بازیسرگرمیفناوری

نینتندو سوییچ اولد | مشخصات، قیمت و موارد دیگر

مشخصات نینتندو سوییچ اولد (Nintendo Switch OLED)

کنسول بازی نینتندو سوییچ اولد یک مدل بازسازی شده از نسخه استاندارد هیبرید کنسول نینتندو سوییچ است که به زودی قرار عرضه شود. نینتندو Switch OLED در تاریخ 8 اکتبر 2021 منتشر خواهد شد که همزمان با انتشار بازی Metroid Dread محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله ویکی قصد داریم به مشخصات سخت افزاری، قیمت و موارد دیگر در رابطه با نینتندو سوییچ اولد بپردازیم.

کمپانی نینتندو مدتی است که نسخه جدید و بازسازی شده کنسول بازی نینتندو سوییچ خود را معرفی کرده است که با عنوان کنسول نینتندو سوییچ اولد شناخته می‌شود. در کنسول بازی نینتندو Switch OLED همانطور که از نام آن مشخص است شاهد اضافه شدن یک صفحه نمایش اولد 7 اینچی هستیم که جایگزین صفحه نمایش ال سی دی نسخه قبلی شده است. از منظر عملکرد کنسول نینتندو سوییچ به غیر از اصلاحات سخت افزاری که در سال 2019 انجام شد ارتقای خاصی نداشته است. در مقاله پیش رویتان به مشخصات نینتندو سوییچ اولد، قیمت نینتندو سوییچ اولد و در حالت کلی آن به بررسی نینتندو سوییچ اولد خواهیم پرداخت.

مشخصات نینتندو سوییچ اولد

همانطور که اشاره کردیم آشکارترین مشخصه کنسول بازی نینتندو سوییچ اولد نسبت به نسخه قبلی خود صفحه نمایش OLED هفت اینچی آن می‌باشد که به تازگی به بازی اضافه شده است. این صفحه نمایش نینتندو سویچ OLED نسبت به مدل قبلی بزرگتر است و انحناهای آن نیز خفیف‌ترند. صفحه نمایش OLED کنسول بازی نینتندو سوییچ اولد سبب شده است که با کیفیت بیشتری نسبت به نمایشگر LCD این کنسول بازی روبرو باشیم به طوری که رنگ‌های تیره تیره‌تر و رنگ‌های روشن روشنتر می‌نمایانند.

البته تمام ویژگی‌های جدید کنسول بازی نینتندو سوییچ اولد به صفحه نمایش آن ختم نمی‌شوند. از ویژگی‌های دیگر کنسول نینتندو سویچ OLED می‌توان به اسپیکرهای بهتر، یک استند قابل تنظیم جدید و مموری داخلی 64 گیگابایتی اشاره کرد. استند کنسول نینتندو سویچ اولد نسبت به مدل قبلی بسیار عریض‌تر است و عرض خود کنسول Nintendo Switch را در برمی‌گیرد و همچنین زاویه آن را می‌توان در درجات مختلف تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اجرا و نصب بازی دیتا دار در بلواستکس (bluestacks)

نینتندو سوییچ اولد / نینتندو Switch OLED

نکته دیگری که در رابطه با کنسول نینتندو سوییچ اولد باید به آن اشاره کنیم داک (Dock) این کنسول محسوب می‌شود که مورد بازسازی قرار گرفته است و به شکل جداگانه فروش خواهد رفت. داک کنسول نینتندو سوییچ OLED کمی کلفت تر بوده و پورت USB موجود در داک قبلی با یک درگاه LAN تعویض شده است. سیم LAN نیز به شکل جداگانه برای علاقمندان فروش خواهد رفت.

رنگ مدل استاندارد کنسول نینتندو سوییچ اولد سیاه محسوب می‌شود اما در دو شکل جداگانه عرضه خواهد شد. اولین نسخه از کنسول نینتندو Switch OLED شباهت زیادی به نینتندو سوییچ قبلی دارد و دارای دو عدد جوی کان (Joy Con) قرمز و آبی و یک داک سیاه است. نسخه دیگر کنسول نینتندو سوییچ اولد نیز دارای جوی کان‌های سفید به همراه داک سفید خواهد بود. تا کنون خبری از عرضه نسخه ویژه‌ای از کنسول نینتندو Switch OLED از سوی سازندگان به ما ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب بازی های دیتادار اندروید

نینتندو سوییچ اولد / نینتندو Switch OLED

قیمت کنسول بازی سوییچ اولد 350 دلار اعلام شده است که در ازای رنگ‌های شفاف و کنتراست ویژه‌ای که حین بازی‌ها تجربه خواهید کرد قیمت مناسبی محسوب می‌شود. استند عریض و قابل تنظیم نینتندو Switch OLED نیز سبب خواهد شد که در حالت رومیزی (Tabletop) بیش از پیش احساس راحتی و آسایش کنید. زاویه OLED خود را نیز خواهید توانست هنگام تجربه یک بازی ویدیویی چندنفره با دوستانتان تنظیم کرده و بهترین زاویه مورد نظر خود را پیدا کنید.

پورت LAN جدید داک کنسول بازی نینتندو سوییچ اولد نیز سبب خواهد شد که در حالت تلویزیون (TV Mode)‌ قادر شوید آنلاین شوید و به تجربه آنلاین بازی‌های مورد علاقه خود بپردازید. از سوی دیگر حافظه داخلی 64 گیگابایتی این کنسول بازی سبب خواهد شد که بتوانید بازی‌های بیشتری را بر روی کنسول خود ذخیره کنید. نکته دیگر در رابطه با جدیدترین کنسول کمپانی نینتندو همانطور که اشاره کردیم سیستم صوتی پیشرفته‌تر این کنسول محسوب می‌شود که از طریق اسپیکرهای آن‌بورد (Onboard) و در حالت‌های رومیزی و دستی قابل دسترسی است. همانند نینتندو سوییچ قبلی در نسخه جدیدتر این کنسول بازی نیز از سه حالت تلویزیونی (TV Mode)، رومیزی (Tabletop) و دستی (Handhelp) لذت خواهید برد.

دسته‌های جوی کان (Joy-Con) این کنسول بازی نیز بیشترین میزان انعطاف در گیم پلی‌ بازی‌های مختلف را برای شما به ارمغان خواهند آورد. از گزینه‌های چندنفره این کنسول بازی نیز می‌توان به Co-op محلی، شبکه‌ای بدون سیم و حالت آنلاین اشاره کرد. از ویژگی‌های دیگر این کنسول هم می‌توان به مواردی همانند فروشگاه اینترنتی نینتندو (Nintendo eShop)، نینتندو سوییچ آنلاین (Nintendo Switch Online)، بخش اخبار (News) و آلبوم عکس‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای بازی OSM | تاکتیک های حرفه ای بازی او اس ام

نینتندو سوییچ اولد / نینتندو Switch OLED

سخن پایانی

در یک کلام می‌توان گفت جدیدترین کنسول بازی کمپانی نینتندو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. صفحه نمایش جدید این کنسول بازی سبب می‌شود که با کیفیتی ویژه در تجربه بازی‌ها روبرو باشیم که وقتی این مورد را با موارد دیگری همچون اسپیکرهای تقویت شده و مواردی همچون استند قابل تنظیم و همچنین میزان حافظه داخلی زیاد ترکیب می‌کنیم با مجموعه‌ای بسیار کامل و ویژه روبرو می‌شویم که ارزش خرید زیادی به ویژه برای طرفداران این کنسول دارد.

نظر شما در رابطه با جدیدترین کنسول کمپانی نینتندو چیست؟ آیا قصد خرید نینتندو سوییچ اولد را دارید؟ نظرات خود را از قسمت پایین و بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. “فکر می‌کنم خرید نینتندو سوییچ یک انتخاب عالی برای تفریح و یادگیری باشد. بازی‌های متعددی برای این کنسول موجود است که می‌توانند دانش عمومی، تمرکز و مهارت‌های استراتژیک را تقویت کنند. همچنین، امکان اتصال به تلویزیون و حمل آسان آن پورتابلیته منحصر به فردی را برای تجربه شما ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا