گوناگون

نکات مهم در خرید درب ضدسرقت

این روزها علاقه مندان به استفاده از درب های ضدسرقت بسیار زیاد است. هرچند گاهی آن ها کمترین اطلاعاتی از ویژگی های یک درب ضدسرقت خوب ندارند و در زمان خرید برای تصمیم گیری دچار تردید و شک هایی در انتخاب درب مناسب می شوند. همین موضوع ما را بر آن داشت تا در این مقاله نکات مفید و حائز اهمیت را برای انتخاب مناسب ترین درب به شما توضیح دهیم.

چرا از درب ضدسرقت استفاده می کنیم؟

معمولاً افرادی که نگران ایمنی ساختمان محل کار یا سکونت خود هستند؛ علاقه مند به استفاده از این درب ها می باشند. این افراد ممکن است تجربه سرقت از منزل یا محل کار را از سر گذرانده باشند و احساس عدم امنیت باعث می شود تا به استفاده از درب ضدسرقت تمایل پیدا کنند.

کیفیت عامل اساسی برای انتخاب درب ضدسرقت

متاسفانه درب هایی وجود دارند که فقط اسم ضد سرقت را به دوش می کشند و در حد یک درب بسیار معمولی عمل می کنند. به جرأت می توان گفت مهمترین عامل برای انتخاب یک درب ایمن و مطمئن، کیفیت آن است. هرچه کیفیت درب بهتر باشد، ایمنی آن بالا تر است. درب باکیفیت ویژگی هایی دارد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

ویژگی های یک درب ضدسرقت خوب چیست ؟‌

یک درب ضدسرقت خوب باید از جنس مقاوم و با کیفیتی ساخته شده باشد. اغلب از فلزات مانند فولاد برای ساخت درب ضدسرقت استفاده می‌شود. همچنین، ضخامت درب نیز باید حداقل 1.5 الی 2 میلی‌متر باشد تا مقاومت و ایمنی بیشتری در برابر حملات دزدان داشته باشد.

همچنین باید دارای سیستم بسته‌شدن مناسبی باشد که در صورت نیاز به سرعت و به‌صورت کامل بسته شود. همچنین، پوشش درب نیز باید مقاوم و بدون شکستن باشد.

وزن درب ضد سرقت

برای ایجاد مقاومت و پایداری بیشتر درب های ضدسرقت معمولاً در ساخت بدنه آن ها از شبکه های آهنی و ورقه های ضخیم فولادی استفاده می شود. این موضوع تأثیر قابل ملاحظه و مستقیمی با وزن درب خواهد داشت. نتیجه آنکه امن ترین درب ضد سرقت باید وزنی بالای 60 کیلو گرم داشته باشد.

یراق آلات و قفل درب ضدسرقت

بهترین درب دربی است که در ساخت آن از قفل ها و یراق آلات قوی و مستحکم  استفاده شده است. معمولاً محصولات قوی تر قیمت بیشتری دارند، اما شما با پرداخت هزینه بیشتر می توانید مطمئن باشید که امکان باز شدن آن ها نزدیک به صفر درصد است. همچنین این قفل ها برای مدت زمان طولانی تری نسبت به مدل های ارزان قیمت تر کارایی و طول عمر مفید دارند.

قفل درب نیز باید با کیفیت و با مراحل امنیتی بالا باشد.درب اتاک قابلیت ساخت و تولیپ قفل‌های دو یا سه حالته، قفل‌های دیجیتال و قفل‌های اثر انگشتی می باشند.

چارچوب قوی درب ضد سرقت

یکی از نکات مهم در انتخاب درب ضدسرقت وجود چارچوب های فولادی مستحکم و مقاوم در آن ها ست. در واقع از مهم ترین بخش های امنیتی این درب ها، چارچوب های قدرتمند آن هاست.

اصولاً ایمن ترین این درب ها، چارچوب هایی قوی تر و ضخیم تر دارند. هرچند ضخامت درب های ضدسرقت متغیر است. اما در عین حال استاندارد ضخامت برای این درب ها می تواند از 1، 1.5 و 2 میل، متغیر باشد. چارچوب ضخیم تر، احتمال تاب برداشتن کمتری دارد و در نتیجه بر افزایش امنیت و ایمنی درب اثر می گذارد.

استحکام کلاف درب ضد سرقت 

گاهی دیده شده است که سارقان با استفاده از دیلم برای باز کردن درب اقدام کنند. در چنین وضعیتی است که قوی بودن کلاف درب ها اهمیت پیدا می کند. اگر کلاف درب ها قوی باشد سارقان نمی توانند به راحتی آن ها را باز کنند.

قیمت درب ضد سرقت

قیمت نیز یکی از موارد مهم در خرید آن است. با این حال، قیمت تنها معیار خرید درب ضدسرقت نیست و باید به عوامل دیگری همچون کیفیت، استاندارد، جنس و نحوه نصب نیز توجه کنید.

سخن پایانی

این سوال برای خریدان ممکن است پیش آید که آیا برند‌هایی که در بازار ایران وجود دارند به کیفیت درب توجه دارند؟

در این مقاله سعی کردیم به طور تخصصی به این سوال پاسخ بدهیم . در بازار ایران برند‌هایی وجود دارند که به کیفیت درب ضدسرقت توجه دارند و درب‌های با کیفیت و مقاومی تولید می‌کنند. برای مثال برند اتاک درب از برندهایی است که در بازار ایران به شهرت رسیده است و درب‌های ضدسرقت با کیفیتی تولید می‌کند.

با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین درب ضدسرقت را از اتاک درب با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید و امنیت خانه و محل کار خود را افزایش دهید. همچنین، می‌توانید با مشاوره کارشناسان مجرب شرکت اتاک درب در خرید درب ، اطمینان حاصل کنید که بهترین گزینه را انتخاب کرده‌اید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا