فناوری

الگوریتم bert چیست؟ | تعرفه سئو سایت در اصفهان

الگوریتم bert یکی از الگوریتم های نسل جدید گوگل است که نسب به بقیه الگوریتم هایی که تا الان منتشر کرده، هوشمندتر و پیشرفته‌تر است. این الگوریتم سعی می‌کند تا بهترین نتیجه را نسبت به کلمه‌ای که سرچ زدید، به شما نشان دهد.

از آنجایی که این الگوریتم از الگوریتم های نسل جدید گوگل است، ممکن است سوالات زیادی در ذهن افراد مختلف به وجود بیاد که اصلا الگوریتم برت چیست، هدف از انتشار آن چه بوده، چه تاثیری در قیمت سئو در اصفهان دارد و سوالاتی از این قبیل.

در این پست از آراد سئو ما قصد داریم تا همه این سوالات را با هم بررسی کنیم. پس اگر شما هم به دنبال جواب این سوالات هستید، این پست را از دست ندهید.

تعریفی مختصر از الگوریتم برت

کلمه Bert مخفف شده کلمات “Bidirectional Encoder Representations from Transformers” است که معادل فارسی آن می‌شود “اعمال کدگذاری دوطرفه برای مبدل‌ها”.

برخلاف کلماتی پیچیده‌ای که دارد، کارکرد این الگوریتم بسیار جذاب است؛ بعضی از کلمات هستند که ممکن است چندین معنی را بدهند و گوگل برای اینکه بخواهد نتیجه مدنظر شما را نشان دهد، به مشکل می‌خورد.

اینجاست که الگوریتم bert وارد عمل می‌شود؛ الگوریتم برت با ساختاری که دارد، می‌تواند درک بهتری از خواسته‌های کاربر داشته باشد تا بهترین نتایج را نشان دهد.

تاریخچه الگوریتم برت

در ادامه بحث معرفی الگوریتم برت بهتر است که نگاهی به تاریخچه این الگوریتم بیندازیم. این الگوریتم برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و توسط شرکت گوگل منتشر شد و از همین سال ۲۰۱۸ وبمستران می‌توانستند تا از الگوریتم برای پیشرفت سایت خودشان استفاده کنند.

البته نسخه‌ای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بیشتر شبیه به یک نسخه آزمایشی بود؛ یعنی گوگل آن را منتشر کرد تا بتوانند بر اساس رفتار کاربران و دیباگرها، باگ‌های این الگوریتم را برطرف کند و درنهایت یک نسخه کامل و بدون مشکل را ارائه دهد.

درواقع همینطور هم شد. در سال ۲۰۱۹ و بعد از بین بردن باگها و مشکلات این الگوریتم، نسخه کامل آن برای وب انگلیسی منتشر شد.

هنوز و با گذشت چند سال از انتشار این الگوریتم، متاسفانه هنوز نتوانسته تا راه خودش را کامل به وب فارسی پیدا کند. ولی باز هم می‌توانیم تاثیراتش را در وب فارسی ببینیم.

طرز کار الگوریتم برت به چه شکل است؟

گوگل به کمک الگوریتم برت، می‌تواند منظور کاربر را به خوبی بفهمد. این در صورتی است که قبل از انتشار الگوریتم Bert، گوگل فقط می‌توانست جملاتی را بفهمد که از قواعد صحیحی برای نوشتن استفاده می‌کردند.

همانطور که گفتیم، بعضی از کلمات ممکن است چندین معنی داشته باشد. شاید یک انسان بتواند معنی این کلمات را تشخیص دهد؛ ولی کار برای موتورهای جستجو سخت می‌شود.

الگوریتم bert چیست؟

الگوریتم برت به گوگل کمک می‌کند تا کلمات قبل و بعد از کلمه مد نظر را بررسی کند و به این شکل می‌تواند یک نتیجه خوب به کاربر نمایش دهد.

بگذارید یک مثال برای شما بزنم:

فرض کنید شما کلمه “خرید شیر اصل” را در گوگل سرچ زدید و هدف شما خرید یک شیر آب است. در اینجا گوگل چطور باید بفهمد که منظور شما از شیر چیست؟ شیر جنگل، شیر خوراکی و یا شیر آب؟ گوگل به کمک الگوریتم برت، کلمات قبل و بعد از کلمه “شیر” را بررسی می‌کند و اینگونه منظور شما از این سرچ را می‌فهمد. درنهایت هم نتایج مورد نظر شما را به شما نشان می‌دهد.

الگوریتم برت روی قیمت سئو در اصفهان تاثیر می‌گذارد؟

الگوریتم برت نمی‌تواند مستقیما بر روی قیمت سئو در اصفهان تاثیر بگذارید. یعنی اینطور نیست که در قرارداد ذکر شود که به خاطر رعایت قوانین مربوط به الگوریتم برت، مقداری هزینه دریافت می‌شود.

درواقع الگوریتم برت رابطه مستقیمی با تولید محتوا دارد که باید این بخش به خوبی انجام شود؛ یعنی شما باید محتوایی تولید کنید که کاربران می‌خواهند. سعی کنید کلمات کلیدی محتواهای خودتان را از بخش پیشنهادات گوگل (انتهای صفحه) بگیرید.

سوالات متداول

هدف از الگوریتم برت چیست؟

گوگل برای درک بهتر کلمات سرچ شده از طرف کاربر و نمایش نتایج بهتر، این الگوریتم را منتشر کرد.

چطور سایت خودمان را برای الگوریتم برت بهینه کنیم؟

کلمات کلیدی که برای محتوا خودتان انتخاب می‌کنید، باید کلماتی باشد که کاربر سرچ می‌کند. می‌توانید از بخش People Also Ask و یا پیشنهادات گوگل کمک بگیرید.

الگوریتم برت در وب فارسی کارایی دارد؟

این الگوریتم هنوز راه خودش به وب فارسی را پیدا نکرده؛ ولی همچنان ما شاهد تاثیرات ریز این الگوریتم در وب فارسی هستیم. ولی شما سعی کنید تا سایت خودتان را برای زمانی که این الگوریتم وارد ایران می‌شود آماده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از aradseo ما سعی کردیم تا درباره ببینم الگوریتم برت چیست و چطور می‌تواند بر سایت ما تاثیر بگذارد.

برای بهره گیری از الگوریتم برت، فقط کافی است تا محتوایی تولید کنید که کاربر در اینترنت به دنبالش می‌گردد.

یادتان باشد که تمامی الگوریتم های گوگل برای افزایش کیفیت سایت ماست؛ پس بهتر است به جای اینکه این الگوریتم ها را دور بزنیم، با آنها رفیق باشیم. هیچ کاری بهتر از ایجاد یک تجربه کاربری خوب نیست.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا