گوناگون

چه استراتژی معاملاتی برای بروکر ifc مناسب است؟

بروکر آی اف سی مارکتز

کارگزاری آی اف سی مارکتز یکی از بروکرهای بسیار معتبر جهانی است که نه تنها در ایران فعالیت داشته، بلکه به دلیل داشتن تیم پشتیبانی فارسی زبان قدرتمند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تریدرهایی است که به دنبال انتخاب بهترین بروکر فارکس هستند. این کارگزاری سابقه‌ای نزدیک به دو دهه داشته که آن‌را به یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس تبدیل کرده است. با این حال، به دلیل تبلیغات محدود این کارگزاری، متاسفانه بسیاری از تریدرهای ایرانی با این کارگزاری آشنا نیستند. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی بروکر ifc به مزایای این کارگزاری پرداخته و در نهایت نیز استراتژی‌های معاملاتی مناسب برای فعالیت در آن را بیان نماییم. طبیعتا شما به عنوان تریدر، استراتژی معاملاتی مخصوص به خود را دارید که با بررسی کردن مزایا و محدودیت‌ها در حساب‌های مختلف این بروکر، می‌توانید مطمئن شوید که قطعا آی اف سی مارکتز انتخاب مناسبی برای شما است.

بررسی بروکر ifc

آی اف سی فعالیت خود را از فروردین ماه سال 1385 شروع کرده و تا کنون در چندین کشور جهان دفاتر مختلفی را تاسیس کرده است. جالب است بدانید که این کارگزاری، یکی از مدرن‌ترین و بهترین بروکرهای حال حاضر جهان بوده که میزبان تریدرهای 80 کشور جهان است. متاسفانه بسیاری از بروکرهایی که در حال حاضر به ایرانیان خدمات می‌دهند، نه تنها سابقه‌ی درخشانی نداشته، بلکه تمرکز خود را صرفا برروی تریدرهای ایرانی گذاشته‌اند. اما آی اف سی مارکتز سال‌ها در بازارهای جهانی به عنوان کارگزار فارکس فعالیت کرده و بعدها وارد بازار ایران شد. همین امر نیز باعث می‌شود که از عملکرد بروکر مطمئن باشیم. برای مثال، آرون گروپس نه تنها سابقه‌ی درخشانی نداشته، بلکه صرفا تمرکز خود را برروی تریدرهای ایرانی گذاشته که همین امر نیز باعث مشکوک بودن عملکرد آن‌ها است. از آنجاییه قوانین کنونی ایران، نظارتی بر عملکرد بروکرها نداشته و در صورت کلاهبردار بودن بروکر، هیچ امکانی برای پیگیری وجود ندارد، بنابراین بهتر است تنها از بروکرهایی استفاده نمایید که سابقه‌ی درخشانی داشته باشند.

اعتبار بروکر ifc

برای ارزیابی اعتبار هر کارگزاری فارکس، باید به دو نکته توجه داشت. نکته اول، سابقه و قدمت بروکر بوده و نکته دوم نیز داشتن رگولاتوری است. این کارگزاری، هر دو مورد را به خوبی پاس کرده و نه تنها معتبر است، بلکه جزو معتبرترین بروکرهای حال حاضر ایران است. آی اف سی تحت نظارت رگولاتوری معتبر CySec اروپا بوده و علاوه بر آن، برای فعالیت در بازارهای مالی ایران، رگولاتوری مجزایی با نام FSA را دریافت کرده است. یکی از نکات مثبت این کارگزاری، رضایت بالای مشتریان فعال در آن است. در وبسایتی به نام تراست پایلت، مشتریان کسب و کارهای مختلف می‌توانند امتیاز خود (میزان رضایت خود) را به هر کسب و کاری را ثبت نمایند. در حال حاضر، امتیاز این کارگزاری معادل 4.3 از 5 بوده که در بازه‌ی بسیار عالی قرار گرفته است. این ارزیابی از آنجایی مهم است که توسط خود مشتریان بروکر انجام شده و هیچ نهاد یا ارگانی در آن دخیل نیست.

حساب های معاملاتی

آی اف سی مارکتز دو حساب معاملاتی مختلف به نام استاندارد و میکرو ارائه کرده که شرایط معاملاتی آن در پلتفرم‌های معاملاتی، متفاوت است. از آنجاییکه این بروکر سه پلتفرم معاملاتی مختلف دارد، در حقیقت شش حساب معاملاتی مجزا برای مشتریان فراهم شده است. از آنجاییکه شرایط معاملاتی هر حساب متفاوت است، بنابراین عملا تریدر می‌تواند در نهایت حسابی را انتخاب نماید که بیشترین تطابق را با استراتژی معاملاتی داشته باشد. با بررسی هر شش حساب و مقایسه با حساب سایر بروکرها، مشخص می‌شود که میزان کارمزدها و در کل، شرایط معاملاتی ارائه شده در این بروکر، نسبت به سایر بروکرها کاملا منطقی و مناسب است. مناسب بودن شرایط معاملاتی در نهایت منجر به افزایش حاشیه‌ی سود تریدر از معاملات خواهد شد. برای بررسی سریع و ساده، اطلاعات تمام حساب‌های این بروکر در تصویر زیر نمایش داده شده است.

حساب های آی اف سی مارکتز

حساب ویژه آی اف سی مارکتز

یکی از مزایای آی اف سی مارکتز، ارائه کردن یک پلتفرم معاملاتی ویژه به نام نت ترید ایکس بوده که دو حساب معاملاتی استاندارد و مبتدی (همان میکرو) را با استفاده از آن ارائه شده است. حساب استاندارند نت ترید ایکس به تریدر مزایای فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده است. مزیت اصلی این حساب معاملاتی، از بین رفتن حجم حداقل برای هر معامله است. تریدرهای حرفه‌ای می‌دانند که در هر معامله، باید حداقل 0.01 لات معامله انجام دهند. اما در این حساب، هیچ حداقل حجمی وجود نداشته که باعث می‌شود ریسک معاملات فارکس به شدت کاهش یابد. همین امر نیز باعث شده تا ifc markets فارسی به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تریدرهایی تبدیل شود که با سرمایه‌ی کم، قصد ورود به بازار فارکس را دارند.

مزایای بروکر آی اف سی

تا بدینجای مقاله، بیان کردیم که این بروکر نه تنها معتبر بوده، بلکه جزو معتبرترین بروکرهای فارکس است. همچنین حساب‌های معاملاتی ارائه شده، شرایط مناسبی را برای کسب درآمد فراهم کرده است. چندین نکته‌ی دیگر در خصوص آی اف سی مارکتز وجود داشته که در کمتر بروکری به آن توجه شده است. اولین نکته، مشوق‌ها یا همان بونوس‌ها و جوایز این کارگزاری است. آی اف سی همانند تمامی بروکرها، بونوس خوش آمدگویی دارد. اما در کنار آن، مسابقات و قرعه‌کشی‌هایی برگذار می‌نماید که تقریبا در هیچ بروکری در سطح دنیا، نظیر ندارد. برای مثال، در طرح فعلی این بروکر، تریدرهایی که حساب معاملاتی خود را بیشتر از 250 دلار شارژ نمایند، مشمول شرکت در قرعه کشی شده و می‌توانند برنده‌ی خوش شانس یک دستگاه تسلا شوند. در کنار خودروی تسلا، آی اف سی صدها جایزه‌ی دیگر را نیز برای تریدرهای خود در نظر گرفته است. نکته مهم اینجاست که هیچگونه محدودیتی در معاملات تریدر وجود نداشته و شرط ورود به قرعه کشی، تنها دیپازیت حساب است.

نکته‌ی دیگری که در خصوص این بروکر وجود دارد، تعدد نمادهای قابل معامله است. اکثر بروکرهای حاضر جهانی، نهایتا 250 نماد را در پلتفرم خود عرضه کرده‌اند. اما آی اف سی مارکتز بیش از 650 نماد معاملاتی را در اختیار مشتریان خود قرار داده تا تریدر بتواند در هر لحظه، بر تمام مارکت‌های مالی نظارت داشته و در موقعیت مناسب، سود خود را از این بازار کسب نماید. در حساب نت ترید ایکس، شما حتی می‌توانید نماد معاملاتی دلخواه خود را ایجاد کنید که این به معنای فراهم بودن بستر برای یک تریدر فوق حرفه‌ای است. اگر شما بتوانید کورولیشن دو نماد معاملاتی مختلف را تشخیص دهید، دیگر نیازی به باز کردن دو معامله‌ی مختلف نسبت به ارز پایه (یا همان دلار) وجود نداشته و مستقیما می‌توانید با ایجاد کردن همان نماد مد نظر، معاملات را سریع‌تر و کم کارمزدتر باز نمایید. این مزیتی است که در هیچ بروکر دیگری ارائه نشده است.

در نهایت، باید بیان کنیم که بروکر ifc اشراف کاملی به ایرانیان داشته و تمامی محدودیت‌های تریدرهای ایرانی را می‌شناسد. با توجه به فیلتر شدن سایت بروکرهای فارکس در ایران، این کارگزاری همواره لینک جدیدی در اختیار مشتریان خود قرار داده تا مشکلی برای تریدر وجود نداشته و مشتریان ifc markets ورود راحتی را به سایت تجربه نمایند. بنابراین، تریدرهایی که از خدمات این کارگزاری استفاده می‌کنند، هیچگاه نگران قطع شدن دسترسی به کابین شخصی خود در فارکس نبوده و همواره بتوانند معاملات خود را مدیریت نمایند.

استراتژی معاملاتی مناسب

جالب است بدانید که آی اف سی مارکتز، تقریبا هیچگونه ممنوعیتی برای ترید و استراتژی معاملاتی تریدر در نظر نگرفته است. آی اف سی مارکتز نه تنها اجازه‌ی معامله در زمان خبر را داده، بلکه امکان اسکالپ تریدینگ، آربیتراژ و هدجینگ را داده است. به همین دلیل نیز در بررسی اخیر انجام شده به منظور تعیین بهترین بروکر فارکس مشخص شده که بروکر ifc بهترین بروکر برای تریدرهای ایرانی است. بنابراین، آی اف سی مارکتز پتانسیل کافی برای تمامی استراتژی‌های معاملاتی را داشته و با توجه به اینکه کارمزدهای دریافتی آن نیز در بازه‌ی کم و معمول است، حاشیه‌ی سود تریدر در بالاترین حد خود خواهد بود. از این رو، اگر قصد ثبت نام در فارکس دارید، می‌توانید این کارگزاری را انتخاب نمایید. بر خلاف بسیاری از بروکرها که ارائه‌ی مدرکی برای احراز محل سکونت می‌خواهند، ثبت نام ifc بسیار ساده و سریع بوده و در کمتر از 2 دقیقه قابل انجام است. به همین جهت نیز حتی کسانیکه قصد افتتاح حساب دموی فارکس را دارند، ترجیحا از خدمات بروکر ifc استفاده می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن، به پلتفرم معاملاتی فوق سریع این بروکر دسترسی پیدا کنند.

این مقاله، بخشی از مقاله‌ی جامع ارزیابی بروکر ifc مارکتز بوده که در وبسایت بهترین هست منتشر شده که بازتاب آن در رسانه ویکی در دسترس شما قرار گرفته است. با مراجعه به وبسایت بهترین هست، می‌توانید از منوی سرمایه‌گذاری، بروکر مد نظر را انتخاب کرده و ارزیابی جامع و جدید هر کارگزاری فارکس را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا