گوناگون

بررسی مزایا و معایب لمینت سرامیکی دندان [سال 2023]✔️

امروزه افراد بسیاری به دنبال زیبایی دهان و دندان های خود هستند. تاکنون تحقیقات زیادی در رابطه با چگونگی رسیدن به لبخندی زیبا و درخشان انجام شده است. لمینت دندان ها به روش سرامیکی یکی از روش های اصلاح و درمان طرح لبخند و ترمیم ناهنجاری های ظاهری دندان ها است که امروزه در سراسر جهان از طرفداران زیادی برخوردار است. با این روش می توان بسیاری از ایرادات ظاهری دندان ها مانند بد رنگی دندان ها، فاصله‌ های بین دندانی و پوشش دندان‌ های شکسته و نامرتب را بر طرف کرد.

لمینت روی سطح جلویی دندان‌ ها به کار می‌ رود و با پوششی زیبا و یک دست باعث بالا بردن اعتماد به نفس افراد می‌ شود تا همیشه لبخندی زیبا و دندان‌ هایی سفید داشته باشند، بهتر است بدانید که برای انجام لمینت دندان نباید به هر پزشکی مراجعه کنید زیرا تخصص و تجربه پزشک در زیباتر شدن دندان های شما بسیار حائز اهمیت است. پیشنهاد می شود اگر ساکن تهران هستید به بهترین دکتر لمینت سرامیک در شمال تهران مراجعه کرده و از نتیجه ای که می گیرید لذت ببرید. ما در این مقاله تمامی بایدها و نبایدهای لمینت سرامیکی دندان را بررسی کردیم. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر جراحتو و تاپتنا کمک بگیرید.

لمینت سرامیک چیست؟

لمینت سرامیکی ماده ای هم رنگ دندان ها است و برای ترمیم ظاهر دندان و زیباتر شدن آن استفاده می شود. جنس این ماده از لابراتور است و توسط بهترین متخصص لمینت در تهران بر روی دندان ها قرار داده می شود. لمینت سرامیکی در واقع لایه نازک و شیشه ای است که استحکام بسیار بالایی دارد و سطح روی دندان را می پوشاند. این نوع لمینت به دلیل داشتن حداقل تراش روی دندان و داشتن نمای بسیار زیبا، طرفداران زیادی را پیدا کرده و معمولا با کمک باند رزینی به دندان ها چسبانده می شود و ضخامتی حدود 5 الی 6 میلی متر دارد. لمینت برای اصلاح و ترمیم بد فرمی و نامنظمی دندان ها مانند شکستگی، ترک خوردگی، کج بودن دندان، بد رنگی و شکل نامناسب دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پس به طور کل می توانیم لمینت را به عنوان روشی بسیار کار ساز برای اصلاح طرح لبخند بشناسیم. لمینت سرامیکی یک لبخند زیبا را به وجود می آورد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد در جامعه و خانواده و… می شود. این روش بسیار راحت و بدون درد بوده و معمولا اگر دندانپزشک خوب و با تجربه باشد در طی 1 الی 3 جلسه می تواند لمینت دندان های شما را انجام دهد. باید توجه داشت اگر فرد دندان های پوسیده و عفونت لثه داشته باشد، قبل از انجام لمینت سرامیکی باید درمان شده و سپس اقدامات زیبایی دندان را انجام دهد.

انواع لمینت سرامیکی دندان

به طور کلی لمینت دندان سرامیکی بر حسب تکنیکی که بهترین دکتر لمینت سرامیک در شهرک غرب پیاده سازی میکند و متریالی که در ساخت آن به کار می رود متفاوت است و همین طور لمینت های سرامیکی با توجه به ترکیباتشان به چند دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • لمینت سرامیکی IPS Empress: این نوع لمینت با توجه به فرم و قالب دندان های بیمار در کوره فرم گرفته می شود. همچنین این نوع لمینت سرامیکی بسیار پرطرفدار می‌ باشد و افراد زیادی تمایل به استفاده از این روش را دارند، زیرا طول عمر و تنوع رنگ بسیار بالایی دارد.
  • لمینت ایمکس (E-MAX): لمینت ایمکس یکی از بهترین و قوی ترین انواع پرسلین ونیر می باشد این نوع از لمینت به حداقل تراش مینای دندان نیاز دارد زیرا جنس بسیار سفت و محکمی دارد. لمینت سرامیکی ایمکس با وجود استحکام بالا، بسیار ظریف است و شفافیت و زیبایی خارق العاده ای دارد.
  • سيستم لمینت برليانس: لمینت برلیانس از مقاوم ترین مدل های لمینت تاکنون بوده و آن را می توان به صورت پوسته های بسیار نازک درست کرد زیرا از مقاومت و استقامت بسیار بالایی برخوردار است. لمینت سرامیکی برلیانس علاوه بر جنس محکم، نیازی به تراش دندان ندارد، مگر اینکه دندانپزشک قصد تغییر شکل فرم دندان و کوتاه کردن آن را داشته باشد. با تمام این مزایا، قیمت بالای این نوع لمینت، دور از انتظار نیست.

سيستم لمینت برليانس

  • لمینت سرامیکی CAD-CAM: این مدل از لمینت در طی فقط یک جلسه ساخته می شود و در ساخت آن از یک بلوک سرامیکی استفاده می شود. از لمینت سرامیکی CAD-CAM به دلیل رنگ نامناسب آن زیاد استفاده نمی شود.
  • بیس آلومینا و زیرکونیا: در این نوع از ونیر پرسلین از اکسید زیرکونیوم استفاده می شود. این ماده را بر روی یک قالب گچی تعبیه می‌ کنند و سپس در کوره قرار می دهند. لمینت دندان زیرکونیا دارای استحکام بالایی می‌ باشد، اما به علت نصب سخت آن بر روی دندان کمتر پزشکی از آن استفاده می‌ کند.
  • لمینت سرامیکی لومينيرز: لومینیرز یک روکش بسیار نازک و شفاف تر از لمینت دندان معمولی است در این مدل نیاز به تراش نیست و از استقامت بالایی نیز این نوع لمینت برخوردار است.
  • سرامیک های مبتنی بر شیشه: لمینیت سرامیکی که از فلدسپاتیک درست می‌ شود، به دلیل ضخامت کمی که دارد بسیار حساس است. استحکام آن تا حد زیادی بستگی به متصل کردن آن به مینای دندان دارد. این سرامیک بسیار حساس و نازک است و نیازی به تراش دادن دندان برای نصب نیست.

در چه مواردی لمینت سرامیکی توصیه می شود؟

دلایل زیادی برای انجام لمینت سرامیکی وجود دارد و بهتر است در مرحله اول از پزشک خود در رابطه با این موضوع صحبت کنید؛ اما به طور معمول افرادی که مشکلات زیر را دارند لمینت انجام می دهند:

  • اصلاح طرح لبخند
  • دندان‌ هایی که به سمت زبان متمایل هستند.
  • بی‌ نظمی‌ های خفیف دندان‌ ها
  • دندان‌ های فاصله‌ دار
  • تغییر رنگ دندان به رنگ دلخواه
  • سفید کردن دندان برای دندان‌ های جرم‌ دار و لکه‌ دار
  • ترمیم دندان‌ برای دندان‌های شکسته
  • فلوروزیس که یک اختلال رشدی در مینای دندان است.
  • کجی دندان جزئی
  • ترمیم خط لثه ناهموار

در چه مواردی لمینت سرامیکی توصیه می شود؟

کلام آخر

باید توجه داشت که لمینت سرامیکی کاملا متناسب با فضای دهان و دندان های شما ساخته می شود به همین دلیل به شما برای داشتن لبخندی بسیار زیبا کمک می کند. قبل از انجام لمینت حتما با پزشک خود صحبت کنید و تمام موارد را بسنجید تا بتوانید از لمینت مناسب با دندان های خود استفاده کنید. ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما بسیار سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا داشتن هر گونه پیشنهاد یا انتقادی می توانید نظرات خود را از طریق سایت پزشکا (Pezeshka.net) با ما در میان بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا