دکوراسیونسبک زندگی

بهترین گیاهان مناسب بالکن شمالی | برای تراس شمالی چه گیاهی مناسب است؟

گیاهان معمولا بر اساس نیاز نوری خود می توانند در ضلع شمالی، جنوبی، شرقی و غربی منزل شما رشد کنند. گیاهان ضلع شمالی معمولا به نور کمتری نیاز دارند و بنابراین باید گیاهانی را در این بخش پرورش دهید که در ادامه این لیست نام برده ایم.

گیاهان مناسب ضلع شمالی بالکن و تراس

اگر قصد دارید گیاهان مقاوم در ضلع شمالی بالمن خود اضافه کنید، خرید گیاهان مقاوم به نور کم و سایه انتخاب مناسبی است. در ادامه این فهرست با ما همراه باشید.

پیچک:

این نوع از گیاهان، برگ های سبز یا ابلق دارند و ارزان قیمت هستند. به نور کامل و غیرمستقیم نیاز دارند اما واریته های ابلق به نور بیشتری احتیاج دارند. دمای مناسب برای آنها در تابستان حدود 18 درجه سانتیگراد و در زمستان حدود 8 درجه سانتیگراد می باشد. اگر دمای هوا گرمتر از حد معمول بود باید با آب غبارپاشی شوند. تابستان ها دو بار در هفته و زمستان ها یک بار در هفته آبیاری صورت گیرد. خاک مناسب برای این گیاه خاک های دارای کمپوست و پیت ماس می باشد. تکثیر پیچک ها از طریق قلمه ساقه در بهار و تابستان صورت می گیرد.

هوستا:

این گیاه خاک های لومی، شنی، ماسه ای سبک، غنی از مواد غذایی و با زهکشی خوب را برای رشد ترجیح می دهد. بهتر است در سایه کامل یا نیم سایه قرار داشته باشد. به طور کلی تابش خورشید بر روی برگ های این گیاه باعث رنگ پریدگی آن و در نهایت از بین رفتن برگ ها خواهد شد. بنابراین بالکن شمالی که نور کمتری نسبت به بالکن جنوبی دریافت می کند، محل مناسب تری برای نگهداری این گیاه است. این گیاه دمای پایین را تا منفی 15 درجه نیز تحمل می کند. برای زیبایی بیشتر، بهتر است شاخ و برگ مرده گیاه در پایان فصل رشد هرس شود.

فیل گوش یا کالادیوم:

هیچ گیاهی نمی تواند در ترکیب رنگ ها با کالادیوم رقابت کند، به طوری که تشریح رنگ ها تقریباً غیر ممکن است، برگ ها به شکل سرنیزه و دمبرگ آنها بلند است. دوام برگ ها زیاد نیست و از اول بهار تا اواخر پائیز باقی می مانند. تکثیر کالادیوم از طریق تقسیم ساقه های زیر زمینی است. جهت حفظ رنگ ها و نقوش برگ، به نور کامل احتیاج است ولی مواظب اشعه ظهر و اشعه مستقیم آفتاب باشید. این گیاه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد در تابستان و ۱۶ درجه در زمستان را می پسندد. در صورتی که نگهداری گلدان فقط به خاطر حفظ ساقه های زیرزمینی است، در درجه حرارت پائین تر و حدود ۱۳ درجه باید نگهداری شود. تا زمانی که کالادیوم برگ دارد (بعضی مواقع فقط ریشه را نگهداری می کنند) گیاه را همیشه مرطوب نگه دارید، در تابستان ۲ تا ۳ بار در هفته و در زمستان چنانچه گیاه فاقد برگ است آبیاری را متوقف کنید. غبارپاشی برای کالادیوم مضر است، چون برگ ها صدمه می بینند. بهتر است این گیاه را نزدیک گلدان های دیگر نگهداری کنید و یا در کاشت گروهی با گیاهان دیگر رطوبت مورد نیاز گیاه را تأمین کنید.

برگ عبایی

برگ عبایی الگوی مقاومت گیاهان است! آن تقریبا از بین نرفتنی است و می‌تواند بی توجهی و عدم رسیدگی را تا مدتها تحمل کند. اما مواظب باشید، این موضوع باعث نشود که آن را در گوشه ای تاریک قرار دهید و تنها رهایش کنید تا بر روی برگهای زیبایش گرد و غبار بنشیند. به آن رسیدگی کنید و هوایش را داشته باشید!

اگر تاکنون خیلی در امر نگهداری از گیاهان موفق عمل نکردید، برگ عبایی انتخاب مناسبی برای شماست. برگ عبایی همیشه سبز و باطراوت است و می‌تواند در محیط‌های بسیار کم‌نور هم به خوبی رشد کند. مثلا می‌توانید آن را در راه‌پله‌ها بگذارید و نگران نور مورد نیازش هم نباشید ، الان وقت آن است که خرید گیاه را در لیست خریدهای خود قرار دهید.
این گیاه سخت کوش، در تابستان‌های گرم و خشک زندگی بسیار خوبی خواهد داشت. معمولا در اثر سرمای هوا در زمستان آسیبی نمی‌بیند. حشرات تمایلی به بودن با آن ندارند و بیماری‌ها و آفات نیز مزاحم آن نخواهند شد!

 

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا