسپرسو

در این مقاله قصد داریم تا شما رو با انواع مدل قهوه های موجود در بازار آشنا کنیم و تفاوت اصلی بین آن ها را با یک دیگر برسی نماییم.

قهوه فوری چیست؟

این محصول در اصل همان دانه های قهوه می باشند، که با انجام فرآیندی خاص قهوه های دمی را به صورت، کریستالی درآوردند، که برای استفاده کردن و تهیه دیگر نیاز مند هیچ گونه ابزاری برای دم آوری نمی باشند فقط، به این مورد توجه داشته باشید که قهوه های فوری دارای مدل های مختلفی نیز هستند، از انواع قهوه فوری میتواند به نسکافه گلد و کلاسیک و اسپرسو فوری اشاره کرد، که تفاوت اصلی آن ها در طعم و عطر می باشد.

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک در اصل نوعی دم کردن قهوه می باشد، که در آن دانه های قهوه به صورت آرد مانند آسیاب شده است. و حتما باید در قهوه جوش های مناسب سرو، گردد. قهوه ترک میتواند در مدل های مختلفی ارئه گردد، شاید جالب باشد که بدانید، قهوه ترک در ایران با قهوه ترک های موجود در ترکیه متفاوت می باشد، و تفاوت اصلی، در سایز آسیاب می باشد.

در زمان خرید قهوه ترک حتما از فروشنده میزان روست و بو دادگی را بپرسید، اگر تمایل دارید، قهوه شما طعمی ملایم داشته باشد، قهوه ترک مدیوم و اگر به قهوه تلخ علاقه مند هستید، حتما قهوه ترک دارک را خریداری نمایید.

قهوه اسپرسو چیست؟

قهوه اسپرسو نحوه ای از دم کردن قهوه می باشد که در آن، بخار آب از پودر قهوه عبور می نماید و فرایند عصاره گیری انجام میشود. برای انجام عصاره گیری به صورت اسپرسو میتوانید از دستگاه هی برقی یا ابزاری به نام موکاپات استفاده کنید. اما کیفیت خروجی قهوه ها در مدل های برقی نسبت به مدل های رو گازی بسیار بیشتر میباشد.
تجربه ثابت کرده در زمان خرید قهوه اسپرسو کیلویی میتوانید از فروشنده به خواهید تا قهوه شما را برای ماندگاری بهتر، در بسته بندی های 250 گرمی بسته بندی نمایند. 

قهوه های اسپرسو میتواند از دانه های قهوه متفاوتی گرفته شده باشد، مثل دانه های قهوه 100 در صد عربیکا یا 100 در صد رو بوستا یا با میزان درصد ترکیبات دیگرف تفاوت میان این دانه های عربیکا با روبوستا در میزان عطر و غلظت و کافئین موجود در هریک از این قهوه ها میباشد.

اگر علاقه مند به قهوه پر عطر هستید از دانه های عربیکا و اگر تمایل دارید تا قهوه شما از میزان کافئین بیشتری برخوردار باشند از ترکیب قهوه های غالب روبوستا استفاده نمایید.

دانه های روبوستا داری بادی قهوه و غلظت بهتر و دانه قهوه های عربیکا از میزان اسیدیته بالا تری برخوردار می باشند.

ماندگاری بهتر قهوه در یخچال

شاید این موضوع برخورده باشید و یا دیده باشید که برخی افراد قهوه های خود را در مکانی سرد مثل یخچال نگه داری مینمایند، اما این کار، مناسب نیست، زیرا محیط یخچال از بوی نا مطبوع برخوردار میباشد، و پودر قهوه ماده ای است که بوی محیط پیرامون خود را جذب مینماید. پس حتما از قرار دادن پودر قهوه در یخچال جلوگیری نمایید.
بهترین مکان برای نگه داری از قهوه محیطی سرد و تاریک مثل داخل کابینت می باشد.

از برترین قهوه فروشی ها در تهران و سایر کشور ها میتوان به فروشگاه قهوه ملو واقع در تهران و قهوه فروشی تابان و  یا قهوه starbucks در امریکا اشاره نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا