گوناگون

راه های تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

در سال های اخیر ارائه انواع عطرهای تقلبی مشکلاتی جدی برای خرید و فروش انواع عطر و ادکلن به وجود آورده است. در صورتی که شما هم به استفاده از انواع عطر و ادکلن علاقه دارید و به دنبال بهترین عطرها می گردید، باید حتما به اصل بودن انواع این محصولات بهداشتی و آرایشی دقت داشته باشید. در این زمینه برخی نکات وجود دارند که به شناسایی عطرهای تقلبی کمک می کنند. عطرهای اصل اغلب بسته بندی های مناسب، شیشه و بطری استاندارد و رایحه به خصوصی دارند که به سادگی قابل تشخیص خواهند بود.

رازهایی درباره عطرهای اصل

برای تشخیص انواع عطرهای اصل از تقلبی باید به راز و رمزهایی در این زمینه دقت داشته باشید که خرید شما را ساده تر می کنند. برخی از رمز و رازهایی که در ساخت عطرهای اصل وجود دارند، به هیچ عنوان در عطرهای تقلبی مشاهده نمی شوند. به همین خاطر در انتخاب یک عطر اصل باید به این فاکتورها دقت داشته باشید. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

پلاستیک بسته بندی عطرهای اصل

مهمترین نکته ای که در خرید عطر و ادکلن های اصل خودنمایی می کند، پلاستیک و پوششی است که بر روی بسته بندی اصلی ادکلن قرار گرفته است. این پلاستیک اغلب بسیار صاف و صیقلی و بدون خط و خش است. با در نظر گرفتن این ویژگی می توانید به اصل بودن یک عطر پی ببرید. بر روی بسته بندی پلاستیکی عطرهای برند خاص از برچسب هایی برای پلمپ بهتر محصول استفاده می کنند که اصل بودن آن را تضمین می کنند. در صورتی که از متریال پلاستیکی نامرغوب در این بخش استفاده شده باشد، باید به اصالت کالا شک کنید! همچنین موج دار بودن پلاستیک نیز نشانه خوبی نیست و تقلبی بودن عطر را یادآور می شود.

ویژگی های جعبه عطرهای اصل

برای تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی باید به ویژگی های ظاهری محصول مورد نظر خود نیز دقت داشته باشید. در بسته بندی عطرهای اصل اغلب از مقواهای محکم و باکیفیت استفاده می شود که بر روی آن اطلاعات و نام و نشان برند سازنده عطر درج شده است. نوشته های درج شده بر روی جعبه عطرهای اصل اغلب حالت برجسته داشته و اگر با ناخن خود بر روی آن ها بزنید، برجستگی سطحی فونت ها و نوشته ها را درک خواهید کرد.

در این زمینه کیفیت چاپ اطلاعات و مشخصات ظاهری بسته بندی مقوایی عطر و ادکلن نیز مورد توجه قرار می گیرند. شما می توانید از نرم افزارهای بارکدخوان نیز در این زمینه استفاده کنید. همچنین با بررسی نام عطر مورد نظر در اینترنت، بسته بندی اصل محصول در سایت های معتبر مشاهده می شود که اطلاعات دقیقی در خصوص یک ادکلن استاندارد در اختیار  مشتریان قرار می دهد. شما می توانید با تکان دادن جعبه عطر مورد نظر نیز به اصل بودن عطر مورد نظر خود پی ببرید. در صورتی که با تکان دادن جعبه عطر، هیچ لقی در آن احساس نشود، اصالت کالا مشخص خواهد شد.

توجه به درب عطر اصل

برای انتخاب عطر اصل باید به درب محصول مورد نظر نیز دقت داشته باشید. در صورتی که درب عطر اصل را از روی آن بردارید، برای بستن مجدد، صدای کلیک درب شیشه به گوش می رسد. وزن درب ادکلن های اصل سنگین تر از عطرهای فیک است.  به این ترتیب تشخیص عطر اصلی از عطر تقلبی ساده تر می شود.

توجه به شیشه عطر اصل

جنس بدنه ادکلن نیز یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد. جنس شیشه عطرهای اصل از کریستال بوده و بسیار براق است. در صورتی که بر بسته بندی شیشه ای عطر و ادکلن خط و خشی مشاهده شود، بی شک نشانه تقلبی بودن آن است. این خط و خش ها بر روی بسته بندی عطر و ادکلن های استاندارد مشاهده نمی شوند.

توجه به رنگ اسانس عطر و ادکلن

برای خرید یک عطر اصل و اورجینال باید به رنگ مایع و اسانس مورد نظر نیز دقت داشته باشید. شما می توانید رنگ عطرهای اصل را از اینترنت و بسته بندی اورجینال محصولات مشاهده کرده و بر این اساس اصالت محصول مورد نظر را مشخص کنید. برای بررسی رنگ اصلی اسانس عطر مورد نظر باید آن را زیر نور آفتاب ببینید. در صورتی که عطر شما فیک باشد، رنگ آن کم رنگ تر بوده و الکل به کار رفته در آن بیشتر خواهد بود. در برخی موارد نیز عطر و ادکلن های فیک رنگ پر رنگ تری داشته که نشان دهنده نامرغوب بودن متریال به کار رفته در آن ها است. با در نظر گرفتن این ویژگی ها و مشخصه های کاربردی تشخیص عطر اصل از تقلبی در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

تکان دادن عطر اورجینال

در صورتی که عطر اصل را در دست تکان دهید، حباب و کفی بر روی آن شکل می گیرد که نشان دهنده اصالت کالا است. در صورتی که از الکل بیشتر از حد استاندارد در عطر استفاده شود، حباب کمتری می زند. این فاکتور کیفی برای تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی مورد توجه قرار می گیرد. عطر اصل کف و حباب را تا 15 الی 30 ثانیه حفظ می کند. به طور مثال ادوتویلت الکل بیشتری نسبت به ادوپرفیوم دارد. اما الکل بیش از حد مانع از حباب زدن مایع عطر خواهد شد.

بررسی کیفیت اسپری عطر اورجینال

برای بررسی عطر اصل و تشخیص آن از عطرهای تقلبی باید به کیفیت اسپری عطر نیز دقت داشته باشید. در صورتی که اسپری محصول بدون برخورد مایع به والف انجام شود، کیفیت اسپری آن تایید می شود. این بخش باید مایع عطر مورد نظر را به صورت یکنواخت پخش کند. در غیر این صورت کیفیت بسته بندی کاهش پیدا کرده و عطر مورد نظر تقلبی خواهد بود.

بررسی رایحه محصول مورد نظر

در صورتی که می خواهید اصالت یک عطر را بررسی کنید، بیشتر از هر چیز باید بوی آن را مد نظر قرار دهید. رایحه عطر اصل با عطر و بوی آن در عطرهای فیک بسیار متفاوت است. در این خصوص باید نت های ابتدایی، میانی و پایانی آن را بررسی کرده و پس از استشمام محصول به هر یک از این بخش ها دقت داشته باشید. نت های اولیه یک عطر در ده دقیقه اول استشمام آن احساس می شوند. پس از آن ها نوبت به اسانس های میانی می رسد. پس از مدتی نت های پایانی به مشام می رسند که عطر و بوی محصول را به خوبی در فضا می پراکنند. هر یک از این بخش ها رایحه ای به خصوص در بر داشته و از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند. بررسی دوام و ماندگاری هر یک از انواع عطر و ادکلن نیز برای ارزیابی اصالت یا تقلبی بودن آن اهمیت دارد.

جمع بندی

در این قسمت در رابطه با روش های تشخیص یک عطر استاندارد اطلاعاتی را بررسی کردیم. شما می توانید با در نظر گرفتن هر یک از مجموعه نکات نام برده شده انتخابی ایده آل در میان انواع عطر و ادکلن های موجود در بازار انجام دهید. استفاده از عطرهای تقلبی مضرات بی شماری برای سلامت شما به همراه داشته و پول و هزینه صرف شده برای خرید آن ها را نیز به هدر می دهد. به همین خاطر انتخاب یک عطر ایده آل و اصل اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا