حیوانات خانگیسبک زندگی

بهترین گیاهان دفع کننده مار – 10 گیاه که مار را از شما و حیاطتان دور می کند

این گیاهان دافع مار به شما کمک می کنند تا خانه و حیاط خانه شما را از آفت محافظت کند. با ایجاد یک منطقه ضد مار، می توانید آرامش داشته باشید و با خیال راحت از فضای بیرون خود بدون نگرانی لذت ببرید.

دانستن بهترین گیاهان دافع مار می تواند بسیار مهم باشد اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آنها رشد می کنند. طرفداران نقاط مرطوب و منزوی با پوشش برگ متراکم و همچنین باغ‌های صخره‌ای آفتاب‌گیر، مارها می‌توانند به راحتی بدون اینکه شما بدانید در زمین شما ساکن شوند – یعنی تا زمانی که ناگهان مزاحم شوند. اگرچه بسیاری از مارها سمی یا تهدیدی برای انسان ها و حیوانات نیستند، حضور آنها در نزدیکی خانه می تواند بسیار آزاردهنده باشد، بنابراین منطقی است که در صورت امکان از آنها جلوگیری کنید.

یکی از ساده ترین و سازگارترین راه ها برای انجام این کار این است که گیاهان دافع مارهای کلیدی را در اطراف حیاط و خانه خود پرورش دهید که آنها دوست ندارند. با یک حس بویایی قوی – یا حداقل توانایی آنها برای جمع آوری مولکول هایی که سپس از کنار اندام جاکوبسون خود عبور می کنند – عطرهای طبیعی بسیاری وجود دارد که مارها به سادگی نمی توانند تحمل کنند.

10 گیاه دافع مار برای کمک به محافظت از خانه و حیاط شما

از گیاهان معطر و گل های معطر گرفته تا گیاهان با شاخ و برگ های خاردار، گونه های زیادی برای رشد وجود دارد که در آشپزخانه نیز بسیار جذاب و مفید هستند. بنابراین، ورق بزنید و گیاهان دافع مار مورد علاقه خود را که دارای این قدرت هستند که طرح شما را عاری از مار نگه دارند، کشف کنید.

1. گل همیشه بهار

چطور مار را فراری دهیم

هر دو گل همیشه بهار فرانسوی و آمریکایی دارای رایحه تند قوی و شکوفه های قرمز، زرد و نارنجی محکم هستند که مارها را به خوبی دور می کند.

تیم Mo Plants می‌گوید: «این گل‌های درخشان و دوست‌داشتنی بی‌گناه به نظر می‌رسند، اما ریشه‌های گل همیشه بهار عمیقاً و به شدت رشد می‌کنند». “این ریشه های محکم دافع مارها هستند. آنها بوی قوی منتشر می کنند که مارها، گوفرها و خال ها را دفع می کند. آنها همچنین می توانند به هر جایی که مار در حال نقب زدن و پنهان شدن است برسند، بنابراین بو به اعماق خاک می رسد.

یک سال مناقصه، این گیاهان به راحتی در دسترس در زیر نور خورشید شادترین هستند و در طول ماه های گرمتر در مناطق UDSA 2-11 رشد می کنند. شما می توانید گل همیشه بهار را از بذر پرورش دهید و با سرکشی منظم آنها را برای تولید گل های جدید – و دفع مارها – برای مدت طولانی تری نگه دارید. گل همیشه بهار برای کاشت برای جذب پروانه ها نیز عالی است.

2. آلیوم یا پیاز گلدار

گیاه دفع کننده مار

پیاز به دلیل محتوای سولفونیک بالا و بوی تند، در دور نگه داشتن مارها بسیار موثر است. خوشبختانه، آنها نیز گل های چشمگیری هستند، با شکوفه های پوم پوم اسطوخودوس و بنفش تیره خود که در بالای ساقه های مستقیم قرار گرفته اند تا جذابیت و رنگ به حیاط اواخر بهار بیاورند.

آنها را در حاشیه گل، در میان گیاهان پوششی زمین پراکنده کنید یا در گلدان های کم عمق به شکل ظرف رشد کنید تا نمایشی چشم نواز داشته باشید. با این حال، یک کلمه هشدار دهنده این است که برگ های پهن بنددار کمتر دوست داشتنی هستند و مکان مناسبی برای پنهان کردن راب ها و حلزون ها هستند، بنابراین آنها را از برگ های گرانبها و ظریف سالاد و گیاهان بستر دور نگه دارید. یا برای خلاص شدن از شر راب ها و خلاص شدن از شر حلزون ها به طور منظم آماده باشید.

3. علف لیمو

چگونه مار را فراری دهیم

به اندازه کافی خوش شانس هستید که در مناطق 9-11 USDA یا مناطق گرمتر زندگی می کنید؟ سپس می توانید علف لیمو را پرورش دهید و آن را به لیست گیاهان دافع زنبور خود نیز اضافه کنید.

علف لیمو از نور خورشید، رطوبت و گرمای سریلانکا و جنوب هند سرچشمه می گیرد و دارای رایحه ای احیاکننده مرکبات است که تضمین می کند مارها را به خوبی دور نگه می دارد. در این مناطق می توانید علف لیمو را در تمام طول سال در زمین بگذارید – فقط کمی مالچ برای محافظت در منطقه 9 اضافه کنید.

اگر در منطقه 8 یا پایین‌تر زندگی می‌کنید، و همچنان می‌خواهید این گیاه را ادامه دهید، باید گیاه را در زمستان بلند کرده و در داخل خانه نگهداری کنید.

4. زبان مادرشوهر

چطور مار را دور کنیم

سانسویریا یا «گیاه مار» نیز نامیده می‌شود، این برگ‌های شمشیری‌مانند بلند و پیچ‌خورده این گیاه است که مارها را از بین می‌برد. چه به این دلیل باشد که آنها این منظره را به نوعی تهدید کننده می دانند یا به دلیل لبه های تیز برگ ها، این گیاهان سخت و چند ساله در فضای باز در آب و هوای گرم رشد می کنند.

با ترجیح دادن دماهای 70 درجه سانتیگراد (21 درجه سانتیگراد) و بالاتر، آنها شرایط کمی خنک تر را تحمل می کنند اما کمتر از 55 درجه سانتیگراد (12.5 درجه سانتیگراد) نیستند، بنابراین برای رشد در مناطق 10-12 USDA عالی هستند.

در یک نقطه روشن قرار دهید اما از آفتاب مستقیم و قوی اجتناب کنید زیرا می تواند برگ ها را بسوزاند. آنها به خصوص در مورد خاک هم سختگیر نیستند، اما از نشستن در زمین مرطوب و باتلاقی خوششان نمی آید، زیرا این امر منجر به پوسیدگی ریشه می شود.

5. افسنطین یا موگ

مار از کدام گیاه بدش میاید

جذابیت افسنطین یا درمنه ممکن است در شاخ و برگ‌های نقره‌ای و پردار آن باشد، اما آیا می‌دانستید که مارها نمی‌توانند بوی گس آن را تحمل کنند؟

رشد آسان و سریع در یک نقطه آفتابی و با زهکشی خوب است، برای دور کردن عرشه یا ایوان شما مناسب است تا این بازدیدکنندگان ناخواسته را به خوبی دور نگه دارد.

این گیاه چند ساله مقاوم با رسیدن به ارتفاعات حدود 2 فوت (60 سانتی متر) و با گسترش 3 فوت (90 سانتی متر) تپه های بافت جذابی را تشکیل می دهد. ممکن است در طول زمستان در طول دوره های سرد مخصوصاً برگ ها را از دست بدهد، اما در بهار بعد دوباره شلیک می کند.

بخش‌هایی از این گیاه برای تولید آبسنت استفاده شده است، اما بیشتر برای درمان مشکلات گوارشی مختلف شناخته شده است.

6. AGAPANTHUS صورتی

چطور مار را فراری دهیم
این گیاه باشکوه که یکی از اعضای خانواده پیاز است، با فواره‌ای از گل‌های شیپور مانند صورتی در بهار و اوایل تابستان خیره‌کننده به نظر می‌رسد، اما به لطف عطر قوی‌اش، مارها را نیز دور نگه می‌دارد.

این گیاه چند ساله با رشد سریع و تشکیل توده، می تواند تا 3 فوت (91 سانتی متر) ارتفاع داشته باشد و در مناطق HDSA 7-10 رشد می کند. از قرار دادن در خاک مرطوب و غرقاب خودداری کنید زیرا باعث پوسیدگی پیازها می شود.

7. سیر

گیاه دفع کننده مار
مانند پیاز و آلیوم، سیر حاوی مقادیر زیادی اسید سولفونیک است که بوی قوی می دهد که مارها آن را دوست ندارند.

شما می‌توانید سیر را برای مصارف آشپزی و دارویی بکارید، اما این پیازها گل‌های جذابی نیز دارند که به‌ویژه سرخ شده یا به سالاد اضافه می‌شوند. این شکوفه‌های کروی سفید را می‌توان در مرحله جوانه یا زمانی که کاملاً باز هستند، چید.

زمان کاشت سیر را در منطقه خود برای بهترین نتیجه و نحوه نگهداری سیر برای تازه نگه داشتن آن برای پخت و پز کشف کنید.

8. گیاهان ریشه مار

گیاه دفع کننده مار
اغلب فلفل شیطان نامیده می شود، برگ ها و ریشه های تلخ این گیاه چند ساله مارها را از نزدیک شدن منع می کند.

یک نکته احتیاط: به دلیل مواد شیمیایی موجود در گیاه – یعنی رزرپین و ترمتول – این گیاه بلند با گلهای کوچک، سفید و بادوامش برای مارها بسیار سمی است اما برای حیوانات به ویژه اسب و بز نیز مضر است.

این گیاه بومی شمال آمریکا است و معمولاً در نواحی چوبی یافت می شود و برگ های درشت دندانه دار با نوک نوک تیز تولید می کند که برخلاف گزنه نیست.

9. توسکا زرد

گیاه برای فراری دادن مار
این درختچه کم رشد با گل‌های شاداب مانند کره‌ای که به طور مداوم در مناطق 9-11 HDSA شکوفا می‌شوند، برای پوشش زمین و جلوگیری از مارها عالی است. این درختچه کوچک که آفتاب کامل یا سایه جزئی را ترجیح می دهد، دارای شاخ و برگ های بیضی شکل جذاب با لبه های عمیق دندانه دار است.

خوشحال در خاک غنی، مرطوب و در عین حال با زهکشی خوب، می تواند به سرعت رشد کند و آزادانه پخش شود و اگر کنترل نشود، مهاجم می شود. تعداد زیاد شکوفه ها برای پروانه ها جذاب است.

10. ریحان

گیاه دفع کننده مار
این گیاه یک ساله لطیف که به بهترین وجه از دانه ها در فواصل منظم در طول بهار و تابستان رشد می کند، بوی قوی دارد که به نظر ما جذاب است، اما مارها نمی توانند تحمل کنند.

می توانید ریحان را از بذر، در داخل و خارج از خانه پرورش دهید. برای رشد به گرمای ثابت نیاز دارد و از نشستن در کمپوست مرطوب بیزار است، جایی که اگر رها شود به سرعت پوسیده می شود. برگ های نرم و خوش طعم نیز به راحتی می سوزند، بنابراین مطمئن شوید که محصول شما دور از آفتاب مستقیم قرار دارد.

برگ‌های منفرد را با چیدن آن‌ها، به جای بریدن چندین گیاه با قیچی، برداشت کنید، زیرا باعث رشد تازه و جدید می‌شود. و یاد بگیرید که چگونه ریحان را در زمان مناسب هرس کنید تا عمر آن طولانی شود.

کدام گیاه می تواند مارها را دور نگه دارد؟

گل همیشه بهار در دور نگه داشتن مارها به دلیل سیستم ریشه قوی و توانایی آنها در آزادسازی آلفا ترتینیل – یک فوتوتوکسین در خاک، بسیار موثر است. آنها همچنین بوی شدیدی را منتشر می کنند که مارها از آن متنفرند و حتی در هنگام نقب زدن در زیر زمین آنها را منصرف می کند.

چگونه حیاط خود را ضد مار کنم؟

در کنار پر کردن مرزها و گلدان‌های خود با گیاهان بازدارنده مار که اندام‌های تحتانی درختچه‌ها را برش می‌دهند، هر گونه چمن بلند را کوتاه کنید و انبوهی از برگ‌ها، کنده‌ها یا برس‌ها را پاک کنید، همچنین به کاهش پوشش و مخفیگاه‌های احتمالی آنها کمک می‌کند. هر حفره یا گودال موجود را با خاک محکم پر کنید و نواحی مرطوب یا گودال ها را کاهش دهید، زیرا اینها به ویژه برای مارها جذاب هستند. حیوانات خانگی رایگان نیز یک راه عالی برای جلوگیری از مارها هستند، زیرا سرگردانی مکرر آنها می تواند این خزندگان را از اقامت منصرف کند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا