سبک زندگیرشد فردی

10 راه مطمئن برای مدیریت استرس روزانه | با این روش ها آسوده تر زندگی کنید!

راه های کنترل استرس سخت نیست اما این روزها سخت است که هر چند وقت یک بار غرق نشویم. بین شعبده بازی، کار، خانواده و سایر تعهدات، ممکن است بیش از حد استرس داشته باشید و مشغول شوید. اما باید زمانی را برای استراحت اختصاص دهید وگرنه سلامت روحی و جسمی شما ممکن است در معرض خطر جدی قرار گیرد.

یادگیری نحوه مدیریت استرس نیاز به تمرین دارد، در اینجا 10 راه برای آسان تر کردن آن وجود دارد.

1.ورزش کنید

ورزش منظم یکی از بهترین راه‌ها برای آرامش بدن و ذهن است. به علاوه، ورزش باعث بهبود خلق و خوی شما می شود. اما باید مرتب این کار را انجام دهید تا نتیجه بدهد.

پس هر هفته چقدر باید ورزش کرد؟

تا 2 ساعت و 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​مانند پیاده روی تند یا 75 دقیقه ورزش شدیدتر مانند شنا، دویدن یا ورزش های دیگر انجام دهید.روی تعیین اهداف تناسب اندام که می توانید به آنها دست یابید تمرکز کنید تا تسلیم نشوید. بیشتر از همه به یاد داشته باشید که انجام هر تمرینی بهتر از انجام ندادن آن است.

2. عضلات خود را آرام کنید

وقتی استرس دارید، ماهیچه هایتان منقبض می شوند. شما می توانید به خودی خود به شل شدن آنها و شاداب کردن بدن خود کمک کنید:

  • کشش
  • لذت بردن از ماساژ
  • گرفتن حمام یا دوش آب گرم
  • داشتن یک خواب خوب شبانه

3. تنفس عمیق را فراموش نکنید!

توقف و چند نفس عمیق می تواند فشار را فوراً از شما دور کند. زمانی که در آن مهارت پیدا کردید، تعجب خواهید کرد که چقدر احساس بهتری دارید. فقط این 5 مرحله را دنبال کنید:

  1. در حالتی راحت بنشینید و دستان خود را در دامان خود قرار دهید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید. یا می توانید دراز بکشید.
    چشماتو ببند
  2. خود را در مکانی آرام تصور کنید. این می تواند در ساحل، در یک زمین چمن زیبا، یا هر جایی که به شما احساس آرامش می دهد باشد.
  3. به آرامی نفس عمیق بکشید و داخل و خارج کنید.
  4. این کار را هر بار 5 تا 10 دقیقه انجام دهید.

4- رژیم غذایی سالم را در دستور کار قرار دهید!

داشتن یک رژیم غذایی منظم و متعادل به شما کمک می کند تا به طور کلی احساس بهتری داشته باشید. همچنین ممکن است به کنترل خلق و خوی شما کمک کند. وعده های غذایی شما باید سرشار از سبزیجات، میوه، غلات کامل و پروتئین بدون چربی برای تامین انرژی باشد. و هیچکدام را نادیده نگیرید این برای شما خوب نیست و می تواند شما را در روحیه بدی قرار دهد، که در واقع می تواند استرس شما را افزایش دهد.

5. آهسته کردن دور تند زندگی مدرن!

زندگی مدرن بسیار شلوغ است، و گاهی اوقات ما فقط باید سرعت خود را کم کنیم و آرام باشیم. به زندگی خود نگاه کنید و راه های کوچکی برای انجام آن پیدا کنید. مثلا:

ساعت خود را 5 تا 10 دقیقه جلوتر تنظیم کنید. به این ترتیب کمی زود به مکان‌ها خواهید رسید و از استرس دیر رسیدن دوری خواهید کرد.
وقتی در بزرگراه رانندگی می کنید، به لاین آهسته بروید تا بتوانید از خشم جاده جلوگیری کنید.
کارهای بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. برای مثال، اگر مجبور نیستید سعی نکنید به همه 100 ایمیل پاسخ دهید – فقط به تعدادی از آنها پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان مناسب بالکن شمالی | برای تراس شمالی چه گیاهی مناسب است؟

۶- استراحت کنید

استراحت کردن و زندگی سالم

شما باید برای مدتی از استراحت واقعی برنامه ریزی کنید تا ذهن خود را از استرس دور کنید. اگر فردی هستید که دوست دارید هدف گذاری کنید، ممکن است استراحت کردن و انجام ندادن کاری در ابتدا برای شما سخت باشد. اما به آن پایبند باشید و منتظر این لحظات شیرین خواهید بود. کارهای آرامش‌بخشی که می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

  • مراقبه
  • یوگا
  • تایچی
  • مدیتیشن
  • گوش دادن به موسیقی مورد علاقه شما
  • گذراندن زمان در طبیعت

7. برای سرگرمی ها وقت بگذارید

سرگرمی های سالم و کنترل استرس

باید زمانی را برای چیزهایی که از آن لذت می برید اختصاص دهید. سعی کنید هر روز کاری انجام دهید که احساس خوبی به شما بدهد و این به کاهش استرس شما کمک می کند. نیازی نیست که زمان زیادی باشد – حتی 15 تا 20 دقیقه هم انجام خواهد شد. سرگرمی های آرامش بخش می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خواندن
  • بافندگی
  • انجام یک پروژه هنری
  • بازی گلف
  • تماشای یک فیلم
  • انجام پازل
  • ورق بازی و بازی های رومیزی

8. در مورد مشکلات خود با نزدیکان و یا یک تراپیست صحبت کنید

کاهش استرس روزانه

اگر چیزهایی شما را آزار می دهند، صحبت در مورد آنها می تواند به کاهش استرس شما کمک کند. می توانید با اعضای خانواده، دوستان، یک فرد مورد اعتماد، پزشک یا یک درمانگر صحبت کنید.

و همچنین می توانید با خودتان صحبت کنید. اسمش خودگویی است و همه ما آن را انجام می دهیم. اما برای اینکه خودگویی به کاهش استرس کمک کند، باید مطمئن شوید که حرف های شما مثبت است و نه منفی.

بنابراین وقتی استرس دارید به آنچه فکر می کنید یا می گویید از نزدیک گوش کنید. اگر به خود پیامی منفی می دهید، آن را به پیام مثبت تغییر دهید. به عنوان مثال، به خود نگویید “من نمی توانم این کار را انجام دهم.” در عوض به خود بگویید: “من می توانم این کار را انجام دهم” یا “من بهترین کاری را که می توانم انجام می دهم.”

بیشتر بخوانید: علائم پرخوری عصبی که سلامتی بدن را به خطر می اندازد

9. زندگی را سخن نگیرید و از داشته های کوچک خود لذت ببرید!

بپذیرید که هر چقدر هم که تلاش کنید نمی توانید کارها را به طور کامل انجام دهید. شما همچنین نمی توانید همه چیز را در زندگی خود کنترل کنید. پس به خودتان لطفی کنید و فکر نکنید که می توانید کارهای زیادی انجام دهید. و فراموش نکنید که حس شوخ طبعی خود را حفظ کنید. خنده به شما کمک می کند تا احساس آرامش کنید.

10. محرک های بیرونی استرس زای خود را از بین ببرید!

از بین بردن استرس روزانه

بزرگ‌ترین دلایل استرس در زندگی‌تان را بشناسید. آیا شغل شما، رفت و آمد شما، تکالیف مدرسه شماست؟ اگر قادر به شناسایی آنها هستید، ببینید آیا می توانید آنها را از زندگی خود حذف کنید یا حداقل آنها را کاهش دهید.

اگر نمی توانید دلایل اصلی استرس خود را شناسایی کنید، سعی کنید یک دفترچه برای کنترل استرس و یا برنامه ریزی های خود داشته باشید. زمانی که بیش از همه مضطرب می شوید، یادداشت کنید و ببینید آیا می توانید الگویی برای انجام آن ها تعیین کنید، سپس راه هایی برای حذف یا کاهش آن محرک های ایجاد کننده استرس پیدا کنید.

شما چه راه هایی برای مدیریت استرس های خود انجام می دهید؟ می توانید آن ها را با سایر کاربران ویکی در قسمت کامنت ها در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا