فناوری

الگوریتم Page Layout چیست؟ | seo سایت در اصفهان

الگوریتم page layout که آن را با نام “الگوریتم صفحه بندی” هم می‌شناسند، یکی از چندین الگوریتم گوگل است. این الگوریتم به مانند بقیه الگوریتم‌ها، در راستای جلب رضایت کاربر فعالیت می‌کند و سعی می‌کند با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، محتوایی را به کاربر نمایش دهد که به دنبالش است.

حتما شما هم دقت کردید که وقتی وارد یک صفحه می‌شوید، تبلیغات زیادی در گوشه و کنار این صفحات وجود دارد؛ به حدی که کاربر برای پیدا کردن جوابش، به مشکل می‌خورد. فعالیت کلی page layout برای پیدا کردن و جریمه همین صفحات است.

در این پست از آراد سئو قصد داریم تا ببینیم الگوریتم page layout چیست و چه تاثیری بر قیمت سئو در اصفهان دارد.

معرفی الگوریتم page layout

گوگل همیشه به دنبال نشان دادن بهترین و باکیفیت‌ترین محتوا به کاربرانش است و در همین راستا، فعالیتهای زیادی انجام داده که یکی از آنها، ارائه الگوریتم‌های مختلف است.

گوگل در سال 2011 و با انتشار الگوریتم پاندا، سعی کرد تا توجه خودش را بر روی کیفیت محتوا بیشتر کند؛ ولی نیاز داشت تا یکسری مسائل را تخصصی‌تر بررسی کند. برای همین الگوریتم‌های دیگری را در کنار پاندا منتشر کرد که یکی از آنها، الگوریتم page layout یا صفحه بندی بود.

گوگل متوجه شده بود که بسیاری از سایت‌ها، تبلیغات زیادی را در صفحات خودشان قرار دادند که کاربر باید چندین بار اسکرول کند تا به جواب خودش برسد؛ این تبلیغات علاوه بر اینکه باعث می‌شد تا حجم صفحه زیادتر شود، باعث می‌شد تا کاربر برای رسیدن به جوابش، به مشکل بخورد.

برای همین گوگل الگوریتم صفحه بندی را منتشر کرد تا به صورت اختصاصی، تبلیغات سایتها را بررسی کند و اگر متوجه شود که تبلیغات باعث نارضایتی کاربران می‌شود، قطعا آن صفحه را جریمه می‌کند و شما هم رتبه خودتان را از دست می‌دهید.

اگر یادتان باشد، قبلا اکثر سایتها برای کسب درآمد، از تبلیغات پاپ آپ استفاده می‌کردند؛ ولی الان کمتر سایتی است که از این روش تبلیغات استفاده کند که اینها همه تاثیرات الگوریتم page layout است.

روند تکامل الگوریتم page layout به چه صورت بود؟

همانطور که گفتیم، این الگوریتم در تاریخ 19 ژانویه سال 2012 منتشر شد. در ابتدا این الگوریتم را با نامهای Top Heavy و above the fold هم می‌شناختند. بعد از مدتی که این الگوریتم منتشر شد، وبمستران هم فهمیده بودند که دیگر روش‌های تبلیغاتی مثل تبلیغات پاپ آپ می‌تواند باعث افت رتبه‌های آنها شود. برای همین سعی کردند تا از روش‌های دیگری استفاده کنند.

گوگل هم عقب نمی‌ایستند و با آپدیت این الگوریتم سعی می‌کند تا همیشه جلوی متقلبان را بگیرد. در ادامه روند تکامل این الگوریتم را با هم بررسی می‌کنیم:

۱. آپدیت ۹ اکتبر ۲۰۱۲

اولین آپدیت الگوریتم page layout در تاریخ ۹ اکتبر سال ۲۰۱۲، یعنی ۴ ماه بعد از اولین انتشارش انجام شد. طبق اعلام رئیس بخش اسپم گوگل (مت کاتس) این الگوریتم از زمان انتشار تا اولین آپدیت، بر روی ۰.۷ درصد سایتهای انگلیسی زبان تاثیر گذاشته.

تعداد زیادی از سایتهایی که توسط الگوریتم page layout پنالتی شده بودند، سعی کردند تا خودشان اصلاح کنند و در این آپدیت هم سایتهایی که خودشان را اصلاح کردند، از پنالتی خارج شدند.

۲. آپدیت ۶ فوریه ۲۰۱۴

در این آپدیت گوگل سعی کرد تا الگوریتم خودش را بازنویسی کند؛ درواقع نسخه جدیدی از الگوریتم page layout را منتشر کرد.

۳. آپدیت ۱ نوامبر

در آخرین آپدیت page layout، گوگل اعلام کرد که از این بعد، الگوریتم page layout، به صورت اتوماتیک سایتهایی که ایرادهای خودشان را برطرف کردند را از جریمه و پنالتی خارج می‌کند.

تاثیر الگوریتم page layout بر روی تعرفه سئو سایت در اصفهان

الگوریتم page layout تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت در اصفهان نمی‌گذارد و در هیچ قراردادی هم ذکر نمی‌شود.

همانطور که گفتیم، این الگوریتم به دنبال سایتهایی است که از تبلیغاتهای زیادی در صفحات خودشان استفاده کردند و همه متخصصان سئو هم می‌دانند که تبلیغات زیاد، یکی از خط قرمزهای گوگل است که نباید از آن عبور کنید و اگر این اتفاق بیفتد، بهترین دوست شما تبدیل به بدترین دشمن شما می‌شود.

سوالات متداول

الگوریتم page layout بر روی وب فارسی هم تاثیر گذار است؟

صد در صد! در مراحل آزمایشی از سایتهای انگلیسی زبان استفاده شد و الان این الگوریتم بر روی کل اینترنت تاثیر می‌گذارد.

چه مقدار تبلیغات می‌تواند باعث جریمه سایت ما شود؟

این الگوریتم بر روی تبلیغات حساس نیست؛ بر روی تبلیغات زیاد حساس است. اگر تبلیغات سایت شما باعث نارضایتی کاربر می‌شود، باید منتظر جریمه‌های الگوریتم پیج لایوت باشید.

هدف گوگل از انتشار page layout چه بود؟

هدف نهایی گوگل، نمایش محتوایی جذاب و باکیفیت به کاربر است تا بتواند تجربه کاربری خوبی برای خودش بسازد.

جمع بندی

در این پست از aradseo ما سعی کردیم تا ببینیم الگوریتم page layout چیست و چه تاثیراتی بر روی سایت ما می‌گذارد. البته یادتان باشد که تبلیغات همیشه یکی از روشهای درآمدزایی سایتهای محتوا محور بوده و گوگل هم به هیچ وجه با تبلیغات مخالف نیست.

گوگل از شما می‌خواهد که در مرحله اول، رضایت کاربر در اولویت شما باشد و این تبلیغات باعث نارضایتی کاربر نشود. فرقی نمی‌کند که شما از یک تبلیغ استفاده می‌کنید یا ۵۰ تا! فقط باید کاربر را راضی نگه دارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا