گوناگون

آفرود در کویر | بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری

آفرود سواری یکی از هیجانات و لذت‌هایی است که هر کس دوست دارد آن را تجربه کند، اما بیشتر مردم فکر می کنند آفرود سواری فقط در جنگل، کوهستان و یا جاده‌های صعب العبور هیجان دارد. اما آفرود در کویر حس و حال دیگری دارد. قدم زدن بر روی تپه‌های شنی، دیدن ستارگان در شب‌های مهتابی و … از جذابیت‌های آفرود در کویر است در این مقاله شما را با بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری آشنا خواهیم کرد.

بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری

. کویر مصر
. کویر ریگ زرین
. کویر مرنجاب
. کویر قم
. کویر لوت
. کویر ورزنه
. کویر متین آباد
. کویر ابو زید آباد
. کویر کاراکال
. کویر ریگ جن
. کویر کیش
کویر مصر

کویر مصر

نام اقیانوس شنی کویر مصر برای آفرود بازها آشناست، وجود تپه‌های شنی در کویر مصر سبب شده تا شرایط برای آفرود سواران به بهترین شکل فراهم شود. موتور سواری روی شن‌های روان، شتر سواری، اسکی روی شن و رصد ستارگان در آسمان صاف و پر ستاره از تفریحات کویر مصر است. جاذبه‌های دیدنی این  کویر شامل  مصر قلعه بیاضیه، دریاچه نمک خور، دکتر فیش، نخلستان سوخته و نیزار کویر مصر هستند. وجود شترها، تپه‌های شنی و خودروهای مخصوص کویر نوردی جذابیت زیبایی به این منطقه بخشیده است. این کویر در۳۰ کیلومتری شهرستان خور و ۴۵ کیلو متری شهرستان جندق قرار دارد که از توابع استان اصفهان است. فصل زمستان و پاییز بهترین زمان برای آفرود در این کویر است.

آفرود در کویر | بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری

کویر ریگ زرین

نام دیگر کویر ریگ زرین مغستان است. این کوی در روستای ساغند و استان یزد واقع شده است. این کویر به دو قسمت تقسیم شده است. این کویر از چشم نوازترین کویرهای ایران است که ازسمت شمال به کوه‌های انارک محدود می‌شود. جاهای دیدنی اطراف ریگ زرین روستای خرانق، روستای عقدا، زیارتگاه چک‌چک یزد هستند. از ویژگی‌های کویر ریگ زرین رویش پوشش گیاهی دارویی مانند کاکوتی، اسفناج وحشی و خار شتر اشاره کرد.  بهترین زمان برای آفرود به این کویر فصل پاییز است، چون هوا در این فصل ملایم‌تر  است. البته اطلاعاتی که در اینجا ارائه شده محدود است و شما میتوانید با مشاهده انواع فیلم آفرودسواری به صورت آنلاین لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در استان اصفهان قرار دارد که از شمال دریاچه نمک مسیله در آران و بیدگل، از غرب به کویر آب شیرین، از شرق به بیابان پشت ریگ و از جنوب به بیابان بند ریگ می‌رسد. پیاده‌روی بر روی تپه‌های شنی بلند و دیدن دریاچه‌هایی پر از نمک از جذابیت‌های کویر مرنجاب است. فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای آفرود به این منطقه است. کسانی که آفرود در کویر را ترجیح می‌دهند کویر مرنجاب بهترین گزینه است.

آفرود در کویر | بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری

کویر قم

کویرقم به چند کویر  تقسیم می‌شود که شامل  کویر مسیله، کویر چهار طاقی، کویر قمرود و کویر قره چای هستند. از بین این کویرهایی که ذکر شد فقط کویر مسیله به شهر قم نزدیک است که شمال شرقی این شهر قرار گرفته است. دریاچه نمک از جاذبه‌های طبیعی این کویر است. به علت این که کویر قم به تهران نزدیک است هر ساله آفرود سواران زیادی را جذب خود می کند.

کویر لوت

کویر لوت در جنوب شرقی ایران است. مساحت این کویر ۴۰ هزار کیلومتر است. دشت لوت بیست و هفتمین دشت بزرگ جهان است که در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی قرار گرفته است. بخش‌های بیشتر این کویر خشک را ریگ زار و ماسه زار تشکیل داده است. جاذبه‌های دیدنی کویر لوت می‌توان به مخروط‌های آتشفشانی، گلدان‌های ماسه‌ای و هرم‌های ماسه‌ای اشاره کرد. کسانی که آفرود در کویر را ترجیح می‌دهند این دشت بهترین مکان برای آفرود است. فصل پاییز و بهار بهترین فصول برای سفر به این مکان است. نکات و اصول آفرود در کویر بسیار گسترده است. به همین دلیل می توانید با مطالعه مقالات آموزش آفرود در این زمینه دانش خود را بالا ببرید و نکات کاربردی مختلفی را یاد بگیرید.

آفرود در کویر | بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری

کویر ورزنه

کویر ورزنه آفرودی به بهشت شنی ایران است که از جاذبه‌های دیدنی اصفهان و به شهر تاریخی ورزنه هم  نزدیک است. این کویر فاصله چندانی با تهران ندارد. وزش باد در کویر ورزنه تپه ماسه‌های خارق العاده‌ و هرم‌های ماسه‌ای را به وجود آورده است. طبیعت زیبای این کویر محیط مناسبی را برای رویش گیاهان و زندگی حیوانات فراهم کرده است.  تفریحات ورزنه پیاده‌روی روی هرم‌های شنی، شتر سواری، شب نشینی در زیر نور مهتاب، رصد ستارگان و عکاسی در شب است. فصل زمستان و پاییز به این کویر مسافرت کنید، چون این فصل‌ها بهترین شرایط آب و هوایی را دارد.

کویر متین آباد

کویر متین آباد مکانی جذاب برای پیاده‌روی است. در مسیر پیاده‌روی می‌توانید پوشش گیاهی و جانوری مختلفی را مشاهده ‌کنید، که در برابر شوری و خشکی خاک بسیار مقاوم هستند و فرسایش خاک هیچ آسیبی به آن‌ها نمی‌زند. بعضی از تفریحات را فقط در این کویر می‌توان تجربه کرد مانند تماشای طلوع و غروب خورشید، موج سواری روی شن و ماسه، سواری بر موتور چهار چرخ، جاده مغناطیسی نطنز، آب انبار ناره و کمپینگ در کویر. دمای هوا در بهار و پاییز برای آفرود به این منطقه مناسب است. متین آباد در نطنز و در ۶۰ کیلومتری کاشان واقع شده است.

کویر ابو زید آباد

ابو زید هم مثل دیگر کویرها  قشنگی خود را در سکوت عمیق، چشم‌اندازهای وسیع و تپه‌های داغ و طلایش پنهان کرده است. فرهنگ مردم این منطقه جزو جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود. همچنین پایتخت گویش‌های قدیمی است. از جاذبه‌های دیدنی این کویر می‌توان به قلعه کرشاهی، روستای ابیانه، شهر تاریخی نوش آباد، آب انبار صفوی و شهر زیر زمینی اویی و شهر تاریخی نوش آباد اشاره کرد. بهترین فصل برای بازدید از این کویر فصل پاییز و زمستان و در نهایت فصل بهار است.

آفرود در کویر | بهترین کویرهای ایران برای آفرود سواری

کویر کاراکال

کاراکال یا همان کویر صادق آباد یکی از جذاب‌ترین و پر سفر‌ترین کویرهای ایران است. کسانی که آفرود در کویر را ترجیح می‌دهند بهترین است. این کویر به دلیل اینکه زیستگاه گربه سانان زیبای ایران به نام کارل می‌باشد، نام‌ گذاری شده است. جالب است بدانید در دل این کویر جاذبه‌های گردشگری همچون خانه وحشی بافقی، قلعه باقر آباد، آب انبار و حمام کاکا میر وجود دارند. توصیه می‌کنم سفر به این کویر را از دست ندهید و از تماشای آسمان پر ستاره آن در شب لذت ببرید. جهت دسترسی به کویر کاراکال در ابتدای بلوار شرق بافق واقع در استان یزد به سمت چپ بپیچید، بعد از پانزده کیلومتری به روستای صادق آباد می‌رسید که کویر کاراکال در آنجا واقع شده است.

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن یکی از ماجراجویی‌ترین کویر‌های ایران است. نبود آب و شکل نگرفتن مرداب و خشکی زیاد از خطرات این کویر است. اما باز با این اوصاف می‌توانید با دراز کشیدن روی شن‌ها و تماشای آسمان پر ستاره این کویر لذت ببرید. جهت دسترسی به این کویر لازم است خود را به جندق که در ۱۷۰ کیلومتری تهران است برسانید و سپس به سمت غرب مسیر خود را ادامه دهید. بعد از پیمودن راه پر پیچ و خم و عبور از رودخانه به کویر ریگ جن می‌رسید. کسانی که عاشق آفرود در کویر هستند این کویر یکی از هیجان انگیزترین کویر‌ها است. بهترین زمان برای آفرود به مکان ترسناک فصل پاییز و زمستان است.

کویر کیش

جزیره کیش یکی از توریستی‌ترین جزیره‌های ایران است، که سفر به آن در این روزگار بسیار رایج شده است. در جزیره کیش می‌توانید چندین تفریح را تجربه کنید از جمله پارک‌های ساحلی مختلف، مراکز خرید به روز با بهترین قیمت، کشتی یونانی، آب انبار کیش و چندین مکان تفریحی و توریستی دیگر. جزیره کیش در استان هرمزگان قرار گرفته است. جهت دسترسی به آن نیاز است با هواپیما یا کشتی به آن سفر کنید. یکی دیگر از دلایلی که کیش را به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای سفر تبدیل کرده است هتل‌های فراوان و متنوع این جزیره است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا