گوناگونکسب و کار

چرا قیمت دوچرخه حرفه ای از سایر مدل ها بالاتر است

خرید دوچرخه حرفه ای

منظور از دوچرخه حرفه ای چیست

اگر به دنبال دوچرخه حرفه ای هستید اما اطلاعات کافی در مورد آن ندارید، دوچرخه حرفه ای دوچرخه­ای است که به تجهیزات پیشرفته­تری در مقایسه با دوچرخه­های معمولی مجهز شده است. این دوچرخه­ها برای دوچرخه سواران حرفه­ای که قصد شرکت در مسابقات را دارند و افرادی که به صورت حرفه­ای این ورزش را انجام می­دهند، طراحی می­شوند. دوچرخه سواری در مسیر­های ناهموار، جاده­ای، آفرود، شیب دار و سنگلاخ نیازمند ایمنی بالا و امکانات کاملی است که لذت یک سواری دلچسب را برای دوچرخه سوار فراهم آورد.

سیستم تعلیق، ترمز، دنده و در نهایت جنس فریم و طراحی آن در دوچرخه­های حرفه­ای با دوچرخه­های معمولی بسیار متفاوت است. دوچرخه حرفه ای باید نیاز دوچرخه سوار را برطرف کرده و ایمنی او را به طور کامل تأمین کند تا با خیالی آسوده در مسیر­های مختلف رکاب بزند. این دوچرخه­ها در سبک­های مختلف توریستی، کوهستان و کورسی طراحی و تولید می­شوند.

مقایسه قیمت دوچرخه های حرفه ای و معمولی

قیمت دوچرخه حرفه ای در بازار بالاتر از دوچرخه­های معمولی است. به طور کلی دوچرخه بر اساس چند معیار مختلف قیمت گذاری می­شود. جنس فریم، نوع سیستم تعلیق، سیستم ترمز، سیستم دنده، سایز چرخ و قطعات جانبی دیگر همچون فرمان، زین و غیره تعیین کننده قیمت نهایی یک دوچرخه هستند. طراحی و ساخت دوچرخه­های حرفه­ای پر هزینه­تر است و نیاز به صرف زمان بیشتر و استفاده از نیروهای متخصص دارد.

عوامل مؤثر بر قیمت دوچرخه حرفه ای

هر چند قیمت دوچرخه در مدل های مختلف حرفه ای بالاتر از نمونه­های معمولی است، اما یک دوچرخه سوار حرفه­ای که دوچرخه سواری را به عنوان یک تخصص انجام می­دهد، نیاز به دوچرخه­ای سبک، با دوام، ایمن و سریع دارد. قطعات و بدنه یک دوچرخه حرفه ای باید کاملاً قابل اعتماد باشند. در غیر این صورت سلامت دوچرخه سوار و ایمنی او در خطر خواهد بود. اما چرا قیمت دوچرخه حرفه ای از سایر مدل­ها بالاتر است؟ در ادامه به مهم­ترین عوامل مؤثر بر قیمت دوچرخه های حرفه­ای اشاره­ای خواهیم داشت.

فریم دوچرخه حرفه ای

فریم دوچرخه حرفه ای معمولاً از آلومینیوم و کربن ساخته می­شود. جنس فریم می­تواند بر استحکام بدنه، وزن دوچرخه، سرعت و شتاب گیری و در نهایت قیمت آن تأثیر بگذارد. دوچرخه­هایی که بدنه آلومینیومی دارند اقتصادی تر هستند. دوچرخه­های کربن دارای وزن کمتر، استحکام بیشتر و قیمت بالاتری هستند.

قیمت دوچرخه حرفه ای

طراحی دوچرخه های حرفه ای

طراحی یک دوچرخه حرفه ای بر اساس قوانین مهندسی و علم هندسه انجام شده و محل قرارگیری قطعات در آن بسیار دقیق است. طراحی دقیق، راندمان دوچرخه را بالاتر می­برد. در نتیجه رکاب زدن با دوچرخه ساده­تر بوده و کیفیت سواری بالاتر خواهد بود. طراحی دوچرخه­های حرفه­ای با توجه به سبک دوچرخه نیز متفاوت است. به طور مثال دوچرخه­های کورسی حرفه­ای به گونه­ای طراحی شده­اند که پوزیشن دوچرخه سوار در حالت خمیده قرار گرفته است. اما در دوچرخه­های حرفه­ای کوهستان گستره دید دوچرخه سوار بیشتر و فرمان به گونه­ای طراحی شده که پوزیشن او خمیدگی کمتری خواهد داشت.

برند تولید کننده

از دیگر عوامل تأثیر گذار بر قیمت خرید دوچرخه های حرفه­ای می­توان به برند تولید کننده آن­ها اشاره کرد. برند­های مشهور همواره سعی در پیشی گرفتن از سایر رقبا در بازار دارند. در نتیجه افزایش سطح کیفیت و بهره گیری از به روز ترین تجهیزات از مهم­ترین اهداف آن­ها در تولید دوچرخه­های حرفه­ای است. برند­های جاینت، ویوا، المپیا و غیره از مشهورترین برند­های جهانی هستند. دوچرخه­های حرفه­ای تولید شده توسط این برند­ها در المپیک، مسابقات و رویدادهای مهم جهانی، توسط دوچرخه سواران مشهور مورد استفاده قرار گرفته و توانسته افتخارات بسیاری را کسب کند.

تکنولوژی ساخت دوچرخه

در ساخت دوچرخه­های حرفه­ای از تکنولوژی­های پیشرفته و فناوری­های به روز استفاده می­شود. تولید کنندگان و طراحان در راستای افزایش راندمان دوچرخه اقدام به بهره گیری از تکنولوژی­هایی همچون maestro , D-fuse و غیره کرده­اند. هر چه میزان فناوری­هایی که در مرحله طراحی و ساخت یک دوچرخه حرفه ای به کار می­رود بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. در ادامه به مهم­ترین مشخصات فنی یک دوچرخه حرفه ای اشاره­ای خواهیم داشت.

دوچرخه حرفه ای کوهستان

سیستم دنده

سیستم دنده در یک دوچرخه حرفه ای بسیار مهم است. در این دوچرخه­ها از سیستم دنده­های پیشرفته با تعداد دنده بالاتر استفاده می­شود. به طور مثال در دوچرخه­های حرفه­ای کوهستان، قسمت طبق قامه کوچک­تر و تعداد دندانه­ها نیز کمتر است. این موضوع به قدرت بالاتر و کیفیت سواری بهتر دوچرخه کمک می­کند. سیستم دنده برندهای مشهور شیمانو و اسرم در دوچرخه­های حرفه­ای استفاده می­شوند که کیفیت و قیمت بالاتری در مقایسه با سایر برند­ها دارند.

سیستم ترمز

در یک دوچرخه حرفه ای، سیستم ترمز به شدت اهمیت دارد. در این دوچرخه­ها از ترمز­های هیدورلیکی استفاده می­شود. قدرت توقف در این ترمزها بسیار بالا بوده و دارای عملکرد لحظه­ای است. بدین ترتیب دوچرخه سوار تنها با یک فشار به کتی ترمز می­تواند دوچرخه را متوقف کند، اما بر شدت ترمز کنترلی ندارد. ترمز­هایی از برندهای شیمانو، اسرم و تکترو در دوچرخه­های حرفه­ای استفاده می­شوند که ایمنی، کیفیت و قیمت بالایی دارند. در دوچرخه­های حرفه­ای پیشرفته از ترمز­های دیسکی و لقمه­ای استفاده نمی­شود. این نوع ترمزها قیمت پایین­تری دارند، اما کارایی آن­ها کمتر بوده و نمی­توانند پاسخگوی نیاز دوچرخه سواران حرفه­ای در مسیرهای سخت و ناهموار باشند.

سیستم تعلیق

انواع دوچرخه حرفه ای بر اساس سبک طراحی، به سیستم تعلیق­های متفاوتی نیاز دارند. به طور مثال سیستم تعلیق فول ساسپنشن در دوچرخه­های کوهستان حرفه­ای نیاز دوچرخه سوار در مسیر­های کوهستانی را برطرف می­کند. اما دوچرخه­های حرفه­ای کورسی دارای دوشاخ خشک و فاقد کمک فنر هستند. هر چه از سیستم تعلیق پیشرفته­تری در یک دوچرخه استفاده شده باشد، قیمت آن بالاتر است. دوچرخه­های هاردتیل مجهز به یک سیستم تعلیق قفل شونده در دوشاخ جلو هستند. قیمت این دوچرخه­ها در مقایسه با نمونه­هایی که به سیستم تعلیق جلو و عقب مجهز هستند پایین­تر است.

ویل ست

در دوچرخه­های حرفه­ای سبک کوهستان و توریستی از چرخ­هایی با سایز 29 استفاده می­شود. این سایز چرخ، گشتاور بالاتری ایجاد می­کند و راندمان دوچرخه را در مسیر­های ناهموار و آفرودی و مسابقات به شدت بالا می­برد. اما در دوچرخه­های حرفه­ای کورسی استفاده از چرخ­های 28 رایج­تر است. تغییر سایز چرخ می­تواند منجر به تغییر در سایز بدنه و طراحی فریم شود، اما تأثیر چشمگیری بر قیمت نهایی یک دوچرخه حرفه ای ندارد.

دوچرخه حرفه ای کورسی

قیمت گذاری دوچرخه های حرفه ای

به طور کلی هر چه میزان پیچیدگی سیستم فنی دوچرخه­های حرفه­ای بیشتر باشد و از تجهیزات مدرن­تری در تولید آن­ها استفاده شده باشد، قیمت آن­ها بالاتر است. قیمت یک دوچرخه حرفه ای با فریم کربن، سیستم تعلیق فول ساسپنشن، سیستم ترمز هیدرولیک، بالاترین تعداد دنده از بهترین برندها، تایرهای تیوبلس و غیره از نمونه­های دیگر بالاتر است. اما لازم به ذکر است که افزایش سطح تکنولوژی به کار رفته در ساخت یک دوچرخه حرفه ای تنها افزایش قیمت آن را در پی ندارد. افزایش استحکام بدنه، افزایش راندمان و بهبود کیفیت سواری به بالاترین سطح ممکن از دیگر ویژگی­های یک دوچرخه پیشرفته حرفه­ای هستند.

خرید دوچرخه حرفه ای به صورت اینترنتی

فروشگاه دوچرخه آریا چرخ سال هاست که در فروش و عرضه انواع دوچرخه بزرگسال در رده معمولی و حرفه­ای از بهترین برند­های جهان فعالیت می­کند. این مجموعه محصولات خود را با بالاترین کیفیت و نازل­ترین قیمت به همراه ضمانت اصل بودن کالا و خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می­کند. همچنین این مجموعه با راه اندازی سامانه اینترنتی خود امکان دسترسی به تولیدات بهترین برند­ها را برای همه ایرانیان حتی در دور افتاده ترین شهرها میسر کرده است. انواع دوچرخه حرفه ای به همراه عکس­های غیر ژورنالی و مشخصات کامل فنی در این سامانه قابل مشاهده هستند. قبل از خرید، برای رفع هر گونه ابهام، می­توانید از مشاوره فنی این مجموعه که توسط کارشناسان متخصص در این حوزه ارائه می­شود بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

13 دیدگاه

  1. قصد داشتم دوچرخه حرفه ای برای استفاده ی شهری تهیه کنم اما با توجه به توضیحات مقاله متوجه شدم که برای استفاده ی شهری اصلا دوچرخه ی حرفه ای مناسب نیست

  2. مدتی هست که قصد دارم یک دوچرخه حرفه ای در سبک شهری بگیرم ولی بعد از تحقیق زیاد فقط گمراه شدم و نتیجه ای نگرفتم . میتونم خواهش کنم تو این سبک بهترین مدل تا رنج 40 میلیون رو بفرمایید ؟

  3. دوسال پیش از این مجموعه یک دوچرخه جاینت خریدم و به از این مدت میتونم بگم بی نظیر بود و موقع سواری حس خوبی میداد
    پشتیبانی و مشاوه خریدشون هم عالی بود در کل حلالتون باشه و دمتون گرم

  4. خرید دوچرخه به صورت اینترنتی ریسک بالایی داره اما من با توجه به اینکه سایت شما اطلاعات جامعی رو راجع به تمام جزییات دوچرخه ها ارایه داده و مشخص هست که فروش اصولی دارد این ریسک رو انجام دادم ،و خوشبختانه خیلی راضی هستم

  5. قطعا ترمز های دیسک هیدرولیک عالی هستن ولی هزینه نگهداری و تعمیرشون یکم بالا نیست ؟

  6. فریم دوچرخه و زاویه های طراحی شده اون بسیاررر مهمه و حتما توجه کنید که دوچرخه ای که میخرید حرفه ای طراحی شده باشه

  7. بعد از چند سال دوچرخه‌سواری میتونم بگم حرفه‌ای ترین دوچرخه‌ایی که باهاش کار کردم از برند جاینت بود و واقعا حرف نداشت

  8. سلام باتشکر از محتوای کاملی که تهیه کردید، لطفا یک مقاله برای معرفی برند و مدل های دوچرخه های حرفه ‌ای بنویسید تا بیشتر با آنها آشنا بشیم

  9. خیلی خوب بود، توضیحات جامعی در مورد دوچرخه داده بودید.
    اما بهتر بود که کمی بیشتر در مورد برندهای تولید کننده هم توضیح می دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا