ارز دیجیتالمعرفی صرافی های ارز دیجیتال

معرفی و بررسی صرافی کراکن (kraken)

مزایا و معایب کار با صرافی kraken

صرافی کراکن با شعار ما قدرت را در دستان شما قرار می‌دهیم و شما با آن ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید، وارد دنیای دیجیتال شد. با توجه به درس عبرت‌هایی که از قبل گرفته بود، با امنیت و قدرت زیادی به مشتریان خود خدماتش را ارائه می‌دهد. در این صرافی شما می‌توانید با استفاده از ارز فیات خرید و فروش کنید و محدودیتی در آن ندارید.

صرافی kraken

در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، جوانی به اسم جسی پاول زندگی می‌کرد. جسی علاوه بسیار زیادی به دنیای رمز ارز ها داشت. در سال ۱۳۸۹ (2011) جسی از دفاتر Mt.Gox دیدن می‌کرد. Mt.Gox در آن زمان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان بود. جسی در هنگام بازدید متوجه شد که سرور اصلی این صرافی هک شده است و دلیلش را می‌دانست. آن صرافی در خطر از دست دادن پول مشتریان خود بود. پس از آن جسی تصمیم گرفت یک صرافی تاسیس کند که ایمن‌تر و سازمان یافته‌تر باشد. آن صرافی با نام کراکن تاسیس شد و تا سال ۱۳۹۲ (2014) یکی از معتبر ترین صرافی‌های مبادلات تجاری بود. در همان سال مجدد Mt.Gox هک شد و ۴۶۰ میلیون دلار از پول مشتریان خود را از دست داد و ورشکست شد. جسی با توجه به شرایطی که به وجود آمده بود متوجه آن شد که اعتماد مشتریان به ارز های دیجیتال و صرافی‌های آن بسیار مهم است. به همین دلیل کراکن با بانک‌های آلمان و ژاپن ارتباط برقرار کرد. پس از آن کراکن (Keraken) به بستر امنی تبدیل شد که مشتریان به راحتی به آن اعتماد می‌کردند. در سال ۱۳۹۵ (2017) این صرافی به برخی مشکلات برخورد کرد، برای رفع مشکلات و بروزرسانی در دی ۱۳۹۵ (ژانویه 2018) یک هفته این صرافی بسته شد.

ویژگی‌های صرافی کراکن

مهمترین ویژگی های صرافی کارکن به شرح زیر است:

ترید و معامه ارز فیات

در کراکن می‌توانید با شش ارز مختلف فیات معامله کنید. این بدان معناست که شما نیازی به مراجعه به صرافی‌های دیگر قبل از شروع تجارت ندارید.
امنیت
جسی پاول و تیم کراکن نکات زیادی را از هک شدن Mt.Gox یاد گرفتند. کراکن هرگز هک نشده است. بیشتر ارز خود را به صورت آفلاین نگه می‌دارد. همچنین به کاربران احراز هویت دوعاملی برای حساب هایشان ارائه می‌دهد. احراز هویت دوعاملی که در کراکن استفاده می‌شود به شکل زیر است: رمز اول که توسط کاربر تنظیم می‌شود و رمز دوم که توسط برنامه‌هایی مانند Google Authenticator یا Yubikey ایجاد می‌شود.

هزینه های صرافی کراکن

هزینه‌های صرافی kraken جزو کمترین هزینه‌های موجود در بازار است. هزینه‌های معاملات بین ۰٪ تا ۰.۲۶٪ است. آنچه در ازای تجارت از شما دریافت می‌شود به خرید یا فروش شما بستگی دارد. خریداران معمولا ً۰.۲۶٪ و فروشندگان نیز ۰.۲۶٪ در هر معامله پرداخت می‌كنند.

امکان انتخاب و گزینه های متنوع

صرافی کراکن گزینه‌های خوبی برای ترید ارز‌های ‌دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کند. برخی صرافی‌ها فقط محبوب ترین سکه‌ها را ارائه می‌دهند.

معرفی صرافی کراکن / kraken

صرافی kraken از نظر اعتبار

کراکن برای بدست آوردن احترام جهانی بسیار تلاش کرده است. یکی از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال بود که ثابت کرد این شرکت می‌تواند همه پول مشتریان خود را ایمن نگه دارد.

پشتیبانی قوی در صرافی کراکن

صرافی kraken اطلاعات مفیدی در سایت خود ارائه می‌دهد. تازه واردین سایت می‌توانند به “راهنما” و سپس “پشتیبانی” مراجعه کنند تا نکات مفید بسیاری را دریافت کنند. بسیاری از صرافی های دیگر چنین گزینه ای را ندارند.

نرم افزار تلفن همراه

کراکن نرم افزاری برای تجارت دارد که به شما اجازه می‌دهد در هر شرایطی به سادگی و سرعت از خدمات آن استفاده کنید. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود از ابزارهای خاص و ویژه ترید کردن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی جمینی (Gemini)

نقاط ضعف صرافی کراکن

صرافی کارکن

اطمینان مشتریان
همانطور که می‌دانید، صرافی کراکن در سال ۱۳۹۵ (2017) چندین مشکل داشت. صرافی نمی‌توانست با تعداد کاربرانی که در حال ثبت نام هستند کنار بیاید. همچنین باید با چندین حمله سایبری مقابله می‌کرد. این مشکل باعث شد کراکن به مدت ۱ هفته در دی ۱۳۹۶ (ژانویه 2018) بسته شود. اما پس از آن با قدرت و امنیت خیلی بیشتر از قبل برگشت.
خدمات و پشتیبانی به مشتریان
سیستم پشتیبان این صرافی به مشتریان خود خدمات پشتیبانی ضعیفی دارند. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت تمام تلاش خود را برای بهبود آن به کار گرفته است.

نظر شما درباره صرافی کارکن چیست؟ تابحال تجریه کار با صرافی kraken را داشته اید؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت ها با ما و سایر همراهان مجله ویکی درمیان بگذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی هیوبی | هر آنچه که لازم است درباره صرافی Huobi بدانید 

 

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا