دیجیتال مارکتینگفناوریکسب و کار

جاوا اسکریپت چیست؟ داستان یکه تازی این زبان همه کاره در جهان

جاوا اسکریپت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که برای طراحی سایت هم کاربرد دارد. احتمالاً هیچ چیز در دنیای برنامه نویسی وجود ندارد که عشق و نفرت فراوان را به همان اندازه مانند جاوا اسکریپت دریافت کند. دلایل هر دو کاملاً کافی است.

  • برخی آن را به دلیل ویژگی آسان برای یادگیری آن دوست دارند.
  • برخی از آن به دلیل عدم وجود متغیرهای تایپ شده متنفرند.
  • برخی آن را به خاطر جامعه بزرگش دوست دارند،
  • برخی از آن به دلیل عدم اجرای احمقانه آن متنفرند.

چرا جاوا اسکریپت پادشاه برنامه نویسی در جهان است؟

با این حال، برای استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه هستند، برای افرادی که می‌خواهند یک MVP بسازند و آزمایش کنند که آیا ایده‌شان شایسته است، استفاده کامل با JS کار بی‌معنی است.

JS همه چیزهایی را که یک استارت آپ برای ساخت نسخه قابل آزمایش از ابتدا نیاز دارد ارائه می دهد. توسعه دهندگان آن فقط به یک زبان، JS مسلط هستند، و می توانند هم فرانت اند و هم بک اند کدنویسی کنند.

استارت‌آپ‌ها نباید به موضوع مقیاس‌پذیری و نگرانی در مورد مشکلات عملکردی که ممکن است زمانی که محصول آن‌ها به اندازه‌ای بزرگ می‌شود که باعث ایجاد سردردهای فنی می‌شود، ظاهر شوند، بمانند.

اگر MVP به اندازه کافی سریع نسازید، ممکن است نتوانید به آن مرحله برسید تا بتوانید تست کنید که آیا حتی با مخاطبان هدف شما همخوانی دارد یا خیر.

راه حل های متناسب با نفوذ محصول شما را می توان به طور موثر بعدا ساخته و بر اساس آن بهینه سازی کرد. با این حال، تا زمانی که به آن پایه نرسید، همه رویاها در هوا شناور هستند!

توسعه دهندگان شما در هر دو تیم خواهند بود. تیم “JS Love” یا تیم “JS Hate”.

دلایل عشق به زبان جاوا اسکریپت

بیایید بدانیم چرا تیم “JS Love” جاوا اسکریپت را دوست دارد. زیرا:

1- یادگیری و پیاده سازی آن نسبت به زبان های دیگر که منحنی یادگیری شدیدی دارند، ساده است.

یک زبان برای حکومت بر همه چیز؛ شما می توانید تقریباً هر کاری را با استفاده از JS انجام دهید.

  1. کد سمت مشتری با استفاده از Angular
  2. کد سمت سرور با استفاده از Node.js
  3. با استفاده از React یک برنامه وب توسعه دهید
  4. با استفاده از React Native یک اپلیکیشن موبایل بسازید
  5. با استفاده از Electron یک اپلیکیشن دسکتاپ بسازید
  6. یادگیری ماشین را با استفاده از TensorFlow انجام دهید

این کاربردهای زیاد، JS را به پادشاه تطبیق پذیری تبدیل می کند و هیچ چیز آن را سرنگون نمی کند!

2- کارایی تیم خوب

استفاده از فول استک JS باعث کاهش هزینه های اضافی می شود که همراه با داشتن تیم های فرانت اند و بک اند مجزا است.

از آنجایی که همه پایان ها در JS کدگذاری می شوند، درک پایگاه کد بسیار بسیار بهتر است که منجر به دریافت زمان توسعه بیشتر می شود.

3- سهولت ساخت MVP

مقدار زیادی از زمان توسعه که برای یک ایده آزمایش نشده تلف می شود، قابل مصرف است.

استفاده از فول استک JS مانند MEAN stack یا ترکیب NodeJS & React این به توسعه دهندگان کمک می کند تا یک MVP را در یک جدول زمانی فشرده بسازند. ما در اینجا هفته ها صحبت می کنیم.

 

4- صرفه جویی در زمان

JS قابلیت استفاده مجدد و اشتراک گذاری کد گسترده ای را ارائه می دهد زیرا منطق و پیاده سازی در   front-end  و back-end بسیار شبیه به هم هستند.

این باعث کاهش تعداد خطوط کد می شود که در نهایت به حفظ پایه کد کمک می کند.

چرا جاوا اسکریپت پادشاه برنامه نویسی در جهان است؟

5- جامعه عالی

Stack Overflow، مکانی مناسب برای همه توسعه دهندگان، یک جامعه جاوا اسکریپت بسیار فعال و پشتیبانی دارد که تقریباً به هر سؤالی که ممکن است برنامه نویس در مورد زبان داشته باشد پاسخ می دهد:

جاوا اسکریپت به راحتی زبان های دیگر را با فاکتور محبوبیت بسیار شکست می دهد. این فقط به این معناست که هر چه تعداد توسعه دهندگانی که از آن استفاده می کنند بیشتر باشد، جوامعی مانند Stack Overflow بهتر خواهند شد.

GitHub، بهشت ​​منبع باز برای برنامه نویسان، به طور مرتب پروژه های پرطرفدار را در وب سایت خود به نمایش می گذارد تا آنچه را که روزانه توجه مردم را به خود جلب می کند، به نمایش بگذارد.

مبتدیان می توانند با کار بر روی پروژه های عالی برای مبتدیان ، دوباره در GitHub، آموزش های JS خود را تمرین کنند.

6- سهولت در استخدام توسعه دهندگان با استعداد

بسیاری از ویژگی‌های درجه A JS باعث می‌شود که گروه توسعه‌دهندگان بزرگ استخدام شوند. در این مجموعه توسعه دهندگان خوبی وجود دارد و یک شرکت ممکن است در انتخاب هایش زیاد اشتباه نکند.

7- سرعت

Node.js برنامه نویسی رویداد محور را به سرورهای وب می آورد و امکان توسعه وب سرورهای سریع در جاوا اسکریپت را فراهم می کند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند سرورهای مقیاس‌پذیر را بدون استفاده از threading، با استفاده از یک مدل ساده‌شده از برنامه‌نویسی رویداد محور ایجاد کنند که از تماس‌های برگشتی برای علامت دادن به اتمام یک کار استفاده می‌کند.

Node.js سهولت یک زبان برنامه نویسی (جاوا اسکریپت) را با قدرت برنامه نویسی شبکه یونیکس متصل می کند.

برای اثبات این موضوع، PayPal گزارشی جامع از نتایجی که در فرآیند مهاجرت از جاوا به جاوا اسکریپت فول استک دیده است منتشر کرد. این شرکت توانست سرعت توسعه را تقریباً دو برابر کند و در عین حال تعداد پرسنل مهندسی درگیر را کاهش دهد.

علاوه بر این، آنها شاهد بهبود چشمگیری در عملکرد، دو برابر کردن تعداد درخواست های تکمیل شده در هر ثانیه و کاهش میانگین زمان پاسخ 35 درصدی برای همان صفحه بوده اند.

این بدان معناست که صفحات 200 میلی‌ثانیه سریع‌تر ارائه می‌شوند که نتیجه قابل توجهی است.

دلایل تنفر از زبان جاوا اسکریپت

تیم “JS Hate” به شدت از JS متنفر است زیرا:

  • این یک زبان با تایپ ضعیف است
  • یک زبان با تایپ آزاد برای برنامه های کوچک عالی است. با تایپ ضعیف، خطاهای کمتری دریافت می کند و بسیاری از آنها به زمان کامپایل می رسند.
  • با افزایش اندازه برنامه، مدیریت زبانی از این نوع غیرقابل تحمل و غیرممکن می شود و یک توسعه دهنده باید به IDE و کامپایلر وابسته باشد.
  • با این حال، اگر اندازه برنامه بین کوچک و بزرگ باشد، این امر سهولت بسیار خوبی را برای عدم نیاز به تعریف انواع متغیر و پیگیری آنها فراهم می کند.
  • اگرچه JS عملکرد عالی را برای برنامه‌های کوچک ارائه می‌کند و زمانی که اندازه شروع به بالا رفتن از نمودار کند، عملکرد با تاخیر مواجه می‌شود.
  • وابستگی های بسیار زیاد، مدیریت ضعیف رویداد و غیرقابل پیش بینی بودن به دلیل تعاملات سنگین بین مرورگر و کاربر، عملکرد آن را کاهش می دهد.
  • JS سمت سرور با نام NodeJS راه حل ایده آلی برای رسیدگی به وظایف محاسباتی سنگین، پردازش داده ها، پروژه های عظیم محاسباتی ریاضی نیست.
  • رویکرد تک رشته‌ای NodeJS به یک ضد خود تبدیل می‌شود، زیرا مدیریت وظایف محاسباتی عظیم درخواست‌های دیگر را مسدود می‌کند.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت؛ همه کاره و هیچ کاره؟

این یک باور رایج است که یک توسعه‌دهنده می‌تواند واقعاً تنها بر یک حوزه دانش تسلط یابد. با هر مهارت دیگری که به دست می آید، کیفیت تخصص او کاهش می یابد!

در حالی که نحوه و دستور زبان جاوا اسکریپت عمدتاً در سمت سرویس گیرنده و سرور یکسان است، هنوز جزئیات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. توسعه دهندگان جاوا اسکریپت فول استک، جدا از مهارت در توسعه front end، باید در برنامه نویسی back end، مانند پروتکل HTTP، I/O ناهمزمان، اصول ذخیره سازی داده ها، کوکی ها و غیره تخصص داشته باشند.

برای یک استارتاپ، تنها چیزی که اهمیت دارد اعتبار ایده تازه تولید شده آنهاست و JS یک زبان همه جانبه برای ایجاد یک MVP است. بنیانگذاران می توانند با اتخاذ این زبان همه کاره ایده خود را به یک واقعیت قابل قبول تبدیل کنند.

جمع بندی

در آخر اگر می خواهید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید، باید منابع معتبری را برای آموزش پیدا کنید. از نظر من دو منبع زیر جزو بهترین هاست.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا