گوناگون

مهمترین ویژگی‌های کاربردی آنریل انجین 5 و تفاوت آن با ورژن‌های قبلی

امکانات آنریل انجین ۵ برای بهینه‌سازی جزئیات هندسی طراحی شده برای بازی، تحولی اساسی محسوب می‌شود و به هنرمندان بازی‌ساز اجازه می‌دهد کمتر نگران محدودیت‌های چندضلعی‌ها باشند و نه ‌تنها بتوانند سریع‌تر کار کنند، بلکه خلاقیت بیشتری هم به خرج دهند اما در ورژن‌های بعدی خود بخصوص ورژن 5 امکانات ویژه‌ای در اختیار کاربران خود قرار داده داست که محدود به بازی سازی نمی‌شود.

 آنریل انجین1

قابلیت های نسل ۱ این موتور بازی سازی شامل: فرآیندهای رندرگیری، قابلیت رویت، اسکریپت نویسی، شبکه و هوش مصنوعی بود که همه‌ی این ویژگی‌ها را یکجا دارا می‌بود. این موتور بازی سازی شامل یک زبان اسکریپت بود که ویرایش بازی و دیالوگ‌ها را ساده میکرد. مؤسس شرکت اپیک گیم بعدها در سال ۱۹۹۸ در مصاحبه‌ای اظهار کرد که آنریل انجین به شکلی توسعه پذیر طراحی شده است.

 آنریل انجین 2

در سال ۲۰۰۲ دومین نسخه از این موتور بازی سازی رو نمایی شد. در این نسل , کد مرکزی و موتور رندر جدیدی نوشته شد. نسل ۲ آنریل انجین بهود‌های زیادی داشت و پس از مدتی پشتیبانی به شکل مستقیم از جانب شرکت اپیک گیم نشد و پشتیبانی آن‌ها به کمپانی پلی‌استیشن سپرده شد و اگر می‌خواستند از نسخه‌های جدید آنریل انجین استفاده کنند باید خودشان آن را می‌ساختند..

 آنریل انجین 3

نسخه سوم آنریل انجین در آغاز بر روی پلتفرم‌های ویندوز آرتی و ویندوز8 اجرا می‌شد و اولین بازی عرضه شده برای کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس360 بود.

از آنریل انجین 3 در ساخت برنامه‌های کودکان استفاده شد تا صحنه‌های مجازی را با بازیگران و عروسک‌هایی که در طی فیلم‌برداری در جلوی پرده سبز از آن‌ها استفاده شده بود، ادغام کند.

 آنریل انجین 4

نسخه چهارم آنریل انجین در برابر تعداد معدودی از افراد رو نمایی شد و در سال ۲۰۱۲ از طریق برنامه تلویزیونی گیم تریلرز تی‌وی به نمایش عموم درآمد. این نسخه نیز دارای تغییراتی بود.یکی از ویژگی های اصلی نیاز به نورپردازی از پیش محاسبه شده را رفع می‌کرد. ویژگی بعدی آنریل 4 سایه‌زنی یا ایجاد سایه‌های واقعی بر روی تصاویر است.

ویژگی‌های فوق العاده آنریل انجین5

هدف آموزش آنریل انجین مخصوصا در ورژن 5 فراتر از بازی‌های رایانه‌ای بوده و شرکت اپیک قصد داشته بخش بزرگی از مدیا و سرگرمی را با آنریل5 در اختیار بگیرد و امروزه جایگاه بزرگی در سایر صنعت‌ها پیدا کرده که نشانه انعطاف‌پذیری بالا و جاه طلبی و اهداف بزرگ و درست برای آنریل است بطوری که شرکت اپیک گیم از آنریل انجین5 صرفا برای بازی سازی استفاده نمی‌کند.

انریل انجین 5

Nanite فناوری

این فناوری نحوه تولید بازی‌ها را دگرگون می‌کند وبه کاربر اجازه می‌دهد بدون در نظر گرفتن مرزهای همیشگی و خارج از دغدغه‌های قبلی بابت افزایش چندضلعی‌ها ایده‌های خود را با کیفیتی بالاتر از قبل اجرا کند. (چند ضلعی‌ها یا پالیگان‌ها واحدهای کوچکی هستند که برای تولید اشکال هندسی درون بازی‌ها بکار می‌روند و هرچقدر تعدادشان بیشتر باشد شکل مورد نظر از ماشین گرفته تا شخصیت، کیفیت بالاتری پیدا کند).

محیط کاملا رئال تایم

یک ابزار پیشرفته سه بعدی که در حوزه معماری برای پرزانته کردن پروژه‌ها استفاده می‌شود. محبوبیت آنریل انجین 5 در معماری به دلیل قابلیت پردازشی و توانایی فوق العاده این نرم افزار برای کارهای انیمیشنی در مدت زمان کوتاه است. از دیگر مزایای آنریل انجین در معماری امکان ارائه کارها بصورت واقعیت مجازی برای معماران می‌باشد.

پشتیبانی از موتور رندرهای مطرح دنیا

رندر انجین ویری و هودینی انجین به رایگان در اختیار کاربران آنریل قرار دارد.بسیاری از کاربران و معمارانی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند ابتدا مدل مورد نظر خود را در یکی از نرم افزارهای سه بعدی مانند تری‌دی مکس، رویت، راینو و… مدل کرده سپس آن را برای پرزانته کردن وارد نرم افزار آنریل می‌کنند.

پشتیبانی از متریال‌های ویری

ممکن است در پروژه‌ها از آبجکت‌های آماده‌ای در تری‌دی مکس استفاده کنید که متریال‌شان برای ویری تنظیم شدند، مثل آبجکت ظروف، دکوراتیو و.. ، آنریل انجین5 به راحتی از این متریال‌ها استفاده می‌کند و متریال ویری را به متریال آنریل تبدیل میکند و تا 70درصد در این کار موفق است.

نورپردازی حرفه‌ای

در زمینه‌ی نورپردازی، آنریل مانند قوی‌ترین موتورهای رندر معماری دنیا مثل ویری و کرونا عمل می‌کند و پارامترهای نورپردازی فوق العاده حرفه‌ای و فیزیکالی را برای طراحی در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از سیستم نورپردازی آنریل می‌توان محیط‌های داخلی و خارجی را بصورت واقع‌گرایانه نورپردازی کرد. در نورپردازی آنریل انجین، پخش نور بصورت کاملا فیزیکال است و از تمامی نورهای نقطه‌ای و محیطی پشتیبانی می‌کند.

خروجی انیمیشن در آنریل انجین5

می‌توان به سادگی در آنریل 5 از پروژه، انیمیشن گرفت و همچنین می‌توان آبجکت‌ها و مبلمان را به حرکت درآورد. رندر انیمیشن بسیار سریع است. تایم رندر انیمیشن برابر با تایم خود انیمیشن است. یعنی اگر تایم انیمیشن 2 دقیقه است با( 30 فریم در ثانیه) مدت زمانی که طول می‌کشد این انیمیشن، رندر شود فقط 2 دقیقه است.

پست پرو در آنریل انجین

برای انجام پست پرو دیگر نیاز نیست از فتوشاپ استفاده کرد. در خود آنریل انجین 5 می‌توان صحنه را کرد.توجه کنید! صحنه، نه رندر! یعنی تغییرات روی کل صحنه اعمال می‌شود و نیاز نیست روی هرشات جداگانه پست پرو انجام داد و حتی این تغییرات در انیمیشن هم پایدار خواهد بود.

با استفاده از ابزار متاهیومن کاربر می‌تواند بصورت مستقیم در آنریل انجین5 به اسکلت‌بندی و ساخت و ویرایش کاراکتر (شخصیت) انیمیشن‌ها بپردازد.

به کمک سیستم صوتی جدید در آنریل انجین5 می‌توان به یک استودیو کامل صداسازی، تفکیک و مدیریت صداها دسترسی داشت. در آخر شرکت اپیک گیم در آنریل انجین5 از طریق (اپیک دولوپز کامیونیتی)، تمامی توسعه‌دهندگان و کاربران را در محیط یکپارچه قادر به تبادل اطلاعات، آموزش و یادگیری کرده است.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا