بازیسرگرمی

آموزش نصب بازی های دیتادار اندروید

نصب بازی دیتادار گوشی اندروید

نصب بازی های دیتادار اندروید یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران این پلتفرم محبوب محسوب می‌شود. سوالات متداولی در رابطه با نصب دیتا بازی اندروید و یا به بیان بهتر نصب بازی دیتا دار توسط برخی از کاربران این پلتفرم به ویژه کاربران تازه وجود دارد. بر همین اساس در این مقاله از مجله ویکی بر آن شدیم تا به آموزش نصب دیتای بازی اندروید بپردازیم.

می‌توان گفت در حالت کلی آن پروسه نصب بازی های دیتادار اندروید چندان پروسه پیچیده و یا طولانی نیست. با این وجود مبحث نحوه نصب بازی دیتا دار اندروید مبحثی است که به شکل متداول در رابطه با این پلتفرم مطرح می‌شود. بر همین اساس مقالات مختلفی در سرتاسر اینترنت در رابطه با آموزش نصب بازی های دیتا دار روی موبایل وجود دارند که هر یک طریقه نصب دیتا بازی اندروید را به ما می‌آموزند. در مقاله‌ای که پیش رویتان هست قصد داریم به آموزش نصب بازی های دیتادار اندروید پرداخته و همچنین به سوالات متداول کاربران در این زمینه پاسخ دهیم. با آموزش نصب دیتای بازی پلتفرم اندروید و یا همان نصب بازی دیتا دار با ما باشید.

آموزش نصب بازی های دیتادار اندروید

آموزش نصب بازی های دیتادار اندروید

قبل از پاسخ به این سوال که «چگونه بازی های دیتا دار نصب کنیم؟» شاید بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که خود فایل‌ های دیتادار اندروید یا همان فایل‌های با پسوند Obb  چیستند. می‌توان گفت فایل‌های داده یا دیتا فایل‌هایی هستند که برای اجرای بازی ویدیویی شما بسیار لازم و ضروری هستند. محتوای این فایل‌ها حاوی داده‌های رسانه‌ای و همچنین گرافیکی است که در فایل APK بازی ویدیویی وجود ندارند.

بیشتر بخوانید: ترفندهای بازی OSM

برای آموزش نصب دیتا بازی در گوشی اندروید ابتدا باید به ضرورت وجود یک برنامه فایل منیجر (File Manager) همانند X-plore File Manager Apk و یا هر فایل منیجری که شما دوست داشته باشید اشاره کرد. پس از آن نیز نیازمند یک بازی دارای فایل Apk و همچنین فایل Obb/Data خواهید بود. شما باید در ادامه با راهنمای قدم به قدم نحوه ی نصب بازی های دیتا دار اندروید یا به بیان بهتر آموزش نصب دیتای بازی های اندروید همراه شما هستیم. با ما باشید.

1- فایل منیجر خود را باز کنید.

2- فایل APK بازی ویدیویی خود را پیدا کرده و آن را نصب کنید؛ اما آن را باز نکنید.

3- فایل Obb بازی ویدیویی خود را که دانلود کرده‌اید پیدا کنید (اغلب به شکل یک فایل .zip یا .rar نمایان می‌شود). سپس آن فایل را باز کرده و فولدر “game obb” را از آن‌ها کپی کرده و به آدرس sdcard>Android>obb>[here] منتقل سازید. اگر هیچ فولدر Obb وجود نداشت خودتان آن را ایجاد کنید.

4- فایل منیجر خود را ببندید و بازی ویدیویی را که نصب کرده‌اید باز کنید. اگر تمامی مواردی را که گفته شد درست انجام داده باشید بازی مورد نظرتان بدون هرگونه مشکلی باز خواهد شد.

نحوه  نصب بازی دیتادار در گوشی اندروید

5- اگر برنامه را در حافظه خارجی نصب کرده اید. همین مراحل را دنبال کنید اما پوشه obb را در حافظه خارجی به Android/Obb کپی کنید.

6- اکنون می توانید برنامه/بازی را باز کرده و از آن استفاده کنید.

همیشه در نظر داشته باشید که دیتای بازی های اندرویدی را به طور پیش فرض حتما باید در حافظه داخلی کپی کنید.

همانطور که اشاره کردیم در صورت عدم وجود پوشه Obb هنگام باز کردن پوشه Android باید پوشه‌ای جدید به نام Obb ایجاد کنید.

همواره دقت کنید که پس از انجام همه مراحل بازی خود را اجرا کنید و در مراحل اولیه به هیچ عنوان بازی خود را اجرا نکنید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های دو نفره ایکس باکس وان

سخن پایانی؛ نصب بازی دیتا دار

در این مقاله برای آن دسته از بازی‌های ویدیویی سنگین که دارای چهار فایل نصبی مختلف هستند شما باید آن نسخه‌ای از بازی را دریافت کنید که سازگار با پردازنده گرافیکی گوشی هوشمند اندروید شماست؛ در غیراینصورت بازی مورد نظر صحیح اجرا نخواهد شد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا