معرفی و بررسی ارزهای دیجیتالارز دیجیتال

بررسی و معرفی ارز‌دیجیتال کوانت (Quant)

تحلیل ارز‌ دیجیتال کوانت (Quant)

ارز‌دیجیتال کوانت (Quant) از جمله رمزارز‌هایی است که از ابتدا  برخلاف سایر رمزارز‌ها نرخ رشد خوبی را تجربه کرده است. هدف از طراحی ارز‌دیجیتال کوانت برطرف کردن مسئله و چالش ارتباط میان بلاک‌چین‌ها است. تا انتهای مقاله معرفی ارز دیجیتال کوانت همراه مجله ویکی باشید.

ارز‌دیجیتال کوانت با‌ سمبل QNT در مارکت کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. شبکه کوانت یک شرکت فناوری بلاک‌چین است که به دنبال همکاری جهانی میان بلاک‌چین‌ها با بهره‌گیری از سیستم عامل بلاک‌چین سیستم عامل (Overledger) خود است.

یکی از بنیانگذاران شبکه کوانت شخصی به‌نام گیلبرت وردیان (Gilbert Verdian) است‌. او زمانی ‌که در بخش مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کرد، ایده ساخت یک پروژه بلاک‌چین را داشت. وردیان (Verdian) اهمیت همکاری دوسویه شبکه‌ها، برای اطمینان از تحت پوشش قرار‌گرفتن بیماران ثبت‌شده در بسترهای مختلف‌ را می‌دانست. وردیان بیش ‌از ۲۰ سال تجربه صنعتی در پیشرفت امنیت، تکنولوژی و راهبردهای تجاری در سرتاسر جهان دارد.

تجربه او و ارتباطاتی که سازمان‌‌ها در بخش دولتی و خصوصی برقرار کرده است با هیچ‌کس در فضای ارز‌دیجیتال قابل قیاس نیست. ارز‌دیجیتال کوانت (Quant) در خرداد ۱۳۹۷ (ژوئن 2018) با هدف اتصال بلاک‌چین‌ها و کانال‌ها در مقیاس جهانی و بدون افت کارایی و قابلیت همکاری شبکه رسماً ایجاد و اعلام شد. این ارز از همان ابتدا با استقبال خوبی مواجه شد.

نحوه خرید ارز‌دیجیتال Quant

این اولین طرح برای حسابرسی امنیتی مقیاس‌پذیر بوده که برای از بین‌ بردن حفره‌های امنیتی در ساختار قراردادهای هوشمند اتریوم (Ethereum) به وجود آمده است. شبکه کوانت یک کمپانی پیشرو در فناوری و آمیزه‌ای از امنیت سایبری، صنعت و دولت است که می‌تواند با ایجاد تعامل میان شرکت‌ها و مشتریان‌شان ساخت‌وکارهای پیشرفته را گسترش دهد.

کوانت (Quant) بر‌اساس استاندارد ERC20 اتریوم ساخته‌ شده است که برای پرداخت کالاها، خدمات و هزینه‌های صدور مجوز در اکوسیستم شبکه کوانت (Quant Network) استفاده می‌شود. این برنامه با پلتفرم SIA، درزمینه ساخت و مدیریت زیرساخت‌های فناوری، بانک‌های مرکزی، خدمات مؤسسات مالی، شرکت‌ها و سازمان‌های عمومی در حوزه سرویس‌های شبکه، کارت‌ها، پرداخت و بازارهای سرمایه همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی از ارزدیجیتال کین (KIN)

تیم SIA توانسته خدمات خود را در ۵۰ کشور مختلف گسترش‌ دهد و می‌تواند در سال بیشتر‌ از ۵۰ میلیارد تراکنش مالی را مدیریت کند. این همکاری باعث توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر ارز‌دیجیتال کوانت (Quant) شده و این بستر را به طور گسترده به سراسر جهان معرفی کرده است. برخلاف سایر طرح‌های ارزهای دیجیتالی، شبکه QNT یک پروژه منبع بسته است و فناوری‌های مورد استفاده کثیری در محصولات آن ثبت اختراع شده که جزئیات آن‌هارا به اشتراک نمی‌گذارد و برای اینکه بتوان از آن‌ها استفاده کرد مجوز لازم است.

گرچه تمرکز بیشتر شبکه کوانت روی فعالیت‌های بلاک‌چین (Blockchain) سازمانی است، اما همچنین به دنبال یکی‌کردن چندین بلاک‌چین ارز‌دیجیتالی در شبکه Overledger خود است. این اکوسیستم از اجزای مختلفی شامل سیستم عامل بلاک‌چین سیستم عاملOverledger ، برنامه‌های چند زنجیره‌ای(mApps) ، شبکهOverledger ، بازار شبکهOverledger ، خزانه‌داری و رمز QNT تشکیل شده است.

چه چیزی ارز‌دیجیتال کوانت (Quant) را منحصر‌ به فرد می‌کند؟

چه چیزی ارز‌دیجیتال کوانت (Quant) را منحصر‌ به فرد می‌کند؟

از زمانی که بلاک‌چین (Blockchain) و فناوری دفتر توزیع شده معرفی شد، افراد نوآور و خلاق موارد استفاده و کاربردی را تقریباً در هر صنعت شناخته شده پیدا کرده‌اند. اما با این همه، قابلیت همکاری یکپارچه میان این طرح‌ها مسئله‌ای بود که همچنان پابرجا بود. کوانت (Quant) به‌ عنوان راه‌حل بین بلاک‌چین‌های “متفاوت” ایجاد شد.

طراحی سیستم عامل کوانت و Overledger، طوری‌ است که به عنوان کلیدی برای هر طرح مبتنی بر بلاک‌چین برای دستیابی به دیگر زنجیره‌های بلوک عمل می‌کند. همچنین در پیوند یک برنامه به برنامه‌های دیگر در همان اکوسیستم بلاک‌چین(Blockchain) ، مانند اتریوم (Ethereum)، عمل می‌کند. کوانت (Quant) لایه‌های مختلفی برای خرید ‌و‌ فروش‌ها‌، ابلاغ، فیلتر‌کردن و سفارش و برنامه‌ای برای به اشتراک‌گذاری و باز‌فرستادن پیام‌های همسان مربوط به برنامه‌های دیگر دارد.

فروشگاه کوانت (App Quant) قدرت خواندن و نظارت بر تراکنش در چندین دفتر را دارد. با استفاده‌ از Overledger، توسعه‌دهندگان می‌توانند عهدنامه‌های هوشمند را برای طیف پهناوری از بلاک‌چین‌ها، حتی آن‌هایی را که حفظ نمی‌کنند، بنویسند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از فروشگاه کوانت (App Quant) برای ایجاد و نشر برنامه‌های چند زنجیره‌ای (MApps) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی ارزدیجیتال چیلیز (Chilliz)

نحوه خرید ارز‌دیجیتال Quant

آینده ارز کوانت تحلیل ارز کوانت

توکن کوانت (Quant token) در صرافی‌های مختلف و معتبری قابل خرید و فروش و معامله است.

  • صرافی بیترکس
  • صرافی بیلکسی
  • صرافی یونی سواپ
  •  صرافی هاتبیت
  • صرافی ۱ اینچ اکسچینج

همچنین تمامی کیف‌پول‌هایی که قابلیت نگهداری اتریوم (Ethereum) را دارند، می‌توانند کوانت را نیز ذخیره کنند که در لیست زیر برخی از آنها را می‌بینید:

  • تراست
  • کوینومی
  • اتمیک
  • متامسک
  • سخت افزاری لجر

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال فیرو | هر آنچه باید درباره زدکوین سابق بدانید!

جمع‌بندی؛ ارز دیجیتال کوانت

ارز‌دیجیتال کوانت (Quant) یکی از چندین ارزدیجیتال برتر در بین ارز‌های دیجیتال موجود است. بنیان‌گذاران کوانت اشخاص حرفه‌ای و با توانایی علمی و فنی قدرتمندی هستند و سال‌های بسیاری در طرح‌های مهم جهانی شرکت داشته‌اند. مرکز اصلی گروه این پروژه در کشور انگلستان قرار دارد. هدف ارز‌دیجیتال کوانت  ایجاد یک بستر ارتباطی میان بلاک‌چین‌ها (Blockchain) است. از آنجا که وجود چنین بستری کاملاً مورد نیاز است و ارز‌دیجیتال کوانت (Quant) توانایی حل مشکل عدم همکاری دوسویه میان بلاک‌چین‌ها را دارد، این ارز‌دیجیتال پتانسیل رشد بسیار خوبی دارد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا