دیجیتال مارکتینگکسب و کار

ربات ارسال پیام گروهی در واتساپ و ترفندهای آن

خصوصیات ربات واتساپ

ربات واتساپ یک برنامه اختصاصی است که در پیام رسان واتساپ تجاری برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. کسب و کارها می توانند از این ربات برای بازاریابی، فروش، تبلیغات و تعامل با مشتریان استفاده کنند. با طراحی یک ربات اختصاصی، فرصت های جدیدی برای استفاده از تجارت الکترونیک پیش روی شرکت ها قرار می گیرد. ربات WhatsApp انعطاف پذیری فوق العاده ای را برای شخصی سازی ارائه می کند. در ادامه مطلب، شما را با نحوه ساخت ربات واتساپ آشنا می کنیم.

موارد ضروری برای ساخت ربات

ربات واتساپ با اتصال به API اختصاصی پیام رسان WhatsApp کار می کند. بنابراین بعد از ایجاد حساب تجاری خود، باید دسترسی به API را برای مراحل بعدی فراهم کنید. در حال حاضر هر کسب و کاری می تواند به واتساپ دسترسی داشته باشد. کسب و کارها می توانند درخواست خود را به طور مستقیم برای دسترسی به Cloud API ارسال کنند.

در مرحله بعد، به یک پلتفرم chatbot نیاز است تا بتوان ربات را طراحی کرد. پلتفرم ها به شما اجازه می دهند بدون نیاز به کدنویسی از آپشن های زیادی برای ساخت و تست ربات استفاده کنید. امکان اضافه کردن اسکریپت های سفارشی برای اهدافی مانند تیکت پشتیبانی و جذب مشتریان جدید در پلتفرم های ساخت ربات وجود دارد. بعد از طراحی ربات، باید آن را تست کنید تا مطمئن شوید در تعامل با مخاطبان به خوبی کار می کند. سپس باید ربات را روی یک شماره تلفن در داخل واتساپ تجاری نصب و جزئیاتی از جمله اسم ربات را درج کنید.

با اتصال ربات به پلتفرم chatbot می توانید پیام های مخاطبین را دریافت و مدیریت کنید. امکان تجزیه و تحلیل داده ها و پاسخ فوری به پیام های انبوه وجود دارد. بد نیست اشاره کنیم از طریق پایتون نیز می توان یک ربات واتساپ اختصاصی ایجاد کرد. مطالب بیشتر در مورد واتساپ مارکتینگ را در وب سایت bank118.com دنبال کنید.

ربات تبلیغات واتساپ مناسب کسب و کارها

ربات تبلیغات واتساپ یک فرصت جدید برای کسب و کارها فراهم می کند تا بتوانند بدون صرف هزینه زیادی یک کمپین تبلیغاتی با بازدهی بالا ایجاد کنند. با استفاده از ابزارهای بازاریابی واتساپ علاوه بر صرفه جویی در زمان، پاسخگویی به مشکلات و درخواست های مشتریان سریعتر و آسان تر صورت می گیرد. در این مطلب به معرفی ابزار و پلتفرم های مناسب برای ایجاد یک ربات تبلیغات واتساپ می پردازیم.

ابزار و پلتفرم های محبوب واتساپ مارکتینگ

ربات تبلیغات واتساپ را می توان با استفاده از پلتفرم Twilio ایجاد کرد که یکی از ارائه دهندگان مشهور API برای خدمات ارتباطی است. از طریق این پلتفرم می توان یک ربات تبلیغات حرفه ای با امکان بازاریابی و تولید سرنخ های جدید برای کسب و کارها ایجاد کرد. از جمله امکانات آن می توان به سفارشی سازی قالب ربات، استفاده از دستیار هوشمند، مدیریت الگوهای پیام، پاسخ های فوری و ارسال و دریافت فایل اشاره کرد. یک استودیو مخصوص هم برای این پلتفرم وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به کدنویسی ربات واتساپ خود را طراحی کنند.

همچنین می توان به پلتفرم Vonage که قبلا با نام Nexmo شناخته می شد اشاره کرد. این پلتفرم ارتباطی به کسب و کارها اجازه می دهد بدون نیاز به هاست یا آپدیت های نرم افزاری، پیام های تبلیغاتی انبوه را برای مشتریان و مخاطبان ارسال کنند. از طریق این پلتفرم، می توان واتساپ بیزینس را با دیگر سرویس ها به راحتی ادغام کرد. امنیت چت با مشتریان با استفاده از رمزگذاری سراسری در سطح بالایی قرار می گیرد. همچنین نرخ های تحویل بهینه موجب می شوند بازده تبلیغات بیشتر شود. چرا که کاربران بیشتری پیام های تبلیغاتی را باز می کنند.

از طریق این پلتفرم ها می توان یک ربات تبلیغات واتساپ اختصاصی طراحی کرد. برای مطالعه مقالات دیگر به وب سایت bank118.com مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا