معرفی و بررسی ارزهای دیجیتالارز دیجیتال

معرفی دوج کوین | معرفی فناوری، نحوه استفاده و مزایا و معایب دوج کوین

دوج کوین ارز دیجیتالی است که در سال ۱۳۹۱ (2013) توسط دو شخص به نام بیلی مارکوس و جکسون پالمر تولید شد. این دو شخص قصد داشتند از ارزهای دیجیتال استفاده‌های دیگری به جز معاملات سنگین بکنند. مانند تفریح و سرگرمی. دوج کوین بیشتر در راستای کمک‌های خیر خواهانه ایجاد شد و امروز به یکی از ارزهای دیجیتال واقعی تبدیل شده است.

معرفی دوج کوین

دوج کوین چیست

داستان دوج کوین از سال ۱۳۹۱ (2013) آغاز می‌شود، بنابراین بیایید از آنجا شروع کنیم…
در آذر ۱۳۹۲ (دسامبر 2013)، یک بیت کوین ۱.۰۸۳.۱۴ دلار ارزش داشت. دنیا شروع به جدی گرفتن ارز دیجیتال کرد بود. بیلی مارکوس و جکسون پالمر با خود گفتند ارز دیجیتال خیلی جدی گرفته می‌شود. آنها فکر می‌کردند که رمزنگاری باید مربوط به سرگرمی باشد و نه فقط پول. بنابراین، آنها تصمیم گرفتند سکه خودشان را بسازند. این سکه سرگرم کننده چیزی نبود به جز دوج کوین.
دوج کوین در ۱۵ آذر ۱۳۹۲ (6 دسامبر 2013) راه اندازی شد. الگو آن یک سگ به نام Shiba Inu است.

اینترنت از این سکه جسورانه و جدید بسیار هیجان زده شد و شروع به تحقیق کرد، “خوب، دوج کوین چیست؟”. یک پاسخ این است، این ارز و سکه ای است که روی آن نقش یک سگ وجود دارد. اما این تمام ماجرا نیست.
آنچه که به عنوان یک شوخی کوچک آغاز شد اکنون به یک جامعه بزرگ رمزنگاری تبدیل شده است. دوج کوین معمولاً به عنوان سکه و ارز دیجیتال دوستانه شناخته می‌شود. زیرا دوج کوین از زمان موفقیت خود به خاطر کمک های خیرخواهانه و سایر اهداف خوب شناخته شده است.
طرفداران دوج کوین (Dogecoin) خود را شیبی می نامند! آنها حتی زبان شیبی خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی صرافی بیت استمپ (Bitstamp)

دوج کوین در کجا و چگونه استفاده می‌شود؟

مزایای Dogecoin

اکنون کمی درباره دوج کوین می‌دانید، بیایید ببینیم چگونه استفاده می‌شود. جامعه دوج کوین از آن برای حمایت از اهداف خوب در سراسر جهان استفاده می کند. که نمونه های آن را در پایین مطالعه خواهید کرد:

• در سال ۱۳۹۲ (2014)، جامعه دوج کوین برای کمک به اعزام تیم Bobsled جامائیکا به بازی های المپیک زمستانی ۵۰.۰۰۰ دلار جمع آوری کرد.
• برای روز جهانی آب ۲ فروردین ۱۳۹۳ (22 مارس 2014)، شیبیان وفادار ۳۰.۰۰۰ دلار برای ساخت چاه‌های آب تمیز در دره تانا، کنیا جمع کردند.
• شیبی ها حتی NASCAR (اتومبیلرانی اتومبیل استوک آمریکای شمالی) را امتحان کرده اند. در اسفند ۱۳۹۲ (مارس 2014) ، شیبیان مبلغ ۵۵.۰۰۰ دلار برای حمایت مالی از راننده ای به نام Josh Wise پرداخت کردند.

دوج کوین در رسانه های اجتماعی نیزر طرفداران زیادی دارد. ردیت میزبان یک گروه از شیبی های پر جنب و جوش است که می‌تواند با میتوانند به خاطر ارسال محتوای مختلف با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین می‌تواند از این بستر برای جمع آوری پول به منظور اهداف مثبت استفاده کنند. موسسات خیریه دوج کوین که از ردیت به عنوان یک پلت فرم استفاده می‌کنند شامل SocksForTheHomeless و DogePizza هستند.

دنیای دوج کوین یه چه شکل است؟

یک دوج کوین فقط ۰.۰۵ دلار ارزش دارد. با این حال، دوج کوین محدودیتی در عرضه ندارد. این بدان معناست که مقداری بی پایان دوج کوین وجود دارد که بنابراین قیمت به اندازه سایر سکه ها مانند لایت کوین و بیت کوین که منابع محدودی دارند افزایش نخواهد یافت.
فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد. با این حال، در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ میلیارد دوج کوین در گردش است. این باعث می شود دوج کوین برای معاملات کوچک بسیار مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی صرافی بیت هامب (Bithumb)

معرفی Dogecoin

فناوری پشت دوج کوین

کنجکاو هستید که فناوری دوج کوین چیست؟ همه ارزهای رمزپایه مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند. بلاکچین‌ها پایگاه داده‌های دیجیتالی عظیمی هستند که اطلاعات معاملات را ذخیره می کنند. هر معامله‌ای که با دوج کوین انجام می‌شود در بلاکچین دوج کوین ذخیره می‌شود.
اطلاعات بلاکچین در یک مکان ذخیره نمی‌شود، بلکه در هزاران رایانه به نام گره ذخیره می‌شود. به همین دلیل به بلاکچین‌ها شبکه های غیرمتمرکز گفته می‌شود. بلاکچین‌ها در یک سرور متمرکز کار نمی‌کنند.

بررسی مزایا و معایب دوج کوین

مزایا ارز دیجیتال دوج کوین
• یک ارز رمزنگاری شده بسیار جامعه محور
• دارای فناوری بلاکچین
• کمکهای خیرخواهانه متعدد انجام شده توسط انجمن
• غیر متمرکز

معایب ارز دیجیتال دوج کوین
• نوسان زیاد
• بیشتر یک سکه “شوخی” است
• بسیار وابسته به مردمو جامعه

کلام آخر

نظر شما درباره دوج کوین چیست؟ آیا شما تجریه خرید و فروش و یا هولد این ارز دیجیتال را داشته اید؟ بنظر شما علت ریزش دوج کوین در این روزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا