دکوراسیونسبک زندگی

پرتقاضاترین شیشه پنجره چه چیزی است؟و در صنایع مختلف چه کاربردهایی دارد

یکی از شیشه های محبوب درب و پنجره خصوصا درب دوجداره و پنجره های دوجداره شیشه های رفلکس هستند که تقاضای بالایی هم در بازار دارند و بسیاری از افراد به دلیل مزایای زیاد آنها در خانه های خود از آنها استفاده میکنند، درادامه این نوشته به کاربردها و مزایای شیشه رفلکس خواهیم پرداخت، در ادامه با ما همراه باشید.

اگر در یک خیابان قدم بزنید خواهید دید که شیشه های رفلکس یکی از اجزای جدانشدنی در ساختمان ها هستد، البته توجه داشته باشید که علاوه بر پنجره میتوان آنها را روی درب تراس بالکن هم استفاده کرد. 

مهمترین ویژگی شیشه رفلکسی

این شیشه ها با بازتاب نور تغییر رنگ میدهند، به همین دلیل اگر در روز به پنجره خانه هایی که از این شیشه ها استفاده میکنند نگاه کنید داخل خانه دیده نمیشود، دلیل این ویژگی استفاده از آلیاژ و فلزات در ساخت شیشه رفلکس است. و همین ویژگی آنها را به پرتقاضا ترین شیشه برای آپارتمان ها و خانه ها بدل کرده است.

این شیشه ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و در رنگ های مختلفی مانند نقره ای، طلایی، آبی و..م در بازار به فروش میرسند و به زیبایی نمای ساخنمان ها می افزایند. با توجه به خاصیت آینه ای آنها در روز از بیرون و از شب از داخل خانه گاها به آنها شیشه آینه ای نیز گفته میشود. 

کاربردهای شیشه رفلکس

باید بگوییم که در استفاده از این شیشه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید آنها در انواع درب و پنجره مانند پنجره دوجداره، پنجره فرانسوی، کشویی و… و همچنین درب دوجداره upvc استفاده کنید و نمایی مدرن و زیبا به ساختمان خود ببخشید.

البته گفتنی است که این شیشه ها علاوه بر خانه و ساحتمان ها در اتاق بازجویی هم دیده میشوند، و برای مواقعی استفاده میشود که متهمین نباید افرادی که در آن سوی شیشه هستند را ببینند. 

مزایای استفاده از شیشه رفلکس

  1. با استفاده از شیشه رفلکس ظاهری زیبا به نمای ساختمان خود خواهید بخشید و به دلیل رنگ بندی متنوع آنها میتوانید با رنگ نمای ساختمان یک دست انتخابشان کنید. 
  2. با توجه به خاضیت آینه ای و استفاده از آلیاژها و فلزات در آنها نور آفتاب را کمتر از شیشه های معمولی از خود عبور میدهند و همین باعث کاستن از گرمای داخل خانه در تابستان ها میشود. همین خاصیت میتواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شود، حال اگر از شیشه دوجداره استفاده کرده باشید این خصوصیت را دوبرابر خواهید کرد. در خانه هایی که از وسایل سرمایشی و گرمایشی با تنظیم دمای خودکار استفاده میکنند، برای اتاق های رو به آفتاب این شیشه ها انتخابی عالی هستند.
  3. حفظ امنیت و حریم خصوصی خانه، همانطور که پیشتر هم اشاره داشتیم با توجه به اینکه نور داخل ساختمان از نور بیرون ساختمان کمتر است، در روز داخل خانه دیده نمیشود و همین مسئله باعث تامین حریم خصوصی خواهد شد.
  4. مزیت دیگر این شیشه ها کاهش ورود اشعه رادیو اکتیو به داخل ساختمان است.

معایب شیشه رفلکس

مانند هر موجودیتی شیشه های رفلکس هم با وجود مزایای بسیاری که دارند بی عیب نیستید، مهمترین ایراد آنها، کاهش ورود نور است و این موضوع باعث تاریک شدن فضای داخلی ساختمان خواهد شد همچنین افرادی که در داخل ساختمان حضور داشته باشند در مقایسه با شیشه های معمولی دید کمتری به فضای بیرون دارند، پس اگر این ایرادات از موارد مهم در انتخاب شیشه پنجره برای شما هستند شیشه رفلکس گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا