گوناگون

انواع دستگاه فشار سنج – بیورر ایران آرمین درمان

در مقاله قصد داریم تا با انواع دستگاه فشار سنج دیجیتالی آشنا شویم. و بدانیم چه نوع دستگاه فشار سنج بهترین انتخاب ماست، در ادامه این با مقاله انواع فشار سنج با ما همراه باشید.

معرفی انواع دستگاه فشار سنج

1.فشار سنج جیوه‌ای

یکی از انواع دستگاه فشار سنج، فشارسنج جیوه ای می‌باشد که دقیق ترین استاندارد را برای اندازه گیری فشار خون دارد، روش کار این دستگاه دستی (نه اتوماتیک) می باشد و در این دستگاه فشار خون بر اساس ارتفاع سطح جیوه در لوله فشارسنج تعیین می شود. اگرچه فشارسنج‌های جیوه‌ای در تعیین فشار خون دقیق‌تر هستند، اما امروزه به دلیل خطرات بالای جیوه، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فشارسنج آنروئیدی یا عقربه ای

یکی دیگر از انواع فشار سنج، دستگاه فشار خون های صفحه ای بهترین جایگزین برای گیج های جیوه ای در روش های دستی هستند زیرا در این گیج از جیوه و مایعات استفاده نمی شود و استفاده از آن بی خطر است و از این رو یکی از رایج ترین انواع گیج است. فشار خون در این دستگاه توسط دست روی گوشی متصل به کاف مشخص می شود. همچنین لازم به ذکر است که برای افزایش دقت اندازه گیری بهتر است به تنظیم و کالیبراسیون دستگاه های اندازه گیری فشار توجه شود. فشارسنج های آنروئیدی باید هر 6 ماه یکبار کالیبره شوند.

کدام یک از انواع فشار سنج دیجیتالی را انتخاب کنیم؟

شما با توجه با نیاز و مصرف خود میتونین از هر دستگاه فشارخون استفاده کنید، برای اینکار میتونین با پزشک خود مشورت کنید. پیشنهاد ما به شما، دستگاه فشار سنج بیورر آلمانی هست که میتونین از نماینده انحصاری این برند خریداری کنید. با خرید فشارسنج بیورر از شرکت آرمین درمان، به دریافت 2 سال گارانتی آرمین درمان و 10 سال خدمات پس از فروش خواهید بود. برای اینکار کافیه آدرس سایت مرجع بیورر به نشانی beureriran.ir را داخل گوگل جستجو کنید.

شماره تماس برای دریافت مشاوره:

021-88326644

انواع دستگاه فشار سنج دیجیتالی در دو نوع فشار سنج بازویی و فشار سنج مچی عرضه می‌شوند. که برای راحتی و سهولت خود میتونین دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

انواع فشار سنج - بیورر ایران آرمین درمان

انواع فشارسنج ها با چه برندهایی در بازار هستند؟

انواع فشار سنج ها با برندهای مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. که محبوب ترین آنها BEURER , ROSSMAX , OMRON , Riester, BRAUN , AND ، امرون ، ریشتر ، بیورر ، رزمکس، براون، گلامور، امرن می‌باشند. پیشنهاد آرمین درمان نمایندگی بیورر به شما استفاده فشارسنج های بیورر آلمانی است. چرا که این برند تمرکز بر تولید محصولات با کیفیت و با دوام را دارد.

دستگاه فشار سنج های دیجیتالی

بی شک بهترین نوع از انواع دستگاه فشار سنج، فشارسنج های دیجیتالی است. با پیشرفت علم، دسته جدیدی از مانومترها پدیدار شدند که به دلیل روش کارکرد خودکار، مورد استقبال همگان قرار گرفتند. استفاده از این دستگاه ها بسیار راحت تر از فشارسنج های دستی است و برای اندازه گیری فشار خون در خانه بسیار مناسب است و توسط انجمن قلب آمریکا برای استفاده در منزل توصیه می شود.

فشارسنج دیجیتال دارای دو نوع فشارسنج دستی و مچی می باشد که در این نوع فشارسنج، لایه داخلی کاف با هوا پر شده و به دست (برای فشارسنج دستی) یا مچ (برای فشارسنج مچی) فشار وارد می کند. و در هنگام باد شدن کاف تغییراتی در جریان خون ایجاد می شود که منجر به اندازه گیری فشار خون توسط دستگاه می شود.معمولا با این دستگاه ها همراه با فشار خون ضربان قلب نیز اندازه گیری می شود که در نهایت بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شود.

انواع فشارسنج خون - بیورر ایران آرمین درمان

نحوه اندازه گیری فشار خون با فشارسنج جیوه ای

در این دستگاه فشار خون با جیوه اندازه گیری می شود. برای کار با این دستگاه باید:

پیچ متصل به مخزن جیوه باید باز شود تا جیوه وارد لوله شود.

دستگاه را کاملا عمودی و صاف قرار دهید و به آن ضربه نزنید زیرا بسیار حساس است.

نوار باید با توجه به اندازه بازوی بیمار و به درستی و نزدیک به دو تا سه سانتی متر بالاتر از چین آرنج فرد بسته شود.

با باد کردن کاف دور بازو و تغییر فشار هوا در لوله مانومتر، سطح جیوه در لوله تغییر می کند.

فشار خون برابر با عددی است که در مانومتر هم سطح جیوه قرار می گیرد.

نحوه اندازه گیری فشار خون با فشارسنج

برای اندازه گیری فشار خون با فشارسنج دایال دو روش وجود دارد که در روش اول فشار را می توان با نبض بازو بدون گوشی پزشکی اندازه گیری کرد و در روش دوم برای دقت بیشتر از گوشی پزشکی استفاده می شود.

اندازه گیری فشار خون با فشارسنج دستی با نبض دستی

یک کاف مانند فشارسنج جیوه ای دور بازوی بیمار قرار دهید.
دست خود را روی نبض بیمار قرار دهید و کاف را با سرعت 10 میلی متر جیوه باد کنید تا دیگر نبض بیمار را احساس نکنید.
پمپاژ را تا 30 میلی متر جیوه دیگر پس از مرحله قبل ادامه دهید.

با دستگاه فشار سنج مچی می‌توانید، در هر مکان و هر لحظه فشار خون خود را بسنجید. که بهترین مارک فشار سنج مچی بیورر آلمان هست که سایت آرمین درمان این محصولات رو با 2 سال گارانتی عرضه میکنه.
کاف را با سرعت حدود 5 میلی متر جیوه باد کنید.
وقتی دوباره نبض بیمار را احساس کردید، سوزن روی فشارسنج نشان دهنده فشار سیستولیک بیمار است.

اندازه گیری فشار با فشارسنج سوزنی با گوشی پزشکی، که یکی از انواع دستگاه فشارسنج می‌باشد.

این روش برای افزایش دقت اندازه گیری فشار سیستولیک و اندازه گیری فشار دیاستولیک استفاده می شود.

کاف را مانند قبل ببندید و گوشی پزشکی را زیر لبه کاف شریان بازویی قرار دهید.
فشار را افزایش دهید تا نبض ناپدید شود و دست را تماشا کنید.
30 میلی متر جیوه به عدد بازو اضافه کنید و کاف را به آن عدد باد کنید.
وقتی کاف را باد می کنید، به صدای کوروتکوف گوش دهید، وقتی اولین صدای ضربه را شنیدید، به دست نگاه کنید.
عدد روی دست نشان دهنده فشار سیستولیک است.
بعد از صدای ضربه زدن، دست فشار دیاستولیک را نشان می دهد.

فشار سنج دیجیتالی - بیورر ایران آرمین درمان - ویکی

نحوه اندازه گیری فشار خون با فشارسنج دیجیتال

همانطور که گفته شد، انواع فشار سنج دیجیتال در دو نوع دستی و مچی عرضه می شود و اصل کار فشارسنج در هر دو مشابه است. برای فشارسنج دیجیتال مچی بند دستگاه باید دور مچ و 2 سانتی متر بالای مچ پا بسته شود و برای مدل دستی کاف مانند روش های دستی دور بازو بسته شود. در هر دو دستگاه، کاف با فشار یک دکمه شروع به باد شدن می‌کند و تا فشار 190 میلی‌متر جیوه باد می‌شود، سپس پس از تخلیه، فشار اندازه‌گیری شده و بر روی صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می‌شود.

توجه داشته باشید که بازو نباید در حین اندازه گیری فشار حرکت کند و کاف یا مچ بند باید روی پوست قرار گیرد و روی لباس فرد قرار نگیرد.

کلام آخر

در این مطلب آموزشی به نقل از آرمین درمان، راجب انواع دستگاه فشار سنج و کارکرد و مزیت هر کدام از آنها اشاره کردیم. برای بهترین انتخاتب خود پیشنهاد میکنیم از یک پزشک و متخصص راهنمایی دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا