دیجیتال مارکتینگکسب و کار

چرا بهتر است سئو سایت را برون سپاری کنیم؟

اکثر تیم های بازاریابی کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و زمان کافی برای انجام آن را ندارند. این اغلب برای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) صادق است. برخی از افراد کلمه “برون سپاری” را می شنوند و فکر می کنند که این بدان معناست که تیم داخلی شما هرگز درگیر این موضوع نیست.

البته قبل از ادامه موضوع اگر کسی نمی داند سئو به چه معناست، باید بگوییم به صورت خلاصه پاسخ به سوال “چگونه رتبه اول گوگل شویم؟” می شود سئو. به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید کار شما فروش و نصب پارتیشن های شیشه ای هستید. طبیعتا دوس دارید برای کلماتی همچون پارتیشن شیشه ای، پارتیشن شیشه ای مات، پارتیشن شیشه ای فریم لس و … رتبه های بالا گوگل را در اختیار بگیرید تا بتوانید فروش خود را چندین برابر کنید.

برای اینکه این اتفاق رخ دهد به چند مورد نیاز است:

  1. تبلیغات
  2. گوگل ادز
  3. SEO

سئو یک مهارت تخصصی و یک دانش است. پس برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتر است آن را برون سپاری کنید. (من پیشنهاد  می کنم کمپین های گوگل ادوردز را نیز زیر نظر متخصص سئو پیش ببرید.)

حالا بریم ادامه بدیم …

برون سپاری سئو سایت به چه معنی است؟

برون سپاری سئو سایت در وقت شما صرفه جویی می کند و نتایج را به ارمغان می آورد، اما یک تیم سئوی جدا شده فاجعه است.


در واقع، بهترین “برون سپاری سئو” شامل یک مشارکت تنگاتنگ بین تیم داخلی شما و یک آژانس سئو سایت می شود.


اطمینان حاصل شود که اهداف سازمانی و KPI و کمپین های تیم بازاریابی با تلاش های سئو هماهنگ هستند، همچنین در صورت لزوم، تخصص، صنعت داخلی را تامین می کند .

مشغله کاری سئو به دلیل تغییر الگوریتم ها، رقابت شدید و عدم درک عمومی از این زمینه می تواند بسیار پیچیده باشد. همچنین ممکن است مدتی طول بکشد تا به نتایج دلخواه برسید. با این حال، این نتایج می تواند سود زیادی را در طول زمان به همراه داشته باشد.

دستکاری انتظارات در مورد زمان، پول و منابع انسانی اختصاص داده شده به این سرویس می تواند یکی از سخت ترین چالش ها برای هر کسی باشد که سعی در برنده شدن در سئو دارد، به همین دلیل است که شرکت ها اغلب تصمیم می گیرند برای انجام کارها به سرعت و با هزینه کمتر کمک های خارجی وارد کنند.

وقتی صحبت از برون سپاری هر یک از جنبه های یک کسب و کار می شود، اغلب نگرانی وجود دارد. این به این  این معنی است که شما باید اعتماد خود را به شخص ثالث القا کنید. این نگرانی قابل درک است، اما این فقط به این معنی است که  هر شرکتی که این را در نظر می گیرد باید فقط از ارائه دهندگان واجد شرایط و اثبات شده استفاده کند.

اثرات برون سپاری سئو: مثبت یا منفی؟

برون سپاری سئو می تواند تأثیر باورنکردنی بر کسب و کار شما و سطح بهره وری تیم بازاریابی داخلی شما داشته باشد. این می تواند یک تأثیر فاجعه بار (منفی) یا یک تأثیر مثبت باشد. این یک بازی پرمخاطره است و یک برد سریع نیست – یک بازی طولانی است – اما قطعاً می‌تواند یک بازی پر ارزش باشد که ارزش بازی کردن را داشته باشد.

اینها 10 دلیل اصلی هستند که چرا هر شرکتی که در بازاریابی دیجیتال خود جدی است باید تلاش های سئوی خود را برون سپاری کند  با تمام این مزایا در هنگام برون سپاری خدمات سئو از یک آژانس، مزایا بسیار بیشتر از معایب است. اجازه دهید برای بررسی طولانی هر یک از این موارد وقت بگذاریم.

  • زمان ارزشمند را برگردانید

این اولین و اساسی ترین مزیت برون سپاری تلاش های سئوی شماست. بهینه سازی صفحات سایت و محتوای شما برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) زمان زیادی می برد، به خصوص اگر کسانی که آن را مدیریت می کنند تجربه بالایی نداشته باشند.

داشتن متخصصان باتجربه که این نقش را برای کمپین های سئو سایت شما به عهده می گیرند، باعث صرفه جویی در زمان مورد نیاز شرکت شما می شود.

  • مقرون به صرفه

معمولاً برای آموزش یک کارمند تمام وقت داخلی در زمینه سئو، ارزش وقت و هزینه را ندارد. ممکن است آنها مهارت های لازم را برای شروع نداشته باشند یا خود آموزش ممکن است ماه ها طول بکشد. بعلاوه، ممکن است در طول روز زمان کافی برای  انجام  سئو پس از یادگیری آن را نداشته باشند. تیم های بازاریابی تمایل دارند تا آنقدر شلوغ باشند.

اگر می‌خواهید این کار به درستی انجام شود، به فردی با سال‌ها تجربه یا تیمی از متخصصان مختلف نیاز دارید که در زمینه‌های خاصی از کمپین‌های سئو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارند.

یک شرکت یا آژانس SEO می تواند ارزش زیادی را با هزینه نسبتاً کمی ارائه دهد. به یاد داشته باشید که سئو در طول سالیان متمادی  سود می دهد. اشتباه گرفتن سئو از همان ابتدا می تواند بسیار پرهزینه تر از هزینه درست کردن آن باشد.

  • نتایج سریعتر

اگر شما در حال حاضر حجم مناسبی از ترافیک ارگانیک دارید، یک آژانس دیجیتال یا ارائه دهنده خدمات سئو می تواند آنچه را که دارید برداشت کند و یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کامل را پشت سر بگذارد، یعنی استراتژی کلمه کلیدی، تولید سرنخ و استراتژی بازاریابی محتوا و مواردی از این دست. به طوری که بتوانید به سرعت نتایج را از محتوا و ترافیکی که از قبل دارید مشاهده کنید.

بسیاری از اوقات توسعه و اجرای یک استراتژی سئوی مناسب در سایتی با ترافیک و محتوای مناسب می تواند به نتایج نسبتاً سریعی منجر شود.

با برون سپاری سئو، شما همچنین می توانید به جای مواجهه با تاخیرهای معمولی که ناشی از برنامه ریزی قبلی و برنامه ریزی قبل از اجرای داخلی است، روی  شروع فوری کار حساب کنید. از این گذشته، متخصصان با تجربه کمتر هنوز هم قبل از شروع به زمان نیاز دارند تا چیزها را یاد بگیرند و کار کنند، در حالی که متخصصان سئو ثابت شده با منحنی یادگیری کمی روبرو هستند.

علاوه بر این، تلاش‌های سئوی شما باید به طور مداوم اندازه‌گیری، آزمایش و در طول زمان بهبود یابد – به همین دلیل به آن بهینه‌سازی موتور جستجو می‌گویند. انجام حداقل تلاش سئو در داخل و سپس حذف آن در طول زمان یک راه مطمئن برای کاهش شدید نتایج است.

  • بدون منحنی یادگیری

اگر شرکت شما به تازگی کار خود را با سئو شروع کرده است، به احتمال زیاد افرادی که این وظیفه را بر عهده می گیرند، زمان زیادی را صرف یادگیری طناب ها می کنند، و زمان را از بهینه سازی محتوا و تولید مطالب به طور کلی می گیرند.

کارشناسان سئو،  متخصص هستند. آنها راه خود را در مورد سئو و تمام چالش های رایج آن می دانند. این بدان معناست که آنها وقت خود را برای یادگیری چیزهای جدید تلف نخواهند کرد.  آنها بلافاصله آماده هستند.

  • استراتژی بازاریابی قوی تر

بسیاری از شرکت‌ها «سئو» را صرفاً با نوشتن محتوا انجام می‌دهند و امیدوارند که ترافیک و سرنخ‌های ارگانیک ایجاد کند. اگرچه امید به خودی خود عالی است، اما ارتباط چندانی با سئوی مناسب ندارد.

یک شرکت سئو سایت با کیفیت بالا به شما کمک می کند تا یک استراتژی رقابتی در این زمینه ها ایجاد کنید:

  • استراتژی کلمه کلیدی
  • استراتژی محتوا در کانال‌های مختلف (وبلاگ، یوتیوب، اجتماعی و غیره) و انواع مختلف (راهنماها، آموزش‌ها، کلاسترهای موضوعی، وبینارها و غیره
  • تقویم تولید محتوای موضوعی
  • بازاریابی محتوا (به دست آوردن سرنخ و کسب و کار از تولید محتوا
  • لینک بیلدینگ (دریافت بک لینک از دامنه های ارزشمند)

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تمام عیار می‌تواند آنچه شما دارید را بگیرد و یک استراتژی بازاریابی دیجیتال پشت آن قرار دهد، به این معنی که اطمینان حاصل کند که تلاش‌های SEO شما با تلاش‌های ایجاد ویدیو، تلاش‌های رسانه‌های اجتماعی، تلاش‌های کمپین ایمیلی و غیره مرتبط است.

در حالی که اطمینان حاصل می‌کند که  تلاش سئو شما تأثیر منفی بر تلاش‌های بهینه‌سازی تبدیل ( CRO )، سفر کلی کاربر و تجربه کاربر ندارد. برخی از شرکت‌های سئو که در سئو تخصص دارند، در واقع می‌توانند تأثیر مضری بر بازاریابی دیجیتال کلی شما داشته باشند، زیرا تأثیر تلاش‌های خود را بر جنبه‌هایی مانند تجربه کاربر، تبدیل‌ها و موارد مشابه در نظر نمی‌گیرند.

  • از شیوه های سئو کلاه سفید اطمینان حاصل کنید

یک شرکت سئوی خوب از اعمال سئو کلاه سفید اطمینان حاصل می کند، به این معنی که انواع روش های “خوب” که سئوی شما را بهبود می بخشد، نه اینکه به آن آسیب برساند، این همان کاری است که روش های سئو “کلاه سیاه” می توانند انجام دهند.

به عنوان مثال، یک تاکتیک سئو کلاه سیاه دریافت بک لینک از وب سایت ها و دایرکتوری های هرزنامه است که در نهایت به امتیاز اعتبار سئو و دامنه شما آسیب می رساند.

  • به ابزارهای قدرتمند SEO و تخصص دسترسی پیدا کنید

شرکت‌های سئو سایت معمولاً به ابزارهای سئو سایت دسترسی دارند، که می‌تواند برای بازاریابان گران یا دشوار باشد تا مجموعه کاملی را در بودجه‌شان توجیه کنند. علاوه بر این، یادگیری و استفاده کامل از قدرت این ابزارها، مانند  SEMRush ،  Moz ، و  Ahrefs ، ممکن است سالها طول بکشد، و به ابزارهای SEO سازمانی بیشتری مانند  seoClarity  و  BrightEdge اشاره نکنیم .

سئو همچنین بخشی از مجموعه بزرگتری از خدمات ارائه شده توسط آژانس های بازاریابی دیجیتال است. نه تنها به تخصص سئو دسترسی پیدا می کنید، بلکه به تخصص در رشته های مرتبط نیز دسترسی پیدا می کنید.

این بدان معناست که وقتی شرکت شما خدمات سئو را به یک آژانس دیجیتال برون سپاری می کند، به تیم کاملی از کارشناسان دیجیتال، ابزارها و منابع برای کمک به نیازهای شما دسترسی پیدا می کند.

  • تیم داخلی خود را بهینه کنید

فرسودگی شغلی یک مشکل واقعی است.  کار بیش از حد افراد و اجبار آنها به انجام مکرر کارهای لول پایین می تواند تأثیر عاطفی و روانی بر وضعیت ذهنی و بهره وری آنها داشته باشد و خواهد داشت.

پس از مدتی، کار سئو در واقع می تواند یکنواخت شود. تحقیق در مورد کلمات کلیدی به ساعت‌های طولانی بررسی محتوای مربوط به یک موضوع و بررسی لیست‌های عظیم عبارات، بررسی حجم جستجوی آنها و نحوه عملکرد آنها نیاز دارد.

وقتی یک تیم کامل دارید که کار را مدیریت می کند، با چرخش هر چند وقت یکبار آنها مشکل را حل می کنید. اما وقتی تیم کوچک باشد یا فقط از یک فرد تشکیل شده باشد چه اتفاقی می افتد؟

دوری از تیم بازاریابی داخلی خود از این نوع کارها با برون سپاری راه حل های سئو، آنها را خوشحال تر می کند و به شما امکان می دهد آنها را به وظایف دیگری محول کنید. چندین حوزه دیگر از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که توجه تیم شما را نیز می طلبد. با حذف نیازهای خسته کننده سئو از صفحه خود، آنها آزادند تا روی موارد دیگر تمرکز کنند  و استفاده از منابع داخلی شما را بیشتر بهینه کنند.

  • با روندها و ابزارها همراه باشید

گرایش های بازاریابی سئوی مناسب مستلزم استفاده از چندین ابزار مختلف و درک روندهای در حال تغییر است. به عنوان مثال، گوگل  الگوریتم جستجوی خود را حدود 500 بار در سال تغییر می دهد.  در بیشتر موارد، تغییرات جزئی هستند اما همچنان مهم هستند.

آژانس های سئو همیشه با تغییرات در صنعت و همه ابزارهای جدید در دسترس هستند. مجبورند. این نان و کره آنهاست. با برون سپاری ، شرکت شما به منبع اطلاعاتی که دائماً به روز می شود دسترسی پیدا می کند.

  • یک دیدگاه عینی دریافت کنید

برای افرادی که پیراهن شرکتی می پوشند می تواند به راحتی خود را در اشتیاق به برند گم کنند. این چیز بدی نیست، اما در ارزیابی عینی کار می تواند منجر به مشکلاتی شود. وقتی خیلی به چیزی نزدیک هستید، تشخیص شکاف ها و ایرادات سخت تراست.

این احتمالاً یکی از‌کم‌ترین مزایای برون‌سپاری خدمات سئوی خود به یک آژانس است: شما افرادی را متعهد به صداقت خواهید داشت.  شخصی از تیم داخلی شما ممکن است انتخاب کند یا آگاهانه قادر به درک اشتباهات در کار خود نباشد زیرا شغل او به آن بستگی دارد. در حالی که سازمان ها باید بی طرف باشند و به نتیجه برسند زیرا شهرت آنها در خطر است.

این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود ارزیابی های کامل، کارآمد و دقیقی از آنچه در جریان است از طرف اشخاص ثالث عینی بدست آورید.

برون سپاری خدمات سئو، یک پیشنهاد مخاطره آمیز نیست. این می تواند یک نقطه عطف مثبت برای هر شرکتی باشد، به شرطی که آنها زمان مناسب را برای بررسی و ارزیابی ارائه دهندگان موجود صرف کنند.

همه گزینه ها را بسنجید، آگاهانه تصمیم بگیرید و شاهد کاهش هزینه ها و افزایش نتایج باشید.

آیا نگران برون سپاری سئو یا هر سرویس دیجیتال مارکتینگ دیگری هستید؟ متوجه هستیم. در صورت هرگونه سوال یا ابهام می توانید با مجموعه دارکوب در تماس باشید. ما برای کمک اینجا هستیم.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا